[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bim el Torro, det var skit tråkigt att höra. Jag vet precis hur det känns att vara på den sittsen. Jag önskar dig en fort och smärtfritt benbildning och ser framm emot att se dig på hojen igen.

Den var snygg MM, men oavsett priset så ser hjälmen snabbare ut än mig och det går ju inte att ha en sån på skallen ;o) 59 cm har jag runt skallen ifall nån slösurfar och hittar ngt trevligt..

Förresten, det var väl idag kommunen ska städa tingvallastaden på cykellik?

ja kan fixa en åt dej för en hundring om de duger -en prowell från NTF!! helt ok

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> 1 timme innebandy 1timme jogg idag. Måste bli
> cykel på lördag va?

Du går ju snart om mig i träningsligan, får passa mig framöver... ;)

Jag har lerat ner min MTB idag. Mest lerig blev nog ändå jag själv. Kan konstatera att den cykeln lägger sig ner och dör snart.

Tror du att det är så bra bozz?

Ena stunden får jag för mig att köpa nåt nytt för mina sparslantar, nästa minut tänker jag efter och inser att jag nog borde ha kvar pengarna på kontot.

MM-vi får väl låta dom träffas så ser vi va som händer ;) förrresten har ni hört att dom har haft rökutveckling på cc så dom säljer ut allt för 50% idag !!!!!

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> förrresten har ni hört att dom
> har haft rökutveckling på cc så dom säljer ut
> allt för 50% idag !!!!!

Hehe, lika troligt som att jag och Thomas verkligen körde vita slingan på 20 minuter utan fotisättning för exakt ett år sedan ;o)

Och tack för omtanken med NTFhjälmen men jag har redan en sån här emma. De är inte direkt jättesnugga, tyvärr..

Fy fan vad det är snöigt i skogen!

Försökte mig på lite naturpassorientering och sedan cykling i sannaskogen. Det är mycket mer snö än jag trodde. Myspys när man pulsar i 20 cm snö och plötsligt trampar igenom och har ytterligeare 20 cm vatten längs benen. Ännu skönare att man då även har tendensen att flyga framåt rakt ner i snön för att få kyla av ansiktet ordentligt. (okej, egentligen gillade jag det)

Såg att någon mer hade cyklat nånstans, men mest såg jag bara snö utan spår av däck vilket tyder på att jag är rejält dum i huvudet som ger mig ut på de vägarna och stigarna nu.

Ja du MiaMaria, jag måste säga att jag faktiskt är rejält orolig för hur det ska gå med vårrajden den 25:e. Inte bara för vädrets och underlagets skull utan även för min egen fysiks skull. Jag har nog bara hunnit med att träna ett pass på två månader och då fick jag problem med min gamla brockade disk. På fredag ska jag undersöka knäet igen som vägrar bli bra. Fy f..n.

Förhoppningsvis är snön borta den 25:e men man ska inte vara för säker. När jag var vid Tyrstugan i onsdags tänkte jag att det var mindre med snö än förväntat men de västra delarna av Sannaskogen hade bra mycket mer snö än jag trott. De ligger nog i två olika klimatzooner eller något.

Frolicc får köra dig i sin cykelkärra på vårriden andematt!

Senast redigerad av en moderator:
Äntligen kom jag jag ut på cykeln efter en tråkig mars med en massa sjukdom.

Nu kommer jag att ladda inför den 25 april.

tar nog en tur på mongoosen vid 16.00 sen blir det rocky horror. jag har rabattbiljetter om nån vill ha!

bozz, om du avvaktar lite längre kanske jag kan hänga med. Kära frun ska bara hem från jobb och shopping.. Å andra sidan kanske det blir för sent mtp Rocky Horror för dig då.

Gu va seg vintern är.. Får bli en liten asfaltsrunda då om jag kommer loss nån gång.

Jag tog banvallen på hemvägen från Forshaga på dagens runda och kunde konstatera att nu är det bara lite is och slask på några få ställen. Det var i alla fall bra. Sopat hade de gjort också!

Kommande helg drar jag och David som är synskadad en repa med hans tandemracer på banvallen. Är det någon som vill ligga i suget går det utmärkt!? ;-) Vanskligt att ha mig som pilot längst fram men David är en modig typ. Vi drar ut när vädret verkar bäst.

Han själv med en tur på ca 1½ timme i kvällsvärmen. Upp genom stan till skårebron i solnedgången. Passerade Bryngfjordsbcken där det var skidskola.

Sen hittade jag en för mig ny stig efter jag asserat över skårebron. Tänk er ca 50 meter efter bron i vägens norra dike. Där går det en liten stig upp upp upp längs slutningen. Kan tänka mig att den är rätt rolig för de som gillar att åka snabbt nefförs. framhjulet släppte när man trampade på så den är rätt brant på sina ställen. Den leder iaf rätt in i skogen och var förvånandsvärt torr. Snö på sina ställen men helt cyklingsbar redan. Tyärr ledde den fram till en grusväg belagd med 20 cm sorbét - smaken varierade från gammaldags vanlij till romrussin eller krossad choklad om man får tro utseendet på underlaget.

Ramlade sen ut på 90-vägen igen och hemmåt över Ruds motionsspår som var härligt snabba med packad is som ändå gav ett helt otroligt bra grepp utan dubbdäck.

Jo just det... Å nu blire reklaaam!

För de som är intresserade är det LOPPIS I ORRHOLMSGARAGET på lördag 4/4. Kl 10.00 till 14:00. Bland annat har vi en 12" Logan och troligtvs två trehjulingar till hugade nyblivna föräldrar plus en hel del andra leksaker mm vid vårt bord.

Tiki jag hänger gärna med om det blir på söndag.

Lördag ska jag till Sandefjord torp och hämta kunder, så då hinner jag inte cykla.

Kul det verkar som söndag är grejen. Är det fortfarande mycket snö i skogen eller finns det farbara stråk?

Glöm skogen minst en vecka till skulle jag tro. Beror iofs lite å hur det ser ut ute på bonäsleden. Där kanske det är snöfritt. =)

Måste bara få berätta. Min 7åring belv rätt glad idag när vi köpte den här till honom. Här ska smiskas stig, eller ja. Vi får se ;o)
http://www.blocket.se/vi/20983726.htm?ca=7_s

Härligt Andematt, grabben kör FS från första början!

Okey bäst att hålla sig en vecka till då.

andematt, akta dig du får säkert däng av den sjuåriga snart. Ungar brukar vara grymma på det mesta.

Nu har jag tränat på vattenkontakt inför kommande dikesvurpor genom att premiärbadat för året.

Hur går det med planerandet av långriden? Tyvärr kan jag inte reka sträckningen under veckokvällarna i samma omfattning som jag hoppats. Någon som vill ta över ansvaret?

Tack Bozz, men det är nog imorgon som det är hip hip.

Tiki blir det tandem imorgon???

Jag var ute på I2 och sprang vita slingan och sista delarna av skogens konung idag. Rejält med snö på sina ställen, lite mindre på andra ställen. Men det låg iaf minst 5-10cm på de flesta stigpartierna. På grusvägarna är det i princip bara is. Det verkar dröja innan det blir cykelbart.

Var även ute vid räggårdsviken och avklarade årets paddelpremiär i en dimmig skärgård. Verkar som det är lite mindre snö i terrängen där ute iaf. Bonäsleden kan nog vara ok snart.

jordan- tiki åkte tandem idag lördag vi pratade om bonäs imorrn söndag.vi kan höras sön f.m!?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp