[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
sticker nog ut efter 16.00 idag skulle kunna visa den vita slingan för mia maria om du vill-nån mer?

halllo thomas "utan att sätta ner foten"-ja ska cykla vita idag bara på framhjulet på 26,40 min!!;)

Bozz - hade gärna åkt idag men sitter och passar ungar i Göteborg idag och i morgon... skulle gärna åka en sväng senare i veckan!

Tänkte prova denna i kväll. Kan någon beskriva ett ställe där banan passerar förbi? Gärna i södra eller östra delen av I2-skogen...

/Johan

Senast redigerad av en moderator:
Precis vid de gula plåtskjulen på växnäs, vid järnvägsövergången nära återvinningscentralen, där börjar Vita! Följ den lilla vägen/stigen som börjar där tills du ser de vitamarkeringarna. Där en uppförsbacke i grus börjar ska du ta vänster för att sen åka in på mindre skogsstig till höger efter ca 100m. Sen går stigen parallellt med bilvägen ca 100m in i skogen kan man säga. Hoppas det förklarar lite iaf...

Ok, inte stigen/vägen längs järnvägen utan den som går snett vänster in i skogen?

Lördag förmiddag vill jag gärna ta en tur. Ingen alldayride utan kanske max 3 timmar. Avresa mellan 9:00-10:00? Det vore kul att uppleva början på vårriden, alltså mot skattkärr. Har aldrig kört den rutten snöfritt.

Hur sjutton får du ihop allt sånt där thomas?

js hör av dej så kan ja visa m du vill ha sälsis!ja kan när som helst nu

Hittade hela vägen även om märkningen var "diskret" på sina ställen. Dock var jag tvungen att sätta i foten ett par gånger...

/Johan

Jag lyckades med ett par sköna over the bar (OTB) igår, men jag satte aldrig ner foten.. Typ ;o)
Vänta.. Vad var det för dag igår när Thomas skrev det han skrev efter turen?

Haha, gissa vem som vunnit en skoväska?! Nu fattas bara skorna... :)

Igår var det 2:e april, hurså herr Andematt? ;)

Någon som ska ut efter kl 15.00 idag? Tänker ta en fettotur i solen. Bor på Hammarö men cyklar gärna in till Karlstad.

Är som vanligt på jobbet så får stanna nöja mig med att cykla där. 2 dagars cyklande kvar...

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha, gissa vem som vunnit en skoväska?! Nu
> fattas bara skorna... :)
>
> Igår var det 2:e april, hurså herr Andematt? ;)

God morgon Thomas =)
Igår när jag skrev igår var det i dagens förrgår jag menade, juhöe!

Åbåy, ännu en förkylning har landat i min lekamen. Jag som var på G... En Sven-Ingvars-låt går i huvet. Börja om från början... :(

Fantastisk skön kväll med lite slöhuckande på gator och torg. Jomensåatt och jag fick påpassligt skäll utanför pråmen när vi droppade utför vid den där statyn. Det roliga med den grejen var att det var samma gubbe (Sverker Olofsson kopia) som fick helt spel på mig en morgon med hur jag hade parkerat min scooter vid cykelstället. Nu kände han inte igen mig i förbifarten och väl var nog det. Gringubben slavar next door i landstinget och har en makalöst gräslig cerise cykel.

VARNING UTFÄRDAS!

Frolicc skrev:
> Lördag förmiddag vill jag gärna ta en tur.
> Ingen alldayride utan kanske max 3 timmar. Avresa
> mellan 9:00-10:00? Det vore kul att uppleva
> början på vårriden, alltså mot skattkärr. Har
> aldrig kört den rutten snöfritt.

Tyvärr har jag förhinder hela lördagen. Skulle gärna kört mot skattkärr med dig.
Jag har fått några timmar tidigt på söndag, vi snackar sadel i rumpan kl 8... Tyvärr kommer det antagligen regna då men det kanske man kan skita i o köra ändå? Eller så kör jag själv.. eller så inte..

Tiki, haha, nu kommer jag ihåg varför jag inte streetar längre! ;)
Vad sa gubbtjyven? Såna där skulle skickas på gaykollo lite oftare för rektifiering...

andematt skrev:
> Tyvärr har jag förhinder hela lördagen. Skulle
> gärna kört mot skattkärr med dig.
> Jag har fått några timmar tidigt på söndag, vi
> snackar sadel i rumpan kl 8... Tyvärr kommer det
> antagligen regna då men det kanske man kan skita
> i o köra ändå? Eller så kör jag själv..
> eller så inte..

Betyder det att jag måste sitta hela dagen med exjobbsrapporten? *suck* På söndag kan jag nog inte köra. Får väl dra ut en tur på lördagsmorgon helt ensam då...

*Haha ja förstår att sådana småfuhrers drabbat dig alltför ofta. Han påpekade småotrevligt att här får man inte cykla utan det är endast ett promenadstråk. Nu var det ändå lugnt mot den där morgonen då blev jag utskälld efter noter. Nåja det hela var ju iaf lite kul att det var samma lirare.

Lite uppenbart att minihitler inte är helt nöjd med att andra har andra åsikter om hur man har kul än honom själv, om vilken universum roterar. :)

Jag pallar inte dessa människor (antingen är de för lika eller olika mej själv, jag vet inte) utan blir redigt arg inombords även om jag sällan släpper ut det. Ordningsvakter/väktare är värst. Gestapo-wannabes kan få mej att rotera kring min egen axel utan vidare...

Ska man vara störigt positiv till det hela kan man alltid intala sig det som någon av de stora tänkarna yppat - Bra den här människan ger mig möjlighet att träna mitt tålamod.

Eller som Kay Pollack skulle säga: "Den här människan är utsänd för att testa mej".

Hallå!!! Nån som örker med en lugn tur med mig i skogarna nån dag eller ska jag behöva förlita mig på GPS-en för att hitta hem???

MiaMaria skrev:
> Hallå!!! Nån som örker med en lugn tur med mig
> i skogarna nån dag eller ska jag behöva förlita
> mig på GPS-en för att hitta hem???

Sa du på lördag förmiddag? Javisst, det går alldeles utmärkt. =)

Skall vi styra ut mot skattkärr och se om vi hittar första delen av vårride banan?

Nähäddu Frolic - Jag tyckte jag hörde lördag eftermiddag ca 16.30 hemmifrån.. För då kan jag komma loss i några timmar, fick jag just reda på. ;)

Jag kör "Göstahultarn". Funderar på att köra stigen dit bort och ta ett varv på 7.5km spåret som består av rät så fin singeltrack på sina ställen, blandat med mer gåvänlig terräng längst ner vid Skattkärrs IP, alternativt grusväga mig upp till Vallargärdet för att känna på distansen.

Gjorde en liten karta över "Göstahultarn".
GÃstahultarn.jpg ht=412

Start på Gubbholmen och vändning vid Göstahult. Sträckan i vänster hörn motsvarar enkel väg.
Denna motsvarar i stort sett, så när som på några alternativa vägval första snutten av VårRiden den 26/4.

Andematt, är det samma väg du, jag konami och tiki körde i vintras?

Resten av karlstadsfolket får välja alltså. 10:00 med mig eller 16:30 med andematt. Samma sträcka.

Har bockat rätt bakväxel nu också sen jonathans besök i karlstad. Växlingarna flyter som aldrig förr! =)

Frolicc, japp, det är samma väg, på ett ungefär.

Jag vek här av på grusvägen vid Alsternästet istället för att fortsätta över strandängarna efter fågeltornet, som vi gjorde. Det gör rutten lite snabbare. Dessutom fortsätter denna rutten något längre i öster ut till grusvägen, istället för att vända just nedanför Ormberget som vi.

Testar en länk till utskriftsidan som gis.slt gjorde åt mig.. Undrar om den ligger kvar eller ej?
http://gis.lst.se/output/lanskartor_lst035168141081204.png

Ja, men jag kan alltså räkna med att få komma ut i morgon. Behöver förbereda mig mentalt så jag inte står där med gråten i halsen och skakande knän när jag trillat av cykeln för tjugonde gången. Har bestämt mig för att bli lite bättre med tiden men det är rätt klurigt nu i början (kondisen kunde varit bättre med).

MiaMaria skrev:
> Ja, men jag kan alltså räkna med att få komma
> ut i morgon. Behöver förbereda mig mentalt så
> jag inte står där med gråten i halsen och
> skakande knän när jag trillat av cykeln för
> tjugonde gången. Har bestämt mig för att bli
> lite bättre med tiden men det är rätt klurigt
> nu i början (kondisen kunde varit bättre med).

Ingen i "vårt" gäng känner nån glädje i att göra det jävligt för nån annan så du kan nog känna dig rätt trygg. Skulle vara trevligt att ses i skogen men tyvärr kommer jag inte loss tidigare på lördag. Mina grabba ska på barnkalas. Ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen.

Froliccs tur på "Göstahultarn" går 10.00 (från Gubbholmen?)
Min tur går ca 16.30-16:50 om nån hellre hänger med då eller vill köra ett varv till ;o)

ska ta med en polare ut på en ride i eftermiddag vid 17:30 tiden. Någon mer som har lust att hänga på en lugn tur? han har inte kört i skogen tidigare så tempot blir troligtvis inte det högsta.

KONAmi skrev:
> ska ta med en polare ut på en ride i eftermiddag
> vid 17:30 tiden. Någon mer som har lust att
> hänga på en lugn tur? han har inte kört i
> skogen tidigare så tempot blir troligtvis inte
> det högsta.

Låter lagom för mig... så hinner jag träna lite till innan morgondagen!

Slutar jobbet vid 17:00 så ringer dig KONAmi då, jag hänger gärna på en soft tur efter jobbet.

Imorgon samlas vi på gubbholmen vid klockan 10:00 då. Är kanske läge för 3/4 iallafall?

miamaria du bor väl i haga har jag hört? du kan väl höra av dig så möts vi i närheten, exakt tid för mig är ännu lite oklart.. verkar som vi blir några stycken.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp