[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
*snörvel* Buhu! Nästa vecka blir det bannemej provtagningar för min del. Orkar inte med den här skiten jag har i kroppen längre..

Hittar ni några bra stigar ni kan plotta fram mellan Stockfallet/Tyrskogen och upp förbi golfbanan upp till Lindrågen/Mosstorp kan ni väl hojta till. Typ genom Almarskogen eller så..

Hade också gärna hakat på men har lite annat för mig. Behöver tex tvätta cykel
sen gårdagen. 40 min i ösregn sätter sina spår. Både jag och cykel var skitiga så
stora vi var. Dessutom var jag blöt ända in till skinnet. Det blev en lång
varm dusch efter det, var lite frusen.
Hoppas ni får en skön tur!

vilken fin tur vi hade! tiki jordan o jag. först körde vi ssc08 men den va rätt blöt igen men kul o köra. sen körde vi g-klaven o höll bra fart bitvis!!skyll er själva ni som inte va me

Hann inte med turen så stack ut på en kort tur själv istället. Backintervaller vid svinbäcken.

Upprop till Happy Ride - Karlstad
Vi har en onsdag framför oss.
Vädret ser ut att inte bli allt för dåligt.

Hälsan har jag inte men nu orkar jag inte vänta längre.. De som vill och orkar vänta in mig i mitt risiga empo hänger med mig på I2 och umgås på två hjul med start 18.15 vid Skatehallen.
Annars kör jag kanske själv.

PS
Tiki, jag lovar att vara snäll mot dig och säga till innan jag visar "spikväggen" om du bara vågar hänga med.

Tänkte precis skriva att jag självklart dyker upp på onsdag. Men fan, skall ju jobba. *suck*

Siktar på att hänga på 18.15 på onsdag. Och Andematt, håller tummarna för att din hälsa kommer på bättre tankar och återvänder till dig tills dess!!

Men Frolicc, gör du inget annat än jobbar? Ditt liv försvinner ifrån dig? Fråga dig själv om det är värt det eller om du ska försöka ta ut pension redan nu.

Tack HannaK, återvänder lär den inte göra så snabbt.. 7:e förkylningsveckan nu.

Haha, jo det känns lite så nu faktiskt.

Skall guida de nya ersättarna på kvällsjobbet på onsdag. Så är det ju bildbehandlingskurserna, och sen skall man få klart rapporten som jag fått retur på. Men sen blir jag fri =)

Jäklars Andematt spikväggen var det ja, jag tar rygg på dig hela färden. Inga egna initiativ, inte på det här stadiet.

Ska vi bösa på I2 igen? Inget sug efter Stockfallet i församlingen?

"onsdag....I2 och umgås på två hjul med start 18.15 vid Skatehallen"
Jag kommer gärna med, behöver dock instruktioner, var ligger Skatehallen? Antar att det är på Våxnäs, fick ett vagt tips om att det kan vara vid de nya idrottshallarna/rackethallen?

Det stämmer bra Eklund. Skatehallen är under uppbyggnad i norra delen av den stora parkeringen skulle man väl kunna säga..

Tiki, Stockfallet kan vara skoj, har ju inte kört där så mycket själv men den här gången tar vi I2 tycker jag.

Senast redigerad av en moderator:
Jag tar avstånd ifrån att ni kallar den för skatehallen. Cykelhallen tycker jag låter bättre. Eller 25% cykelhallen, eftersom cyklisterna bara har 1/4 av ytan. ;)

Thomas, blir detta bättre och mer neutralt? =)

- Det senaste och pågående hallbygget som ligger i närheten av returstationen på våxnäs som ligger i närheten av järnvägsövergången i närheten av biltvätten som ligger i närheten av Willys.

Tänkte vi kör ungefär såhär.. Se rött kludd.
Finns några stockar och ett hygge jag vill undersöka om det går att rensa upp sydväst om Hjortmyren.

Bilagor

• 20080521-1815.jpg
    20080521-1815.jpg
    116.8 KB · Besök: 24
Okey Happyfamiljen, jag bär samhällsansvaret och jobbar en liten stund till. :-( Det tjorvade ihop sig här. Jag räknar med en lite senare tur och cyklar kanske på er då.

Hej..
Jag är en 30-årig kille som bor i stan sedan två år.
Efter att ha legat lågt med cyklandet i flera år har jag nu köpt en ny hoj o är sugen på att börja trampa runt i skogen igen. Saknar dock mtb-vänner och kunskap om bra mtb-leder i och kring stan.
Jag har hört ni är ett gäng som brukar träffas och cykla.. Har ni fasta/regelbunda tider?
En som vill ta upp mtb-"karriären" igen // Martin

Hmm, kan mr Full-Dynamix/Martin bo på Kvarnberget tro? Har sett just en FD där... :) *longshot*

jag såg en ensam person på en svart MTB på I2 kl 19:35 på väg mot skogens sydöstra hörn. Han aldrig se vem det var, var det någon härifrån kanske? Körde två varv runt I2 på dagens 5 * 10min ultrasvetto utan att se en enda av happygänget. Om någon e sugen att va med på våra pass kan ni säga till så skriver jag en rad när det är dags. det är högt tempo, men ack så skönt efteråt ;)

Tebaks! =)

Vi var 7 pers som jag tror trivdes rätt gott i naturen.

Ett försök till MindMap blev det ändå.. Skulle vara kul att jämföra mot jordans GPS om du lyckas klämma ur den nån plot =)
20080521.jpg ht=629

En enda bild blev tagen. Vi kanske hade för bråttom? MangeP laddar i "spikväggen".
DSC00191.JPG ht=544

Tack alla som hängde på! Vi ses nästa gång hälsan tillåter ;o)

PS
Vi fortsätter köra onsdagar ca kl 18

Senast redigerad av en moderator:
Är det någon som är på en happysvetto på lördag förmiddag/dag. Så vi är hemma lagom tills bergsetappen på girot naturligtvis. =)

Var också ute sisådär 1,5 timme men valde soloracet när tiden stack iväg innan jag satt i sadeln. Glädjande att läsa att Happyklanen växer.

Hörru där!! Lågvatten att köra spikväggen och imponera på Bozz när jag inte är med.

frolicc, jag kör gärna på lördag men då så tidigt som möjligt helst. Vad sägs om fartlek på I2?

Så länge inte så tidigt som möjligt innebär innan 8 på morgonen är jag på

Tjenna.

Ny medlem här men har läst lite och kollat runt.
Är en 24 årig kille som bor i karlstad och som avslutat min hockeykarriär och har nu börjat härja i skogarna med multisport tillsammans med min flickvän som även är min lagkamrat.
Saknar träningskamrater när det gäller mtb delen så nu undrar jag bara lite smått om det är ok att hänga på er någon gång för att se om man hänger med er garvade cyklister. Hålla sig lite i bakgrunden och se och lära tänkte jag :)

Kör för närvarande på en stock Specialized Rockhopper Disc som duger fint, men en uppgradering av pedaler och diverse annat står på listan.
Funderar starkt på att testa på lite downhillåka någon gång i sommar för att se om det ska införskaffas en sådan hoj med, flickvännen ansåg mig dumdristig och orädd nog för att tycka sån´t vore kul.

Känner förövrigt Thomas lite men han fattar nog inte att det är jag ändå.
Vi jobbade ihop på montagetjänst ;)

/Fredrik

en multisportare till alltså :) om du vill ha träningssällskap till det så finns karlstad multisport där du är välkommen. Vi är ganska många och ligger på lite olika nivåer så det finns något för alla.

http://www.karlstadmultisport.com/

Karlstads happyliga växer ju med sällan skådad hastighet just nu. Kul at så många letar sig ut i skogarna nu när novembergeggan gett vika.

Multisportare KONAmi! Det står downhill i texten, så jag hälsar Fredrik givetvis välkommen att hänga med och köra utför i sommar. Vi är några stycken som just har börjat att hanka oss utför backarna.

Givetvis är både Fredrik och Full Dynamics välkomna att hänga med på de turer som kommer upp här i tråden, det är bara att ha ögonen öppna.

Nja båda har väl lite rätt..

Jag har precis inlett min multisport karriär men nämner även att jag i sommar är sugen på att testa på lite downhillåka med och inte bara svettas i skogen och behöva tänka på att leta kontroller :)

Japp jag håller ögonen öppna och tackar för att man får hänga på.

/Fredrik

Välkommen Fredrik! Är du kvar i Forshaga? Kul att du fastnat för MTB! DH ska vi nog kunna lura med dej på framöver. Även skogsåka förstås. :)

Tack tack Thomas och ni andra.

Japp fortfarande kvar där men ska på en intervju på ett ställe lite mera söderut imorgon faktiskt så snart är jag med väck härifrån.

Ja det låter som en bra idé det, kul att få ta fram fartidioten i en med.

Är det något speciella krav ni brukar ha på era "turer" eller är det bara goda miner, cykel och hjälm som gäller??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp