Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Toppen på sid 100 kunde inte blivit mer träffsäker för hur det ser ut just nu. Vinter blaha blaha! Själv har jag inte behövt laga en enda punktering någon enda vinter trots att vi cyklar varje dag vi fyra.. Märkligt men gudarna kanske gillar mig ;o)
om man kör med däck typ hookworm som är riktigt tjocka slicks borde gruset inte ha en chans..? Jag har då i alla fall inte råkat ut för grusets onda makter än :) Hutchinson python funkar än så länge.
Då jag gjort en happy idag och stannat hemma, druckit glögg helt ensam och tyckt synd om mig själv kommer jag säkert ligga under täcket och hosta grönt snor imorgon också.
Men det finns ju fler dagar innan nyår, är det någon som tänker ge sig ut och åka något i mellandagarna? Eller har alla frusit in?
Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Då jag gjort en happy idag och stannat hemma,
> druckit glögg helt ensam och tyckt synd om mig
> själv kommer jag säkert ligga under täcket och
> hosta grönt snor imorgon också.
Det är väl också en sorts julklapp. Har Du inte varit tillräckligt snäll i år Frolicc?
Jag har inte heller varit snäll, får inga julklappar men kommer att njuta av att under mellandagarna frossa i reapriser både i butiker och på "zeee internääät". Det bästa med det är att man får välja helt själv.....
ja då är man hemma frn julaftonsriden. vi hade en jättefin tur jag o mongooooooooooooooooosen!!!TACK för det gågna året allihopa!Det var nog ett av de bästa cykelåren me happy tcker jag även om de va lite slött på slutet. skogarnas konung glömmer man aldrig inte heller Rawins SS. kärleken fick fäste i Happy o några roliga vurpor sitter klistrade på näthinnan.Värmlandsserien med Jordan var en av höjdpunkterna med pokal o allt!HA DE GÖTT ALLIHOPA. NU tar ja jul.
God fortsättning på julen! Nu har jag formaterat farsans hårddisk och kan även halka in på Happy utan att datorn låser sig. Det känns bra!
Kan berätta att jag kört två dagar på raken i Arvika och det finns vansinnigt bra cykling här runt husknuten till mina päron. Storkasberget med sin skapliga höjd bjuder på många stigval både uppför och nerför. Ser stignätet med helt nya ögon med min Canyon jämfört med Treken för två år sedan då det begav sig i Arvika.
Får skramla ihop en godispåse full med stigar som vi får fröjda oss med till våren. Ska ut och testa lite nytt imorgon.
Hoja hårt!
Hoja hårt? Jotack. Snoken rinner och febern kittlar.
Men varför klaga - jag kan ju dänga gummiklubban jag fick i julklapp i skallen, somna om och invänta våren. Jag tror jag fick ihop 30 förkylningsfria veckor i år - något slags rekord måste det väl ändå vara.
Men för er med ungar eller med möjlighet att låna ungar (vuxen går in gratis i barns sällskap) kan jag rekomendera Nöjesfabrikens nya lekstuga. Vi var där i 6½ timme idag och trots familjens samlade hälsotillstånd ville ingen åka hem. För er med ömma kläder vill jag dock varna för "fritt fall" eller vad man ska kalla den för. En rejält tilltagen rutschkana som förstörde mina och stora grabbens byxor samt fruns tröja. Det blev för mycket friktionsvärme så tyget smälte! =)
Låter som trevligt- men lurigt att gästa bacillfabriken om man ska få fortsätta och cykla utan snoravbrott. Andematt, kanske lycran kan komma till pass i fritt fall för minimal friktion och hög flampunkt?
Sitter här annars och botaniserar i serviceguider för framgafflar. Ska ta och beställa dust wiper kit till min Fox hos Dr.spöke imorgon. Det verkar väl inte stört omöjligt att göra servicen själv, inte enligt beskrivningen i alla fall. Lika bra att lära sig då det annars blir rätt dyrt att hålla igång tre gungstolar.
Har dessvärre för mig att det bara var till min Domain gaffel. Fast jag kanske skulle kolla en extra gång för säkerhets skull. Förresten Jomensåatt så har du fjädrar hos mig men det vet du. Får se annars vart man hittar gaffelolja som är syntetisk och 7w i viskositet bara? Eventuellt får man satsa på en tjockare eller mera lättflytande (5 el. 10w), vad är bäst? Får göra ett besök hos någon MC-handlare och höra mig för.
Tackar för information Jomensåatt då ligger dessa på hyllan hemma. Jag vet var. :-)
Hittade förövrigt för en stund sedan en riktigt skön nedförsslinga från tidigare nämnda Storkasberget. Fallhöjden är nog ungefär som i Sunne och färden gick längs en trevligt smal småslingrande stig. Kan tänka mig att åktiden bör hamna på mer än 5 minuter utför. Nu röjde jag en del vindfälle (som jag förövrigt roat mig med mycket på sistone) och det tog avsevärt längre. Skulle funka fint att leka med DH-cyklarna där, t.o.m ett naturligt dropp på lite drygt en halvmeter på ett ställe. Bra att det är bilväg i vardera ända också....
Ska kolla om det går att låna en liten kamera och köra sträckan med kamerainspelning imöra. Min lilla kamera var det visst slut på batteriet och laddaren finns på annan ort. Har inte provat att lägga upp på You tube men det borde väl inte vara så svårt.
Förra helgen vandrade jag och Hanna K Brattforsheden. Då passade vi på att bidra till en gynnsam samhällsutveckling genom att släpa undan ett 15-tal träd. Vet inte om jag ska bli glad eller ledsen när nästa surfstorm kommer? Då är det väl bara att börja på ny kula med trädröjandet. :-) Bortsett från tokhala spångar var det faktiskt helt cykelbart där, fruset och fint.
Tiki skrev:
> Tackar för information Jomensåatt då ligger
> dessa på hyllan hemma. Jag vet var. :-)
>
> Hittade förövrigt för en stund sedan en riktigt
> skön nedförsslinga från tidigare nämnda Storkasberget
>
>......Skulle funka fint att leka med DH-cyklarna där
jansson99 skrev:
Inköp av ytterligare cykel noterat!
-------------------------------------
:-) Äsch den har varit med ett tag, nästan 11 månader. Jag har ställt in mig på att du ska med och testköra den i lämplig miljö. ;-)
*Ahh nu kopplar det.... på det hela taget typisk AM åkning på det berget. Fast å andra sidan svarar jag nästan jämt FS eller AM på den frågan så jag är inte rätt person att fråga.
Hittade formtoppen i förmiddags - 39.6ºC.
Lillgrabben var dock värre och klämte till med 40.4 igår. Nytt personbästa för hans del. Nu är han nere på 38.7, samma som storebror och strax över kära frun som snålar med 38.2
Lider med dig och hela din familj andematt. Kämpa på!
Tiki: Låter som en härlig slinga, får nog komma och hälsa på
snart. Har inte cyklat så mycket i höst har dragts med lite
förkylningar hit och dit. Men nu rycker det i cykeltarmen.
andematt skrev:
> Hittade formtoppen i förmiddags - 39.6ºC.
> Lillgrabben var dock värre och klämte till med
> 40.4 igår. Nytt personbästa för hans del. Nu
> är han nere på 38.7, samma som storebror och
> strax över kära frun som snålar med 38.2
>
> Gott nytt år =)
Tack Slider, nu är vi på bättringsvägen. Viruset är intensivt men rätt kortlivat. Kan vara en tröst för de som inte vet vad som väntar..
Idag vågade vi oss utanför väggarna i det underbara vädret. Är det ännu ingen som upptäckt det kan jag meddela att isen på Mariebergsviken är nära på perfekt för skridskoåkning. Hundratals värmlänninger var ute o hasade runt idag men jag lekte bara med kameran..
Kul att höra från dig Slider. När det väl börjar sukta vår utlyser jag en vårrajd i Arvika så hoppas jag du och fler kan vara med. Ska reka en del framöver så det ska kunna bli en bra sträckning som bjuds.
Tack Tiki, det där kan vem som helst. Bara att hitta ett snyggt motiv, bracketa iväg tre rutor och smälta ihop dem med photomatix på ett snajsigt sätt. Att sedan finjustera i photoshop vilket kan göras rejält i den bilden är utanför mitt område.
Tack Konami, yez ajm a zick bastard. Moahahah! ;o)
Är det någon som är med ut på en sväng imorgon förmiddag? Föreslår mkt snack och lite cykel för att undvika nedkylande fartvind runt händerna. Körde en sväng på nyårsafton och det var riktigt kallt om fingrarna (trots vintervantar).
Föreslår samling på gubbholmen kl 10:00 för tur mot skattkärr.