[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Tiki hur går det i Arvika??? När ska vi komma
> och prov åka!!!

Vi hade möte idag som jag inte kunde gå på. Vi skulle prata om hur vi ska dra lederna och vilka prylar som skall köpas in till en början. Jag är i behov av en fyrhjuling och en röjsåg, hoppas att de har tagit beslut om det i kväll....

Men åter till lederna. Jag fick en GPS-fil med 40 km MTB-led uppdelad på två slingor runt Jössefors. De innehåller en del grusväg men det ser helt OK ut. Själv körde jag en runda i söndags och fick ihop en rätt tuff slinga upp till en utsiktsplats. Delar av den slingan är given för er svettosar under invigningsturen. Jag utlovar ett mycket fint pris till den som fixar stigningen dit upp utan fotisättning!

Vad Tiki gör har jag ingen aning om...... ;-)
Ursäkta Jonas, det var upplägg för smash! Du får passa på att tala mig till rätta på fredag.

Någon som ska med på "Två sjöar runt" på söndag?

TvaSjoar-09.jpg ht=725

Jag planerar att köra, förutsatt att jlarsson inte dyker upp på SSSM. Kommer han till Karlstad kan jag inte garantera någonting.....

Andematt Robbie kanske har lite ondare i sitt knä!!!

Bilagor

• revalidatie2.jpg
    revalidatie2.jpg
    33.1 KB · Besök: 43
Slå loss benbitar ur Tibia känns nog lite värre än mina små bagateller.. "Spik i foooten" lixom.

Andematt undra om det såg ut så här när Robbie vurpa!!!

Bilagor

• 1243337942427-rmdwumungi5i-280-75.jpg
    1243337942427-rmdwumungi5i-280-75.jpg
    15.5 KB · Besök: 48
Han hade tydligen knäat en vägskylt läste jag.

Usch, det verkar lugnare att köra i skogen.. Kontrollerade långsamma vurpor på mjukt underlag. Åsså får man ha på sig de skydd man vill. Han hade mått bättre om han hade haft samma 661-skydd som jag har ;o)

Mjukt underlag? Kan inte stå på knä längre efter att ha spd-vurpat på räggårdsviken eller vad det heter. Sten är inte mjukt... ;)

Jag kommer till karlstad imorgon!
Ska sitta på karlstads kontoret imorgon och på fredag, tänkte ta med hojen.
Verkar inte bli något höjdar väder imorgon, men på fredag kanske man kan ta en tur?

Vi bokar in en tur på fredag, så får det bli after/pre bike öl på Pitchers sen. :)

Haha, true dat!

andematt skrev:
> Skyll dig själv som inte tog på de skydd som
> behövs när tekniken brister ;o)

Nu åker jag till Italien för att vandra i Cinque Terre. Ska även hyra cykel någon dag.

Alla ni som ska åka SSSM09 önskar jag lycka till.

Frolicc och Konami lycka till på söndag i Lida lopp.

Blir tyvär inte kvar till imorgon, men jag kommer tillbaka på måndag, och då är jag förmodligen kvar hela veckan så då blir det nya chanser.

JoMenSåAtt skrev:
> Vi bokar in en tur på fredag, så får det bli
> after/pre bike öl på Pitchers sen. :)
..........................................

Låter som en intressant idé. Skulle tro att Jansson99 skulle kunna tänka sig det här upplägget också - fast minus cyklingen kanske? Själv ska jag bara jaga dammråttor en stund innan ölhävare-Jansson flyttar in.

Vi hörs imorrn och stämmer av.

Ps. Tack Thomas för uppmuntran med Kils brillorna. Är nog inne på lite mera gayig look i år, vi får väl se om det lockar fler åskådare till tävlingarna.

Spanade in värden bästa plats för pastaladdning, Pasta Factory, men det var stängt. (Vilken resturang stänger 19:00 en lördag???) Har fått min pasta nu iallafall i något som måste va en av sveriges mest öde städer. Södertälje är som Kil, fast utan röjet från raggarbilarna runt korvmojen.

Har tidigare tyckt jag vart kungen på att hitta i stockhöla... men en helt annan sak att köra bil där för första gången. (Försök inte hitta till Täby genom att ta en avstickare igenom stan... tåg och tunnelbana rules) Men nu har jag iallafall fått en suverän handritad karta på en "genväg" till Lida, kan det gå fel? (Säkert... men orkar inte runda ÄLvsjö en gång till...)

Är det någon förutom jag på Lida imorgon?

MiaMaria skrev:
---------------------------------------
> 3. ny
> tröja innebar att jag blev ungefär 25 gånger
> duktigare på de tekniska partierna

*lol*

Äh, det var ju sant. Sluta skratta.

andematt skrev:
> MiaMaria skrev:
> ---------------------------------------
> > 3. ny
> > tröja innebar att jag blev ungefär 25 gånger
> > duktigare på de tekniska partierna
>
>
> *lol*

Rapport och rapport... kul var det. Snabbt, platt och bitvis rotigt och stenigt. Typ som en korsning mellan I2, elljusspår och stenkistor. Punkor till höger och vänster... jag fick dock ingen.

Var inte jättesen till starten men på Lida skall man nog tältat utanför så man kan lägga in cykeln längst fram i fållan när de öppnar... så jag stod typ sist i elitmotionärsfållan. Min placering efter första loopen var 115, andra 88 och vid mål 44. Inte jätteoptimerad resa kanske men hade kul iallafall =)

Tog en solotur på Skutberget igår (hade inte tillgång till internet). Har blivit alldeles för lite cykling i år, vart tar tiden vägen?? Tänkte i alla fall försöka hinna med en orientering imorgon. MiaMaria, Bozz - är ni på? Kan förhoppningsvis sticka senast 17 från jobbet och kan då möta upp er vid korsningen in mot Hemma-butiken vid Romstad vid cykelaffären vid ca 17.30. Eh, fattade ni vart jag menar?

Hemma ligger ju mittemot hemma så jag förstår. Imorgon tänker jag inte bomma nåt (vilket såklart är helt omöjligt)!

HannaK skrev:

> Tänkte i alla fall försöka hinna med en
> orientering imorgon. MiaMaria, Bozz - är ni på?
> Kan förhoppningsvis sticka senast 17 från jobbet
> och kan då möta upp er vid korsningen in mot
> Hemma-butiken vid Romstad vid cykelaffären vid ca
> 17.30. Eh, fattade ni vart jag menar?

Nu är jag i stan igen! Och cykeln är med.
När och var kör vi :) ?
Kommer "jobba in" fredagen så kan köra imorgon och på onsdag, slutar runt 18.

Thomas skrev:
> Andematt, skulle inte du ha en 7-delad kassett?
> Eller var det body?
> http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&i
> d=34555

Utan body blir det ingen ny kassett, nä. Men tack för tipset.
Biltema har en som är billigare än den där. HG70 vs HG30 .. Vad är skillnaden?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1082&iItemId=145800

Påminner mig om att jag måste ta tag i rivandet av baknavet för att se om det öht går att byta body..

Jag är inne på en tur på Bonäsleden i kväll igen. För att inte konkurrera med orienterarna, så blir det nog inte förrän fram emot 18.30-tiden. Någon som vill med?

Jag är eventuellt intresserad av att följa med. Har beslutsvånda om det ska bli cykel eller rullskidor idag. Var startar turen?

Bozz och MiaMaria, jag kan va på plats 17.15 så om ni hinner se detta och hinner dit ses vi då, annars väntar jag.

Eklund skrev:
> Ska vi säga vid Hammarmacken?

Ok jag kommer dit vid 18.30.

TT
Jag läste av forumet vid 16-tiden och såg att du inte svarat. Sedan hade jag inte tillgång till nätet innan jag stack ut, så jag antog att jag blev ensam...tyvärr var jag inte så noga med tiden då och blev lite sen, kom inte iväg förrän efter 19...
Hoppas du hade en bra tur i alla fall, jag tog en korttur bara.

Jag drar till Sunne en dag denna helg för att rycka lite rötter, såga några träd och gräva händerna blodiga. Sällskap är trevligt! :)

De har liften öppen på lördag, jag vet inte exakt vilken dag det blir som jag åker opp, återkommer om det.

Pust, efter mycket möda har jag idag lyckats göra mina vanliga hjul och däck till tubeless. ;) Fasen det var inte helt bara att.
Men nu är Ibisen redo för bataljer i skogen igen iaf.

Någon som är sugen på att ta en tur på I2 imorgon?

Sunne på lördag är ingen omöjlighet. Kombinerat gräva och köra in de nya spåren kanske?

Eklund skrev:
> TT
> Jag läste av forumet vid 16-tiden och såg att du
> inte svarat. Sedan hade jag inte tillgång till
> nätet innan jag stack ut, så jag antog att jag
> blev ensam...tyvärr var jag inte så noga med
> tiden då och blev lite sen, kom inte iväg
> förrän efter 19...
> Hoppas du hade en bra tur i alla fall, jag tog en
> korttur bara.
Ok, det är lugnt. Jag väntade en stund sedan åkte jag själv. Hittar inte så bra därute men det gick skapligt ändå.

Senaste uppateringen från YR.no säger över 30 mm regn på fredagen och 14 ytterligare på lördag! Kanske dags för er att tänka om och leta upp nån forsränningskajak till Sunne istället ;o)

Gött att jag slipper tänka på sånt där och ska hålla mig hemma. Jag är grillmästare på frugans personalfest på altanen på lördag, det är visst en massa folk som ska springa förbi hemmavid igen...

Bozz: Jag hörde att du var förbi mig när jag inte var hemma. Hur har det gått med mekandet? Behöver du hjälp?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp