[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japp, som sagt. Same procedure as every year.

Ifjol löste vi det så att vi var med på SSSM på fredagen och åkte ned på kullen för att cykla lördag - söndag.

Vi får väll se om det blir ändring på helgen detta år men jag tvivlar på det. LL får helt enkelt flytta på sig om vi ska ha svetton med på kullen. :)

I år går ju tävlingen på lördag i Karlstad. Man vill ju gärna va med och hjälpa till när det är ett SM som går i Karlstad.

Jag har inte tänkt köra själv utan finns tillhands.

Känns lite onödigt att dra till Kinnekulle när vi har detta i Karlstad!!!

Så nu får du ta fram dina Diplomatiska talanger jomensåatt och se till att det blir ett annat datum för Kinnekulle!!!

Jag rekomenderar följande upplägg i år.

Fredag 5/6 preraceöl 20:00 på Bishops med SSSM gänget.
Lördag 6/6 14:00 SSSM start Våxnäshallen.(Obs! världspremiär för en ny cykelgren också!)
Avfärd till Kullen med bragging rights som slår vilken dag på kullen som helst.

2010 är nationaldagen på söndag och kullen kan besökas hela lördagen.
2011 är nationaldagen på måndag och kullen kan besökas hela lördagen.
2012 är nationaldagen på onsdag och kullen kan besökas hela lördagen.
2013 är nationaldagen på torsdag och kullen kan besökas hela lördagen.
2014 är nationaldagen på fredag och kullen kan besökas hela lördagen.

alexcykel skrev:
-------------------------------------------------------
Bla bla....
> 2014 är nationaldagen på fredag och kullen kan
> besökas hela lördagen.
--------------------------------------
Ehh undrar vad jag cyklar på år 2014?

Alexcykel blir det inget eftersnack på lördag kväll!!!

Troligen åker jag till Lida lopp på söndagsmorgonen.

jordan skrev:
> Alexcykel blir det inget eftersnack på lördag
> kväll!!!
>
> Troligen åker jag till Lida lopp på
> söndagsmorgonen.

Naturligtvis blir det grillning efteråt.

förstod det.

Jag väntar tills det blir varmare och inte halt ute i naturen.

Kanske slutet av mars!!!!!

det blev 187 min på moongoosen i stället! ohh de va fint i skogen. På getryggen hade en fyrhjuling packat stigen då de va bra grepp. såg ut som frolicc hade vart före mej?

nu e vi 5 st på klättringen men vi bör va tidiga för det är visst populärt

Bozz det är fina längdspår och ca 3 dm snö i naturen i Bytorpet (Mangskog). Känns nästan som fjällen däruppe på höjden. Vi åkte nästan 1,5 mil idag.

3 mil cykel igår 10 km löp idag men visst vore de lika roligt att åka skidor tiki.har beställt din bakdämpare med propedal, får den vilken dag som helst.

bozz skrev:
> 3 mil cykel igår 10 km löp idag men visst vore
> de lika roligt att åka skidor tiki.har beställt
> din bakdämpare med propedal, får den vilken dag
> som helst.
-------------------------------
Kul du blir nog nöjd med Foxen. Hörde också att du tagit en stor ledning i isjaktsbyggandet. Själv försökte jag beställa medar och hållare men de var slut.

jag ska bygga sitsen fixa vajrar o fäästa masthållaren sen e de klart! fast den här veckan har vi mycket å göra påjobbet :(

Ratman det var en bra kväll igår på Cafe August.

Thomas blir bara bättre och bättre.

idag har jag varit magsjuk så jag skulle inte ens göra 1 mil på den tiden.

Åt den berömda pannbiffen på august igår, kanske den som fick min mage att gå igång!!!

Ni som gjort skenor till isjakterna.. Jag har en liten ide jag skulle vilja testa till mitt planerade bygge men jag har ingen verkstad.

Andematt: Själv är jag i mina pärons garage i Arvika.... Hör med Bozz, han upplåter gärna kommunverksta`n! ;-)

Är det någon som provat Repairshop här i Karlstad?

Jag behöver hjälp med mina hydraliska skivbromsar, är det något dom är duktiga på tror ni? Eller ska man vända sig till Team Sportia i gräsdalen kanske?

Bozz gick det bra och klättra igår???

Finns det inga bilder???

Har du hört något från Lila???

Ska du vara med i CK Hemgården i år???

det gick bra igår . de va faktiskt riktigt kul men man blev stel i underarmarna.det blev bara PA o jag dock.finns bilder på tikis picasa. Bara att kolla in allt de vackra.har inte hört nåt från laila nej. ska va med i CK H tror jag väl.ska hämta min fox propedal nu ! :)

Ser himla roligt ut. tyvärr jobbar jag måndagkvällar, men det kanske finns andra tillfällen.

Bozz jag kommer också vara med i CK Hemgården dom är ju en mtb klubb.

Synd att dom inte har någon hemsida.

Jag var till klättringen och vände i dörren, smäckfullt...

Nu är jag färdig med gaffelservicen på min HT och var ut och provkörde den igår. Den vart superplush, tydligen hade en packning på reboundkolven gått sönder och trillat av, men jag satt dit en eminent biltema o-ring som tycks göra susen istället och oljan i den var som sirap så det var inte så konstigt att den vart stel när det blev kallt.

martinandersson: Bromsarna kan du säkert fixa själv om du kikar in the_TnTs bromsguide under läsvärt. Lite pill men det går hyggligt om man är noga.

bozz skrev:
> vad är problemet andematt?

Jag skissar lite på skenor till det som jag tänkte göra till en skate-is-surf-bräda enligt "linsurfmodellen" (se sid 103 i den här tråden). Kom på att jag inte alls vill använda långfärsskriskorna iom att de måste V-slipas mot isen. Tänkte då ta beroende på vilket material man kan få tag på (tips på det?) och bearbeta det lite i plåtverkstan.

Jag är ju plåtslagare så jobbet fixar jag ju lätt själv om man bara har tillgång.
Behöver förutom lämpligt material en kantbock, en pelarborr och bänkmonterad slipmaskin med stentrissa.

jag gjorde mina skenor i 5 mmplåt. jag tog de jag hade ;). maskinerna har vi på jobbet. finns ännu bättre verkstäder på tekniska på I2 där jag e ibland!vi kanske kan fixa nåt?

Det var ett tag sedan jag var inne på forumet och det verkar ha hänt en del, karlstadtråden har helt klart diversifierats. Den verkar vara öppet för det mesta, så är det någon som är inne på skidbestigning/topptur/randonée/gåupppåhudarochåkanerutan? Om så är fallet så håller jag på och försöker fylla upp en bil till Norge (Sunnmöre/Romsdalen/Stryn) 4(em)-8:e mars. Hör av dig isåfall på 070602300.

bimtoro skrev:
> Det var ett tag sedan jag var inne på forumet och
> det verkar ha hänt en del, karlstadtråden har
> helt klart diversifierats. Den verkar vara öppet
> för det mesta, så är det någon som är inne
> på
> skidbestigning/topptur/randonée/gåupppåhudaroch
> åkanerutan? Om så är fallet så håller jag på
> och försöker fylla upp en bil till Norge
> (Sunnmöre/Romsdalen/Stryn) 4(em)-8:e mars. Hör
> av dig isåfall på 070602300.

Jo här gäller det att hänga med. Det händer saker hela tiden ;o)

Det där med plankor under fötterna låter som en trevlig idé. Inte för mig som inte åker skidor men för andra menar jag..

Och du missa inte att hänga med på långrajden runt Karlstad i slutet av april. Se länk i min signatur.

Hur ser det ut för folket på söndag? Jag är på både happytempo eller dubbdäcksdistans beroende på sällskap. Rekningstur mot sörmon kanske?

eventuellt blir det lång-kombi-pass under natten mellan lördag och söndag för min del. Men snön kanske gör att det blir på dagen istället. I så fall cyklar jag gärna så kallad "dubbdäcksdistans" på söndag trots avsaknad av dubbdäck...

Jag hade gärna hängt på på en tur men jag far söderut idag.

Däremot, är det någon som vill sambeställa något från CRC? Jag tänkte lägga en beställning snart tror jag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp