[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
12:30 på lördag, då är jag på. Vill gärna få plats i en bil på vägen dit men på hemvägen kan jag cykla hem och hälsa på mor och far för gratis käk =)

Idé:
Skulle inte skutbergets mtb-bana vara perfekt för att arrangera en 24-timmarstävling á-la sömnlös i rudan?
Alltså flest varv på 24 timmar vinner... lagom lång bana och svårighetsgrad för att få lite action.

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> Idé:
> Skulle inte skutbergets mtb-bana vara perfekt för
> att arrangera en 24-timmarstävling á-la
> sömnlös i rudan?
> Alltså flest varv på 24 timmar vinner... lagom
> lång bana och svårighetsgrad för att få lite
> action.

Men den är ju så trååååkig...

KONAmi skrev:
> Idé:
> Skulle inte skutbergets mtb-bana vara perfekt för
> att arrangera en 24-timmarstävling á-la
> sömnlös i rudan?
> Alltså flest varv på 24 timmar vinner... lagom
> lång bana och svårighetsgrad för att få lite
> action.

Finns det verkligen folk i krokarna för ett sånt evenemang? de som skulel kunna tänka sig att arra är de samma som skulle kört.. Ta hellre 24h på vita så blir det lite utmaning ;o)

Annars har jag tänk på ett Park/CX svartrejs ute på kullarna på Orrholmen i snabba heat om ca 2-3 varv på en knapp km lång runda. Skulle kunna bli ett lagom kul kompisjippo det oxå.. Lite grill, lite sol, lite fest, massa cykel...

Skutispåret? Då kan vi lika gärna åka mtb i Kronoparkens bostadsområde. Det går helt säkert att sätta ihop en kul slinga på I2.

Jag ansluter säkert ikväll, kanske imorgon och sannolikt på lördag

Tiki, bakom universitetet finns det lite skön miljö att lalla omkring i ;o)
Fler svartrejsideer vi kan hylla eller såga? =) Jag tror ingen tycker illa om KONAmis idé annat än val av terräng, egentligen. Eller? För egen del tror jag bara det finns för få i närheten för att få nån slags kritisk massa på evenemanget. Kanske om Multisportarna kör ett arr att man kan få ihop en del.. jag låter det vara troligt.

Då blir vi två bilar upp till Forshaga på lördag. Kul! =)
Ska vi bestämma om vi ska parkera vid SISU eller Frykstastugan och om vi ska köra leden t.o.r eller asfalt ena vägen?

Någon mer än jag som kommer till Rackethallarna 18.00 idag?

/Johan

E det någn som ska ut idag? jag fnderar på en lugn vilodagssväng men vet inte om jag orkar tvätta cykeln idag igen. Kanske lite lek i stan istället... Om man vågar trotsa Tikis fürer som håller vakt på stadens gator.

Måste det va så grisigt i skogen hela tiden. Tycker att det borde se till å böra torka upp snart. Snart borde det bli den där tiden vi syftade på i vintras när vi sa "det här blir en bra stig till våren..."

Jag kommer såklart!

Till KONAmi: http://happymtb.org/forum/read.php/1/686523/843344#msg-843344 =)

Sen får vi se hur det går. Kommer i mitt livs värsta form efter tre veckors (och delvis pågående) förkylning. Hostig o slemmig men i övrigt helt frisk.
Vi får väl se hur det går... =)

(Stänger ner datorn strax före tre därefter ser jag inte forumet.)

Senast redigerad av en moderator:
Jag hoppar som vanligt över på veckokvällarna. Vilka är det som följer med på lördag?

Det blev en härlig rajd i det sköna vädret med inte mindre än 5 glada psyklister. Jag, Tiki, Andematt, Bozz och JS tog oss runt G-klaven och den knixiga delen av gröna milen.

Hetast idag var Andematt som pressade(eller kanske det mest blev så) sin kropp till maxpuls i varje motlut ;)

För övrigt så vurpade inte Vurpkungen nån gång vad iaf jag kunde se vilket är lite av ett fall framåt :)

Inte så konstigt att pulsklockan larmade överallt. Med en förkylning på väg ur kroppen och ingen aktivitet på några veckor kändes det att formen var som bortblåst. Men jag får tacka för draghjälpen och vilopauserna.

Idag känner jag av min gamla knäskada fån ifjol, Antagligen bara för att jag nämnde den lite kort igår. Ska bli jättekul att se hur den utvecklas närmsta tiden =(

Frolicc, om jag förstod rätt igår så blir vi minst fyra, du jag bozz o Tiki. De två sistnämnda surrade ngt om att cykla dit upp. Det gör nog kanske inte jag. Vi får se...

andematt skrev:
> Inte så konstigt att pulsklockan larmade
> överallt. Med en förkylning på väg ur kroppen
> och ingen aktivitet på några veckor kändes det
> att formen var som bortblåst. Men jag får tacka
> för draghjälpen och vilopauserna.
>

Undrar vad det är för fel på mig, min pulsklocka startar nämligen inte alls, skrämmande!

nu har den kommit- 15.07 idag fick jag hämta den på jetpak. "de e aldrig för sent o skaffa sej en bra barndom!!!"

Skoj bozz, då blir det fettotur imorgon då?
Jag kan på förmiddagen.

Rackethallen kl 10:00?
Fettotur bort mot Stockfallet?

Jag kan vara stigfürer och peka med hela handen vart vi ska. ;)

Jag kör hellre en lugn ride uppåt sisu och kil på eftermiddagen. Verkar som vi får ännu en lördag av konkurrens mellan happykarlstads grupperingar

tiki o ja bestämde att vi cyklar upp till sisu imorron.start kroppkärr 11.30. vi möter upp andematt m.fl kl 13.00 vid sisu för färd mot kil.

Funderar på att kanske haka på SISU-Kil-turen imorgon.. 13.00 på parkeringen vid SISU-gården? Hur snabb måste jag va för att hänga med i tempot? Å typ hur länge beräknas turen ta? Alternativt, MiaMaria - hur långsamt är extremt långsamt och har du något förslag på tur?

Jag vet inte vilken fart extremt långsamt är men det är liksom min fart och jag är nybörjare med kass kondis. Jättebra förklaring va?

Är det typ svettocykling imorgon även på tillbakavägen? Då kanske man skulle prova att lufta den gamla träkken. En energibesparing på minst 10 kalorier/minuten jmf med tysken.

Antingen hakar jag på er vid kroppkärr eller så åker jag förbi mor och far först och möter upp er vid sisu vid 13:00. Jag är på hyffsat svetto eller fetto, spelar ingen roll =) Snacka om veligt svar =)

Jag hakar på från SISU-gården vid 13 imorgon. Kan va bra genrep inför nästa lördag.

Whooha! Ny systemdisk monterad och jag är online hemmifrån!
Med min halvdåliga kropp kommer det inte gå i bozz/konami/frolicc-tempo iaf.. Det kan ni vara säkra på.

Jag ställer bilen på SISU och cyklar nog samma väg tillbaka.

Ska bli kul att återse min gamle blå, HannaK.
Kul att du hänger med =)

Vi ses ca 13.00.

Jag kör förbi mor och far innan och möter upp er vid 13:00. Vilken väg kör vi tillbaks till staden från kil? Skall vi köra hela slutfasen från långriden eller blir det raka vägen hem på asfalt?

Kör ni slutfasen på långriden så alla hittar.. Fast det är ju inte upp till mig att bestämma, jag tar ju bilen pga tidsbrist idag.

Ja, det blir kul att köra en sväng! Andematt, ska vi samåka från Karlstad? Jag bör dock helst va tillbaks i stan senast vid 17-tiden, så om turen blir längre kanske jag ska ta egen bil.

HannaK, kan du vara här 12:15 skulle vi ju kunna hinna slänga upp din cykel på takräcket..
Jag har för mig att tackräckeshållaren klarar det tjocka diagonalröret på den cykeln. Min får vi plocka ner i småbitar o stoppa i bagaget.

Och 17:00 bör jag vara hemma senast oxå, vi får nämligen gäster då ;o)

Hallå alla!
Tänkte bara göra ett förtydligande... Invigningen av mtb-leden i Kristinehamn är den 17 maj. Det är Kristinehamn Multisport som bjuder in till denna och vi kommer att köra guidade turer för den som är osäker samt ha tidskörning för den som vill mäta sig med alla andra mtb-nördar... ;-)

Bike-park killarna kommer också att ha en vårinvigning i sin park så det kommer att bli liv och rörelse i skogen!

Vi startar kl.14.00 och håller på så länge vi orkar. Stupar vi finns det korv som vi bjuder på så långt det räcker. Boka in en heldag i Kristinehamn med hopp i bikeparken, härlig skogskörning, korvgrillning, glada kids och alla vi gamlingar...

Vi ses! Ha det gött!

/mellgren

Thomas skrev:
> Boka in 10:e maj i kalendrarna, då har
> Kristinehamn Adventure Multisport (vaddenuheter)
> invigning av en skogsslinga för MTB och
> hoppkillarna har invigning av sin bikepark. Jag
> tänkte åka dit och hälsa på, cykla lite hopp,
> cykla lite skog. :)

Uhuu, inte cyklat på 3 veckor. Det kommer inte att funka nästa helg, så är det bara... :(

Ouch vilken runda vi hade idag!! Kom alldeles nyss i mål. Start 11.30 vid Kroppkärrssjön - Forshaga - Kil - Skutbergsleden - hem.

Kommer lägga in VETO mot Skutbergsleden. Nu är det tredje gången jag cyklar på eländet och varje gång säger jag - aldrig mer! Nu säger jag det igen - aldrig mer! Nu måste jag ha mat för att nyansera mina beskrivningar.

Lät kul med Kristinehamn, ska försöka komma.

Vi hittade den rätta vägen på sisuleden och den inkluderar INTE slyfältet eller ätabakväxeljärnvägen utan var en riktigt fin sträckning. Och mycket riktigt kom man ut där jag ville åka in precis i början. Tänk om ni började lyssna lite på mig ibland! =)

Vad som stigen däremot innehöll var någon slags växelörons mosande sten. Mitt växelöra gick helt av så det blev sparkcykel ut till parkeringen där jag fick ringa på mammataxi. Har ett i reserv som tur är men vi får se upp med sånt nästa helg.

Var ni inte hemma förännd 20:00? Hoppas verkligen ni fick mat i någon korvbur på vägen

Gott att Sisu-slingan är klarlagd, den var kalas! Då börjar kommande lördagstur kännas planerad Andematt eller? Kan också rekommendera ett stopp på Bozz grill för att avnjuta en burgare med utsikt över kommunhuset där enbart kompetenta människor har haft sin arbetsplats.

Ja vad säger man?
DSC01112.jpg ht=725

I ravinerna i Kil är det mulligt värre. I dagsläget något blött men väl värt att hoja när det nu börjar torka upp.
DSC01114.jpg ht=544

Kunde mycket väl varit helvetes-leden i dagligt tal även kallad Skutbergsleden men det var det inte.
DSC01111.jpg ht=544

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp