[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack, MM. Det var snällt!

Edit: Förresten nån som vet hur man sparar ner dessa kartor? Eller det kasnke inte går alls?
http://www.motionsorientering.se/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=6&kieli=

Soft-räcer torsdag morgon, någon? Tänkte ta NKLJ upp till Skived och därifrån ner på valfri sida av älven beroende på hur knäna mår. Tänkte dra hemmifrån ca 8.00-8.30 nångång. Ingen stress, inget bråk.

Senast redigerad av en moderator:
Armstrong ser stark ut bara 29 sekunder efter på den hårdaste etappen i girot.

Vem ska köra ifrån Armstrong på touren!!! Jag tror att han tar sin 8:e seger där när dom kommer till Paris. Nu ska jag kolla hur mycket jag har råd att spela för, sätter all in på Armstrong.

Söndag kl 10.00 är det start.

Loppet är 81 km långt.

Här är ett citat från Boullboull

"Var beredda på att de först 4 milen är riktigt tuffa bara!
Upp och ner hela tiden och räkna inte med någon vila i nedförsbackarna!
Sista fyra är dock rätt lugna om man bara inte nockats av "väggen" på första slingan..."

Kolla deras hemsida där du också kan anmäla dig.

http://www.billingeracet.se/

Frågade tävlingsledaren för Billingeracet hur många höjdmeter det är, fick detta som svar.

Många.

Mer än vad många vill ha. Vi har nog inte mätt på de senaste åren. Det gjordes av någon när vi la banan första året men jag kommer inte ihåg. Däremot har jag ju kört hela banan och det två väldigt olika delar. Första delen har tre gånger så mycket höjdmeter som sista delen. Du kan se det på den enkla banprofilen som är från min pulsmätare. Du klättrar i princip upp för berget fyra gånger under första halvan. Du har en elak gräsbacke upp innan kontrollen i Öglunda och inte minst en låååång uppförsbacke på grusväg strax efter kontrollen. Och när du tror att den backen är över svänger det in i skogen och fortsätter uppåt.

Andra halvan är mycket snällare. Fina singeltrack i torr och fin barrskog. Men mycket snabba banor. Här går det ofta undan och som du säkert vet blir man trött av hör fart åxå. Men alltså inga klättringar förrän STRUPEN som är OK om man inte cyklat 80 km. Var tacksam att du bara behöver köra upp för den en gång. När vi körde varvlopp, vanliga Billingeracet, brukade eliten få köra den fem eller sex gånger och varva den med Caterpillarbacken som du kör upp precis efter starten.

Du har en fin bana framför dig. Spara lite krafter till andra halvan och vet att om du är mör efter 41 km så är andra halvan mycket lättare och snällare och …

God tur på söndag.

Dag Bränfeldt
tävlingsledare

Äntligen en bana för mig med mycket backar. Tur att man bara väger 94 kg den här veckan.

50.7 km enligt biiltemas trippmätare. Det blev en skön tur som startade med att jag inte kunde somna om vid halv 6 i morse.. Kom ut på sadeln vid 06.15 och hemma igen 08.00. Göttigt =)

tar en tur på I2 i em.ska kolla nåra vänner som åker kajak vid scandic oxå!

Skriv på happy innan du ger dig ut, kanske vill hänga på och se om cykeln efter mitt mek sitter ihop. Måste ju vara i topptrim inför söndagen. Väger 8 kg för mkt... bara det som är fel

Vilka blir vi som åker till skövde? När ska vi åka från karlstad? Jag har en bil som tar 2 cyklar.

jag åker me dej jordan -frolic skulle åka 5.00!! den stollen. Går det bra?

kil.png ht=725

Har någon cyklade här? NÖ om kil. Jag jobbar i området just nu och det ser ganska bra ut för mtb.

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har fått 170 sköna kilometer på racern
> idag. Najs!

Å herre jävlar! så långt har jag bara åkt sex gånger under mina 15 år som cyklist.

Du har ingen ursäkt nu om någon mot förmodan kör ifrån dig...

Brian Holm cyklist i bla Telekom stallet berättade i en intervju att första gången han cyklade 20 mil på en dag var under hans första år som proffs.

MiaMaria, låter lagom... (typ!). Jag som var nöjd med mina 5 mil i morse. Hehe! Var körde du/ni nånstans?

Min längsta dagsettapp hitills är ca 8 mil. Känner på mig att det blir någon längre än så innan sommaren är slut.

Russia, du var väl med på vårriden i fjol? Då kom vi från nordost på stigen där dt står Lökeneskogen på kartan. Intill motorstadion vill jag minnas att vi körde. Dessutom var det väl ett gäng som körde vilse i de trakterna med bland andra frolicc vill jag minnas.

Andematt; Du menar när vi var vid kraftledningsgatan och irrade runt och vi till slut kom fram till (för en gångs skull) att jag hade rätt om vägvalet? =)

Sticker ut och kör i cirka två timmar imorgon förmiddag i lagom tmepo. Måste provköra corratechen med "nytt styre" och servad body, så allt sitter fast. Tänkte köra lite stig men även pressa lite grusväg, är sugen på att ta cykeln till forshaga och köra vårriden till kil och sedan hem via skåre. Någon som är på?

Frolicc: Hur dags åker du i morgon? Är kanske på, om det inte är för tidigt.

Hade inte tänkt ställa klockan... vid 9:00 - 10:00 typ =)

Edit: Kan ju lägga till nummer, noll sju tre, nio två åtta 31 74

Jag är av segt virke tror jag, tyvärr av ganska långsamt virke med. När jag tänker över det hela finns det bara en person jag känner till som cyklar som inte kör ifrån mig.

alexcykel skrev:
> MiaMaria skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har fått 170 sköna kilometer på racern
> > idag. Najs!
>
> Å herre jävlar! så långt har jag bara åkt sex
> gånger under mina 15 år som cyklist.
>
> Du har ingen ursäkt nu om någon mot förmodan
> kör ifrån dig...
>
> Brian Holm cyklist i bla Telekom stallet
> berättade i en intervju att första gången han
> cyklade 20 mil på en dag var under hans första
> år som proffs.

Bosse?

MiaMaria skrev:
> Jag är av segt virke tror jag, tyvärr av ganska
> långsamt virke med. När jag tänker över det
> hela finns det bara en person jag känner till som
> cyklar som inte kör ifrån mig.
>
>
> alexcykel skrev:
> -----
> > MiaMaria skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag har fått 170 sköna kilometer på racern
> > > idag. Najs!
> >
> > Å herre jävlar! så långt har jag bara åkt
> sex
> > gånger under mina 15 år som cyklist.
> >
> > Du har ingen ursäkt nu om någon mot förmodan
> > kör ifrån dig...
> >
> > Brian Holm cyklist i bla Telekom stallet
> > berättade i en intervju att första gången
> han
> > cyklade 20 mil på en dag var under hans
> första
> > år som proffs.

Frolicc, nä jag menar den gången jag inte var med och du tappade nycklarna på parkeringen. Körde ni inte nån vandringsled från frykstastugan upp mot Nilsby?

MiaMaria, jag är ganska säker på att du menar mig, annars lär det vara två du slår på fingrarna.

andematt, jo just det, så var det nog. Kan inte se bilden ovan så gissade vilt

Har sprungit runt hela stan i jakt på nya bromsbelägg till corratechen, fick efter 20 telefonsamtal napp ute på team sportia på bergvik av alla ställen. Där var det rea så självklart förljde en del kläder med hem också.

Med tanke på allt som pajat på cykeln senaste veckan så är ju allt nyservat inför helgen, blir kanon detta.

Uniglide.. Hyperglide..
I morgon blir det nog en body transplant på altanen under stekande sol. Nån som har en oanvänd 7-delad hyperglidekassett i skrotlådan?

[edit] Ellr va sjutton. Biltema har ju 12-28, blir perfa!

Alternativt ska jag dremla några hyperglideskivor från en avdankad Sram-kassett och merga ihop de med uniglidekassettens spacers.. Yeeay!

Dagens Happyspotting Alexcykel tassade in på Beijers bygg och Frolic cyklade utanför biblioteket.

Tiki skrev:
> Dagens Happyspotting Alexcykel tassade in på
> Beijers bygg och Frolic cyklade utanför
> biblioteket.

Jag missade Frolicc men jag var på BT och Team Sportia Bergivk i dag..
Häromdagen kan jag väl nämna även om ingen av oss gjort det förut möttes jag och alexcykel på Solsta. För övrigt första ggn vi möttes - trevigt. Har idag efter mer meckande och sökande kommit fram till att jag inte alls behöver de pryttlar jag frågade efter där då (se ovan).

Litt lätt regn har väl ingen dött av.. På med varma skor och ett leende och pressa skiten ur konkurrenterna i "strupen"! =)

Mkt happyspottande idag, träffade bosse på solsta cykel, han fick bromsbelägg, det fick inte jag...

Bozz ska jag komma och hämta dig 07.50 imorgon. Då borde vi vara i Skövde senast kl 09.00.

ska man ha scotten eller mongoosen? vad tror du -vet du nåt om terrängen

Scott imorgon ska det gå fort och tänk på att det är mycket uppför då vill du inte ha för mycket att släpa på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp