[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> ja jag åker till
> forshaga i kväll mest av lojalitet inte för att
> ja e sugen direkt.

Du skall ju ha pokal inte sant? tyvärr har en massa cyklister börjat dyka upp i H30 klassen så jag har redan börjat misströsta. Pryzybylskij senior lär ju varva mig ett par gånger, minst...men jag kämpar för en paralympics klass för singlespeedcyklister över 209 cm.

jag är lite sliten efter billingen i söndags är väl närmare sanningen alex!! ska väl ta mej runt i alla fall

Andematt, en hundring låter som ett kap! Köpköpköp! ;)

Jag har nog något kan kan passa eventuellt. Ska kolla när jag städat mej fram till arbetsbänken...

Får cykelabstinens när jag är förkyld och när verktyg saknas i lådan när det är mekdags blir det än värre.

Sitter t.o.m och lyssnar på musik och tänker på hur man skulle kunna använda låtar i egna cykelfilmer.. Jag är sjuk.

Du konstaterade redan i första meningen att du var sjuk ju.

andematt skrev:
> Får cykelabstinens när jag är förkyld och när
> verktyg saknas i lådan när det är mekdags blir
> det än värre.
>
> Sitter t.o.m och lyssnar på musik och tänker på
> hur man skulle kunna använda låtar i egna
> cykelfilmer.. Jag är sjuk.

Jag tar mig en tur på Bonäsleden i kväll, vid 18-tiden. Om någon vill me´, ring mig 070-302 88 89

Jomensåatt, SS-tur idag eller ska jag öppna maltdrycken? runt 1930 är jag redo isf.

Frolicc mitt nuvarande styre är 41 cm. Bredden mellan mina axlar är ungefär 49 cm. Så jag ska väl ha ett 48-50 cm brett styre.

jordan skrev:
> Frolicc mitt nuvarande styre är 41 cm. Bredden
> mellan mina axlar är ungefär 49 cm. Så jag ska
> väl ha ett 48-50 cm brett styre.

Finns det ens så breda?

Köp ett DH-styre på 780mm vetja. Värsta kontrollen! :)

Maltdryck it is. Kan öva infer pre-race-ölen på sssm iaf. Hehe

Thomas: Ringde just dig men du nattar nog barnen. ;) Men vi tar det imorgon va? Regnvväder och allt.. :/

Jaaah, onsdag blir bra! Regn inte bra för hemfriden, lerspår i hallen och allt det där. :)

Nattar barnen, spot on!

50 cm brett styre? Å fan... det har jag inte =)

Jag kör med 42 cm C-C. Finns det större än 44 till racer?

Jordan, skall du dit så känner jag ett band som behövde sälja 10 biljetter för 200:- st. Annars får dem inte spela. Same goes för alla andra. 0736274275

Bonäsleden var toppen idag, även de vanligtvis hindrande blöthålorna kan man nu trampa sig igenom.
Har det blivit någon rutin med onsdagsturer med utgångspunkt Blå hallen från i år?

bozz skrev:
> körde en riktig skittävling idag !! inget funka.

Sjäv tyckte jag det kändes bra ända tills jag såg sluttiden 1:08, förra året gick det på 55 minuter. Pulsmätaren tyckte dessutom att jag ansträngt mig lika mycket den här gången.
Enda positiva var att jag kom ikapp Sören från Karlskoga precis när han gick i mål och jag skulle ut på mitt sista varv.

Blir ingen pokal i år, ordningen är återställd.

Hur många av "våra" trevliga stigar blir kvar?
71705_jpg_327206img468.jpg

Edit: En länk kan ju vara på sin plats.
http://www.karlstad.se/apps/symfoni/karlstad/karlstad.nsf/$all/0B96C769DD0B8054C12575BC00294FF1

Senast redigerad av en moderator:
Hua! det var inte det lättaste skall jag säga. En knappt 4km lång blöt bana med en massa rötter och stenar har förvandlat min mage och rygg till en lamslagen köttmassa. Vi körde 4 varv och GPS:en stannade på 15,5 km och tiden blev 1:01:52 vilket ger en fingervisning om snittfarten. Pulsen var en helt annan sak och snittet låg strax under 90% av max, och det var alltså INTE komfortabelt hårt.

Det hala underlaget resulterade i två ordentliga avåkningar men jag klarade mig iaf utan skador.

Jag får nog hålla fast vid att tävling är bästa träning!

Bra kämpat alla ni som var i Forshaga.

Nu ska jag anmäla mig till Mörksuggan.

Tyckte ni om (Bozz och Frolicc) Billingen kommer ni att älska Mörksuggan!!!

Blir vi några så hyr vi en campingstuga och åker upp dagen innan.

Hej hej.
Tänkte kolla om det är några som ska köra en runda idag på kvällen, isf vart och när och hur länge ungefär. Vore skoj att slippa cykla själv.

Henrik 0707 303084

Jäklar, det blir ordentligt stympade leder ovanför Stockfallet... :/

Exydo: Det var tänkt en lite lugnare teknisk tur ikväll vid 19:30 cirkus. Samling vid rackethallen för de som vill med.

Jag skall med all säkerthet till Mörksuggan. dock har jag redan boende och färdiglagad frukost hos emmas släkt.

jag ska vara törr och plaska i vatten den dagen. Annars hade det varit roligt att kolla.

Tack för trevlig tur igår! Vita avverkades i sakta mak. Jomensåatt, Thomas, Kristoffer och Henrik kämpade sej igenom en riktigt torr skog i finväder. Thomas körde SPD för 2:a gången i livet och det gick jättebra, inga SPD-vurpor, kanske mina äggknäckare börjar bli lite lagom inkörda redan? Målet att inte sätta i fötterna på vita kanske närmar sej? :)

Funderar på en söndagstur i kvällningen, Bonäsleden var uppe på tapeten igår. Nån mer som är sugen? Jag kommer inte ifrån hemmet förräns 19-19:30 så då kanske jag drar ut.

51 km på racern på Ö:a idag.

Imorgon åker jag mtb på Ö:a, åker från Hammarmacken kl 09.30 om det är någon som vill följa med. Ska vara hemma kl 12.

Glöm inte Getagig i Maribergsskogen i helgen. Jag kommer att vara där hela kvällen imorgon.

Nu blir det 10 års jubileum med Karlstads Gastronomiska.

Vi ses vid macken kl 09.30 imorgon!!!!

hmmm...nu har jag anmälde mig till ironman lanzarote 2010. Det var kompisar i england som tvingade mig! Kommer att vara svårt att få i timmarna på cykeln under vinter. Ska någon springa i molkom loppet imorgon? start kl 12.

7,5 mil mountainbike mestadels på grusvägar och en del stigar i förmiddags kändes helt rätt.

imorrn vid 11.00 tar jag klarävlvsbanan upp till munkfors fram o tebax

KONAmi skrev:
> 7,5 mil mountainbike mestadels på grusvägar och
> en del stigar i förmiddags kändes helt rätt.
7,5 mil mtb, låt vara att det var mycket grusväg. Du är galen!

Ska vi döpa om tråden till "svettoride" istället? ;-)

Frolicc skrev:
> Ironman???? Du är galen! =)
>
> andematt: Funkade min plåtbit bra?

Jag är övertygad om att den kommer fungera när jag väl komer till skott och får testa. Vill inte riva hjulet igen förrän jag har alla delar att byta med.

Testade idag att få loss donatorbodyn.. Blir bara så less att jag inte fick loss bodyn trots att jag hade en "insexa" som passade i form av en bakvänd bult med dubbla muttrar. Fick dessutom tag på en 12 mm insexa hos grannen som faktiskt inte fungerade. Det är en 11 jag behöver och han (grannen) var säker på att han kunde få ta på e te vecka.. Vi får väl se. Sen ska ju biltema få in en 7-delad kassett nån gång oxå...

Ironman...
7.5 mil mtb...
munkfors t.o.r.
Cheeses!!! Var har jag hamnat?

andematt skrev:
>
> Ironman...
> 7.5 mil mtb...
> munkfors t.o.r.
> Cheeses!!! Var har jag hamnat?

Håller med! Ska vi starta en ny tråd?

Hängde på emma på en inlinestur, den första på några år... fy fan. Jäklar va trögt det gick, kunde knappt hålla rulle. Tog över timmen innan jag till slut gav upp, satte mig på en mur och undersökte skiten. Högerfotens "däck" hade krängt av "fälgen", går det liksom? Så nu skrapade däcket i skenan, kanon!

Släpade mig hemmåt och har redigt ont i benen.

Ikväll klockan 19:30 samling vid marribärsskolan (körklaring karlstadmål: mariebergsskolan) för dem som önskar följa med på en lagom tur på bonäsleden. Jag kör SS.

jansson99 skrev:
> andematt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Ironman...
> > 7.5 mil mtb...
> > munkfors t.o.r.
> > Cheeses!!! Var har jag hamnat?
>
> Håller med! Ska vi starta en ny tråd?

Cyklade 12 mil landsväg igår med snittfarten 22 km/h + stannade för kaffe och kaka samt öl och grillstopp. Totaltid 7,5h. En fet fettoride.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp