[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jordan o jag körde stockfallet tyr getryggen lugnt o fint . vi pratade om bohusleden i början på juli om nån mer e intresserad.

Ähh, frolicc har feber och tycker allmänt synd om sig själv. Dags att spärra bankkontot så det inte blir tröstköpande av onödiga prylar.

Du som såg så pigg o snabb ut igår Frolicc?

Själv fick jag tillbaka förkylningen under helgen. Kanske var det för dragigt igår eller så var det nån av alla spottande och fräsande löparna som delade med sig av nånting. Varför spottar "alla" som springer? Gör man inte av med nog vätska ändå?!

Efter en liten sväng runt en djup sjö i helgen längtar jag ut i skogen. Om nån skulle vilja guida mig på en slö tur nån dag skulle jag bli jätteglad!

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
>Varför spottar "alla" som springer? Gör man inte av med
> nog vätska ändå?!

De som springer har ju inga cykelhandskar och således inget snoruppsugande frotté att torka bort rinnande snor med. Alltså måste man spotta innan sådan rinning uppstår.

Kände mig lite krasslig i halsen igår morse men efter en stadig frukost och lite stadsloppsspringande var allt ok. Men sen blev det sämre på uteserveringen på kvällen, trodde det var fotbollen som tog hårt på psyket men det var tydligen ett virus som hjälpte till också.

Avstår förmodligen från de flesta cykelturer under veckan, även om de bedrivs i lugnt tempo.

Jag och Björn var ute och rekade lite I2-stigar som vi glömt, hittade några ställen för framtida DH-träningar. Inget direkt nytt förutom stigen mellan fd scoutstället till brända hygget som jag inte kört i modern tid. En alternativ dragning av vita kan man säga. :)

Tisdag är det DH-träning, torsdag BMX-träning. Åbåjj vad jobbigt. Just det, jag har ju blivit med BMX igen, knasigt värre.

Vi kan rapportera att Gesunda visade sig från sig fina sida idag. Ruskigt skoj åkning för mig och Tiki. Vi är stela och möra nu men med stora smil.... och just ja, Tikis sadelstålpe ser ut som en banan. :P

Får se om ev Tiki suktar med en bild senare.

Hej hopp! Jomensåatt och moi har dundrat och ibland tumlats ner för Moras stolthet. För den som har intresse finns nu lite smutsiga bilder att studera här:

http://picasaweb.google.com/jonasstarboard/DHGesundaJuni2008

Vi var även med och försvarade Karlstad-Happyiter i Mayhem tävlingen. För egen del blev det tok-klotning men kom i mål efter hand. Fick likt alla andra en "Sram-käjja" för besväret.

MiaMaria - Tog du dig runt Vättern? Imponerande! Undrar om jag någonsin kommer göra det? =)

Frolicc - 43:31 är ju snabbt ju!

Thomas - Scoutplatsen, vilken är det? Och har du kollat DH-stråk från toppen av Prästberget ner mot solnedgången? Finns nog en hel del lite kul steniga knixiga varianter för er där.

Tiki - Jädrar vilken snygg bild du hade där på slutet på JoMenSåAtt och regnskuren. Dra upp färgmättnaden ett par snäpp så blir den klockren att vila ögonen på:
CRW_5391.CRW.jpg

Dusk to dawn med multisportklubben inatt för den som vill vara med. Samling 21.30 kasernhöjden för avfärd 22.00. Sedan en gemensam runda på ca 3 timmar i måttligt tempo. Därefter uppdelning i olika grupper för den som vill och fortsatt färd ytterligare ett par timmar. Troligtvis blir det mest asfalt och grusväg. Någon som känner sig manad?

Senast redigerad av en moderator:
KONAmi - måndag till tisdag?! Multisportare är antingen tokiga eller arbets-och familjelösa ;o)

(Driver lite med dig bara, hehe.)

Tack för tipset Andematt. Ska testa lite, risken finns att Jomensåatts blåa tröja blir alltför knallblå men jag ska prova. Nu far jag till Lurö... Ha en Happy dag!

Tiki skrev:
> Tack för tipset Andematt. Ska testa lite, risken
> finns att Jomensåatts blåa tröja blir alltför
> knallblå men jag ska prova. Nu far jag till
> Lurö... Ha en Happy dag!

Snabbmaska den i PS. Ludda markeringen 30-50 pixlar och kör mättnad på allt runtomkring.
Omvänd markeringen om det bara blir tröjan som justeras..

Hälsa fästingarna på Lurö att jag tog med en och DÖDADE den senast jag var där, om de saknar nån i familjen.. =(

det är en oskriven regel att man måste gå till jobbet som vanligt på morgonen efter och barnen sover väl redan så dags eller ;)

577
KONAmi skrev:
> det är en oskriven regel att man måste gå till
> jobbet som vanligt på morgonen efter och barnen
> sover väl redan så dags eller ;)

OK, jag tar tillbaka. Ni är bara omänskliga helt enkelt ;o)

Andematt, det stod en koja och eldstad som numer är borttaget, nära vita slingan och nära brända hygget. Har inte hittat denna stig förut och den är definitivt väldigt lite använd. Man kommer ut högst upp på hygget där det ligger döda träd huller om buller. Kul nedförslöpa med ljung som lutar sej över den lilla, lilla stigen.

Prästberget är utforskat, det ska användas framöver! Finns redigt tekniska linjer och lite snabbare stigar. Längsta utförsåkat i I2-skogen skulle jag tro.

Tiki/Jomensåatt, såg riktigt kul ut i Gesunda, skulle vääääldigt gärna varit där. Såg att ni träffade Henrik auf Sunne där också, trevligt, trevligt! Apropå utförsåka ska vi diskutera tävling i Sunne snarast, tisdag passar nog bra om vädret är fint.

Härliga bilder tiki, ni ser ut att ha haft en kanon helg.
Nu blir man bara ännu mer sugen på att åka upp och prova sina vingar :)

Det låter jättekul KONAmi men min hals tvingar mig att tacka nej. Hänger gärna på nästan gång =)

MiaMaria, ska vi ta en tjejtur imorgon? Om vädret är bättre än här på Kronoparken just nu (spöregn och hagel). Kan iof inte säga att jag hittar så bra, så nån guidad tur vet jag inte om jag kan erbjuda, men vi kan ju alltid cykla vilse ihop.

lite dålig stil av dig frolicc att skylla på halsen ;)

Hörde förresten att Jordan stött på Tobbe från MS-klubben på någon av veckans cykelturer.

andematt skrev:
> MiaMaria - Tog du dig runt Vättern? Imponerande!
> Undrar om jag någonsin kommer göra det? =)

Vem som helst tar sig runt vättern, det kan jag lova efter att kommit på idén att köra fyra dagar innan loppet. Med väldigt få mil (ungefär 40) i benen och med min lilla hybrid var det nog inte optimalt direkt. Men vilken spännande upplevelse. Jag slog längdrekord med 210 km i alla fall!

1. jag startade 22.12 så jag sov inget innan, det ösregnade och haglade första timman
2. jag var helt slut redan i Gränna, i jönköping gjorde hela kroppen ont
3. jag har pannben av stål så efter massa depåstopp, tandhackning, darrningar och insomning på en bajjamaja (samt att det var svårt att hålla sig vaken på cykeln) kom jag i mål efter drygt 14 timmar. Långasm är jag men jag kom i mål. Tror det hade varit lite lättere om jag haft nån att cykla med.
4. väl i mål tänkte jag att det är en jävla tur att det är ett år kvar till nästa gång
5. nu är ju VR körd så jag blir tvungen att göra resten av klassikergrenarna

Som sagt, vem som helst tar sig runt vättern men det sker nog olika smärtsamt.

HannaK skrev:
> MiaMaria, ska vi ta en tjejtur imorgon? Om vädret
> är bättre än här på Kronoparken just nu
> (spöregn och hagel). Kan iof inte säga att jag
> hittar så bra, så nån guidad tur vet jag inte
> om jag kan erbjuda, men vi kan ju alltid cykla
> vilse ihop.

Tjejtur låter bra, tyvärr får du kanske räkna med viss långsamhet. Några leder på kroppen är lite stela just nu.

MiaMaria - Det där du beskriver imponerar nästan mer på mig än när alla vältränade åkare som sover med cykeln mellan benen kämpar sig in på rekordtider. =)

Ny söndag och återigen nytt haveri på min MTB-tur. Denna söndag var det punktering som satte stop, förra en trasig vevarm. Den vane MTB-åkaren har utrustning med sig, men då jag är nybörjare så fick jag bita i det sura äpplet.

Extremt grinig efter två misslyckanden på en vecka blir jag på Herrhagen stoppad av en bilist. Min första tanke var att jag har inte var vid humör att vara trevlig, så motvilligt och med en extremt offensiv attityd frågar jag vad det gäller!

-"Har du hört talas om HAPPY MTB?!" frågar mannen i bilen... Jag försöker så snabbt som möjligt bli den trevliga person som jag vanligtvis är och svarar -"Jodå!"

Mannen i bilen kallade sig för "Bozz" här på forumet, och jag gillar verkligen ditt försök att ragga medlemmar :-)

Bozz: Jag får väl återigen be om ursäkt om jag verkade grinig :-) Nu får dock MTB:en stå i skamvrån ett tag, men sen kanske jag dyker upp som gubben i lådan på någon av era turer. Jag har mycket att lära!

MiaMaria skrev:
> 1. jag startade 22.12 så jag sov inget innan, det
> ösregnade och haglade första timman
> 2. jag var helt slut redan i Gränna, i
> jönköping gjorde hela kroppen ont
> 3. jag har pannben av stål så efter massa
> depåstopp, tandhackning, darrningar och insomning
> på en bajjamaja kom jag i mål efter drygt 14 timmar.

Bra gjort!

> 4. väl i mål tänkte jag att det är en jävla
> tur att det är ett år kvar till nästa gång

Bli inte ett av dessa VR offer...en i min förra cykelklubb kom i mål för 25:e gången, speakern sade - "här har vi en som åkt 25 rundor, oj då!" Vad är meningen med att träna? Att cykla Vättern därför finns jag? Because it´s there?

Hela den svenska landsvägskulturen styrs av det där jäkla loppet, efter Vättern skall man vänta tills slutet på april innan landsvägssäsongen börjar bara för att dö ut återigen i mitten på juni. Nu har det börjat komma lite "få bort p-sallad, flintastek, ölmagelopp" i augusti september, men det har tagit tid. Försökte ändra fokus på träningarna i vår cykelklubb, men hade vi styrt bort från VR förberedelse hade vi förlorat halva klubben. Det känns fattigt.

Ojsan, där var det positivt värre. Tror inte att min PT skulle sluta ge mig cykelträningar fram till nästa april eftersom första turen går redan idag.

Grattis Frolicc, 43min är en mycket bra tid..
Själv släpade jag mig i mål på 51min. Jag var nära att ge upp redan vid Orrholmen men vägrade ge upp.
Hade som mål att komma under 50 men tyvärr så. Fast jag är lika nöjd för det..
Fast har haft en grym träningsvärk i två dagar nu ;0)

Har hemska minnen från orrholmen förra året. Hängde på en polare, efter 4 kilometer hade vi ett tempo för sluttid på 38 minuter. Frammåt orrholmen var stegen smärtsamma och väl i mål (mellan 45 - 46 minuter) var jag knappt mobil. Tog mig knappt fram till cykeln. Att gå ut hårt är inte alltid helt rätt =)

MiaMaria, en lugn tur idag med start kl 18 från Tingvallahallarna?

Och om det är nån som blir avundsjuk på denna mycket trevliga och soliga tur kan vi nog tänka oss att utöka gruppen (eller?). I utbyte mot guidning på de bästa stigarna då alltså.

Jag blev avundsjuk - och sjuk.
Det här året komer gå till historien för min del.. *suck*

Men för att göra livet enklare för er kanske jag kan knåpa ihop en liten karta om jag hinner under dagen.
Vilken typ av stig önskas? Vad som är bäst för en, är kanske omöjligt för en annan..

Andematt, karta låter super! Tja, lite blandad stig kanske..
Bozz, antar att 18 är för sent om du vill hem till fotbollen, annars är du välkommen att haka på.

jag är över...

avverkade inatt en stor del av hammarös väg och stignät. Blev knappt 7 mil och hemma vid dörren igen ca 02:45. Mycket trevlig fika på hammarös sydspets vid 00:30 i de varma vindarna som drog in från vänern. Kanske blir någon mer tur i sommar, då vill jag se lite happyrepresentation :)

Någon som är intresserad av en tur i morgon innan Sverige-Ryssland. Jag är intresserad. Kl. 17.30 vid skate-bmx-hallen (för att hinna hem i tid)?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp