[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
tror jag såg spår av jomensåatt runt I2. åkte fö4rst på isen några timmar sen blev det 2 timmar på tuggelite me skidor .vilka dagar vi haft där . blir nog i morgon oxå!! på måndag 19.30 blir de väggklättring!!

Det borde efter kvällens upptåg vara rätt klart att bollsinne aldrig varit min grej..

Tycker i alla fall att det var shysst av dig att i den avgörande slutstriden först fråga vilket hål jag skulle sätta den svarta i och sen lägga upp ett perfekt läge åt mig. Det krävs en del för att göra ett sånt upplägg. Tack för det!

För övrigt gör Eknor ett grymt bra Vasalopp. Tur att han ska arrangera Skogens Konung i år så vi slipper den konkurrensen! (Kände att jag inte var så långt bakom...)

Frolic den helgen passar mig bra. Dock så blir väl Bozz ledsen för det är samma helg som Kålmårdsbiken.

Själv kommer jag att köra mitt första långlopp 24 maj i Skövde.

Jag ser helst 8-9 maj om jag ska med och sköta markservicen med jansson.

Undrar om Eknor är nöjd med tiden eller om han är svårt bitter över att missa timmen med 9 sekunder.. Jag är iaf grymt imponerad av hans prestation i vasaspåren! Körde själv lite skidor på lördag och söndag kväll utan minsta tillstymmelse till backar ca 7 km på 42 minuter sen var jag trött.

Jag é inte bitter... faktiskt, målet var att nå topp 500 och det gick ju vägen så jag är nöjd.
Men det hade ju varit grädden på moset att gå under 5h, men är ganska övertygad om att jag kommer ta det i framtiden om bara föret är med mig.
Nu är det bara en helg med tävling kvar i kalendern, sen har man kanske tid att damma av cykelstallet.

Idag blev det 45 min på löpbandet innan spinningen.

Skönt att snön smälter bort så man snart kan börja åka ute i naturen.

Med tanke på hur snabbt det smälter så kanske det blir vårride rek i helgen? Dubbisarna sitter ju på

Borde inte CC kunnat slänga ihop orden man beställde igår så man fått hämta den idag?

Min order på CC har legat i plockkö sedan 25 feb så ha inga stora förhoppningar på att få det snabbt.

So, that's it. We keep riding in Kowloon, get on an expressway ramp, and eventually make it to the ferry back to Hong Kong. It was a real struggle. I would like to congratulate Hong Kong for being the worst city for cyclists that I have encountered in the whole world. That's saying a lot. Worse than Napoli, worse than Istanbul. Worse than Manila! Hong Kong takes the prize.

Sagt av David Byrne

inget cyklande idag va? tiki? Fackeltåg för kvinnorna i våra liv kanske?

Jag pep faktiskt ut på morgonen och var snubblande nära att utropa det på Happy. Ursäkta bröder o systrar min dåliga framförhållning! Såg framför mig hur Bozz myste i sängen, sneglade på Mångåsen, vände på sig och somnade om vid 10-tiden. Lönslöst att fråga där alltså. Frolic var kanske uppe på benen men...men det hela var en fix idé....

I övrigt var det kanske inte årets mysrunda men ändå skönt efter två månaders uppehåll att sitta i sadeln. Hojade upp till där de inte plogat mer längs Klarälvsbanan. Kan tänka mig att det totalt blev en tur på ca 3 mil. Hem var det motvind och snöfall som man hade uppskattat betydligt mer den 24 december.

Ska nu återgå till att läsa Terrengsykkel som låg i brevlådan. Test av trevliga allmountainhojar eller faktist stigcyklar som de benämner dem med ca 120-160 mm i slag. Det verkar som de lyckas banta ner denna kategori cyklar 1-2 kg mot för något år sedan. Här är den mest prisvärda: http://www.ghost-bikes.com/2009/typ.php?bid=60194

Frolicc hade laddat upp med vin och sällskapsspel under gårdagen och hade inte ätit frukost föränns frammåt ett snåret... ingen cykel idag.

Vad är detta... En timmes lugn promenad igår kväll i det underbara vädret och idag kan jag inte ta ett tramptag utan knäsmärta. Fy fasen.. Enda positiva är väl att det blir billigare att drömma eftersom jag slipper fundera på lvg-hoj ett tag till. Blä!

Vem var det som sa att måndag är som vilken annan dag som helst?

Lät inte alls lattjo det där Andematt. Krya på dig så du kan vara med när Happyrajdsen börjar dugga tätt.

Gjorde förresten dagens Happyhearing på P4 då Alexcykel förespråkade en kommunsammanslagning med Hammarö för att "enkelt" bli 100 000 invånare i Karlstad.

Du hörde alldeles rätt Tiki.

Gå in på http://www.karlstad100000.se
Maila ditt stöd till underskrift@karlstad100000.se

Tänk hur härligt det vore med en plan för cykelbanor i hela den nya storkommunen.

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Gjorde förresten dagens Happyhearing på P4 då
> Alexcykel förespråkade en kommunsammanslagning
> med Hammarö för att "enkelt" bli 100 000
> invånare i Karlstad.

Senast redigerad av en moderator:
alexcykel, jag ska se till att framföra valda delar av din kampanj till resterande del av garagegruppen eftersom vi är berörda.

Kanske också spårmästare Bruse vill ha ett ord med i saken kring spårvägar i Karlstad? ;o)

Ja det låter lämpligt alexcykel. Jag tycker iofs att Arvika-Charlottenberg lika gärna kunde slås ihop så slapp vi tänka oss gråhåriga hur vi ska vända handelsutvecklingen i Arvika.

Nu har jag läst ikapp några månaders Karlstadstråd (jag kollade bara på bilderna). Hoppas det inte fanns något intressant i texten för i så fall missade jag det.

Kul att se att du är tillbaka i tråden Mia Maria.

Grattis får man väl också passa på att säga.

Idag blev det 60 min på löpbandet innan mitt spinningpass. Tunga ben på passet men det kommer att göra gott på cykeln senare i vår.

Har tänkt på vilka lopp jag körde förra året och vilka jag ska köra i år.

För min del blir det dessa.

Lida Loop

Mörksuggejakten

Finmarksturen

Abbas tour

MiaMaria, se till att inte missa VårRiden bara. =) Se länk i min signatur.

Själv börjar jag fundera på om snön verkligen kommer vara borta tills dess.. Det verkar bli minimalt med träning inför den turen, iaf för min del med mina knän... Kanske är de igång till mörksuggan som jag gärna skulle vilja köra innan jag fyller 40..

Määän ja e int bitter...

Andematt, tack för inbjudan. Jag skulle gärna med men det kan vara så att jag behöver pigga ben dagen efter.

Det stämmer, om jag har kommit igång med cyklandet till dess. Har tränat på att vara sjuk i vinter.

Jag tror jag vill köra vårpremiären(vid hyffsat väder)... men det hindrar ju inte vårriden också liksom =)

Frolicc, du är stark och uthållig, jag är bara envis så jag får hålla mig till en tur alternativt ingen.

Jag har dock kommit i mål på min klassiker vilket känns bra!

Kanske borde jag det men vill inte väcka besvikelse eftersom jag inte är lika sexig som bozz.

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanske borde jag det men vill inte väcka
> besvikelse eftersom jag inte är lika sexig som
> bozz.

Helt ok, då hamnar sexigheten på en lagom och hanterbar nivå.. ;o)

Okej, jag bjuder på "Maria förfestar till Bollibompa".

Bilagor

• 10.JPG
    10.JPG
    45.9 KB · Besök: 37
tack för de maria!! jag vågar väl inte lägga ut fler kort på mej själv efter all uppståndelse;).

Fler bilder överhuvud taget i den här tråden tycker jag.. Väldigt magert med bilder från turer, och väldigt glest mellan turerna oxå självklart..

Det var bubblan vad dyra Evans/britterna är på reservdelar.. Cheeses! Kikar på ett aliviovevparti till pendlaren med vevlager jämfört med tex http://www.poisonbikes.de/shopart/40962070.htm schwimmar man ju nästan.. Tyckte det var dyrt nog på CC men evans är nog ännu dyrare.

Eller om man skulle göra det ännu billigare och gå på rejäl tysk budgetlösning: http://www.poisonbikes.de/shopart/40960470.htm det är ju trots allt bara 7-delat på härket.. Det sjuka är att fraktkostnaden blir tokigt nog lika stor som vevlager och vevparti tillsammans!

Senast redigerad av en moderator:
Bilder sa ni?
Jag kan ju roa med att lägga ut en bild på hur fin min framdämpare på nya SS-hojen såg ut innan jag servade den. :)
IMG_0041.JPG ht=544

Och såhär ser härket ut... nu har den även en frambroms.;)
IMG_0032.JPG ht=544

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp