[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu när vi går mot vår efterlyser jag fler
> happylongrides likt föregående vår. Okända
> vanringsleder, köra vilse på långa grusvägar,
> bära cykeln över mystiska kalhyggen.
>
> Vart har all denna cykelglädje tagit vägen?

Den har gömts under snön såklart! du skall se att lusten att långtura ökar markant när fjällmöglet försvunnit ;)

nja, det är ju nämare till Åre härifrån och Gesunda är ju ungefär på mitten så just nu är det nog bara en win/win situation, det ska vara er jag saknar då, men lite svinn får man ju ta (hehe :-))

Är det någon (Frolicc hrm..) som har tillgång till snöskoter? I så fall skulle vi ju kunna köra upp några bra stigar att snöcykla på..

När/Var/Hur länge?

Jag är upptagen vid 17:00 imorgon men är öppen för förslag senare på kvällen. Dock blir det ju mörkt...

När: Äger pannlampa = kan åka senare. Fast gärna så snart efter 17 som möjligt så man kommer hem nån gång.
Var: Äger bil = kan vara flexibel.
Hur länge: Typ 90 min

Jag smider svettoplaner.

Jag har funderat på en megasvetto träningslägerhelg i början av maj. Antingen 1-3 maj eller helgen efter. Mina föräldrars sommarstuga ligger 2,5 mil i riktning mot ödemarken(norge) från Torsby. Dusch, kök, digitalTV(+VHS) och alla moderna bekvämligheter finns. Vad som också finns är en fantastisk miljö att cykla i.

Förslagsvis backintervaller (mkt sådant finns) på morgonen och distans på eftermiddag. Tempot är träning men ser det snarare som en schysst utflykt och möjlighet att vara ute i 6 timmar på stigar som man inte sett tidigare i hyffsat långloppstempo.

Det finns två områden som är intressanta för distans.
*Antingen drar man söderut/västerut, mot gräsmark, det är grusväg största delen. Här kan man ju också runda torsbys skidanläggning där man nog kan köra slut på sig rätt bra.
*Eller det mest intressanta. Det finns ett friluftsområde där det utgår en del vandringsleder ifrån. Jag har cyklat och åkt skidor på de uppmärkta banorna (upp till en mil) men tillhörande vandringsleder är okända.

Det finns en basic kiosk på gångavstånd men räkna med att vi behöver ha med seriöst med reservdelar/verktyg och/eller en extra cykel. Det kommer inte gå att få tag i någon typ av reservdel. Jagade en bromsvajer en gång där uppe och hittade det tillslut hos en reparatör som fixade gräsklippare och sånt.

Intressant? 5 pers har sovplats utan "större" obekvämlighet.

5f5
Låter skitkul faktiskt. Men bara en veckas återhämtning från vårriden? Aouch! kanske bättre med två veckor.. Får se om jag kan komma loss.

Övriga läsare och trådaktiva:
På tal om Vårriden, se våra funderingar över en ny sträckning här: Vårride Grovskiss#1

Frolicc jag hänger gärna med. Båda helgerna passar mig.

Vilken härlig vår det ser ut att bli.

Vårride och sedan träningsläger utanför Torsby.

Låter intressant. Det gäller ju att träna inför Skogens Konung. Återkommer med definitivt besked, men jag röstar på den senare helgen.

Här är ett förslag till runda, skall kolla upp det lite med mina föräldrar som känner till området destå bättre. 8,5 mil uppklickat enligt ovan, alltså säkert 9,5 mil. Det borde vara fördelat på 1 mil asfalt, 1,5 mil vandringsled och resten grusväg.
motmattila.jpg ht=581

motbogen.jpg ht=666

Alternativ 2 - grovskissat (10 mil, uppskattningsvis 2 mil asfalt, 2 mil vandringsled.

Tänk på att båda ovanstående är rejält kuperade. Det är ingen I2 skog

va fan är det för svettoland jag har kommit till? Jag är ful, fet och över 40! Jag vill ta det lugnt.

Men visst vill jag med. Jag hittar rätt bra däruppe i ödemarken och kan säkert korta ner de ohemult långa rundorna till runt 4 mil. Sen sitter jag i stugan och dricker öl och kollar TV tills ni andra kommer hem......

jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> va fan är det för svettoland jag har kommit
> till? Jag är ful, fet och över 40! Jag vill ta
> det lugnt.
>
> Men visst vill jag med. Jag hittar rätt bra
> däruppe i ödemarken och kan säkert korta ner de
> ohemult långa rundorna till runt 4 mil. Sen
> sitter jag i stugan och dricker öl och kollar TV
> tills ni andra kommer hem......

Åh fyfan! Nu låter det ÄNNU bättre! =)
Jag fick sån ångest över att inte orka med runt så jag föll för min frus böjelser.. Spinningpasset jag just kom hem från kanske inte behövdes trots allt.. Satan! ;o)

Nån som är sugen på bowling på lördag kväll? På Score, typ ungefär samtidigt som Mellon, så man slipper slita ut sitt musikintresse..

Tänkte även värma upp med en tur i skidspåren på förmiddagen, runt 11-snåret. Start Gustavsberg, eller om nån annan har ett bättre förslag (går säkert att gå på vid Våxnäs och Råtorp oxå). Sugna: HannaK, Tiki, Frolicc?, mfl..

Jag startar lite tidigare på tuggelite på lördag men kan möte upp er andra mellan 10 och 11 någonstans runt I2.

Dock blir det nog ingen bowling på kvällen.

Ingen skidåkning. Edvin ska ha 7-årskalas och Melvin ska på 5-årskalas.
Ingen bowling. Denna lördagen är dedikerad pappa/barnkväll när mamman ska på jobbkalas.

Varför får inte jag gå på kalas? Buhu!!

Det är numer officiellt att det blir en deltävling i svenska downhillcupen i Sunne den 8:e Augusti i sommar. Bara så ni vet. :)

Mer info finns på Nolltid.se

Nu återstår banbygge så snart lappmöglet försvunnit!

Roligt Thomas då var det inbokat i kalendern. Är det tänkt ny bansträckning? Förutsatt att jag hinner fota lite den dagen ställer jag gärna upp och hjälper till.

Madonna? *ryser och muttrar något om religösa galningar*

Fasen vad skoj att det blev en deltävling i DHcupen här! :)

Citerar mailet frun min skickade när det blev klart att Madonna skulle hit.

"JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! DU SKA MED!!!!!!!!!!!!!!!!"

F-n gör man.. Man vill ju inte sabba familjefriden.

gärna skidor på dan men sen är det fullt upp! kl 11.00 gustavsberg?!

Okey Bozz kl 11.00 på Gustavsberg. Hanna K är med också.

Var exakt menar ni med gustavsberg? Jag kommer att komma skidvägen dit isåfall och möta upp vid 11:00

Om man kör in vid Fredrikelundsskolan (eller nåt sånt) vid Gustavsberg så startar ett spår därifrån. Det går att se det på spårkartan på Grava SK, Vittrans väg tror jag att det är. Ta med telefon för säkerhets skull.

Shit vilken runda! Blev 3:15 i spåren för mig. Plus 1:30 som saftbärare och fotograf på ungarnas race.

Dock får nog Tiki ta och serva skidorna lite, tejpen skall inte vara över hela skidan vettdu =)

Tiki vilar välförtjänst i soffan, så nu ska jag serva hans skidor. Ser det som innestående cykelservice när den säsongen kommer igång.

oj vad trött man blev efter skidturen. jag somna när ja kom hem ja med. Naturen kan va för busig ibland!!

Fin tur idag. Frolic och HannaK såg man visserligen inte mycket av men tur att Bozz var med så att det blev naturliga pratpauser med folk efter varje kulle. Nu har HannaK preppat mina skidor så nu skyller jag inte längre på tejpen när det går långsamt utan nu kan man klaga direkt på henne. Det känns genast mycket bättre.

Det lilla plastlocket för blödning på handtaget tar jag gärna, på fulhojen så är den trasig.

Buhu! Jag har ingen på jobbet att maila cykelskitnsack med längre =(
Behöver jag ett bleedkit till mina hayes9or? Inte idag men nån gång kanske..

Annars funkar bleedkitet från biltema till motorcykeln alldeles förträffligt för uppgiften. Tror det blir 50 spänn totalt och då får man 500 ml bromsvätska på köpet. =)

Ja det var något du nämnde en gång, Frolicc. Ska försöka komma ihåg det om jag får in luft nån gång..

Har Kanadickerna dragit ner på kemister? Ajaj... :(

Jag skrev 8:e Augusti men jag menar 9:e. Förstås. Så om inte Madonnatanten ger dej för hård bakfylla Andematt så kanske du hinenr tillbaka till Sunne? :)
Förresten, är inte Madonna typ 60 år gammal nuförtiden?

Ska man ha gammel finvalla (från 70-talet, ligger i källarn å lagras likt ett fint vin) eller tejp under skidan? Å ska man valla ända fram till kanten på spannet? Svårt det där med valla. Verkar som om man ska ha på 15975 lager med paraffin också, om man ska tro mästartipsen på internet...

madonna måste va den mest överskattade artist som skådats på denna jord eller?!!! va kan hon eg. inte sjunga, inte gjort nån bra film möjligtvis e hon lite sexig ibland men sen......kan nån motivera mej o tycka nåt bra om denna kvinna?! tejp e helt ok o räcker länge-Thomas

Madonna är överskattad. Håller absolut med men i det här fallet så är det (av nån underlig anledning) min frus flickidol och drömen om att få se henne live lever kvar. Den helgen kommer vi vara i Uddevalla där våra grabbar sover hos farmor o farfar medan jag och kära frun förlustar oss i västkustens varma sommarnatt. Och var madonna skulle vara sexig vettefaen, men ni är ju i samma ålder bozz, du och madonna ;o) Inge DH alltså men fasen vad kul det skulle vara att visa grabbarna lite riktiga åk..

Thomas, skidvalla? Åk på isen i viken så slipper man backar o skit. Det verkar visserligen inte vara spårat efter helgen men vaddå, det går säkert brä ändå. Spann har jag absolut inget heller såg jag, måste man det? =)

Om du saknar spann kan du ju ha hittat orsaken till att det går trögt iallafall =)

Mmmm, tyvärr är det väl så.. Men snart är det vår och då får man cykla runt o leta tussilago hela dagarna istället =). På sätt i vis gott att slippa sitta instängd den bästa tiden på året..

Idag när jag skulle iväg hade bromsgummina frusit fast i fälgarna och kedjan frusit i varenda länk. Stort tack till gårdagens slask för det..

Idag blev mitt spinning pass inställt. Då bytte jag bakdäck till stout och cyklade ut i solen.

Det blev drygt 1 1/2 timme i solen. Härligt tungt med stout både bak och fram.

kommer att gå lätt när jag sätter på tävlingsdäcken 24 maj.

Vem vet det kanske blir fler turer snart.

Men i morgon kväll är det spinning igen.

Frolicc har du bestämt vilken helgen det blir i maj?

Det bästa vore väl 1-3 maj!!!

Det kommer isåfall bli andra helgen i maj, alltså 8-9 eller vad det nu blir. Fyller ju år helgen innan... så preliminärt är det andra helgen.

Kom också ut på en cykelrunda idag, dock enbart asfalt i solen. Dags att inhandla tätningsvätska tror jag... väl svampigt när jag närmade mig hemmet.

Nu när jag kittat färdigt "Stelben" så gav jag mig ut på I2. Cyklade upp till Thomas stig, det var härligt trögt i snön med SS. Men folk hade gått på stigen så det gick hjälpligt... men jag orkade bara cykla första halvan sen vart det att cykla brevid skidspåren på grusvägarna.

Skönt som rackarns var det iaf. :)

Ser dock fram imot våren!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp