Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Imorgon 11:28:30 startar jag mitt 7 km långa tempolopp. Vi är 7 i H40 så imorgon gäller det att undvika sista platsen vilket troligen blir svårt. I H30 är dom bara 3 så där får alla medalj.
Rapport kommer imorgon kväll.
Är det någon som vill följa med och se så åker jag från karlstad kl 9.
Snart är löpeländet över...!
Imorgon ska de där 30 km avverkas och sen kan man återgå till cykeln istället....!
Känns finnemang med en skaplifg förkylning i kroppen, men febern har i alla fall lyst med sin frånvaro(tror jag) idag... Detta bådar väl för en kanon tid på....4,5 h eller nå't liknande...;)
Frolicc har du fixat stratplatts? Annars är min till salu.
Får tyvär ställa in min start, lyckats dra på mig en envis förkylning som vägrar släppa.
Känns jäkligt surt då man var i toppform runt norasjön för 2 veckor sedan och det kändes helt klart som medeljtiden skulle knäckas på lördag...
Bozz skrev
> men hallå finns det nån kvar som kör mtb på de här forumet eller?
Ja, jag cyklar ibland, är sugen på en tur i morgon förmiddag. Kanske Bonäsleden på Hammarö? Någon mer?
Jag blev omsprungen av en Frolicc idag. Tyvärr säger det inte så mycket om hans prestation.(men han hade fart så han gjorde nog nåt bra där ute på ön!)
Nu ska jag vila några dagar och sedan börjar mitt arbete i att försöka tämja rötter och samla cykelmil.
Missade dig helt i skogen. Var nog för trött för att bearbeta synintrycken... Försökte faktiskt hålla utkik men var inte lätt att hitta någon i allt folk.
Kom imål på 2,55. Rätt nöjd även om det var 10 minuter längre än målet. Stukade foten efter 22 km så låg och vilade lite i skogen innan jag haltade vidare. Tveksamt om det gjorde någon större skillnad för sluttiden då smärtan de sista kilometrarna var ungefär lika i hela kroppen.
Orkesmässigt var det ju inga problem att komma runt, men med lite mer löpvana skulle det nog gått betydligt fortare och kännas mkt bättre idag. =)
du e välkommen MM ! happy ons låter bra! frugan o ja vatill brattfors idag igen o körde efter alstern norrut fram o tillbaka. alstern runt vore kul o testa nån gång?!
Bonäsleden idag. Ca 2 timmar i strålande sol. Leden var bättre än jag trodde, har bara kört delar av den tidigare, både snabbare partier och en del knixigheter. Väl värt en happytur framöver.
Jag har aldrig varit med på någon av era "happyturer" men det skulle vara kul att prova på. Funderar på att göra ett försök på onsdag. Var och när startar ni? Hinner ni runt innan mörkret eller är det pannlampa som gäller?
Joru Bozz visst cyklas det fortfarande. Hanna K och jag var i Vestfold i helgen och cyklade 3,5 mil svettocykling i kuperad terräng. Makalöst vad mycket fin cykling det är i grannlandet.
Inge vidare Svealands för mig. Men det var bra att va där. Körde bara lördag. En verkligt tuff bana bara upp och ner för branta backar. Så nu vet jag vad jag ska träna på till nästa år!!!
Bozz det kommer att bli mycket racern för min del under hösten/vintern allt för att få en bättre åkning i skogen till våren/sommaren.
Den här veckan blir det racern på eftermiddagar tis-tors.
Sedan är det brattfors nu på söndag med samling kl 11 vid Mangenbaden.
Spring inte ett Lidingölopp med nya hålfotsinlägg...!
Trodde fötterna skulle explodera...
Gick rätt ok i 12-14 km, sen blev smärtan outhärdlig...
Men med 5 km kvar var fötterna så bortdomnade att det gick och börja springa igen! ;)
Kravlade mig i mål efter 3h30 min...
Får vara glad att klassikern är vid liv i alla fall...
Startade dessutom i startgruppen som leddes in på fel väg efter 1,5 km... Tappade 6-7 minuter där och en hel del irritation kom med i bilden... Skandal att man inte kan leda alla på rätt väg. Bidrog till rätt mycket extra "stockning" också, med tanke på att de snabbaste plötsligt var sist och de långsamaste först...
Sprang om en snubbe som hade reservsulor nedstoppade i ryggfickorn på tröjan. Funderade länge på vad han skulle med dem till... Var det du kanske?
Boullboull skrev:
-------------------------------------------------------
> En stark rekomendation...
>
> Spring inte ett Lidingölopp med nya
> hålfotsinlägg...!
> Trodde fötterna skulle explodera...
> Gick rätt ok i 12-14 km, sen blev smärtan
> outhärdlig...
> Men med 5 km kvar var fötterna så bortdomnade
> att det gick och börja springa igen! ;)
> Kravlade mig i mål efter 3h30 min...
> Får vara glad att klassikern är vid liv i alla
> fall...
>
> Startade dessutom i startgruppen som leddes in på
> fel väg efter 1,5 km... Tappade 6-7 minuter där
> och en hel del irritation kom med i bilden...
> Skandal att man inte kan leda alla på rätt väg.
> Bidrog till rätt mycket extra "stockning" också,
> med tanke på att de snabbaste plötsligt var sist
> och de långsamaste först...
>
> Nu får man försöka få igång Scotten igen...!
Själv var jag på solsta idag för att få beskedet att de som skall serva min framgaffel lyckats supa bort den(möjligtvis temporärt), men herrn i affärn lovade i alla fall att han skulle se till att jag hade en gaffel att köra med på lördag om de inte fick fram min. Fortsättning följer...
(nu är jag frisk igen efter 3 veckors hostande iaf)
Ha ha härligt KONAmi! Det är bara början. Jag har varit utan min dämpare i exakt två månader och nu är den inlämnad igen så det tar nog ytterligare någon vecka. Nåja hela tiden ska jag inte lasta dom för men åtminstone 1,5 månad har den varit bortlämnad. Nu inväntas bara räkningen.....
Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Sprang om en snubbe som hade reservsulor
> nedstoppade i ryggfickorn på tröjan. Funderade
> länge på vad han skulle med dem till... Var det
> du kanske?
>
Visst måste det ha varit jag! =)
Kan väl inte finnas så många idioter i en skog.... ;-)
Och nu vet du varför! =)
Det finns en lösning på problemen med gaffel/dämparservice. Gör den själva! Det gör jag, det är roligt, intressant och det blir (oftast) bra. Ofta är det ju bara tätningsbyten och oljebyten som ska göras. Jag ska försöka ta tag i gaffelmekkvällen framöver, har varit lite hektiskt på sistone så jag har inte orkat ta tag i det ännu. :)
Även jag får tackar för premiärturen med happycyklisterna. Det var även kul att testa lite nya stigar även om jag fick fega lite bland hala rötter och stenar. Hänger gärna med fler gånger framöver. //Thomas