[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bra jobbat Frolicc, Martin är ju skrämmande stark.
Vad körde de andra med för cyklar? Körde ni precis den banen vi rekade eller var det extrarundor?

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Toppen och toppen...
>
> Martin (polensnubben) drog upp ett seriöst
> hysteriskt tempo redan från start. Snabbt var vi
> en klunga på fyra i toppen. I nästa backe gick
> det alldeles för fort för frolicc och plötsligt
> vad de tre där framme. Jag fick sällskap och nu
> var det tre där framme och vi två där bakom. Vi
> körde på och minuten vi tappade i backen blev
> snart enbart 15 sekunder. Vi lämnade asfalten och
> snart växte avståndet igen, i mördarbacken fick
> vi span på trean som tappade täten och såg
> krokig ut. Han plockar vi... trodde vi... Så nu
> var det alltså två i täten, en ensam snubbe på
> tredje och vi på fjärde och femte. Och så
> skulle det få bli i ytterligare 15 kilometer...
> vi plockade aldrig in någon och var i mål cirkus
> 3 minuter efter. 30,6 km/h i snitt.

Alla körde MTB, utom en snubbe på racer som hade tempobåge och 62/39 där framme.

Det var banan vi rekade, men... vi svängde vänster i förrgår, skyltning olsäter väl? Där fortsatte vi rakt idag, fast jag märkte inte direkt någon skillnad, kanske blev 2 km längre eller så.

Har ju GPS plott =)

Banan skiljde på ett ställe som jag skrev ovan, vi rundade en liten sjö idag. LÄngst i norr

Funderar på om någon skulle vara sugen på en lugn I2 ride ikväll i regnet. Funderar på att rasta SS hojen och få fart i benen sen igår.

Inget I2 för mig ikväll.

Härlig tur i lördags i Brattfors! Får väl ladda lite bättre inför nästa tur så jag vågar downhill-backarna..

Igår försökte jag hänga på Jonas och David på tandemracer med min Motobecane. Gick sådär. Men en härlig tur var det i alla fall. Gillar dock skogen bättre, men omväxling förnöjer.

Bozz och MiaMaria: Måste nog jobba till ca 16.30, sen hem, byta om, ladda lite energi i magen, leta fram kompassen och slänga mig på cykeln. Men är det ok om vi ses ca 17.20 under den nya, fina portalen vid starten av banvallen? Då lär vi hinna starta innan 18.30 i alla fall.. Eller tycker ni det är försent? Annars får ni träffas tidigare, så kanske vi ses i skogen eller efteråt.

Blött? Nä.. Dessutom är det Js träningskväll idag så jag stannar inne med ungarna.

Däremot kanske nån hänger med på en soft-räcer ev. på torsdag eller söndag? Rullsnitt på 25-28 nånting, räkna med ca 2 timmar. Funderar på att montera nån slags cykeldator så jag vet vad jag håller på med när jag är ute o rullar. Borde skaffa ny frikrans också..

Hur många blir vi som åker till Skövde???

Jag har bil och kan ta med 1 cykel till.

jag ligger väl nästan närmare H Junior än H30 ;)

Jag klarar alltså inte kvalgränsen till H30 kan man säga...

Ja ok, jag gjorde min sista (eller senaste) tävling i L15 stående 10 m. Så det är ett tag sedan ;o)

andematt skrev:
> Ja ok, jag gjorde min sista (eller senaste)
> tävling i L15 stående 10 m. Så det är ett tag
> sedan ;o)

Stående 10 m?? Höjd utan ansats? Längd utan ansats? Stå och sträck på dig tills du blir 10 m lång? Stå och titta intensivt på mållinjen 10 m bort tills du har flyttat den till dig med hjälp av tanken? Eller vad??

andematt, hittar man rätt sport blir man veteran sent. Kanske är du inte veteran än i skytte!

Haha, luftgevär och på somrarna kh och mauser nån enstaka gång var min grej från jag var 5 till jag slutade strax efter jag fyllt 13. Inga uthållighets- eller spänstgrenar här inte.

Ser ut att bli bra väder i år på långa billingeracet. Förra året snöade det natten innan.

Søndag
24.05.2009
15°

Sol. Frisk bris, 8,9 m/s fra vest. 0 mm nedbør i døgnet.

andematt skrev:
> Jag trodde det var H "upp till" 30 och att man
> sedan blev senior. =)

Men då skulle jag ju lika gärna kunna ställa upp i H50, eftersom jag inte fyllt 50 ännu heller...

bozz och Hanna, jag åker lite tidigare än er. Behöver veta att jag har god tid på mig i skogen efter förra gångernas haverier. Vore synd om folk gick ut och leteade efter mig för att jag fastnat nånstans.

Vi som ska till skövde får lite höjdmeter att jobba med.

Bilagor

• hojd.gif
    hojd.gif
    6.5 KB · Besök: 39
Om vi utgår från att det är samma skala i X och Y led borde det motsvara en klättring på ca 20 000 höjdmeter, på lite över 20 km. Snittlutning på knappt 45°. Räcker det med 22-32 eller måste man ha 34 kassett tror ni?

Kul att det är några som ska till Skövde!
Tyvärr kan jag inte följa med i år...:(
Ska sitta på en Ålandsbåt och äta mat istället, får väl gå det med...

Var beredda på att de först 4 milen är riktigt tuffa bara!
Upp och ner hela tiden och räkna inte med någon vila i nedförsbackarna!
Sista fyra är dock rätt lugna om man bara inte nockats av "väggen" på första slingan...

I fjol kostade den tävlingen mig två förfrusna stortår som jag fortfarande lider av varje gång jag är ute med cykeln... :( Regn och 2 grader varmt vid start, sen snöfall under loppet. Då passa inte sommaarkläderna... Skoöverdragen hängde kvar hemma på hatthyllan...

Hoppas det blir bättre förutsättningar i år!

Höjdkurvad ligger mellan 0 till 210 meter ungefär på skalan i figuren ovan...
Sista backen är lång och brant, men på asfalterad cykelväg + lite grusväg... Det är början som dödar... ;)

Lycka till!

Idag kör dom 262 km i girot med en massa härliga berg att köra över. Vad gör dom då tror ni, tar det lungt i början!!!

Medelhastigheten efter den första timmen av etappen är 50,4 km/timmen. Då har dom drygt 21 mil kvar.

Hoppas våra svenska hopp lövkvist och Kessiakoff hänger med över bergen.

Ni som har Eurosport glöm inte bort att titta start 15.15. själv jobbar jag men får surfa in på mobilen och kolla hur det går.

Bilagor

• giro10.gif
    giro10.gif
    42.2 KB · Besök: 35
Andematt som du kan se har dom kört för fullt sedan start. Det verkar vara lite kaos idag alla vill gå loss innan bergen för att försöka hålla undan till mål.

Synd att man inte(?) kan se det någonstans. Vore kul att se hur svenskarna ligger till..

På torsdag är det Sunneröj igen. Förhoppningsvis MED cyklar denna gång. Intresserade får gärna hänga på.

KONAmi skrev:
> Hur kommer det sig att jag bara är ca 3 minuter
> efter Martin(polacken), han skulle väl vara
> vrålsnabb?

Därför att du är en ung spoling som knappt är torr bakom öronen;)

Var ute och körde sssm banan i söndags, det blir en fin tur.
Fick nytt vevparti till SS-hojen från Cyclecomponents. Hoppas nu att detta håller bättre än det reklamerade, upptäckte att vänster vevlager dessutom förvandlats till "glidlager" tyckte väl det gick trögt innan bytet...mindre än 50 cyklade mil på det, vilken skit...

alexcykel skrev:
> Hoppas nu att detta håller
> bättre än det reklamerade, upptäckte att
> vänster vevlager dessutom förvandlats till
> "glidlager" tyckte väl det gick trögt innan
> bytet...mindre än 50 cyklade mil på det, vilken
> skit...

Du får sluta med cykling, du är för stor o stark..

Bozz och MiaMaria - jag kan nog komma ifrån lite tidigare. Ska vi säga 17 istället? Måste i så fall dra härifrån strax efter 16, så skriv en rad innan dess, alt sms:a 0706-433192, om ni är på kl 17, annars möter jag Bozz 17.20. Kan också behöva lite god tid på mig i skogen, sprang en del fel där förra året. Och Bozz har ju ingen kompass så du kanske också behöver tid..

Om nån av er springer fel, passa då på att kika efter trevliga cykelstigar i trakterna. =)

Giro d'Ttalia kan ses på www.atdhe.net, plus en massa annan rolig sport. Det mesta fungerar för det mesta...

Det var jag som körde med dig Frolic i söndags, tack för en bra tur!

Just området vid Lindrågen är ganska trist tycker jag. Det finns inte så mycket stigar heller.

Lite tråkigt det eftersom jag vill knyta ihop antingen stockfallet eller skårebro-stigen med Ulvsbytrakten genom Lindrågen på ngt bra sätt.. Nån som har färska orienteringskartor över de trakterna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp