[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Yezzz! Så ska det se ut! Jag tror du kommer bli nöjd med den där pjäsen, den ser trevlig ut! En Domain318 fram om jag inte minns fel? Ska bli intressant att provgunga den. Kul med lite fler utförsåkare här i byn, vi kanske kan utveckla nån slags enklare lokal åkning här i sommar, vi får se vad våren har i sin smutsiga byk. :)

Jeesus Tiki vilken feting! Tur att det finns liftcykling i Sunne. Du och Thomas borde snacka med slalomklubben om en DH bana i Bryngfjorden med lite velodromsvängar och kamelpucklar, på vintern kanske några fjuniga jibbers kan ha utbyte av ovannämnda installationer.

Senast redigerad av en moderator:
Härligt Tiki! Du blev riktigt biten av utförsåka sjukan:)
Har också köpt utförsutrustning men för snö. Ett par
Atomic SX11 är inköpta. Drömmer om snö, sol och en ny-
pistad backe att kasta mig ut i.

Jag kommer inte haka på cyklingen denna vecka, får se hur det går nästa. Min skogshoj är på väg till Spanien utan mej och jag är lite krasslig i magen. Ska sko om järnhästen till förmodligen helt värdelösa vinterdäck men det tar sin tid. Tjo.

Skoj gubbar med en positiv respons på orsaken till en makaroni-månad och en stramare budget än under krigsåren 40-45. Inte helt enkelt att försvara/förklara sitt inköp för andra utanför Happy....men den här leksaken tror jag nog kan fördjupa vecken i skrattgroparna.

Slog till på nedanstående ställe och turligt nog bedriver de positiv särdiskriminering för stora personer då largestorleken är 3500 kr billigare än medium.

http://www.evanscycles.com/product.jsp?style=70392

Som du säger Alexcykel bör vi ta ett snack om Bryngfjorden. Trots allt står ju backen till mest ingen nytta 10 månader om året. Vore helspännande att få igång någon sådan verksamhet. Kommunchefen här i Kil stack just in huvet hos mig och jag nämnde idén om att bygga Kilsbacken. Han gillar cykling och tände för fullt att göra något i backen här. Ska gå och snacka med turistchefen i eftermiddag.

Vår cykelförening är gärna med i backcyklingen och kan tänkas stå som ansvariga om det behövs. Det är liksom det vi är till för. Sen får gärna ni gå med och styra upp detta iförda rimbusterskostym. :)

Låter gött Thomas, vi skulle kunna kika på plats i Bryngfjorden och skissa på en bana. Sedan får vi ta ett snack med de som sköter anläggningen och kommunen. Simple as that! ;-)

Vore trevligt att göra I2 till ett fint terrängcykel område. Då skulle man bl.a skapa XC-slingor på I2 som både är utmärkta på karta och i terrängen, men nu visionerar jag mest....

Utförskörning i bryngfjorn? Bara att vända styrstammen så är jag på. =)

He, jag har ju FS så jag är ju nästan utförrssnubbe redan..
Kanske jag borde skaffa mig bra avtal på bromsbelägg och skivor först, det lär gå åt en del när jag fegar mig neråt i lagom sakta mak ;o)

Har suttit och kollat igenom filmerna på rimbusters hemsida, fan va kul det ser ut. Man borde nog ha en bmx alltså... med knäskydd och fullface på...

mikael eskilsson ska man prata med på kommunen. ja kan ta den kontakten om ni vill?!

Sh*t nedförsåkandet växer, även Frolic kan tänkas dundra ner. Bozz ta gärna ett snack med din kontakt där så gör vi ett försök med det hela. Bra att ha Thomas förening med sig så kanske det blir mer tyngd i det hela.

Bozz, ang bryngfjorden så får vi kolla hur det ser ut innan vi drar några trådar på kommunen. Det kanske inte är värt jobbet pga dålig terräng eller nåt annat. Vi återkommer i vår!

Nån som åkte Mattila ski maraton i helgen? Frolicc? Hörde från kollegor som åkte att vädret var.. typ vintrigt ;o)

Vad säger ni om fortsättningen på KongTor. Finns det intresserade av att köra 56 km terrängritt i Norge 7 juni? http://www.finnskogkureren.com/

Själv är jag rejält lockad av idén men jag kommer inte lägga mer tankar på det för den helgen är alltid upptagen, under alla år framöver. Ingen cykling då.. tyvärr. Annars låter det trevligt:

Finnskogen er spenningens grenseland. En av arrangørene har selv møtt bjørn i den løypa som skal gjennomføres. Her ferdes også den omstridte ulven. Du har gode muligheter til å møte elg, rådyr, rev og hare. Du kan hale i land feit fisk fra utallige elver og sjøer. Du kan møte noen av landets beste kunstnere og kunsthåndtverkere. Du kan bli bedre kjent med Finnskogens trollskap gjennom utallige sagn og fortellinger. Bare du gir deg selv litt tid.

Verkar intressant men det tycks vara poppis att lägga alla kungliga arrangemang på en och samma helg. Är det inte Single speed evenemanget på hemmaplan och Happyrajden på Kinnekulle samma helg? Såg annars igår på Discoverychannel hur man hanterar icke kramvänliga björnar så det ska vara lugnt. ;-)

Förövrigt läste jag en artikel i Terrengsykkel om lämpliga dagsturer i Östlandet(Norge). Skulle vara kul att ta en dagsutflykt dit nå`n gång.

Det märkliga är att min fru fyller år den 6 juni vilket gör att andra egna intressen blir svåra att prioritera högre ;o)

Mattila var plågsamt, det snöade så det kändes mer som snöplogning än skidåkning. Min spagettiöverkropp gjorde att jag förmodligen körde mer på teknik och kondition än armstyrka =) Fick betydligt längre tid än jag trodde men har egentligen ingen aning om hur fort ett mattila bör gå för godkännt.

Jag är fortfarande öppen för förslag vad det gäller fototurer, dagtid, med gott om tid för arrangerade bilder.

Frolicc, vet du om det finns nån "nybörjarskola" för längdåkning för såna som mej, som inte åkt på 15 år? Skulle behöva friska upp mina kunskaper om allt från vallning till själva åktekniken. Speciellt åktekniken. Har hört talas om att det finns kom-igång-kurser i typ friluftfrämjandet nånstans, tror det var norröver i landet.

Nybörjarskola? Behövs det? =) Vi byter, jag lär dig längdåkning så går jag i BMX skola då jag äntligen tar steget och skaffar en =) Annars gäller ju det gamla tipset, kör upp för en brant backe utan stavar. När du kommer upp så gör du rätt, när du glider bakåt gör du fel...

När din knatte är nog gammal så tar du självklart med honom till Tuggelite och knatteträning, självklart förjer pappa med på tekniklektionerna. =) Numera skall man ju faktiskt inte valla heller, enligt vissa iallafall. Jag tror på det, ingen glidvalla behövs, praktiskt och enkelt. Fästvallning kan man slippa undan genom att köpa sån där "tejp". Funkar i nästan alla fören, jag har aldrig provat men de som använder det säger att det funkar prefekt.

Ingen valla låter som en dröm, men funkar det på gamla "hederliga" skidor? Utan valla glider inte mina skidor många centimeter skulle jag tro. Knatteträning låter bra men det ligger några år fram i tiden. Det verkar den kvarliggande kalla snön också vara iofs... ;)

Haha, jag kan inte lära ut nån BMX-kunskap direkt, men jag känner folk som kan. :)

Apropå BMX, jag sitter med lite utkast för sponsringsansökningar för att få pengar till nya skejthallen/cykelhallen och undrar om någon sitter med bra kontakter där det kan vara värt att söka lite bidrag? Alla bäckar små...

> Apropå BMX, jag sitter med lite utkast för
> sponsringsansökningar för att få pengar till
> nya skejthallen/cykelhallen och undrar om någon
> sitter med bra kontakter där det kan vara värt
> att söka lite bidrag? Alla bäckar små...

Oj, sånt där är svårt om ansökningarna skall vara riktade till företag. CC borde väl inte må dåligt av att ha en hel vägg med reklam. Andra skate/bmx affärer kanske är intresserade också? Och ställen som har något gemensamt med "livsstilen". Men av skidklubbserfarenheter brukar det va svårt att få med sådana butiker/märken. Jag tror absolut skidklubben får mest från större företag där våra summor av sponsorpengar tas från växelkassan och där han som beslutar är personligt intresserad av sporten.

bacl in town efter ett mycket härligt besök i åre. Dags att sätta igång hårsträingen igen. Körde intervaller igår morse och idag blir det distans. Cykeln får vänta sålänge det är såpass isigt.

Haha, den här isen är väl inget problem för popnitdubb =)

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> bacl in town efter ett mycket härligt besök i
> åre. Dags att sätta igång hårsträingen igen.
> Körde intervaller igår morse och idag blir det
> distans. Cykeln får vänta sålänge det är
> såpass isigt.

på tal om det så har jag faktiskt däcken här nu, skall bara få tummen ur och sätta på dom. kan lägga upp en bild på skönheterna i eftermiddag.

Hua idag var det julafton i kvadrat. Luften dallrade av spänning i eftermiddags väl hemkommen från livets vedermödor. Sedan exploderade jag i ett hav av kärlek när kartongen öppnades. Nu sitter jag här efter romantisk tur på gatan. Som en överraskning dök Jomensåatt förbi för att hälsa på "henne" och få en liten åktur. ;-)

*Hopp, nu inväntas solen och lite töväder så jäklar.....

Big-hitII_mini.jpg ht=483

Big-hitII_mini_bakifran.jpg ht=725

Big-hitII_mini_narmare.jpg ht=483

ang kommunen o sara genell så blev det ingen utflykt för kladdigt!

Tiki, det ser ju fantastiskt bra ut det där! Ser fram emot en provgungning, måste bli frisk bara. Vi får ta en DH-tur till krillehöla snart, den kommer trivas som fisken i akvariet där! En sak bara, du får nog skaffa en sunkigare soffa om det ska vara helt happy-autentiskt... ;)

Hey Tiki, vi har samma surroundanläggning. Piper din oxå när den står på standby? Låter som tinitus ungefär..

bozz, synd att det inte blev någo utflykt för det vore kul att få veta vad kommunen tycker om att folk rör på sig deras natur.

Thomas, suktar verkligen att få bli lotsad till närmsta nedförsbacke. Krillehöla vet jag inte riktigt vart det är men det är säkert bra. ;-) Dömle ser ju annars lovande ut på avstånd men vi får prova oss fram när lättjans tider kommer an. Soffan ja... :-) Den blev om inte annat sunkigare när jag fick en massa skitiga smådubbeavtryck efter fotosession.

Andematt: Det finns inga tendenser till tinitus i min budgetsurroundanläggning. Jag har istället en ventilation som bjuder på samma fenomen.

Tjoho vá blöt i röven jag blev idag efter att ha cyklat till jobbet utan skärmar. Känns som jag fortfarande är blöt efter en dusch och torra kläder.

nej!!! de e nog för mkt snö i skogen va? får ta en löptur i stället i mina nya neoprenestrumpor! inköpta på vidars 249:-!

Vad säger ni om en happyphotoride på lördag förmiddag/mitt på dagen. Vi snackar alltså inte om något svetto här utan bara att lycraklädda män som poserar för varandra i skogen. Spontana bilder, arrangerade bilder, allt funkar. Snygg lycra och vältvättad cykel är ett plus. Jag behöver bilder för kurserna jag skall hålla så jag sticker ut med stativ ensam om så behövs. Jag modellar gärna för övriga fototokar som vill ut i skogarna. Raketbasen med fotoväska klockan 11:00?

Frolicc, det hade varit skitkul, jag har saknat en sån rajd, men jag måsste tyvärr prioritera annat den här ggn..

Däremot har jag fått ett annat fotouppdrag i maj jag skulle vilja snacka med dig lite om nån gång. Bildkomposition + porträtt är inte min starka sida..

Jag är öppen för förslag för andra tider också eller söndagen. Dock bör det vara dagsljus då jag inte är någon mästare av blixt.

Porträtt och bildkomposition är mina starka sidor. =) Har ju blivit tilldelad att hålla kurs i det som startar 18:e så nu sitter jag och läser flumböcker. Har du frågor om det poetiska bildhörnet så kan jag svara. =) Vilket jäkla nonsens egentligen.

Jag hakar gärna på fotoexkursionen. Min vinterstass är snarast en resa bakåt i tiden men vi får hoppas jag fastnar på bild ändå. Det finns ju effektfilter för sånt. :~) F-n man har ju viktigare saker att lägga pengar på än hur man ser ut. *ler*

Inte den här gången men någon gång i mörker skulle jag vilja fota under E18 viadukten mellan södra och norra Kroppkärr. Där finns det en del vinklar och vrår i betong som är intressanta. Med kreativitet och sjysst ljussättning finns det potential där.

Avd: Happy-civil-spotting

Mötte en långhårig student vid kopiatorn på plan 3 i universitetsbiblioteket igår. Vi båda tittade lite misstänksamt på varandra innan hjärnan fattade vem det var frågan om. Givetvis var det Frolicc som letat sig ut ur labbet för ett besök bland böckerna. Svårt det där med att känna igen folk utan cykelkläder.

ja e på både lördag o söndag känns som de va jättelängsen man träffades!!

har ni sett youtubefilmen på verbiertråden!!!!!!!yohooooooo!!!!

KONAmi skrev:
> Avd: Happy-civil-spotting
>
> Mötte en långhårig student vid kopiatorn på
> plan 3 i universitetsbiblioteket igår. Vi båda
> tittade lite misstänksamt på varandra innan
> hjärnan fattade vem det var frågan om. Givetvis
> var det Frolicc som letat sig ut ur labbet för
> ett besök bland böckerna. Svårt det där med
> att känna igen folk utan cykelkläder.

Jäklar vad jag hade svårt att placera ansiktet. Vem sjutton är det där?

> Inte den här gången men någon gång i mörker
> skulle jag vilja fota under E18 viadukten mellan
> södra och norra Kroppkärr. Där finns det en del
> vinklar och vrår i betong som är intressanta.
> Med kreativitet och sjysst ljussättning finns det
> potential där.

Vidadukten mellan södra och norra kroppkärr? Under E18... hmm. Var är du nu? =) Hursomhelst ställer jag gärna upp som modell. Säg bara till så polerar jag lycran och tvättar cykeln.

Frolicc skrev:
> Vidadukten mellan södra och norra kroppkärr?
> Under E18... hmm. Var är du nu? =) Hursomhelst
> ställer jag gärna upp som modell. Säg bara till
> så polerar jag lycran och tvättar cykeln.

Där NKLJ banan går under E18..

andematt skrev:
> Frolicc skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vidadukten mellan södra och norra kroppkärr?
> > Under E18... hmm. Var är du nu? =) Hursomhelst
> > ställer jag gärna upp som modell. Säg bara
> till
> > så polerar jag lycran och tvättar cykeln.
>
> Där NKLJ banan går under E18..

Haha, jaha där =) Så bra är cykelbudet på stadsdelarnas namn =)

någon som har tid och lust med 1 timmes hårdkörning om ca 30 minuter? alltså ca 14:15

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp