[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Andematt hur blir det den 11/10???

Ja det kanske man skulle ta tag i, ja.. Men det ska bli av iaf tycker jag.
Återkommer! =)

Ang 11/10 och Happy054 "värmamatöveröppeneld"-riden så ser det just nu ut att bli skitväder då.. yr.no säger det iaf. 15 mm nederbörd ger inga bra förutsättningar och om den prognosen håller viker jag mig för gudarnas vilja och blåser av påhittet. Vi får se..

Hoppas samma vädersajt har FEL ang vädret den 5/10 mtp jordans "påhitt"...

Har tankar på att följa med till Brattfors i helgen, men, som Andematt antyder, inge vidare väderutsikter för söndan. Bättre då på lördan, till och med "risk för sol" enl. yr.no. För mig passar lördan lika bra som söndan. Vad säger du Jordan och ni andra om att flytta Brattforsturen till lördan i stället?

Jag kan bara på söndag. Har bjudit in lite vänner som kommer med på söndag. Ser på SMHI att det kan bli sol eller regn både lördag och söndag.

Jag är ju anmäld så jag kommer, dock blir det nog ingen MTB åkning för mig.

Tanken är ju att värma upp med mtb några timmar för att efter fika vara redo för backen!!!

Fick mail från dem och det är enbart 6 anmälda (eller var det 8?) så de tar nog alla de kan =)

Just nu har jag helt klart chans på seger i H-Elit.

Senast redigerad av en moderator:
Skicka ett mail till Dennis Lundell så ska det inte vara något problem tror jag. Det jag för 5 minuter sedan.

Efter motlutet kan vi ju ha en liten tävling snabbast utför. Då kommer säkert Tiki och Jomensåatt!!!

MM idag sprang ja milen på 49.25. ni skulle vart me!!
andematt-cykeln var borta idag! nån som vill köra mtb i helgen? lör e.m sön f.m?

Lite RR från kvällens tur.

Lyckades lura med en polare som precis köpt sin första mtb. En specialized hardrock comp med skivor fram o bak. Visade det bästa av I2, som nog efter dagens regnande kvalar in som det värsta. =) Det var inte direkt lättåkt med vi kanade runt på g-klaven, ss banan, thomasstig och dommarringen.

Helt klart redo för sin första happyride =)

mtbkarta20081003.jpg ht=661

Bozz, jävlar vad du blir snabb, klart jag skulle varit med och inspirerats av utsikten. Jag joggade lite idag för första gången sen LL. Kändes helt okej men ska nog inte pressa kroppen denna veckan.

Var ute på livets första rullskidtur, det var sjukt jobbigt.

Det börjar komma ut en hel del fina cyklar på köpa och sälj nu. Men frågan är ju om man skall ha en galet snabb och stötig FS eller en ännu mer galet snabb och obarmhärtligt stenhård HT?

Skogens Konung visade väll ändå tydligt att det är FS som är "ännu mera galet snabb" i skogen. HT har man om man vill cykla på asfalt eller möjligen grusväg. :P

Klart du ska skaffa en FS Frolicc.

Själv dras jag med en förkylning som inte vill släppa riktigt än så det blir lugnt på cykelfronten ännu ett tag.

andematt skrev:
> Denna borde väl räcka till det mesta inklusive
> alla långlopp du kan önska ställa upp på:
> http://www.cyclecomponents.com/20/sv/artiklar/cycl
> efactory/democyklar-2/ibis-mojo-carbon-17.html
>
> Du vet att du vill ha. Konsumera dig lycklig.

11,3 kilo utan pedaler????? Gungstol kombinerat med bojsänke... jag är ute efter en cykel =)

Frolicc skrev:
> andematt skrev:
> --------------------------------------------------
> > Ibis Mojo för +30kkr

> 11,3 kilo utan pedaler????? Gungstol kombinerat
> med bojsänke... jag är ute efter en cykel =)

Undrar vad JoMenSåAtt vill replikera här i denna debatt?

bozz skrev:
> MM idag sprang ja milen på 49.25. ni skulle vart
> me!!
> andematt-cykeln var borta idag! nån som vill
> köra mtb i helgen? lör e.m sön f.m?

Under 50 på milen.. Då duger inte mina 22 minuter ett varv runt jakobsbergsskogsspåret långt va?

andematt skrev:
> Frolicc skrev:
> -----
> > andematt skrev:
> >
>
> > > Ibis Mojo för +30kkr
>
> > 11,3 kilo utan pedaler????? Gungstol kombinerat
> > med bojsänke... jag är ute efter en cykel =)
>
> Undrar vad JoMenSåAtt vill replikera här i denna
> debatt?

Haha, nej jag känner mig tämligen likgiltig inför detta.

Oj, det var nte igår jag skrev här direkt :D
och inte igår jag satt på cyklen heller..

Frolicc vart tog du vägen!!!

En riktigt härlig dag vid frykstastugan.

Vi var 5 familjer med barn och barnbarn som njöt av solen och ett underbart höstväder.

Körde mtb som uppvärmning till motlutet.

Himla kul tävling att köra bergstempo.

Senast redigerad av en moderator:
Frolicc började morgonen med att vara mkt trött. Efter tre snoozningar drog han sig ändå mot fönstret, konstaterade att det regnar. Plötsligt fick han insikten om att det är nog riktigt dumt att belasta foten så hårt som det ju kommer bli vid ett "tempo". Sängen är nog ändå bäst... så så fick det bli. Några timmar senare var det nästan inte riktigt försent att åka till kil. Huvudet kändes tungt (blå rengöringsmedelsdrinks fel?), efter en frukost bestående av glass och paj från gårdagen insåg han att det helt klart är bäst att stanna hemma.

Fixade iordning garage och pillade lite med min framtida SShoj. =) Kändes bra trots allt.

Fick i fredags tillbaka hojjen lagom i tid till avfärd mot stockholm och helgens tävling. Gaffeln är nu fixad så slaglängden är vad den skall vara och ger en helt annan känsla på cykeln. Nu återstår bara att se vad jag får betala för kalaset. Herrn på solsta förhandlade fortfarande med serviceteknikern på telefon om slutnotan när det var dags att gå.

Fortsättning följer... (igen)

Navigeringen gick bra bortsett från en miss av mig under paddlingen när vi tog "fel väg" runt en ö och tappade ca 10 minuter. Tyvär skadade min lagkamrat ett knä och hade svårt att springa efter ca 1,5 mil av första orienteringen. Vi tog oss ändå i mål då vi inte ville bryta säsongens sista tävling. För min del var det ändå viktigt att få avsluta med en välnavigerad tävling efter att ha missat en del tidigare.

Jag kan tänka mig att åka hit om någon vill följa med!!!

Hej...nu gäller det "ösjö-skogen" ...MTB-långlopp i Ödeshögs omgivning den 11 oktober.....men det har blivit en hel del ändringar....MTB-cyklingen kommer att bli närmare 7 mil...(mot tidigare nämnts 6 mil). SVEASKOG har nämligen givit tillstånd till OMBERG....och det gör MTB-långloppet mer intressant...cyklisterna kommer att få cykla över "hjässan", som är Ombergs högsta punkt. Vidare kommer starten att bli i Ödeshögs CK:s nya klubbområde...(en f.d. camping med stora grönområden). Det blir två varv för de som tänker cykla 70 km. Varvet mäter 35 km med inslag av 10 km cykling på sydsidan av OMBERG. "Ösjö-skogen" är cykelbar för alla - dock får man pröva krafterna lite utöver det vanliga på sina ställen-men är man stark så cyklar man upp till HJÄSSAN från Hjässa-torget. Sammanlagt är det c:a 6 km asfalt-väg på varvet, som är 35 km. Annars fina skogsvägar, stigar och gräsvägar......plus OMBERGS-BACKARNA. Klockan 10.00 den 11 oktober startar alla klasser samtidigt från Klockaregårdsängen.

Vädret

Lørdag
11.10.2008
13°

Delvis skyet. Laber bris, 6,1 m/s fra vest-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet.

Perfekt väder för årets sista mtb tävling!!!

Bozz fick det här från Laila.

du och Bosse har pokaler hemma hos mig /Laila

Fint väder ute idag...

Ingen som vill ut på en kort mysig happyräcerride ikväll? Tiki? jordan? Hanna?

Hade gärna hängt med på en Happyretroracer-runda Frolic men snoret forsar ur snoken, jag passar.

*Hopp då har jag väntat i två månader och en vecka på min bakdämpare som lämnats in på service hos Solsta. Ser framemot lite trevliga höstturer likt ifjol frampå nå`n gång. * Snyft snörvel*

Men Tiki... Köp en reservdämpare så länge. En billig dretdämpare men tillräkligt ok för att hålla ihop cykeln med dig på.

Tyvärr Frolicc jobbar kväll den här veckan. Imorgon ska jag ut på förmiddagen.

Ja Andematt det kanske är melodin. Ska ringa dom imorrn och se hur det hela ser ut. Allting är alltid väldigt mycket på gång när jag ringer sedan händer ingenting därimellan. (Tänk om de läser det här?! *He he)

aj aj frolic missa dej precis. tog en stockfalls tyrrunda Härligt geggigt!! happytur onsdag 17.00 toyota?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp