[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Liiite framåtvikt va?! :P

Jopp det är gumpen som tynger ner när man börjar bli gammal.

Hoppar över också. Lite dåligt väder, cykeln
blir så attans skitig när den hänger bakom bilen.

Mitt huvud värker för illa, orkar inte idag. Tar nya tag i helgen nån gång!

Hade gärna utropat sickna veklingar(!) men så kom jag på att min närvaro inte imponerat under vintern. Nåja det blev ju ett par mil idag till och från jobbet i alla fall.

Är det någon mer än jag som har problem med Happy? Servern kan inte hittas?

Bozz: Räkna in mig.

Frolic: Hade lika struligt i eftermiddags på jobbet med att slinka in på Happy forumet. Bra för jobbeffektiviteten dock, ;-)

Vilken runda jag och Bozz hade! Det var torrt och fint i skogen och solen sken. Vansinnigt kul efter månader av dyngkörning. Det är i det närmaste möjligt att få ihop alla G-klavar och slingor till en riktigt fin singletrack runt hela I2. Vi hade ett par timmars körning idag och det var inte mycket grusväg, i princip bara vid golfbanan alldeles norr om G-klaven. I2 är mulligt!

Jag funderar på att ta en tur imorgon med start 9:30 vid rackethallen. Om någon vill med kan tiden omförhandlas. Har lite ont om tid så effektiv tid 1:30 kanske med inte alltför mkt snack efter vägen. Totalt två timmar borde väl funka.

de va så kul igår så ja tror ja e bakis! ja e helt dö i varenda muskel. I2 äger! de e allt man behöver! kanske skulle man ha heldämpat dock,eller?

Som vi tre kompisar sa på min tid när vi morskade upp oss:
"I2 mot ôss tre" ;~)

Grumt! Håller med tidigare talare om att I2 regerar just nu. Bozz, för att blomma fullt ut till ett fetto är det nog bakdämpat som gäller, och det vill du väl? ;-) Min röst går på en Canyon Nerve Am 5.0, alltså den här: http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/index.html?b=86

Kommer du snart och kör sönder lite mer prylar hos oss Bruse?

Tiki skrev:
> Kommer du snart och kör sönder lite mer prylar
> hos oss Bruse?

Vete tusan om jag har råd!

Fast Surlyns framdämpare är helt kurerad nu. Så det är väl dags att nåt annat går sönder?

Med alla dessa tips blit man riktig sugen på ny cykel.
Canyon cykeln lockar riktig mycket, även Kona Dawg verkar
bra. Man får nog försöka att inte bränna alla pengar på
after skin i Frankrike. Det vore ju trevligt med en ny hoj.
Kanske kanske....

Kan meddela att Trance2 fungerar finfint i I2. Kikar ni efter ngt nytt kan den kategorin vara klockren. En DH-släde har man ingen vidare nytta av.

Eller hur, Tiki? ;o)

Förkyld IGEN. Halleluja! Ungar är verkligen virusbärare delux. Nån enstaka timme på öppna förskolan är tillräckligt för att förstöra en hel vecka...

Heldämpat är ju trevligt men jag föredrar hårdsvans i skogen. Utför är det en annan femma. :)

Öppna förskolan är immunförsvarshögskolan.. Klarar man den klarar man allt. Det är en övergående period. Härda barnen riktigt ordentligt där så slipper ni så möe sjukdomar på dagis. Men akta öronen..

Och visst, HT är ju snabbare på grusvägar men FS är bekvämare. Och förresten, Transan har alldeles för låg BB när jag tänker efter. Det är ju sånt man gärna förtränger.

En AM hoj vore bra eftersom jag tycker om att åka skidor utför
så skulle det vara kul att prova med cykel, och då har man
en cykel som fungerar till allt.

andematt skrev:
> Kan meddela att Trance2 fungerar finfint i I2.
> Kikar ni efter ngt nytt kan den kategorin vara
> klockren. En DH-släde har man ingen vidare nytta
> av.
>
> Eller hur, Tiki? ;o)
-----------------------

Jo min har inte ett dammkorn på sig och gör sig jättefint bakom tv:n som möbel. Jag förlustar mig i den varje morgon. Händelsevis går den en stund på asfalten på kvällen som övningsredskap för bakhjulsåkning. Värt varje pennie. ;-)

Ville bara berätta för omvärden att jag nu är reda för SS racet till sommarn. Pendlaren är numera växelfri, bara på med traktordäck och större där bak så är den redo för I2.

Torsdag - raketbasen kl 19:15 ca.
FS, HT, SS, HTB, CX, LVG.. Bara du har hjälm och tror cykeln håller så är du välkommen.

Vi fortsätter jakten på den perfekta singeltrackslingan, utan grusväg.. Jag siktar på en runda som mäter ca 20 km på två timmar. Exakt spårval improviserar vi fram på plats men vi kanske ska försöka undvika gamla bekanta badplaser.

Ladda pannlampan!

Jag känner för att tycka till lite här för jag anser att det gör jäkligt mycket för upplevelsen.

Har man följande:
1) begränsad budget
2) tävlingsambitioner
3) förkärlek till grusväg och lam stigkörning

....Ja, då kan man säkert ha jättetrevlig med ett hårt rör rätt under rumpestumpan.

Vill man köra stig å bröta och inte känna varenda rot i ryggslutet. Bakdämpat med pro pedal (eller vad det heter?) är prylen. Hojen svajar ingenting när man trampar. Jag testade min gamla HT Trek på en tur i december och det var knapp kul att cykla. Det skakade ju i allt.

Som väl är har man alltid kul tills man provat något bättre....

Join the fettoclub!

Andematt: Jag e på!

Happyspotting på Kanal 12! En viss herre på Kils Kommun visade sin civila nuna som jag knappt kände igen utan cykelhjälm. Har nån mer sett detta? :)

Thomas skrev:
> Happyspotting på Kanal 12! En viss herre på Kils
> Kommun visade sin civila nuna som jag knappt
> kände igen utan cykelhjälm. Har nån mer sett
> detta? :)

JoMenSåAtt skrev:
--------------------------------------------------------
haha jag såg det också. Nästan lite mysfaktor över det hela. :)

------------------------------------------------------------

Ligister! Såna som ni borde inte ges tillgång till tv! *Hmm förresten det är mysigt i Kils kommun. Jag uppvisade inte min svetto- eller fettostyle utan snarast min prettostyle. *Bhhh vad gör man inte för pengar....

Frolicc skrev:
> Ville bara berätta för omvärden att jag nu är
> reda för SS racet till sommarn. Pendlaren är
> numera växelfri, bara på med traktordäck och
> större där bak så är den redo för I2.

Härligt! På nationaldagen blir det race, jag tjuvtränar på en passage just nu, den börjar sitta...

Kan meddela att Peter "the Pirate" Hofvander är åter från Australien, 312 mil på 30 dagar, jag är grymt imponerad, frågan är om han lyckas hålla formen till juni.

Prostituerade är vi allihop mer eller mindre.
Det är inget kul men man måste ju kunna köpa sig mat på bordet och en intressant fritid. Vilka andra anledningar finns det att förvärvsarbeta?

På torsdag cyklar:
andematt
Tiki
Slider
Du?

Senast redigerad av en moderator:
Jäpp bäst att vara ett lyxtjack om man siktar på fina Fs-hojar.

Det bör tilläggas att det var en värstingsol över konungariket på torsdag.

Tiki, varför tror du jag valde torsdag ;o)

Kul slider, hoppas du dyker upp!
Trä en säck över cykeln bakpå bilen så blir den inte så skitig av vägsalt och asfaltsbôs.

hur hittar man den däringa banan på nationaldan? på nätet alltså!hjälp tack

Nu är anmälan till SS skickad! Kom igen nu resten av Happyfolket!

Är det någon som från och med nästa vecka skulle tänka sig att börja cykla på onsdagskvällar? Snart är det väl dessutom läge att dumpa pannlampan. Torsdagar kommer jag ha uppbokat ända fram till maj förmodligen.

Hur är det, samfaller Kinnekulle och SStävlingen i år också? Förhoppningsvis för Kinnekulle är heligt.

Gick inte? Borde väl gå att skicka ett mail till alexcykel? Fast jag ska ändå inte vara med. Våga vägra SS!! ;o)

Ska du med på torsdag då, bozz?

JoMenSåAtt skrev:
> Hur är det, samfaller Kinnekulle och SStävlingen
> i år också? Förhoppningsvis för Kinnekulle är
> heligt.

Den frågan ställer jag mig också? Jag är djupt förlorad i Kinnekulle.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp