[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du kör stockfallet hulstberg om en timme alltså? Vill jag följa med kanske.... hmm

Tänkte egentligen dra ut och köra intervallträning på racer utåt hammarö. Nåt i stil med 5x8 minutersintervaller.

Vad synd att jag är borta imorgon, jag som både är skitduktig på att surfa och cykla :-)

/Yeah right..

Poängen är ju att du skulle få något att tänka på också. Svetten rinnandes längs mina håriga vader, blodsmak under intrevaller på ett skoghall som luktar skunk. Lockar det inte? =)

Men nej, jag tar min hammarörunda jag. Sen tar jag sällskap med tjejen till jobbet och rullar ur mjölksyran lite.

Är det någon som vill hänga med en sväng imorn? under dagen innan klockan 17,00
Tänkte köra i i2 skogen.

jag såg frolicc vid nobelplan komma glidande på sin räjser i det härliga höstregnet just som jag lämnat mcdonalds drive-in med en skön burgare på passagerarplatsen. Kände mig inte ett dugg avundsjuk faktiskt...

12 mm nederbörd på en timme ca. Kooovlt! =)
Och jag hade ett eget litet träningspass för att testa våtdräkten. Snälla, lova att inte skratta i morrn? ;o)

Vilken pissig runda!

Började med att bli sen så hann inte med mkt cyklande innan tjejen skulle till jobbet. Vi hann cirkus 10 meter innan jag punkterade av en glasbit som körde in sig i bakdäcket. Lagade punktering och började frysa rätt mkt så lämnade mitt sällskap efter en stund och vände hemmåt. Träffade en gammal klasskamrat jag inte sett på fem år och som tydligen flyttat hem till karlstad. Pratade en stund och fick händer som isbitar på köpet.

En intervall blev kvällens skörd... kass!

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> 12 mm nederbörd på en timme ca. Kooovlt! =)
> Och jag hade ett eget litet träningspass för att
> testa våtdräkten. Snälla, lova att inte skratta
> i morrn? ;o)
--------------------
Andematt du blir årets kokong i den där dräkten - redo att spricka när som helst.

Paparazzi Thomas var framme när Andematt testade våtdräkt...

Fis-aldrig-i-en-vatdrakt.jpg

Konami trode inte att du åt skräpmat!!!

Men det kanske man behöver som multisportare för att bygga på fettdepåerna!!!

Tiki om det är bra väder imorgon kommer min danske svåger från Denver med och surfar en stund.

Idag blir det ett pass på racern på morgonen.

Vi ses på skutberget ikväll.

Tack för tävlingen igen! Har precis kommit hem från ett morgon pass på ulvsby spår, fint väder! Sol efter regn.

Jordan: Klart Denver-svågern ska med och köra. Det verkar visst bli en del vind. *he he he he*

1. Värmlandssjön
Tisdag förmiddag
Mellan väst och sydväst, 4-8 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 15%
Tisdag eftermiddag
Sydväst, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%
Tisdag kväll
Sydväst, 6-10 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 30%
Natten till Onsdag
Sydväst, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%

Tiki, jag har just sett ditt medelande om surfing ikväll, jag hänga med, vi ses kl 18! Jag ska ta med mig en extra våtdräck om någon ville låna den.

Thomas, du måste ha värsta telezoomen!

Det ser ju riktigt fint ut om vi skulle vara ute vid Lurö.. =)
kl 17 0,0 mm 19° Laber bris 5,5 m/s 1013 hPa
kl 18 0,0 mm 19° Laber bris 5,9 m/s 1013 hPa
kl 19 0,0 mm 19° Laber bris 5,7 m/s 1013 hPa
kl 20 0,0 mm 19° Laber bris 6,8 m/s 1013 hPa
kl 21 0,0 mm 19° Laber bris 7,1 m/s 1014 hPa
http://windguru.com/int/index.php?sc=54240 (10 knots = 5,1 m/s)

Tiki, vad har du för storlek på segel att erbjuda? 5.2 känns typ lagom för en som inte vill brottas för hårt första ggn ;o)

Senast redigerad av en moderator:
Det går att vaska fram 4.0 el. 4.5 el. 5.0 el 6.0 el. 7.0 så segelbiten ska säkert gå bra. Vågorna kan nog busa lite med den som är ovan men det blir ju bara roligare för oss på land. *Mohaha

andematt skrev:
> Räcker 200 mm tele? ;o)
------------------------

Ja ja ja... de har ramlat av långt innan vi kommer upp i de millimetertalen. ;-o

vilken fin tur jag fick med racern idag på förmiddagen.

Nu blir det båtbuss som uppladdning inför kvällens äventyr.

Ja kommer att göra allt för att du ska få bra bilder andematt dvs ramla, falla och stå på huvudet hela tiden.

Tiki skrev:
> andematt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Räcker 200 mm tele? ;o)
> ------------------------
>
> Ja ja ja... de har ramlat av långt innan vi
> kommer upp i de millimetertalen. ;-o

Va!?!?! Vad menar du nu?? Vadå ramla av??

Tiki skrev:
...
> Vi träffas vid surfklubbens stuga som ligger 150
> meter norr om motionscentralen på Skutberget.
>

Hmm, är det vid den lilla viken med stenpir som vätter mot nordost? Är det bäst att parkera vid den första parkeringen nära golfslageriet? Eller tänker jag på fel ställe?

HannaK skrev:
> Va!?!?! Vad menar du nu?? Vadå ramla av??
------------------------------------------------

Hoppsan....*öhh det gäller bara de andra. Nä nä inte du heller.

Andematt: Ja parkera vid första parkeringen vid före detta golfrangen. Gå sedan mot motionscentralen så har du klubbstugan 40 meter från parkeringen på vänster sida. Det står en skylt så det löser sig.

Fick höra just att vattnet är snorkallt, kissa i dräkten gäller alltså ikväll. ;-)

Vet inte om jag var någon jättetalang på surfningen men lyckades ju iallafall sätta kurs ut mot stora vänern samt i min kamp för att hitta hem igen, en vasshög. =) Fan va kul!

Tack Howard för lån av våtdräkten. Den hade både rätt storlek och "en mer modern" färg. =)

känns lite trist att jag har varit hemma och tvättat, städat, diskat och lagat mat medan ni roat er kungligt vad jag förstår ;) Jobbigt när sambon varit borta i ca 1½ vecka och det tar flera timmar att återställa lägenheten som den var när hon åkte.. Jag har till och med lyckats städa bort den sköna tårtdoften i badrummet som kom som en spark i huvudet när frolicc "provluktade" i fredags :)

Med risk för att fjäska får jag säga att det såg lovande ut på vattnet såhär långt. Andematt krängde på sig 80-tals neondräkten relativt obehindrat och seglade iväg stabilt över fjärden. Frolic började lite blött men hittade stuket efter hand. Hanna K fick ta den utrustning som blev över och stretade på bra i vassen med usla förutsättningar. Russia såg ut att trimma in finliret i seglet inför OS. Bozz käkade kanelgiffel och höll humöret upp hos oss alla i vanlig ordning.

Ungefär så var det. Misströsta inte KONAmi det verkar finnas intresse för fler surfstunder.

Är det ett loopförsök jag ser där i en bild med Hanna surfandes i förgrunden? :)

Hej på er, surfande cyklister! =)
Har just råkat köpa på mig en ny cykel...
En Scott Spark 30 råkade hamna i min ägo...
Tänkte ge mig ut en sväng på I2 ikväll om någon är sugen att haka på. Cyklandet blir lite roligare med ny cykel, kan rekomendera att köpa nya grejor, det är kul! =)

Åker ut vid 19:30 tiden ikväll hur som helst, startar från tvätteriet på Willy's parkeringen om någon vill med!

//Johannes

Om jag hinner skule jag kunna hinna med på en tur ikväll. Skriver på forumet isåfall. Skall och h'ämta lite möbler ikväll.

Får idag gratulera HappyVärmland pga Jansson99 blir Arvikabo idag! Trevligt med tillskott i mtb-familjen, mången rajd stundar.

Hanna K: Sola magen idag!

Boullboull: Grattis till ny cykel! Den verkar dödligt snabb. Jag hinner inte ikväll men den vanliga veckoturen körs ikväll väl?

Den vanliga veckoturen...?
När startar man den? Och var?
Förstår att det står i tråden någonstans, men.... Är för trött för sådant...;)

JoMenSåAtt skrev:
> Är det ett loopförsök jag ser där i en bild
> med Hanna surfandes i förgrunden? :)

Kanske, men jag trodde det var Frolicc som satte en klockren "NoWind taildip bodydrag". Det nya blöta..
IMGP8897.JPG

Boullboull skrev:
> Den vanliga veckoturen...?
> När startar man den? Och var?
> Förstår att det står i tråden någonstans,
> men.... Är för trött för sådant...;)

Onsdag ca kl 18 är riktlinjen men jag måste säga att det är rätt dålig diciplin på den där tiden ;o).
Mellan allt tjöt i tråden så brukar nån hojta till om det blir ngt. Vanligtvis blir det I2-skogen med träff vid racketcenter men ibland har vi även kört Stockfallet upp mot golfbanan och tyrskogen.

För egen del kommer jag inte köra på ett tag = knäproblem. Kanske surf nästa vecka (Tiki?) om det blir lite mer vind, det var iaf skonsammare mot knäna.

Boullboull skrev:
> Hej på er, surfande cyklister! =)
> Har just råkat köpa på mig en ny cykel...
> En Scott Spark 30 råkade hamna i min ägo...
> Tänkte ge mig ut en sväng på I2 ikväll om
> någon är sugen att haka på. Cyklandet blir lite
> roligare med ny cykel, kan rekomendera att köpa
> nya grejor, det är kul! =)
>
> Åker ut vid 19:30 tiden ikväll hur som helst,
> startar från tvätteriet på Willy's parkeringen
> om någon vill med!
>
> //Johannes

Kul med ny cykel Johannes! Grattis! Hinner nog inte heller ikväll, och sen blir det semester ett tag, men jag hoppas vi syns i skogen framåt hösten.

/Hanna

Hur tänker du nu Hanna? eftersom Semester = Cykling borde det bli mycket cykling närmsta tiden för din del ;)

Jag hänger gärna på ikväll vid 19:30. Vill bara varna för att jag är nybörjare och att jag inte kan de goa turerna på I2 ännu.

Lite dåligt intresse bland er andra, är ni utslitna från helgens tävling?

KONAmi skrev:
> Hur tänker du nu Hanna? eftersom Semester =
> Cykling borde det bli mycket cykling närmsta
> tiden för din del ;)

Ha, ha, sant iof. Fast i så fall på annan ort. Och för mig är semester även = rodd, en fantastisk sport (nästan lika bra som cykling..) som jag tyvärr har praktiskt lite svårt att utföra i Karlstad (typ äger ingen båt..)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp