[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
lider me dej konami. då akanske ja kan ta din plats i bilen Frolicc?

Frolicc säger att det är OK. Han är inte vid datorn nu..
Master andematt piskar sin elev. Moahahaha!!

HannaK skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska också skaffa mig en slav som gör mitt jobb
> medan jag surfar på Happy.

Det var min chef som tyckte jag behövde en ;o)

Förresten så träffade vi en Uppsala-happyit i helgen (make till en kusin) som skröt över att deras tråd var störst. Så nu jobbar jag lite för att Karlstad-tråden ska komma ikapp. Men, med ledning av Jansson99´s diagram för ett tag sen tror jag vi snart är ikapp och förbi. Uppsala-tråden startade maj 2005 och har 91 sidor och den här startade augusti 2007 och är redan uppe i 66 sidor.

Om ni undrar om jag har tråkigt på jobbet kan jag säga att jag är hemma med en dunderförkylning och har fått klippkort vid köp av Edet dubbeltoa. Har alltså mer tråkigt än vanligt.. Och helt otajmat att OS är slut. Fast ikväll och imorgon är det Finnkampen och Golden League. Alltid något.

Förresten så träffade vi en Uppsala-happyit i helgen (make till en kusin) som skröt över att deras tråd var störst. Så nu jobbar jag lite för att Karlstad-tråden ska komma ikapp. Men, med ledning av Jansson99´s diagram för ett tag sen tror jag vi snart är ikapp och förbi. Uppsala-tråden startade maj 2005 och har 91 sidor och den här startade augusti 2007 och är redan uppe i 66 sidor.

Om ni undrar om jag har tråkigt på jobbet kan jag säga att jag är hemma med en dunderförkylning och har fått klippkort vid köp av Lambis pappersnäsdukar. Har alltså mer tråkigt än vanligt.. Och helt otajmat att OS är slut. Fast ikväll och imorgon är det Finnkampen och Golden League. Alltid något.

Bra gumman att du dubbelklickar på "skicka" knappen och förlänger tråden ytterligare. Vi ska nog kunna slå Uppsala.

Tiki skrev:
> Bra gumman att du dubbelklickar på "skicka"
> knappen och förlänger tråden ytterligare. Vi
> ska nog kunna slå Uppsala.

Jag gör mitt bästa :) Inte så lätt att va säker på hand i mitt försvagade tillstånd. (Åh, vad lätt det är att tycka synd om sig själv när man är förkyld.)

HannaK skrev:
> Jag gör mitt bästa :) Inte så lätt att va
> säker på hand i mitt försvagade tillstånd.
> (Åh, vad lätt det är att tycka synd om sig
> själv när man är förkyld.)

http://echinagard.se/tips/

andematt skrev:
> HannaK skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag gör mitt bästa :) Inte så lätt att va
> > säker på hand i mitt försvagade tillstånd.
> > (Åh, vad lätt det är att tycka synd om sig
> > själv när man är förkyld.)
>
> http://echinagard.se/tips/

Har provar Echinagard förut, men inte tyckt att det funkade. Fast jag blandade ju inte med coca-cola.. Nej, bättre var det med nån stark tjeckisk vätska som inte finns att köpa i Sverige. Undrar varför.. Nu ska jag sova, ett fungerande husmorsknep mot de flesta sjukdomar.

andemattsfri och tillbaks på happy igen =)

Bozz, jag har inte kvar ditt nummer (död telefon). PM gärna eller ring.

ja har inte ditt nummer heller de står ju inte på happy. ja har 070 2724410 el 187978. åker vi vid 8.00 eller?

Tänkte höra om någon är sugen på en skogstur i Karlstad imorgon Lördag på förmiddagen, 10-11 tiden? Lite sen fråga kanske men jag testar.

Jag har inte cyklat här i stadens skogar på ett par år så det vore kul å se nåt nytt!

nu är vi hemma från arvika! trevlig dag bra väder bra banor knäppa funktionärer. frolicc körde på 2,5 o ja på 3.00tim

blir det en tur imorgon är jag mycket sugen på att hänga på, länge sedan jag satt i sadeln nu känns det som. kl 11 vid reketbasen?

Bra jobbat Bozz och Frolicc! Jag hade väldigt mycket hellre cyklat med er än haft en slappardag i soffan.

Kan du utveckla vad som åsyftas med knäppa funktionärer?

Ja, Bra jobbat grabbar.
Bozz nu är jag tillbaks på Johnericssonsgatan 16. Cykeln däremot kommer nån dag nästa vecka. Kom förbi nångång om du har lust o se på en tjock flerfärjad fotled!

Bozz, 3 timmar på ett lastbilsflak?

Nä, det var ju synd. Men det är faktiskt så att flaggvakterna inte är vägvisande. Han stod nog och petade näsan och tänkte inte hur han höll flaggan.

bra jobbat Frollic!

Bozz - ett stavfel. Det är lätt hänt efter att varit i skogen och plockat bär hela dagen för att sedan komma hem och extraknäcka på Rastislaws. Fingrarna blir så darriga.

Idag ska det springas uppför Bryngfjorden!

Bra cyklat Frolic. Såg även att Rolf som varit med på någon tur inemellan placerade sig högt. 10:e plats är helt okey Bozz efter att ha åkt lastbil. ;-)

Igår fick vi pillrat ihop våra racers efter viss möda. Nu är de i alla fall redo när asfalten ligger torr.

Annars har min bakdämpare som varit inlämnad en månad kommit tillbaka och visat sig inte fungera. Bara att strula ett tag till då.... *suck*

jag som just tänkt lämna in min framgaffel, men om de inte kan hålla sig till den vecka de säger är det osäkert om det är idé. Någon som har lust/tid att hjälpa mig att meka gaffel?

Får visa Hanna K:s ännu icke stajlade Motobecane. Det talas om att stajla med en brun sadel och bruna handtag. Tidiga 80-tals reliken behöver även ett par timmars pill för att ta bort solsvetsade klistermärken.
Motobecane.jpg ht=544

Den något nyare Regent Classic är sannolikt inte mycket lättare att hitta reservdelar till men visade sig besitta kanttråds däck vilket borde betyda att den är yngre än två decennier i alla fall. Imponerar helt säkert vid korvmojen. * Hö hö
Regent_Classic.jpg ht=544

*Ha ha ha tackar för tipset. Jag köper endast tidsenlig klädsel till Regenten. Den kepsen var alldeles för ny för mig.

Var det tub på becanen alltså? Jag har två tubdäck liggandes för en billig peng, olimmade och ej körda. Jag lär ju inte behöva bägge inom närmsta tioårsperioden. Vi får köra en happyclassicretroride någon kväll, min tubbeklädda gamling behöver rastas.

bozz: Jag tycker du skall utveckla lite angående lastbilsflaket bosse... =) Körde DU verkligen alla milen... Nog snackat om Mr Bozz.

Jag och Rolf hade sällskap under hela loppet. Tyvärr blev vi lämnade ensamma sista 1,5 milen då vårt sällskap skulle köra den längre rundan. Efter lite vägvalsproblem och extravarv runt en refug lade Rolf i en extra växel och tog lätt hem spurten mot Frolicc. 35,7 i snitt vilket var rätt högt med tanke på det totala kaos som rådde i klungan. I klungan happyspottades också drub från göteborg. Han försvann sedan från synhåll och dök inte upp föränns på hemvägen, i vad som förmodligen var ledarklungan på den längre distansen.

Vi körde en bit på banvallen och kände efter hur grejerna funkade. Lite småtrim här och där så kommer allt kännas fint. Läckert att det rullar på så lätt men bromssträckan är längre än Ålandsfärjans så det gäller att planera sin körning. Läskigt i jämförelse med Big hiten.

Fast det dröjer inte många mil innan jag saknar min skogshoj och en slingrande singletrack. Klart vi får klämma en Happyretroride nå`n dag Frolic.

ja tänker inte gnälla ett dugg på arvika.är bara glad att det anordnas lopp av trevliga ideella krafter som borde ha allt beröm dom kan få!!!!!

hur lång är abbas tour?

Jag har nu förresten skaffat mig en mer cykeltransportvänlig bil i form av en V70, så nu kan det åkas på tävlingar..

Jag har funderat på det, men vet inte om jag får ihop hela familjens alla aktiviteter.

ja hänger me frolicc. i forshaga va re 3X4km bara. abbas brukar va 45 km

Jordan är i stan igen och hänger me imorgon. Kommer till dig 17.00.

Tyvärr ingen form efter 5 dygn på Irland. Men man måste ju ställa upp när det ordnas mtb tävlingar i värmland.

Frolicc är du med i någon klubb?

Söndag följer jag också med till Abbas.

Har du plats för alla cyklar eller skall jag försöka ragga tag i ett takställ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp