[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Andematt, var hittar man den där kartan med höjdkurvor mm som du kikade på när du var hos mig på ölkvällen? Är det en "gratis-online-version" av terrängkartan?

För lite bider i tråden så jag bidrar med lite hemmapulande. En gammal biltemasaddel som passade som den ska mellan benen blev utsliten. Och eftersom biltema slutat sälja just denna modellen fick det bli en mindre räddningsmanöver.

Först strippades den på sin gamla trasiga snorhala klädsel.
stripped.JPG ht=725

Sprayade sedan hela sadeln med kontaktlim, men bara delar av skinnet. Utanför bild dränkte jag sedan skinnet i ljummet vatten för att få det mer medgörligt. Lösa flärpar på undersidan smältlimmades efter att skinnet hade torkat över natten.
glued.JPG ht=725

Färdig! Det är bosses skinn. Märk hur lent och fint det är, inte ett dugg hårigt eller rynkigt. Tack Bozz! =)
finished.jpg ht=485

Nu återstår bara att se hur det funkar i praktiken. Skinnet verkar vara duktigt på att suga åt sig vatten. Funkar det inte så får jag byta skinn vilket fanns i åtanke när jag inte satte lim på hela skinnet. Nu går det att dra av enklare.

För alla er ww som skummar den här tråden har jag nu vägt den. Man måste göra så har jag lärt mig och det är 280 sköna gram att placera röven på.

Så, vad säger folket? Vi tar väll en riktig happyride på lördag förmiddag?

Jag sattsar på att ta en tur vid 10, vill någon hänga med så är ni varmt välkommna, vädret ser kalas ut.

JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Så, vad säger folket? Vi tar väll en riktig
> happyride på lördag förmiddag?
>
> Jag sattsar på att ta en tur vid 10, vill någon
> hänga med så är ni varmt välkommna, vädret
> ser kalas ut.

Troligtvis inte. Magsjukan gjorde entré hos lillgrabben här för 6 timmar sedan.. Urk.

Jordan, söndag klockan 10.00. Blir det någon tur innan står det i så fall på forumet på solstack.se

Snygg sadel Andematt, långt ifrån Biltema-känsla över den. Får rapportera att min favvis sträckning av Bohusleden i Strömstad testade igår. Det var rejält blött där det inte var klippor men det var ändå riktigt kul att komma igång på hojen igen. Ska försöka ta några bilder och återkomma.

Fasen vilket gott väder vi har idag.. Kära frun jobbar och jag är ute med ungarna och leker. Ska nog ta och kränga på sommardäcken på pendlaren tror jag. Jo så får det bli.

fin tur med jordan o jomenså -känns som säsongen började idag!!! fick 2!! punkteringar-jag som aldrig.............

MiaMaria - Krängde av trainerdäcken så nu kommer det gå undan imorrn... om det är hyffsat väder iallafall. =)

Frolicc - kommer vi bara få se din rygg långt fram i backarna då? Jag har gjort min racerpremiär idag och det kändes en viss skillnad från hybrid med dubb. Kanske slipper jag sacka lika mycket nu.

Igår var det skogspremiär och den fick bli på Skutberget. Var ytterst lite is/snö kvar och mycket torrare än jag trott. Inte en enda vurpa men cykeln rasade sönder lite mer och ett köp kommer allt närmre. Om jag bara visste vad jag skulle köpa...

Ingen Jordan idag, ingen Frolicc heller. Jag fick nöja mig med det som bjöds ändå. 11 mil racer i vårväder.

Mia maria 11 mil bra jobbat.

Mina ben tog slut i leran igår. Så det var bäst vila dom idag.

Nää, ingen Frolicc... för det fanns inte en männska vid parkeringen när jag kom. Kass! Fick dra runt själv istället, fick ihop cirkus 7 mil. Var riktigt gött det också iförsig.

Bozz. Tack för en gör fin tur i dag. Nu är jag ny duschad ny matad och väldigt sliten. Fy va vinter är dålig för kondis! Eller kanske har jag fest rökt lite för mycket, men nu är jag iaf inte så sugen. Är mest sugen på en tup lur faktiskt. ;-)

Frolicc, det är bättre med folk på parkeringen om man kommer i tid, jag har också märkt det nån gång.

Det var dumt att du inte dök upp, jag behöver pepping inför inköp av MTB.

Kan inte nån bara bestämma åt mig vad jag ska köpa.

Skitbra tips!

Tala om att man får råd med fina skor och pedaler för pengarna som blir över.

HannaK skrev:
> Får väl ta och flytta till Arvika...

Bra, då blir det en liten Happyfalang där också.

Jansson, på tal om västvärmland.. Känner du till några lätttilgängliga öringvatten med övernattningsmöjligheter/vindskydd i trakterna? Vi har varit vid ett par småvatten väster om stora gla ett par ggr men vill testa ngt nytt.

Nån annan som är hemma på sånna frågor får gärna fylla på.

Köpartagen? :) Tala om vad du har tänkt få ut av din cykel samt plånbok så kan vi nog hitta den ultimata hojen åt dig MM.

Hmmm....

-Tänker köra mest fart och fläkt på inte så tekniska partier och tänker mig därför bara dämpare fram.
-Det får gå på max 10.000 med skor och pedaler.
-Ingen cykel med tjejgeometri eftersom jag inte har långa ben och kort överkropp (jag är helt enkelt inte tjej). (och för att jag inte vill ha blommor eller fjärilar på min cykel)

Ja just det, sen måste ju cykeln vara snygg, det är prio ett nästan.

Det känns nästan som man måste prestera om man har en sån cykel. Bara det är rätt skrämmande. Men ett bra pris.

JoMenSåAtt skrev:
> Här har du en kalascykel, en gnutta över 10
> tusen men du kanske kan pruta.
>
> http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&i
> d=32150
>
> Visst heldämpad, men du kommer inte att köra
> långsammare för det, tvärt om. Grym cykel iaf,
> fråga Andermatt. :)

Nejdå, dessutom kommer du att köra bättre i skogen då en FS är mer förlåtande. :)
För den pengen är det min klara rekomendation iaf. Pedaler kunder du ju få med också verkar det som.

Kinnekulle med Cykelsm!!!

27-28 juni är det SM linjelopp som går över kinnekulle.

Vore kul att se dom stora svenska stärnorna Emma Gustav Thomas och Fredrik å alla dom andra.

När dom inte tävlar cyklar vi på kinnekulle.

Är det någon som är på!!!

JoMenSåAtt skrev:
> Här har du en kalascykel, en gnutta över 10
> tusen men du kanske kan pruta.
>
> http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&i
> d=32150
>
> Visst heldämpad, men du kommer inte att köra
> långsammare för det, tvärt om. Grym cykel iaf,
> fråga Andermatt. :)
-----------------------------------------
Hanna K skynda dig före MM! ;-)

Min transa vill ha sällskap av en till i skogen =)
Måste säga att det nog är ett riktigt bra pris på den som ligger ute här.. Om någon vill provköra en medium så säg till.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp