[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då tror jag jag vet var du var jordan.
Låter bra med stugan faktiskt..

Kul, JMSA. Vi tar det om nån eller ett par veckor. Klarar ni att hålla er så jag hinner med? ;o)

Kristinehamn på lördag låter kul. Jag kommer gärna med. Problemet är att jag troligtvis inte har tillgång till bil då. Är det någon som ska åka som har en plats över?

Hur ser cykelplaneringskalendern ut framöver för läsarna av den här tråden?

Vi har en aktiv helg närmast, några långlopp på gång, vi har stigar i närområdet som ska utforskas och lite spontan slökörning (Happy Sloppy) på I2, samt Ultrasvettointervaller med KONAmi. Vore det inte lite skojjigt om vi kunde fixa ihop nån slags kalender för alla aktiviteter? Kanske ngt för forumet att tillhandahålla.. vad vet jag idén kanske har varit uppe redan?

17 maj (lör)
Kristinehamn invigs!

18 maj (sön)
Gesunda

24 maj (lör)
Mitt förslag: Vildmarksleden från Molkolm t.o.r. under förmiddagen. Tidigt avfärd med bil från K.d.

31 maj (lör)
Långa lugnet

13 juli (sön)
Mörksuggejakten

9 aug (sön)
Finnmarksturen
Karolinertrampet

6-7 sept (lör+sön)
Abbas tour (Norr om Torsby)

Senast redigerad av en moderator:
Bra initiativ Andematt! Knas att de lägger två roliga lopp samma helg. Karolinertrampet som ligger i Mellerudstrakten ca 12 mil bort är icke att förglömma: http://hem.passagen.se/okkroppefjall/ktram08i.html

Eklund: Jag vill bara reka regnsituationen innan jag tar ett definitivt beslut för Kristinehamn annars går det bra att åka med mig. Du har mitt tfn nr i profilen och kan spåra var jag håller hus.

(Det är fredag och jag kan inte skriva därav redigeringar)

Senast redigerad av en moderator:
Tvekasmt om det blir Kristinehamn i morgon för min del.
Smhi spår 3-4 grader och regn.
Avvaktar till imorgon lunch, är det dåligt då så ställer jag nog in.

Tack Tiki. För egen del kör jag hellre Karoliner än FMT.. 11 mil är mig övermäktigt.
Men vi får se vad det hinns med i sommar... Semestern är snart redan fullplanerad.

Vädergudarna är emot oss på alla håll, även i Gesunda.
Hur blir det med resan till Dalarna?
När? Var? Hur?

Vi får inte glöma Bozz favorit.

Abbas touren 2008 Norr om Torsby

Tävlingen sättas igång lördagen den 6/9 och slutar på söndag den 7/9.

Jag skulle också vilja passa på att tacka min föräldrar, mina vänner, min släkt och inte minst Happy för att ni finns där vid min sida. *Harkel snörvel med tårdruckna ögon*

Eklund: Japp vi ser väl vilken grad av skitväder som bjuds om det hela blir av.

Slider: Vi försöker väl åka vid 7-tiden på morgonen. Kan du masa dig till Filipstad så vi möter dig där eller vill du göra en "Eknor" och slagga hos mig natten innan avfärd? Nu har jag slipat på Thule-stället och vips har vi sparat två morgontimmar där bara. :-)

Vi får kanske med P-A för dokumentation och allmän cykeltrivsel. Vi får ju ha med någon som representerar hardtail-falangen. :-) Det bör funka med två små kaninungar bak + en cykel bredvid det fällda sätet och 3 beauties på taket.

Jag kan möta upp i filipstad så åker vi gemensamt upp. För det låter som det
blir för trång för en bil.
Såg att man kunde hyra skydd på plats, hjälm och allt. Låter som
en bra idé för mig.

Hur ser planen för helgen ut igentligen?
Är det spikat gesunda på söndag eller?
Då kanske jag åker till Kristinehamn morgon trotts allt.
Så kan ju jag och Slider åka därifrån på morgonen så möts vi i filipstad?!

Konami vart kör ni backintervaller på söndagar? Kan man hänga på? Det är ju mycket backe i Falun

Tycker det låter som att Gesunda blir av. Blir nog lite bättre
väder på söndag. Tycker der det låter som en bra idé Eknor.

--> Frolicc <--
Din PM-låda är full. Och det är inte ens fredag kväll ännu.. Fy på dig att börja festa så idigt.

vid väder blir de nog krhamn imorron o på söndag firiåkning här hemma -får främmat!!!idag innebandy o wm-semi på tv

Gesunda öppnar tydligen inte denna helgen.. De håller på premiären en vecka till.
Så nu vet ni vad ni inte ska göra på söndag.

om det blir några söndagsintervaller(de är "standardpass" men de byts ofta ut mot andra längre kombinationspass som ofta körs på helger) så körs de i grusbacken bredvid bryngfjordsbacken, alltså själva bilvägen till toppen. Jag var där igår och sprang då i liftspåret men där e för brant att cykla, iaf uppför ;)

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Gesunda öppnar tydligen inte denna helgen.. De
> håller på premiären en vecka till.
> Så nu vet ni vad ni inte ska göra på söndag.
------------------------------
Jag avläser en stor bitterhet bakom dessa ord. :-) Nu behöver Andematt få ruskat av sig epidemin och få köra med ett brett leende nedför backen mot skjutbanan på Sanna. ;-)

Ska visa dig "spik-väggen" nån gång oxå Tiki. Lovar det..
Trist för er att Gesunda har skitväder. Hade sett fram emot lite bilder från berget faktiskt, trot eller ej.

smhi har stor sol i em_ vad händer? gick luften helt ur fetto-cinnamonshelleating-jumping-downhillcruising-gänget?? efter gesundafadäsen.

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska visa dig "spik-väggen" nån gång oxå Tiki.
> Lovar det..
> Trist för er att Gesunda har skitväder. Hade
> sett fram emot lite bilder från berget faktiskt,
> trot eller ej.
-------------------
Hua jag kommer aldrig cykla före dig Andematt - aldrig!!

Vi har preliminärt planerat Gesunda nästa helg med avfärd lördag morgon och hemkomst söndag kväll. Anmälningar av fler är välkommet.

Bozz: Jag spanar ut efter solen hela tiden, vi ser vart vädret tar vägen annars blir det säkert en tur imöra.

Hej

Mina tankar på Kristinehamn idag är skrinlagda, jag viker ner mig.
Eventuellt en tur i morgon

Idag blir det fällen framför brasan med gumman.

Ska vi ta en runda i I2 skogen (kanske testa SSC08) imorgon eftermiddag med avslutning i bryngfjordsbacken? Vore kul att hetsa varandra uppför backen!

På torsdag blir jag med skivbroms, då kommer jag att bli grym nerför!!!!!!

25 maj tar jag gärna en tur till Molkom. Ska hjälpa en granne att flytta på lördan.

en happyjava på stan mitticty kl 13.00 kanske i´ll be there! nu har ni 44 min på er.

..jag ska aldrig mer skriva uppsats(det behöver jag ju faktiskt inte heller:) )

vansinnigt drygt att sitta limmad vid datorn hela helgen.

Jordan, tricket med att bli grym nerför är att INTE bromsa. Det behövs inga skivbromsar till det. ;)

men innan vi blitt grymma så kan de va skönt att veta att man har skivbromsar ifall att........!

MTB Leden i Kristinehamn är nu invigd!

Ett 20-tal mtb åkare i alla åldrar trotsade idag vädrets makter för att vara med på vårinvigningen av bikeparken och den nya mtb leden på Björkvallen i Kristinehamn. Leden mäter 7,5 km och är varierande grusvägar, större stigar och härlig singletrack med inslag av tekniskt svåra partier. Premiärturen tog ca 35 min för gänget ute i regnet och det var verkligen blött och bitvis välgigt halkigt på rötter och stenar så det gällde att se upp. Tillbaka på Björkvallen fanns varm korv och kaffe som återställare till frusna kroppar. Många leenden sågs bland leriga, blöta och frusna ansikten och det fanns ingen tvekan om att de flesta som tog sig runt ledan var nöjda med resultatet av de 100 timmar av slit som Kristinehamn Multisport har lagt ner på att iordningställa sträckan.

I framtiden planeras eventuell utbyggnad med fler leder av varierande svårighetsgrad och längd.

Bozz blev det någ cykeltur idag?

Är det någon som följer med imorgon eftermiddag kl 16.00!!!

Samling Toyota

Köra SSC08 och lite G-glav plus några gånger upp och ner för Bryngfjordsbacken.

Bozz och moi drog g-klaven - getryggen - gamla milspåret. En skön tur med blöta fossingar och lagom fettotempo. Morgondagen är jag på Jordan.

Vad är det som gäller imorrn egentligen? Jag tänkte dra till mor och far, låna verktyg och serva cykeln lite. Måste byta pendlarhoj också. Om jag låter SSen gå till jobbet fler dagar kommer den glappa sönder innan 6:e. Alltså, jag hoppar gärna på om det cyklas lite på I2. Annars kör jag bryngfjorn runt 6 tiden... om någon vill med.

JOmensåatt, återkommer med status på paketet. Det kan vara så att den för tillfället ligger i packkö. Statusen har ändrats iallafall. Det kanske var någon grej jag beställde som inte fanns i lager trots allt.

Jag kommer till Toyota 16.00, verkar som Tiki hänger på. Bozz har nog också vaknat då och vill med ut och köra!

Vart skall ni köra? Slår tiki eller mr bozz en pling vid 4 och ser var ni håller hus. Kanske kan möta upp efter vägen.

cykelnerven är våldsamt understimulerad känner jag... uppsatsen tar kol på mig. Har inte cyklat sedan i onsdags.

Vädret verkar varmare och trivsammare i eftermiddag. Inkludera mig i en samling vid raketen kl 16.00.

Jag hakar på efter en timme eller så. Kommer nog inte vara cykelredo vid 16:00.

ska försöka 16.00 smhi lovar sol o 11 grader men de gjorde dom igår oxå!då frös tiki o ja fötterna av oss!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp