[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alrighty! Jag pudrar näsan och dyker upp vid rocketcenter. Verkar bli halvkasst fotoväder men det kan vara kul att träffas och tugga lite kring fotograferande. Alla har väl sett den vid det här laget men annars är www.nolltid.se en sida av rang vad det gäller cykelbilder.

Molnigt med uppehålll, verkar vara perfekt fotoväder. Tar med hela kameraväskan i ryggsäcken så jag lär bli långsam med att få fram utrustningen som vanligt =)

Har aldrig sett det tidigare, tack för länken. Dags att dra på sig lycran

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Alrighty! Jag pudrar näsan och dyker upp vid
> rocketcenter. Verkar bli halvkasst fotoväder men
> det kan vara kul att träffas och tugga lite kring
> fotograferande. Alla har väl sett den vid det
> här laget men annars är www.nolltid.se en sida
> av rang vad det gäller cykelbilder.

Tror Tiki lyckades bättre emd fotandet än jag gjorde, skall granska dem så fort jag kommit hem. Tyvärr är det så att hemfärden får bli med mammataxi, cykeln får bo kvar i garaget så länge. Gängpaj i höger vevarm, jävligt skit. Har en arm i skrotlådan med vet faktiskt inte om den passar. Hoppas hoppas...

Har du inte octalink på din nya hoj?

-JoMenSå... efter en vinare...

Har du octalink så är det ett hål rakt igenom axeln. Hick

Oj, nej det är ju Hollowtech jag sitter och vimsar om. :P Glöm vad jag surrsr om...

Senast redigerad av en moderator:
det blir en tur söndag oxå framåt 12.00 om inte min lårkaka säger nåt annat!?

Jag kanske dyker upp till 12-slaget. Får se vad jag bestämmer mig för att köra för pass.

Pratade just med Bozz och vi ställer in dagens glada rajd. Blev det någon vettig bild Frolic som du kan pigga upp oss andra med?

Bozz G-klav var verkligen en skön sträckning, likaå gamla milspåret. Skulle vara intressant att markera ut alla fina avsnitt över I2 på en karta. Då kan man se om det går att få ihop sträckorna till en helhet.

..jag dök iaf upp i min ensamhet. Cyklade ut till skutberget och körde ett varv på mtb-banan. Den var bitvis ganska blöt, och resten var väldigt blött. Gick ändå att ta sig fram hyfsat och de sandiga bortre partierna va helt ok.

Maffigt trailer om ni inte sett den:

Gött gung i låten också.

ni som e fotointresserade kan ju passa på att ta med kameran ut i skogen under Multisporttävlingen här runt karlstad i början på maj. Finns ju förmodligen möjlighet att knäppa några actionfyllda bilder. Nån som e sugen?

Föresten, får man se några biler från lördagens fotorajd eller fastnade inget på bild? =)

Beakta nu att jag nog kommer se stiff ut på bilder. Det har med åldern att göra och viss tids skador. ;-) Själv slog jag till med ett Bozz-drop i sista tagningen. Hans variant finns här på någon tidigare sida. Den innebär fågelholksmun och bena spretandes rätt ut i ett förskräckt ögonblick.

vill bara tala om att de e så ja ser ut när jag e helt fokuserad!!!!!!:)

Jag hoppar torsdagen, jobbar. PÅ helgen är jag på kurs så blir inget då heller tyvärr. MEN, cykeln är hel!!! Farsan slipade till en gammal pedal och använde den för att dra upp gängorna bakifrån. Gängorna är ju lite sunkiga nu men det får hålla så länge det håller.

Lite pretentiöst att avanmäla sig när man är förhindrad, men har stuvat in all möjlig skit från förrådet som man kan roa sig på i fjällvärlden. Anmäler därför min frånvaro fram t.o.m söndag.

Sommardäcken (Minion singelply) har annars åkt på mitt i s.k vintern och testkörts till jobbet. Verkar mycket lovande då de rullade ganska trögt. Tror de kan bjuda på bra grepp på Bozz G-klaviatur framöver.

Jag har ingen som helst energi i kroppen. Orkade knappt ta mig till jobbet nu. Kanske ngt virus på gång..?

Kul att se att jag inte gör någon besviken om jag ställer in min egen närvaro också. För det gör jag.

Sorry bozz, jag lägger golv hela dan i morrn..

Känns lagom skojj att rusta bort allt fina vintervädret men vad gär man. Jag hade räknat med omöjligt cykelväglag nu i februari, när vi planerade..

Nu är suget stort för en tur på favvis avsnitten som G-klaven och gamla milspåret mm. Någon kväll som passar för gänget? Det borde så smått börja torka upp i urskogen.

Gah.. Nä... Inte idag, inte i morgon, sen är jag bortrest till måndag morgon.. Kanske nånting den veckan. R*va vad trist det är att inte få komma ut i skogen.

Skulle vara efter 20 ikväll som det kanske kan gå men bara möjligtvis. Det känns för osäkert för att jag ska kunna bestämma ngt så jag säger nog nej tack, för att inte låta någon stå o vänta på mig...

Var ute i helgen, föret var blixtsnabbt, fruset och knastertorrt. Lite is på några få ställen i skogen, vägarna fanns det fortfarande en del is kvar på, håll er bara i skogen så löser det sig.

Köpte för övrigt ett nytt framhjul, Mavic Crossmax Enduro, 995:- på CC som hittat! Kändes fin fint, nu är det bara baknavet kvar som det står ShimaNo på.

Alexcykel, du var möjligtvis inte ute o rullade lvg-hoj i söndags? Jag såg en som for förbi norrut längs mariebergsviken när jag tittade ut och tänkte det kanske var du..

andematt skrev:
> Alexcykel, du var möjligtvis inte ute o rullade
> lvg-hoj i söndags? Jag såg en som for förbi
> norrut längs mariebergsviken när jag tittade ut
> och tänkte det kanske var du..

Jo det stämmer, var ute och luftade mig på "Crossen" fast med vanliga tubdäck, kändes lätt och fint, första distanspasset för i år, var trött i benen efter två timmar.

var ute på en långtur igår o g-klaven har torkat upp väldigt fint!!!1 så ja e på närsomelst men ikväll! e de innebandy!! bosse böll!

Fick tillbaka min cykel idag och hälsan förra veckan så nu har jag inga ursäkter längre. Skönt! Ska kolla med familjen när tiden passar, återkommer!

nya rekordet på g-klaven är 1tim o 10 min! där har ni nått o bita i pöjkar!start o mål vid toyota.

Torsdag 19:00 vid raketcenter drar jag ut på en tur och hoppas att pannlampan håller. Sista laddningen gick för fort tycker jag, vet inte om blyacken håller på att ge sej?

Under timmen ska det väl gå att klämma G-klaven på. Iaf för oss under 60 bast. Äh, jag hittar den inte ens... ;)

bozz skrev:
> nya rekordet på g-klaven är 1tim o 10 min! där
> har ni nått o bita i pöjkar!start o mål vid
> toyota.

Gött Bozz, fick för mig att G-platsen var en sträcka på ca 1 km? Men det är inte så dåligt av dig men hänsyn till din ålder att klämma den på strax över timmen. ;-)

Thomas: Räkna in mig i styrkan på torsdag.

Lite bildbevis på att jag och Tiki faktiskt var ute i skogarna och härjade.

CRW_7058_resize.jpg ht=484

CRW_7065_resize.jpg ht=725

Kan denna viktfördelning verkligen sluta väl? Nja...
CRW_7092_resize.jpg ht=484

Om det blir bra väder tror jag att jag också kommer med.
Det var länge sedan så det skulle vara kul att prova dom
beryktade stigarna man läser om.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp