[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
MiaMaria: Själv har jag aldrig landat mjukt och lätt men det är kanske möjligt det med.... men ett litet tips kan vara att inte ha för mycket tyngd på framhjulet när det är halkigt. Var hela tiden aktiv med att lyfta framhjulet när det dyker upp spår och andra otrevliga halkigheter. Kan vara tänkvärt också när det går snabbare i utförskörningar på grusväg också. Enda tipset jag kommer på men annars är det väl bara ut och ta smällarna. ;-)

Tiki strikes again! En tvåsidors special i dagens NWT "arbete & ekonomi" om Tiki allena. Du är årets mediaansikte! ;)

Grattis till nya jobbet och till uppmärksamheten.

Tusan Tiki vad ovant att se dig utan hjälm. Folk tycker att jag har mycket
fritids sysselsättningar men jag tror att du slår mig :) Visst är det härligt
att aldrig behöva fundera på vad man ska hitta på.

Grattis och lycka till på nya jobbet!

Ha ha tackar grabs!! Fasen jag missade att ta upp att jag är en flitig läsare på Happy och någon gång ibland tar jag ut min nypolerade tusk för en liten skogstur med mina Happyvänner. ;-)

Hehe, det sa du inget om igår =)
Ska se om jag får lägga vantarna på tidningen på fikarasten.

bozz: eftersom du bor på herrhagen kan vi väl säga hörnet vid Napoli kl 16:30 så hänger jag gärna med på en ride.

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Tiki strikes again! En tvåsidors special i dagens
> NWT "arbete & ekonomi" om Tiki allena. Du är
> årets mediaansikte! ;)
>
> Grattis till nya jobbet och till uppmärksamheten.

Jag förmodar att Du har räknat med helsidan i AN förra onsdagen? http://www.nwt.se/ArticlePages/200803/18/20080318200009_357/20080318200009_357.dbp.asp
Men pratar han inte för lite om cykling tycker ni? ;-)

Edit: länk till AN/NWT

Senast redigerad av en moderator:
:D Vänta bara tills jag är på bild med spaden i näven predikandes om det nya freeride-meckat i Arvika. I bakgrunden kommer man också att se Jansson99 sittande på sin IH Sunday Elite gungande upp och ner.

Jäkla Andematt: Passa dig för att dricka kloren jag hällde i din nya rygga!

Jobba nu, Tiki! Du har ju massor att göra, inte sitta här o tramsa..

Jag med för den delen. Ska hem o kolla renheten på ryggan..

Ja tusan *spottar i nävarna* det var det också ja....

Bäst att gå och äta. :-)

Nyss hemkommen från ett par timmar i stockfallsskogen, beviset på att jag inte blev avskräckt i helgen :-)

hur gör du för att hamna i tidningen hela tiden tiki? gör du egna pressmeddelanden som du skickar till tidningen? ;)

Tänk om du visste KONAmi. ;-) Har vi en rajd på lördag i sikte eller hur ligger saker och ting till? Ser ut som solen kan glimta fram.

Hehe jag undrar när mitt fotografarvode trillar in på kontot?!

Fick lov att köpa tidningen idag, skoj att du fick en så stor artikel Tiki!

Jag å Bozz körde delar av G-klaven och en del grusväg i det strålande vintervädret. Lite stökigt med alla snö som trillat ner och lagt sig ivägen, men det gick att ta sig fram med stark vilja och mycket vingel.

jag har tenta kl 9 på lördag, men den bör inte ta allt för lång tid. Jag är alltså gärna med på en eftermiddagsräd om inget annat dyker upp i planeringen..

Senast redigerad av en moderator:
vi träffade en finne när vi va ute o cyklade-på en trek 6500! han jobba på metso o ville nog cykla me oss nån gång. han tipsade om ett lopp i lahkso tror ja de hette -120 km!!

Bra smak finnen har. Ha kör ju på samma som min pendlarhoj. Hoppas han hänger med fler gånger så att vi får utbyta Trek 6500-erfarenheter.

Var på möte med Karlskoga Slalomklubb igår, de var väldigt positivt inställda till våra sommaraktiviteter! Vi ska få klartecken från kommunen (formalitet) så är det bara att köra på, bygga trails! Vi tänkte reka framöver och planera byggtillfällen. Viktigt är att lägga upp en plan så att det inte börjas byggas på 10 trails samtidigt utan kraften samlas på en i taget, sen får vi se hur det går. Jag antar att vi kan räkna med några hjälpande händer vid passande byggtillfälle?! :)

Nu återstår bara att dra ur tummen ur Karlstadarslena på vår kommun så vi får börja här i stan...

Yihaa! Gött jöbb! Min kropp är din kropp Thomas....*öhh eller så...

Vad väntas på lördagen? Jag kör gärna en hyffsat kort ride med hemkomst mellan 12 - 14 sådär, så man hinner fixa lite med exjobbet som borde varit klart för länge sen.

ja e på efter 10 -10.30 vi får se om vi får FINSKT besök FINNLAINEN kanske ansluter!?

Jag bör vara tillbaka vid 12-tiden. En kortare runda med start kl 10 önskas från min sida. Annars kanske en längre runda kan bli aktuell på söndagen. Nu ska jag inte utlova alltför mycket, allt beroende på min fysiska status efter lördagkvällen.

någon som vill cykla en runda i eftermiddag? kanske med lite svetto-betoning utan att gå till överdrift...

Så där! Då var resväskan packad. Skidor och pjäxor omsorgsfullt omlindade
och packeterade redo för flygturen. För i natt bär det iväg till dom franska
alperna för en veckas härlig skidåkning. Önskar er en trevlig och cykel vänlig
helg så hörs och syns vi när jag är tillbaka i svedala.

Rock On!

Skall vi säga 10:00 vid raketbasen på lördag för de som kan? Kort ride på 1,5h och alla är hemma innan 12. Söndag kan jag ej.

Får dessvärre avböja morgondagen för att schemat inte ska bli för tajt. Kan vi försöka på söndag? Fast ge några av oss en ärlig chans att bli sobra efter dopingen som ska ske under sena lördagstimmarna. Start kl 11.00 vid raketen? Anmälda just nu är:

Bozz
MiaMaria (som inte ska oroa sig för ett drastiskt tempo, vi kör Happytempo och det imponerar inte på någon)
Jomensåatt
Tiki
Fler Karlstad fetton?

För övrigt imponerande att folk kommer vara i form 11.00 på söndagen när sommartiden har inträtt. Så fort brukar inte jag piggna till!

Jag väntas bara bli starkare allteftersom under söndagen så det går bra på eftermiddagen. Vad säger övriga gänget!?

svettostart vid 11.00 så plockar vi upp resten efterhand?på söndag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp