[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Edit: Läser inte allt innan jag skriver..

Kör WTB Stout fram i morgon, ska bli intressant att se hur det funkar på transporten ut till Kilene.

Senast redigerad av en moderator:
Hej igen Eklund.

Happy lever 365 dagar om året.

Jag möter upp er för lite tjöt vid macken kl 09.20, sedan åker jag in till stan.

Pratade nyss med Bozz och det verkar som man plötsligt ska välja läger. Frolic/Andematt kl 09.00 eller Bozz/Jordan och Ratman kl 11.00? Jag gör ett försök att hinna med båda hur det nu ska gå till? :-)

Stouten kommer rulla skittrögt Andematt, äntligen någon som rullar i min mak på vägarna. ;-)

Jordan: Jajemän vi var på BMB och nu har jag fått äran att träffa några av multi-folket. Det var hyvens personer men å andra sidan hörde jag knappt vad de sade eftersom vi satt strax framför scenen.

Förresten, är det nån som kan visa några fina stigar som rundar Fiskvik och leder ut mot Fyren?

ja har också stout nu på framdäcket. Hoppas att det är lite säkrare än continental!!!

Bozz och Ratman jag kommer till er kl 11. Ska nu åka och möta Frolicc och Andematt.

Läser att ni ska ut nu på förmiddagen, var och när kan jag möta upp för att ta rygg på er Bozz & Ratman?

Bimtoro

bimtoro-sitter o väntar på ratman nu för att åka mot mörudden ring om du vill 070 2724410.vad händer me jordan då?

Tack för idag det blev en lång dag (9.00-15.45) även om tempot mattades av efter hand. *Öhh* en raggare med systemkasse brassade om oss sista kilometern men det behöver man väl inte må dåligt av? ;-)

Bonäsleden är verkligen en toppensträckning med kul teknisk cykling. Helt klart värt ett besök snart igen. Ska gräva lite bland bilderna och sannolikt återkomma under kvällen.

Tack alla för idag, trevligt att se er ute på ö:a.

Tiki och Bozz vad bestämde ni om morgondagen???

Jag är helt förstörd! Just nu värker låren, armarna och framförallt ryggen. Jag gick över styret tre gånger, satte mig på ändan en gång och doppade en fot. SS cykling är helt enkelt underbart!!! Så jobbigt för så lite liksom...

Jag kommer köra imorgon vid 12:15, samling vid raketcenter. Tempot blir hårt, naturligt intervall, ostrukturerad intervall, happycykling... Inga snackpauser men tempot bestämms av åkarnas humör och dagsform. Jag är mest ute efter att provköra cykeln så kommer vilja dra på lite, främst grusvägar men även en del kända I2 stigar bör provas. Total åktid max 1,5h.

Nu ligger dokumentation av dagen i mitt webalbum. Tacksamt fotoväder för min lilla kamera. Kan konstatera att det var många leenden och koncentrerade ansiktsuttryck på bilderna vilket kanske avspeglar dagens körning?

Aptitretare
Räggårdsviken med solen i fejjan.
DSC01255.JPG ht=544

Jordan bombar
Jordan.JPG ht=544

Andematt i flowigt tillstånd
Andematt.JPG ht=496

Påläggskalven Eklund
Eklund.JPG ht=544

Frolic on the rocks
Frolic.JPG ht=544

Gängets enda dammiga cykel.
Ratman.JPG ht=544

Länk till album: http://picasaweb.google.se/jonasstarboard/BonSleden#

Edit: länk till album

Senast redigerad av en moderator:
Jordan: För mig går det bra med vilket som - Skattkärr eller Hammarö. Lite fördel Hammarö i mina ögon. Kan vi träffas kl 10.30 någonstans beroende på vad utslagsrösterna säger att vi ska åka. Lite sovmorgon är aldrig fel på en söndag....

Jag är startklar 10.30 och öppen för fina stigar, lera och smuts. Var möts vi upp?

Bimtoro ska vi säga vid parkering utanför rackethallen kl 10.30.

Jäklar va det gick. Trodde inte jag skulle kunna hänga på gungstolarna så bra på stigarna med det var ju inga problem. Enorm skillnad med corrtec gaffeln mot den som är på cuben, framhjulet är limmat vid marken. Nice Nice!

Jag kommer med SS:en på happyride till helgen =) Om det inte blir is förståss

Ja det var ännu en toppendag på stigarna. Tack för turen ni som var med. Bena är rätt spaka i nuläget.

Tänkte dra ut en sväng i I2-skogarna nån gång mellan 11-14 i morgon. Nån som har tid och lust att hänga med??

He, he... skyll på, eh.... omställning till vintertid eller nåt frolicc..

Vad ska man satsa på om man ska hänga med er vildar i skogen i vinter.. ice spiker eller extreme 296??
och i så fall varför..

jordan, kul att se att din cykel inte blev avlivad av cykeldoktorn..

Eller så är du hård och kör på sommardäck =)

Extreme 296 är ju ett säkert kort som både Tiki och andematt(tror jag) kört på tidigare. Själv slog jag till på ett par Ice Spiker, mest för att de ser grymmt coola ut plus att de fick bra betyg i en kadens från några år sedan. Skall bli spännande att prova, dock ser jag ingen glädje i att köra in däcken i 5 mil asfalt först... rullet är väl så dåligt att cykeln i praktiken går baklängnes.

dags för arbetshelg tror jag ? det börjar bli allt för blött på vissa sträckor. vad sägs om happy arbetshelg på nästa lördag ev söndag. arbetet består av att bära ut spångar till de värsta ställena. det kan vi ju ha glädje av en stor del av året! eller hur? lördag kl 10.00 vid skjutbanan?

Tiki - härligt med många bilder från en underbar dag. Tyvärr har mitt knä inte velat vara med idag så jag går här och linkar i strumplästen hemma.. Är det nån som vet var man kan köpa nya knän? Jag behöver ett vänster årg. 73 a.s.a.p.

Angående dubbat. Nokians dubb är vassare och känns som att de är långt mer effektiva på isigt före eftersom de har aludubb med tungstensspets. Sen vet jag inte hur de skiljer sig i att bevara dubben i däcket eller rullmotstånd, vibrationer mm.

Idag blev det bara en promenad med gumman.

Fina bilder Tiki.

Hur mår du idag Ratman?

frlicc-: efter getryggen först o främst. skogens konung behöver några oxå.jordan-:ratman har vart ute o bikeat idag me så de e inget o oroa sej för

Tack för uppmuntran gällande bilderna. Alltid roligt att fota er.... mina små krigare. ;-)

Bra förslag Bozz, jag kan tänka mig att hjälpa till på lördag. På söndag var det lite annat på gång.

Själv har jag Nokian 294 som är lite äldre och har en annan dubb än 296 och 300. Mina ska enligt test vara ganska mycket sämre. I år tänker jag inte vara ivrig att kränga på vinterdäck då det är barmark i skogen nästan jämt ändå. Tveksamt att de åker på överhuvudtaget för känslan är som att rulla på en hjortronmyr.

Fina bilder Tiki. Tack för en trevlig tur. Sorry att ni fick vänta hela tiden, men det kommer väl igång så småningom. Jag var helt utmattad när jag kom hem men återhämtade mig efter en dusch och några mackor, Tack för chokladen Bozz ;-)
Tiki, Alkisen tog sig förbi, men inte tanten lol. Tog en tur ut med Leon (min 8 åring) runt Lambergets kullen idag. Han är så bra. Tog sig upp för vatten tornets backen 2 gånger, jag var jätte stolt.Vi ses igen snart

Bozz. Jag ska jobba på Lördag men inte förrän kl 16:00 så hänger gärna på. Ska jag kommer hem till dig kl 09:45 eller? med cykeln och lunch låda?

Fortfarande inga lediga måndagscyklister ??
kollar in happy i morrn förmiddag om nån kommit på bättre tankar.

ang. lördagsarbete kan jag tänka mig att hjälpa till att bära etc. har iofs inga färdiga spångar liggandes i min etta så hoppas att bozzen som drar i gång detta har plank o hönsnät?

som vanligt med x vs. x här på internet så är ja inget klokare än innan ;0)
btw. har nån ett par att sälja så kan ja tänka mig fläka upp plånkan... (extreme 296 eller ice spiker. obs, ej utslitna!)

Klart du gör Ratman.

Imorgon kör jag ut till Bonäs från Hammar macken kl 10.00 om någon vill följa med.

Andematt, om du fortfarande letar efter spännen till ryggsäckar så har jag köpt på Naturkompaniet.
Avis på Hammarö-turen i helgen, hoppas det blir fler sådana!

spångarna ligger redan ute i skogen men måste transporteras ut dit de behövs endera går vi eller tar dom på cykeln

Tack för tipset Hanna. Visst letar jag fortfarande.. Har faktiskt inte hunnit genom några affärer så det vara ju passande att slippa springa o leta =)

Nån som vet var de säljer skinn? Tänkte renovera en gammal skön sadel och behöver en stuvbit.. Satan att jag slängt min gamla trasiga skinnjacka från 80talets mitt..

jag har skinn om du vill ha kom till mitt jobb så kan du ta va du vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp