[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vissa använder tallriksmodellen på ett mer drömmande sätt. ;)
IMG_0082.JPG ht=725

Kul att se dig Jomensåatt, snart kanske vi får se dig på en cykel igen!!!

Det vore trevligt.

Du kanske följer med på någon tur i helgen???

Frolicc nu är ju jag ett fetto, men vill ändå tro att jag ska bli ett svetto.

Det ska ju kännas när man cyklar i skogen, att man är i skogen. Med fulldämpad hoj känns det väl som att åka på stora torget hela tiden???

Det finns väl inget mer att ta på dina tunna kropp Frolicc!!!

Tänk på att det är bra att ha lite underhudsfett när våren kommer.

Andematt planerar säkert en riktig härlig vårride på en 10 timmar!!!

Frolicc du får lyfta julaftonsriden igen.

Jordan: Ja nu har jag fixat mina drevbultar som jag haft sönder så nu är jag snart på cykeln igen. Var påväg ut i förrgår då det var så fint småsnöigt och fruset väder men kom hem sent från jobbet så de hanns inte med. Om det inte allt för blött och otrevligt väder i helg så följer jag med ut på en tur.

jordan skrev:
-------------------------------------------------------

> Andematt planerar säkert en riktig härlig
> vårride på en 10 timmar!!!

Dementi: andematt (jag alltså) planerar bara att få ordning på knäet som nu värker konstant. Jag gissar att det blivit en mängd småinflammationer över allt. Det värker framtill på baksidan av knäskålen, det värker baktill i knävecket, det värker neråt vaden, det ömmar på ytter korsbandet. Dessutom knakar det ont när jag sätter mig ner på knä för att hjälpa barnen med diverse. Kraften försvinner dessutom helt när jag ställer mig upp och lägger vikten på vänsterbenet..

Lite läsning för den vetgirige: http://www.aafp.org/afp/991101ap/2012.html

Senast redigerad av en moderator:
JoMenSåAtt skrev:
> *Dregel* :D
> Haha fan en Iskanderkebab! Den där var ju min. ;)

Jag bor numer så jag ser Fontana från vardagsrummet (ovanpå Guldfynd), men någon mer Iskander blir det inte. Mådde fan illa hela kvällen. :)

Andematt ... det där med att benet "sviker i kraft" låter inget bra! Har de kollat ryggen på dig? Min kompis hade just ett sådant problem och alla trodde det var knät tills det visade sig att det kom från ryggen! Jag kan rekomendera en Oistiopat vid namn Gudmund Oom 054-834004 Jag har själv blivit hjälpt (ett flertal ggr) med problem med domningar mm i ben/vader som just kommer från korsryggen.

Lycka till!

/Kalle

Tack carer, ska ställa frågan till sjukgymnasten sedan. Jag ska dit idag på första av 6 besök enligt remissen. Jag har alltid haft dåliga knän pga kraftig pronation eller "lågt fotvalv" det påverkat knät med en sidorörelse/vridning i nedtrampet vilekt inte är direkt optimalt. Det verkar vara en utlösande faktor till PFS (patella femural syndrome) som det verkar som jag har just nu.

Att jag dessutom har ett gammalt partiellt diskbråck att dras med, samt ett avslitet ligament i vänsterfoten gör att jag egentligen borde hamna i reservdelslådan men mänskligheten fungerar inte så som tur är. =)

JoMenSåAtt skrev:
> Vissa använder tallriksmodellen på ett mer
> drömmande sätt. ;)
----------------------------------
*Asgarv* Majs blir väl till högoktanig etanol i magen? Undrar om det är det lightöl framför min tallrik där?

Jordan: Missade att svara på din FAT-fråga som jag nu svarar på och inte vet ett dugg om. Bäst att du söker info om dessa hojar eller frågar utanför tråden....

andematt.. oj vad det "låter rygg" om detta :-) Inget kul när man känner sig som en bil som gått allt för långt men som jag skrev innan så hjälpte mig Oom att få bukt med skiten. När han fick se min ryggrad (många vurpor har det blivit både på land och vatten) så blev han tyst och sa efter ett tag.."Här fins det en del att göra" :-) När sedan sambon travade iväg dit så sa han att hon "var av bra virke" stöön världen är orättvis :-)

Känner du att du får lite pengar över så rekomenderar jag ändå ett par gånger hos Oistiopaten Oom!

Lycka till!

Andematt just nu är det bara lite spekulationer. Ska bli kul och testa imorgon hur den nya gaffeln känns.

Troligen blir det ett köp utomlands på plats. Troligen i Wales eller varför inte samla ihop gänget och dra på inköpsresa till Tyskland!!!

Tiki: Det är en Åbro KRAVmärkt öl. :)

The_TnT: Hehe ok, var det för mycket dressing eller är det allmänt förfall på Fontana? :P

Andermatt: Så du har äntligen lyckats trasa sönder knät ordentligt så att läkarna ska kunna ta hand om dig? :)

Jordan: Jag har provat den där Bancheen och den är riktigt trevlig. Gå dit och fråga om du får ta ut den på en provtur i skogen.

Bozz, jag planerar att va på Tingvalla strax innan 17.30 för att hinna snöra på mig skridskorna. Men ska inte du dit åker inte jag heller, då blir det inget kul. Så hör av dig om du inte tänker dyka upp. (Läser här fram till ca 16.00) Tar med några extrasockar ifall jag kunde låna ett par skridskor av dig, annars kör jag med mina egna.

Jag tror jag satt min prägel på annonserna just nu ;o)

Nu är jag undersökt och knäet tejpat. Nu ska vi se vad rehab/hemmaträningen kan göra för att få ordning på vraket igen.

Till sjukgymnasten: Om du hittat in i tråden vore det kul att få med dig och dina MTB-kompisar ut nångång och göra gemensam sak i skogen.

Bilagor

• googleads1.jpg
    googleads1.jpg
    17.7 KB · Besök: 30
JoMenSåAtt skrev:
> The_TnT: Hehe ok, var det för mycket dressing
> eller är det allmänt förfall på Fontana? :P

Vet inte, det var över 10 år sedan jag åt en Iskander - det var nog inte min grej bara. Du är välkommen på ett studiebesök. :)

Åt en iskender för knappt en månad sedan, det var ingen höjdare längre, sega seniga köttbitar och skum sås. Nä, det var klart bättre tidigare, då kunde man stå sig på en iskender till lunchen dagen efter! =)

Vad är det för speciellt med en iskander? Ser ut som en kebab alexander?

Jag har precis proppat i mej en kebab med ris som ska förbrännas i skogen om en sisådär 20 minuter. Smaskens firarmat såhär på 7-årsjubileet av min å Fridas första dejt. Nä, jag hade ingen aning om att det var 7-årsjubileum, det fick reda på idag av min bättre hälft.

Ride report, första turen med SPD-liknande saker under fötterna. Vita slingan bekämpad i regn/snö. Kan sammanfattas med en rebus:
ren.jpg

819_37_skara1_600.jpg

spc961f7.jpg

En "iskander" till den som knäcker den... Eller inte. Nåja, det var "intressant" men hade nog varit roligare med ett annat väder/väglag.

Pannlampan var riktigt bra! De nya linserna och batteriet gjorde susen.

Ren skär skräck alltså? :)

En Iskander är en kebeb alexander med en väldigt speciell sås. Skum variant med curry och grejer men sagolikt god, åtminstone förr i tiden.... men så är det väll alltid kanske? ;)

Thomas, vet du föresten om Björn ville sälja sin HT? Lite sugen på att skaffa nått sånnt som vinter/SS.

PS. Själv var jag och såg när Färjestad tvålade till Linköping idag. 4-1 slutade det med. Och jag är fortfarande hypnotiserad av Wolfpacks trumma. o_O

Inte precis vad jag tänkte i rebusen. Ren Skär Panik var tanken, men andemeningen gick ju fram!

Ser inte riktigt fördelarna med SPD riktigt än, för min åkning hjälper det inte mycket, ännu.

Tror inte Björn vill sälja sin HT, men jag kan fråga honom. Han använde den igår kväll iaf.

Förresten är vita slingan något decimerad då ett kalhygge dykt upp i Hultsbergstrakten, de ska väl bygga hus där skulle jag tro.

42Hz skrev:
> sega seniga köttbitar

Det var det inga bekymmer med den här veckan, dålig batch då kanske.

Tusan vad sugen man blir på att hoja när cykeln fått vila någon dag. Uppehåll väntas på söndag, molnigt med en temperatur nära nollan. Okey skitväder med andra ord. Jag föreslår att vi träffas kl 11.00 på parkering vid Rackstad slalombacke. Sväng höger direkt efter Saab/Opel när ni kommer in i Arvika så är det skyltat resten.

Det blir något av en upptäckarfärd då jag har cyklat där innan och hittar lite men är sugen att prova något nytt. Har förövrigt karta där det är inritat hur vi ska köra så vi får se om vi kan följa den. :-)

Ps.Nu har jag avyttrat min Canon 300 så det blir pocketfotobilder som gäller på söndag. Roligt förresten att norrlänningar hittat in på tråden.

Tiki ska bli kul att åka på söndag.

Bozz jag hämtar dig kl 0950.

Vilka mer kommer med???

Kl 13.30 hoppas jag kunna ta en tur med min nya gaffel. Var där för att hämta den för en stund sedan men den var inte klar.

Imorgon tänker jag också cykla. Måste dock vara hemma senast 12.30.

Kl 13.30 är det Pitchers som gäller, man får inte missa när dom visar Wolves-Birminghamn.

Fasen, har Gôbbarna inget arbete? Sticker ut innin lunch på en vardag. :P

Jag ska kika på om jag kan hänga med på söndag.

Gaffeln känns bra, den går till och med att låsa!!!

Så nu är jag snabb ut i skogen jämfört med en snigel!!!

Imorgon är det någon som vill hänga med på en tur mellan 9-12???

mmm jag vet, börjar bli lite småfet... men 5 - 10 kilo skall bort till nästa säsong!

jordan skrev:
> Blev du smittad av Hanna igår!!!
----------------------------------
Denna bassilusks väg: Småsjuk företagare i Arvika > Tiki > Hanna K > Bozz > ?

Härligt att du får inviga gaffeln på söndag Jordan, passa dig för virusvarelsen Bozz bara!

nej . Tro det eller ej men jag ska va lejon på en diabeteskonferens i morgon!!

Sablarns vad jag är förkyld.. Det lär inte bli ngt cyklande ens om jag får låna ett knä av nån.
*prosit*
Nån mer som oxå är förkyld? Undrar var jag fått det från? ;o)

Andematt var du också på tingvalla???

Nu har jag ätit mitt första (för i år) julbord och imorgon blir det ett till.

Så på lördag förmiddagen blir det 3 timmar cykel.

Tiki kommer nog något kilo tyngre på söndag!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp