[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> hmmm varför är de 2 banor?

Easy on the crack now bozz...
Det är är nog skjutbananen du tänker på.

tar en tur efter 16.00 om de inte regnar ska kolla ss 08. men vad måste man göra me cykeln? bozze amatör

Idag fyller storgrabben 6 år så jag blir inte med i nån skog.

Klipp vajjern, bozz ;o)

otroligt vad stigar de finns på I2!! trodde vi hade åkt alla men inte heller!! de va ju nåra tuffa passager o väldigt blött på en del ställen.på ss 08 alltså.tror att ja körde rätt bana efter min handritade karta. min skrivare fungerar inte! cz i mörrn

Låter finemang. För egen del tror jag inte så mycket är nytt där och det är en riktigt trevlig sträcka. Jag tycker vi tar den i morrn tillsammans.

bozz skrev:
> tar en tur efter 16.00 om de inte regnar ska kolla
> ss 08. men vad måste man göra me cykeln?
> bozze amatör

Lås växlarna med silvertejp på tävlingsdagen!

Berget ovanför Sanna norra, igenlagda skjutbanan, är lite hemligt men bjuder på några fina stigar som jag tänkte att vi skall utnyttja på nationaldagen.

Vad är det gör tid som gäller för kvällens körning? Måste man få med sig pannlampe? Jag har inte min "pannlampehjälm" här. :(

Har beställt Diod och drivare för att experimentera med LED. Säsongen för pannlampa börjar gå mot sitt slut och förkylningen släpper tamefan inte. Bah! Mitt immunförsvar är väl ungefär lika bra som Schweiz flotta...

Jag kommer loss ganska sent, så samling 19.15 tänkte jag mig.

Pannlampa är nog rätt bra att ha även om det ljusnar rejält nu dag till dag. Finns ingen som kan låna ut en lampa till JoMenSåAtt?

Det var fasemig den kortaste Happyturen någonsin som jag lyckades med idag. Jag hann ju precis trampa upp farten i skogen innan allt var över. När en stor del av K-d:s happy-elit är samlad å allt. :-( Berätta hur var resan ikväll?

Det var fint ute, hyggligt blött på sina ställen men vi lyckades rätt fint att undvika det hela.

Fin tur iaf och speciellt roligt att träffa alla igen efter vinterdvalan. :)

Hur gick det rför dig då Tiki? Fick du fast kasseten?

Gött att ni masade er runt i alla fall. Jag hittade hylsan att dra åt kassetten men inget spärrskaft. Får nog göra ett besök hos Jomensåatt imöra. Inte min dag idag. /Ett tidigt gonatt till alla trampbröder (finns inga trampsystrar! :-( )

vi fick en härlig tur i mörkret kul att du va me i allafall en liten stund tiki men vi lär väl få tampas mer framöver hoppas jag

Fem pers som hittade varandra på parkeringen (förutom Tiki som stannade 40 meter bort och inte såg oss - hehe!. Tiki föll sedan bort efter bara 150 m i skogen. Det var då första ggn jag har varit med om att en kassett lossnat. Maximalt oflyt där Tiki men det tar vi igen längre fram.

Vi tog oss iaf upp för backen bakom pistolbanan tillslut. Vidare upp till SC08 banan vi tänkt köra men det fanns önskemål om att få se G-klaven och eftersom klockan var sen skyndade vi oss upp till norr istället. Hyfsat torr körnig men en hel del grustransport istället. Min usla kondis tyckte ändå det var lagom även om huvet hade velat ha mer. Nu ska jag bara justera bakdämparen och bakväxeln så blir det finemang nästa gång jag kan vara med =)

Det finns ju en trampsyster på en blå merida i stan.. Vi får försöka se till att inviga henne i stigarnas magiska värld när det blir lite ljusare. Frolicc har lite jobb att följa upp där..

Tackar så mycket för en trevlig tur.Jag och orangea faran kommer
hjärna tillbaka.

Jag har hört med meridasyster och skulle återkomma med tjat efter vasaloppet och se om hon fortfarande var vid liv.

Lossnade kassetten? Hur gick det till? Det brukar ju inte behöva sitta hårt direkt. Var det inte bara att dra ffast pluppen med fingrarna och köra vidare? Eller har jag missat något i er beskrivning denna tidiga timme...

Om kroppen känns totalt väck efter dagens cykelbudning så blir det nog I2 på cykel imorgon, annars blir det löpning med göta.

Efter vasaloppet låter i mina öron som ljusare kvällar = bra.

Vi drog fast kassetten hjälpligt med frusna fingrar, nog för att Tiki skulle kunna ta sig hem. Allt för att undvika hack och slitage på bodyn som ju är onödig att behöva byta bara för att man är oförsiktig..

Det snackades om en kommande söndagstur i går kväll. Andra får utvecka det vidare.
Förresten hörde jag att du är ute o löper med multisportarna. Svetto! ;o)

Jag är sugen på en ultrafetto tur på söndag där vi betar av alla I2s svåraste partier. Teknikträning inför kommande turer när jag ska cykla skortan av er på vita slingan. =)

Tror inte det är så stor fara med slitagehack på bodyn om man inte har en modell gjord av mjukost. =) Eller möjligtvis kör trial, inte trail...

Ute och löper... ja, måste ju trimma benen och rumpan inför beachsäsongen. =)

Lite teknikträning är aldrig fel.Det är inte omöjligt att jag
dyker upp. Vi får hoppas på bra väder.

Frolic: Har man en aluminiumbody så slits den fort om det glappar. Det är INTE rekomenderat att köra vidare då.

Då ber jag om ursäkrt för min okunskap... har nog bara haft flyt med mina bodys =) Föresten, vem har råd med de i aluminium? =)

Kanske hakar jag på Bozz. Alternativt blir det utförskörning i Kristineham. Återkommer imorgon bitti med besked. Surt väder idag annars hade en tur suttit fint.

Utförsåka i Kristinehamn !?! Då måste jag komma och titta, låter spännande.

Ang utförsåkat i KrHamn, har ni pratat med Vertical/Kravall om det? Vissa komplikationer har tillstått kan man säga...

Thomas skrev:
> Ang utförsåkat i KrHamn, har ni pratat med
> Vertical/Kravall om det? Vissa komplikationer har
> tillstått kan man säga...
.................................

*Öhhh nä berätta för oss mindre vetande vad som står på. Det här osar probs.

någon som e sugen på att trampa en 5-milsrunda asfalt imöra? så man får lite kräm i benen... tänkte cykla iväg vid 10-tiden

Får dessvärre avböja morgondagen. Fick erbjudande om en utflykt till båtmässan och med blötsörjan som råder får I2 stå tillbaka denna gång.

Är gruvligt trött på skitförkylningar. Kroppen håller på att falla isär pga inaktivitet! Foten har oprovocerat börja knasa sej med knasiga smärtor. Löjligt. Jag vill ju cykla. Fast utan att få TWAR eller nåt annat knasigt... :(

fin men blöt tur idag för jomensåatt o mej vi körde mkt teknik!:) på thomas o vita hann precis hem innan haglet tiki balla ur o blev medelsvensson på båt mässa!!!!!

Slafsigt var det och en hel del skumpande med 190mm slag under ändalykten. Men roligt. :)

Men faktiskt så är länkaget på Norcon förvånansvärt effektivt, mest skumpande var det framöver där Totemen tyckte det var roligt att träna.

Ni verkar haft det skoj i skogarna. Själv idrottade jag med en halväten chipspåse framför vasaloppet... helt rätt

De blev lite dåligt fotat idag men det blev i alla fall en bild från dagen. Jomensåatt försökte övertyga Bozz att det underlättar att hålla fötterna på pedalerna när det "så att säga" hettar till i droppen. Bozz hade lite svårt att ta till sig informationen men en annan dag så....
Bozz_droppar.jpg ht=725

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp