[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
eftersom jag känner mig själv och har kommit till insikt att jag "lider" av ett svårartat cykelberoende kommer jag säkert att finnas på plats på gubbholmen i morgon.

Jag fick kramp i låren efter att ha cyklat en km till Ica. Sen skulle jag hem oxå. Det var igår, idag har jag träningsvärk som om jag gjort ngt värt en bragdmedalj.

Jiiiisses, snacka om att starta på noll efter det jä*la viruset...

happy lever!!!!! vi var 5 st som körde skattkärr idag. vi ska träffas på pitchers 16.00 på happy hockey o öl

Bozz, Hanna K och jag käkar burgare och kikar på FBK-Modo kl 16.00 på Pitchers. Fler happyiter är välkomna!

Kolla på FBK-Modo? Vilken (o)tur att jag är inbokad för tårtätning med sambons lillebror. =)

Skridskor på viken idag med, finfint ställe det där. När jag lämnade in de för 30 kronor nyinköpta skridskorna från Gengåvan på slipning hos Sportex upptäckte jag att de har rea på cyklar, däribland en Big Hit och en Glory, kanske nåt för DH-sugna göbber å kärringer? Samma bighit som Tiki har för 12 papp tror jag... Gloryn gick lös på 20k och såg fin ut. Hade ingen aning att de hade så fina grejer där. Även några hoppcyklar från Specialized och Giant hade de på rea. Tydligen säljer de även 661-grejer men utbudet var tämligen begränsat till strumpor(!).

God fortsättning på cykelåret!

Ta chansen att tävla på ett enkelt och billigt sätt i år!

Värmlandsserien kommer åter, dessa tisdagar är aktuella.
MTB:
28/4
12/5
26/5
4/8
18/8

För att få deltaga krävs medlemsskap i en SCF ansluten cykelklubb, t ex Solsta CK som undertecknad, Frolicc och Miamaria eller CK Hemgården som Bozz och Jordan. För mera information hör med mig eller din klubb när det närmar sig. Bozz, Jordan och undertecknad deltog förra året med bravur;)

LVG:
21/4
5/5
19/5
11/8
25/8

Senast redigerad av en moderator:
Bra info Thomas! Jansson99 du hittar till Sportex vá? ;-)

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra info Thomas! Jansson99 du hittar till Sportex
> vá? ;-)

Jag får väl släntra in där i veckan när jag är i storstan och jobbar.

Vill inte vara den som är den men det var rea på de hojjarna tidigt i höstas oxå. Minns inte priserna från då men de hängde runt "balkongen" snyggt o prydligt.

Jag var där och kikade på en 24" Giant till 6årigen. Lite för stort då men nyfikenheten blev iaf tillfredställd.. Sadeln i bott så kunde han visserligen grensla över den utan problem.
901545_2812.jpg

Utlyser ride imorgon med samling kl 11.00 vid bron på Gubbholmen. Det har i nuläget inte klarnat vart vi kör men Stockfallet kanske? Dessa har insinuerat att de kommer:
Bozz
Jordan
Hanna K

Ni lär inte få med mig men hälsa HannaK på namnsdagen från mig.

Frys inte ihjäl er bara, tog en 5 km promenad i skydd av mörkret idag och det var biiiitande kallt om ansiktet, det blir inte varmare i morgon har jag låtit mig förstå.

Ohoj ska hälsa. Verkar bli -18 imorrn så jag förväntar inte trängsel på Gubbholmen kl 11 men det är väl inget som hindrar att cykla med moonboots?

Blir det så kallt så blir det skridskor på Mariebergsviken för min del. Då kan man gå in och värma sig på Naturum.

Körde Uppsala tor idag och runt Köping visade det -24.

vart har växthuseffekten tagit vägen? man saknar den lite.springer 1 mil på kilene idag sen långfärdsskridsko på m-viken

alexcykel skrev:
> God fortsättning på cykelåret!
>
> Ta chansen att tävla på ett enkelt och billigt
> sätt i år!
>
> Värmlandsserien kommer åter, dessa tisdagar är
> aktuella.
> MTB:
> 28/4
> 12/5
> 26/5
> 4/8
> 18/8
>

Jag skall i år försöka köra flera av seriens tävlingar. Ser fram emot kampen mot Frolicc efter pulskurvan vid lördagsturens hemfärd. Hade någon som frustade som en häst bakom mig hela vägen mot stan ;)

alexcykel skrev:
> God fortsättning på cykelåret!
>
> Ta chansen att tävla på ett enkelt och billigt
> sätt i år!
>
> Värmlandsserien kommer åter, dessa tisdagar är
> aktuella.
> MTB:
> 28/4
> 12/5
> 26/5
> 4/8
> 18/8
>
> För att få deltaga krävs medlemsskap i en SCF
> ansluten cykelklubb, t ex Solsta CK som
> undertecknad, Frolicc och Miamaria eller CK
> Hemgården som Bozz och Jordan. För mera
> information hör med mig eller din klubb när det
> närmar sig. Bozz, Jordan och undertecknad deltog
> förra året med bravur;)
>
> LVG:
> 21/4
> 5/5
> 19/5
> 11/8
> 25/8

Kommer eventuellt vara hemma i värmland en del i år. Var kan man få mer info om detta? Jag är sugen på LVG serien, men även mtb. Brukar det vara många deltagare?

KONAmi skrev:
> alexcykel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > God fortsättning på cykelåret!
> >
> > Ta chansen att tävla på ett enkelt och
> billigt
> > sätt i år!
> >
> > Värmlandsserien kommer åter, dessa tisdagar
> är
> > aktuella.
> > MTB:
> > 28/4
> > 12/5
> > 26/5
> > 4/8
> > 18/8
> >
>
>
> Jag skall i år försöka köra flera av seriens
> tävlingar. Ser fram emot kampen mot Frolicc efter
> pulskurvan vid lördagsturens hemfärd. Hade
> någon som frustade som en häst bakom mig hela
> vägen mot stan ;)

Skyller på dubbisarna, om man delade min puls med två (vilket man får om man kör dubbat) så hamnade vi ungefär lika =)

immorn verkar de bli cykelväder igen . bara de inte blir regn som smhi lovat. nån som e sugen? inte för tidigt bara . jag ska va uppe o se hockeyn inatt.

Eventuellt cyklar jag imorgon, mina frusna fingrar vill se rätt siffror på termometern först.

Kanonroligt att leka med Happyfolket och Isabella idag, Isabella isjakten alltså. :-) Vinden kom undan för undan så det blev några fina repor. Bozz åkte typ till Molkom och vände. Onödigt att vända när farten väl infunnit sig eller hur?

Bilder på Hanna K och Bozz finns i Hanna K:s kamera. Min kamera åkte fram lite sent men här kommer någon off topic bild i alla fall.

P-A provar vägegenskaperna
P_a-slar.jpg ht=483

Isjakts sensualism
P-A-svanger.jpg ht=483

Ghostrider
synk2ridan.jpg ht=483

Idag kom jag iväg på Spinning på friskis.

Himla kul är det och man får stå mycket. Tror att jag kommer ha nytta av det till våren!!!!

Kommer att köra måndag/onsdag lunch och fredag/söndag kväll.

Jag ska kolla med Laila om vi inte kan hyra in oss någon gång och köra ett pass bara med mtb:are från värmland.

Imorgon förmiddag blir det en tur på Maribergsviken om någon är ledig och vill hänga på.

Om vädret håller i sig kommer vi nog att dra iväg på en tur på vänern med solstaskäret lördag eller söndag. Återkommer om det senare.

Jansson99 blir det någon tur till Mallis i vår???

jordan skrev:
>
> Jansson99 blir det någon tur till Mallis i
> vår???

Nä, det blir ingen organiserad resa nu i april som vi hade tänk. Jag vet ändå att några av de som var med kommer att dra iväg som planerat till samma ställe. Dock inte jag. Jag satsar på en sistaminuten till Mallis i september-oktober istället och det har jag hört att några fler funderar på.

HannaK skrev:
> Tänkte skicka ett surt mail till kommunen
> angående det sketans gruset som grusar alla
> cykelplaner hela tiden, men gick in på hemsidan
> och såg att budskapet redan gått fram,
>
> http://www.karlstad.se/apps/symfoni/karlstad/karls
> tad.nsf/$all/CD9D6B1EDC14E182C1257514005335DF
>
> så nu får jag beklaga mig här istället.
>
> Fick på en och samma dag tre (!) punkteringar.
> Lagade en så jag kunde cykla till jobbet. Kom ut
> till cykelstället i fredags, glad ihågen över
> att det var jul-ledigt och hade precis läst en
> insändare i NWT om det slangätande gruset på
> Karlstads gator. Vad hade hänt under dagen?
> Jajemänn, slangen hade blivit platt. Så
> istället för en skön cykeltur hemåt via CC
> blev det ett två timmars projekt med buss hem,
> montera cykelstället på bilen, tanka bilen,
> sitta i bilkö genom stan till CC, hämta cykeln
> på jobbet och köpa nya slangar. Och då hade jag
> inte ens lagat punkorna. Halvkul inledning på
> semestern. Det måste väl finnas andra alternativ
> som funkar?? Men gruset ska tydligen "bli mindre
> vasst med tiden", när kommunen plogar vägarna.
> Och det händer ju inte så ofta när det inte är
> snö. Så nu hoppas jag på mer snö av en
> anledning till förutom skidåkning.
>
> Så där, nu känns det bättre, tack för att ni
> lyssnade! Over and out!

Hallåååå... det är ju bara att gå alternativt cykla med punka om man får punka på pendlarhojjen.. inte fan joinar man fienden och åker hem och hämtar bilen.

Är det någon frirajder därute som vet om DH-spåren i Sunne är öppna? Liftspåren är väl förstås moddiga och eländiga med cykel men annars är det barmark i skogen och då bör man kunna köra. Nu rullar ju liftarna var och varannan dag. :-)

Frirajder? Ett utdöende släkte... JoMenSåAtt sågs cyklande på en hardtail, Bozze har börjat använda scotten... snart är gungstolarna borta från karlstadsskogarna.

hahaaaaaaaaaaa du kan drömma svettodrömmar frolic.......... Gianten som är på polisen borde snart va här.Borde va 3 mån sedan eller? Andematt kommer du ihåg?

Har för mig vi pratade om det i början av november. Jag kan ha fel iofs, jag börjar bli lite till åren och minnet sviker..

Ånej, jag är allt fortfarande trogen "gunghäståkare" när det gäller. :)

Skulle möjligtvis någon vara intresserad av en pannlampstur i I2 skogen ikväll? Inget avancerat, standard happy. Jag tänkte komma på singlespeeden.

Märkte i förrgår att pannlampan var urladdad och framåtseende som man är satte jag den inte på laddning... Ska se om jag hinner och hur ruggit det är ute, väntar ev på minusgrader... När hade du tänkt dig? Skulle ev vara skoj med en kortis iaf.

Senast redigerad av en moderator:
Jag får väl bara kramp. Ska försöka med en promenad istället tänkte jag.. Eller, ska jag kolla batteriet när jag kommer hem kanske?

Jag kommer över o snackar lite.

Andermatt: Jag kommer ta en lugn tur om jag sticker ut så vi kan säkna tempot. ;) Som Frolicc sa tidigare så har jag snickrat ihop en ny cykel så det blir en testtur av den, och nu i början innan jag vet att allt funkar på den så blir det lugnt. Dessutom funkar inte framdämparen optimalt än. Ska serva den asap.

Jag var hemma på lunchen och pluggade i laddarn till lampan, tyvärr verkade inte det stora batteriet mottagligt för laddning. Kommer därför enbart ha 2,6 Ah tillgängligt, typ 100 minuters ljus alltså. 18:00 låter bra, 17:30 likaså.

Hum, jag kommer hem ca 16:45, hoppas att jag hinner få i lite kräm i batteriet tills ni sticker ut. :P

Var inne på Sportex idag. De hade ett antal sjyssta hojar. Det verkade finnas prutmån på Gloryn. Annars hade de Giant Reign X1 som var riktigt aptitlig. Får väl hoppas någon här i krokarna slår till på de vettiga hojarna och kan vara med och dela utförsglädjen. ;-)

Hade annars gärna hängt på en tur ikväll men är mest bosatt i Arvika en liten tid framöver.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp