[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eeeeh.... Blev liiite fel tråd....

Senast redigerad av en moderator:
Thomas: Demokrati är överreklamerat och trögt med förnuftiga beslutsfattare. ;-) Skulle tro att min nuvarande kärlek skulle trivas med att stå i samma förråd som ett direkt syskon. FRX vore verkligen nå`t men just den kräver nog ytterligare några månaders sparande. Har annars span på en ny Specialized Big hit II -07 för 14 papp med frakt eller en ny Scott Nitrous 20 -07 för något mer. Här kan man ju inte lägga ut länken då blir de ju sålda! :-)

Får se om hammaren ska få jobba på spargrisen innan "riktiga" säsongen är igång.

Slider: Du vet vad som gäller....sammanlagd slaglängd är direkt relaterad till glädjenivå vid färd. Skramla nu så vi kan gunga fram till sommaren.

Vill bozz ha sovmorgon alltså? Det kan väl gå för sig. 11:00 säger vi då. Svettotur?

Tänkte fkatiskt montera på en cykeldator men jag fattar fan inte hur man skall få magneten att funka väl monterad på ekern. Har lyckats cykla i 27km/h genom att dra magneten förbi sensorn med handen men väl monterad på ekern funkar inget.

nu e ja vaken men e inte riktigt på hugget !! behöver motiveras!

skulle vilja köra samma som förra gången? vill lära mej den stigen den va kuuuul!? vadddå mes vänta ru!!!! :)::)

Jäklar vilken blöt tur! Men kul! 2:40 inkluderat alla raster. Har även hittat Ellen i katalogen, inga minnen finns av att vi setts förr. Hon var nog för coool, naturtöntarna fick inte hänga bland de coola vettdu.

frolic o jag körde samma tur som vi körde me andematt förra helgen fast vi avslutade med gamla tugelitemilen in mot stan finfin stig som vi får testa igen! men vad ska man göra med blöta frusna fötter?

Mina fötter höll sig varma och gosiga. Det är biltemas skoöverdrag vettdu. Mina händer höll sig däremot inte varma, men vet inte riktigt vad man skulle slagit in dem i... fryspåsar kanske?

Gamla tuggelitemilen, är det den som går parallellt öster om den vi tog oss från golfbanan ner mot gustavsberg? Närmast väster om myrarna alltså.

Bozz, ullstrumpor och biltemas neopren är lösningen. För händerna vettesjutton. Jag har glömta vara jag lagt mina gamla surfhandskar i neopren.. De borde vara perfekta.

Nu har jag en fungerande (troligtvis) cyleldator så nu kan vi få reda på hur långt vi kör i fortsättningen. Och hur snabbt... och hur mkt tid som rastas bort =)

tuggelitemilen går strax öster om den vi åkte ja! och dubbdäck är inget för mej ! vill du köpa rom tiki? problemet är väl att dom är för smala tror jag. dom är ju hälften så breda som sommardäcken!

Tänk på alla starka lårmuskler du ska få Bozz av dessa däck. Hälften så breda som sommardäcken? Har du varit på Biltema och köpt racerdäck?

Hoppas alla Happyiter noterar att vi i Karlstad numera har anammat de senaste tekniska landstegen - cykeldatorn är här. Nää men seriöst var det ett bra initiativ Frolicc.

Däck under 2,3" går bort, med eller utan dubbar. Iaf i min värld, visst kan det bli lite motstånd men där det finns motstånd finns det fäste. Eller nåt.

Cykeldator? Hmmm. Då får vi ju svart på vitt hur kassa vi är?! Detta är ett allvarligt slag mot fettorajderna. :)

Svettofalangen tar mark på fettoryttarna. Gränsdragningen mellan Karlstads gruppering blir vassare.
Det är dags att välja sida. Vem är din vän i skogen och vem är din fiende?

;o)

haha vi har blivit så stora i k-d att vi måste dela upp oss i smågrupper nu!? börjar likna kommunisterna på 70 talet !! det räckte inte längre me VPK det blev SKP APK ANARKISTERNA SYNDIKALISTERNA KPML-r osv Tjing för å va me i Happy-r(revolutionärerna)e ru me Frolic?Alla svetton upp till kamp mot fettona. Ähhh andematt vi kör på torsdag igen va?

Bozz, hade inte de blå några grupperingar förr i tiden?
Vore kul att cykla, ska se om jag hinner loss nånting i veckan. Vi hörs i tråden.

PS. Beman är i tryggt förvar och än så länge mycket uppskattad av mina grabbar.

Torsdag låter inte helt fel. Jobbar tisdag och onsdag kväll så då har jag vilat mig i form =)

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
.............Ähhh andematt vi kör på torsdag igen va?

Too bad Bozz, Andematt valde fettoligan.

Jag tror jag börjar bli cykelberoende... räknar redan ned dagarna tills Torsdagen.

Jag bildar AAAA - Anti Allt Anarkistiska Allcyklisterna. Jag är emot allt! Torsdag låter bra. ;)

Någon i min bekantskapskrets sa för många många år sedan om sina lår: "När jag är ute och går är de som två sälar som slåss".
Är det så du känner dig Tiki? =)

Svetto eller fetto, skratta tillsammans i skogen kan man väl göra ändå! Ja, om man hinner ikapp klungan förståss..

*He he sälar har jag ännu inte associerat till mina lår, snarare trötta vandrande pinnar. Däremot använder jag dem som slagpåsar för nävarna och då känns det som det sjuder å bubblar i dem. Mojsigt!

som nybliven medlem i multisportklubben får man väl sälla sig till svettogänget då ;) cyklade 5.2 mil asfalt i söndags morse med en snittfart på 25 km/h och utan en enda paus. Inte riktigt som en happyrajd, men gav en del i benen. Höll på att trilla när jag gick av cykeln utanför dörren hemma och benen skakade.

KONAmi, NKLJ till Forshaga t.o.r, eller?

Nu har jag iaf ingen svettocykel (hardtail) längre. Kanske får vi glädjen av lite nytt sällskap i skogarna under året.

5,2 mil asfalt skall köras på racer och i strålande sol, annars är det bara plågsamt. Fast, det är väl lite grejen med multisport =)

aha, ja det borde jag nog gjort. Skyller på att jag var på jobbet... och jobbade samtidigt... eller nåt =)

Är köpar den jag tror det är? Behöver jag isåfall hjälpa till med övertalning om happyrides?

Frolicc - Jepp och jepp! =)

Bilagor

• ren-n-stimpy.gif
    ren-n-stimpy.gif
    9 KB · Besök: 79
Senast redigerad av en moderator:
Fast egentligen KONAmi, blev lite sugen på det där med asfaltsnöta... säg till om du skall ut på fler turer.

Jag är också sugen men jag har varken tid eller cykel till det. Och om jag hade skulle jag aldrig orka hänga på er svetton ändå ;o)

Vad säger vi om lördag förmiddag då?

Skall vi säga ultrasvettorunda på 2 - 3 timmar utan någon som helst rast eller happysloppysleepyride på 3 - 4 timmar där vi rastar minst två av dem?

Jag är kommer vilket som =)

Hur går det med torsdagsrajden?

Jag ger mej gärna ut efter 18 om det är möjligt för resten.

Thomas, jag är med på torsdag. Kan bli tajt till 18.00 men jag kommer så snabbt jag kan, ultrafetto som man är.

Racketcenters parkering som vanligt?

Eller jag kanske läste för snabbt där... om det finns önskemål om att flytta fram rajden så är det bara bra. Bestäm ni

Om 18 är tajt kan vi samlas lite senare. Ska vi säga 18:30-19:00? Det passar mej bättre också. Lillen somnar som vanligast runt 18:15.

18:30-19:00 vore bättre egentlige.... man vet aldrig vad labbet har för sig

Då säger vi 19:00 så har alla lite extra tid.

OT: Får fäkta bort lilleman här som älskar att trycka på shift, caps lock, TAB, ESC, CTRL osv, de enda han når. Igår skickade han länktips från aftonbladet via MSN till sin mor. Jag visste inte ens att man kunde göra så med snabbkommandon. :)

OK, 19.00 funkar även om det känns lite sent att komma hem halv tio. Skit samma. Vi kör 19 så hinner jag vara med mina små i soffan en stund framför bolibompa mellan jobb och Sanna. Det är kvalité det oxå. De mina lägger sig efter 19 men den store "läser" lite själv och somnar frammåt 20.

OT: Thomas, jag känner igen det där med att ungarna kan alla kortkommandon innan de ens lärt sig säga tangentbord. Släng upp MS Paint ska du få se på konstverk!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp