[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så har man varit ute på första turen på över 5 år. Ca en timme på grusvägarna i I2-skogen. Lågintensivt...

Här kommer en liten RR från I2 stigarna. Fan va halt det var, betydligt mer snö än jag räknat med. Körde G klaven, domarringen och lite annat smått och gott. Inspekterade snön på nära håll i G klaven så smalbenet fick smaka på vevarmen.

Hemma hos föräldrarna nu och har satt MC batteriet på laddning... imorgon blir det premiär!!!!!!!!

ska ut å cykla med tjejen imöra, men kanske kan jag övertala henne så vi hänger på er övriga. Gäller bara att hon inser att ni inte e så farliga som ni ser ut ;) För övrigt har jag samma läge som Tiki och cyklar nog gärna lite senare när jag fått lite mer blod i spritomloppet...

tog en tur i froliccs däckspår på gklaven men du måste kört "fel" på ett ställe höger i st för vänster? innan andra blöthöle? sen va ja förbi o titta på klaravik dubbeldämpad focus för 14 -va e de för fel på den då?tyckte den såg fin ut

Jovisst körde jag "fel" på g-klaven, mina Smart Sam bet riktigt dåligt på underlaget.

Mina trailskor bet dåligt på underlaget när jag var på lite promenad runt tuggelite och i2-skogarna idag (kan bara tänka mig hur det är att cykla)... finns potential att bli riktigt lortig om man vill.

Yikes! Jag behöver ett par timmar till sängliggande......

Jag var vid raketbasen 11:00 prick och även 12:00 (tänkte att nån kanske var kvar i vintertid) men jag var alldeles ensam i den varma solen, det räckte bra med underställ+cykeltröja idag.

Körde "Thomas stig" och den var blöt och hal men värst var nog grusvägarna som bjöd på konstant sprut på ändalykten. En snabbis för mej idag så jag hinner göra nåt mer idag. Hade gärna kört mer men det var seeegt i benen idag. Hoppas på nån kvällstur tidigt i veckan. Tisdag 19:00? Behövs pannlampa nu tro?

körde vita slingan som va riktigt fin idag!! nu e den nymålad oxå!

Var hela karlstad ute och åkte ensamma idag eller? Själv tog jag en tur på racern som tillslut landade i skåre och middag hos mor och far. Var jäkligt nice att susa fram på asfalten.

Och jag har en fungerade cykel igen. Stort tack till Thomas! Den går som en klocka nu =)

Nu ska man bara skaffa lite planering som stämmer med resten av livet (måla, tapetsera, bygga altantak..) så ska nog cykeln hinna bli rejält skitig igen snart.

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Var hela karlstad ute och åkte ensamma idag
> eller?
Haha tycks så. Själv övade jag bakhjulsåkning i vanlig ordning och det gick precis lika dåligt bakfull som det går annars. Men en dag så.....

Tiki, jag har hört att det kan hjälpa om man har en eller två pilsner innanför västen. Har själv inte använt denna metod men känner någon som gjort. ;)

Andematt, varsågod! Trevligt att kunna stå till tjänst. Förlåt att det blev dyrare än du tänkt! ;)

Frolicc, vafalls? Har vi en katt bland hermelinerna?! ASFALT? *hmppff*

Thomas: Personligen tror jag mer på den här för bättre viktbalans.

keps.jpg ht=180

Tiki skrev:
> Thomas: Personligen tror jag mer på den här för
> bättre viktbalans.

Låg tyngdpunkt is the grej så den där går bort, Tiki.

Jomen om man lutar sej långt bakåt hjälper det till att flytta bak tyngdpunkten, på så sätt är det nog bra!

Fast den där blandningen han har på sin hjälm, Ödlepiss och Kattpiss, kan kvitta - det hjälper inget förutom Svenne Banans urinala förmåga. ;)

Thomas, en gammal favorit har dykt upp i sortimentet!
Coopers Best Extra Stout (nr 11271)
72 flaskor på Drottninggatan.. Undrar om man ska ta sig en tur dit i i morgon när det är säljstart =)

En annan lättsam bekantskap, för den som inte vill köra på det tyngsta:
Milk Stout (nr 1521)

Senast redigerad av en moderator:
nån av alla er fotointresserade som vill ställa upp som målfotograf på multisporttävlingen? uppgift: fota alla lag när de går i mål(kan ta vääääldigt lång tid) datum: 3:e maj(ca ;) )

Hade tänkt dyka upp och fota lite på tävlingen men vet inte om jag vill sitta vid målet =) Fyller ju år också så jag har nog annat på gång under dagen.

På solstaloppet tänkte jag stå bredvid med kameran i hand iallafall, så lite deltagande iallfall.

Gör du inget annat än att surfa happy på jobbet? =)

Är det nån som hänger med på en kvällstur i I2-skogen? Vita kanske kan funka? 19:00 är tiden jag siktar på. Tidigare går inte.

Tur man inte är rädd för vargen. Men på långturen om en månad kanske det är läge att köra med bepansring eller beväpnad? Har vi nån vargrädd jägare ibland oss? Det verkar ju vara den mest vargrädda kategorin folk i sverige, de som är mest beväpnade. ;)

ska ut me victoria idag- men kör ni vita så kan ni ju kolla om min målning stämmer! hoppas ni inte kör vilse!

Pannlampan får hänga med i fall det blir lite mörkt va? Tyckte det såg ganska svart ut vid 20:30 igår..

Pannlampan får följa med i ryggan!

Kan vi köra vid 19:30? Raketbasen? Så hinner jag lägga lilleman.

Senast redigerad av en moderator:
I I2-skogen. Vi kommer säkert köra den många gånger så du hinner hänga med på den! Går från Våxnäs till Hultsberg till Henstad och slingrar sej lite hit och dit. Ca 8km lång om jag inte minns med.

Ville bara säga att jag saknar er och att ni är mina tankar. ;-) :-) Det nya jobbet tolererar inget Happy...i alla fall inte än. Hjärnan korvstoppas med ny information. Jag är trötter nu!! Ser framemot flera turer mot veckoslutet. Keep it up!

Bosse, det såg bra ut med märkningen i stort sett. Vissa korsningar kan fortfarande märkas lite bättre. Jag föreslår såna där metallplattor med reflextext på som brukar sitta längs med motorvägar och visa hur långt det är kvar till städer. ;)

I övrigt var det fnösktorrt därute och jag och Andematt klarade vita utan nån fotnedsättning eller vilopaus! Vi är på G!

Thomas, du glömde säga att vi körde varvet på 28 min 43 sek. Första gången jag körde hela Vita, är det en bra tid?

Jepp, så var det. 28 minuter. Förövrigt testade jag min första LED-lampa (prototüp-experiment-provisorium) och jag har fått mersmak. Ska bli kul att testa lite mer och med olika linser/optik samt LEDs. Kommer en byggtråd snart...

LED7small.jpg ht=544

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp