[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som ska ut på en Onsdagshappytur i morgon? Kanske kl. 17.45, det skymmer tidigt nu. Träff vid rackethallarna?

Jag tycker andematt borde ge oss en rapport hur bra frolicc levererat första veckan på jobbet. Går det att vara produktiva när så många på samma kontor cyklar?

Hinner inte rapportera, vi jôbber.

Edit: Fast nu är det fikarast och hundmaten käkar Keso och knäckebrô inför kvällen. Han är lättlärd, hungrig och ifrågasättande det lille gossebarnet, vilket bådar gott inför framtiden. Fler happyiter borde jobba ihop faktiskt, det är rätt kul.

Senast redigerad av en moderator:
God Dag.
Eklund: jag tänke ta mig en tur imorgon onsdag.
och för min del passar 17,45 perfekt :D

hemma igen från filipstad. dom hade gjort en riktigt rolig bana jobbig teknisk o inge grusväg.happy la beslag på 1 2 o 4 platserna. vilka svettos vi blitt o på söndag e de abbas!!

Va glad ja ä att de gick bra för er.
Bozz, sorry jag hörde aldrig av mej angående bakdämpar trycket. Jag hittade inte pappers lappen men jag tror om jag kommer ihåg rätt att det var hälften av vad det stod i min tidning dvs. din vikt 82kg till engelska är 180lbs. Hälften av 180 är 90. Så du ska alltså pumpa i 90PSI i bakdämparen. prova, men det ska inte läcka så ofta. Om det har gjort det så är det nog dags att skicka iväg det på servis.

Jag ska försöka hinna med er ut på en tur idag. Jag kommer från andra hållet (Skåre) så man kanske kan stämma träff vid 18:00 någonstans mer centralt på I2?

Vad har du för nummer Vispers? Jag kan ju ringa dig vid 18:00 och se vart ni är...

Grymt jobbat gôbbar! Tre av de fyra bästa i Värmland är KarlstadHappyiter alltså?

Jag fortsätter och trasslar ett tag till med min dämpare som enligt importören ska pumpas dubbelt så hårt som jag kört med tidigare. Konstigt för jag har aldrig varit i närheten att bottna den och jag har kört med tryck precis enligt manualen. Det verkar som helstelt är grejen trots allt, sedan är det bara att skaka sönder själv inifrån och ut. Jag kommer med på någon tur senare i höst. *Aghh*

Kul att ni ställde upp faktiskt! Skulle vara intressant om någon tog fram en resutatlista... Finns det bilder från kvällen?

ja har letat men inte hittat. de var en riktig proffsfotograf där så de borde finnas bilder nånstans.

Vilka blir med i kväll?
Eklund
Jag
martinandersson
Vispers
Frolicc verkar halvsugen..

2 månader sedan jag cyklade.. Undrar om jag kommer dö?

Hemma. Tack för trevligt sällskap =)

Men... Vad sur man kan bli.. Riktigt redigt besviken alltså. Här ger man sig ut i skogen för att mölja sönder knäet för att slippa den där diffusa känslan av värk som kommer efter en kort stund cykling och vad händer? Inte ett piss jag kände i knät. Gu vad besviken jag är. Vad ska jag nu leta upp en läkare o gnälla om?

Fast ögat ska jag försöka kolla upp med min pappa optikern nu ikväll. Granbarr är inget kul. Det är bara en liten ytlig bödning bredvid Iris så jag tror nog inte det är nå fara. Linsen var inte repad så det är en bra bit från de känsligaste områdena i ögat. Linsfri dag på jobbet i morgon blir det iaf.

andematt skrev:

> Men... Vad sur man kan bli.. Riktigt redigt
> besviken alltså. Här ger man sig ut i skogen
> för att mölja sönder knäet för att slippa den
> där diffusa känslan av värk som kommer efter en
> kort stund cykling och vad händer? Inte ett piss
> jag kände i knät. Gu vad besviken jag är. Vad
> ska jag nu leta upp en läkare o gnälla om?

Spring i några långa riktigt branta nerförsbackar så kanske smärtan kommer tillbaka.

Själv har jag frikort hos läkaren så jag kanske skulle passa på!

Jo, det borde fungera MiaMaria. Det gjorde rätt ont under helgens vandringar i Glaskogen.. Hyfsat kuperat ställe det där..

Ja jag kan förstå kännsan att inte han nån att klaga på andematt.
Det är nått man måste ha nästan för att kunna leva :D

Men tack för turen i dag.

Hur många blir vi på söndag som åker till Abbas

Jordan
Bozz
Frolicc?

Du!!!

Jordan.
Jag skulle velat åkt ditt men jag skall ha fottbols match med jobbet sen skall vi ut efteråt.
så jag kommer nog inte vara i någon motions form direkt på söndagen. :D

Vispers det kan vara skönt med lite frisk luft när man har varit ute kvällen innan!!!

Jag vill med på abbas, hur ser det ut med anmälan? och måste man vara medlem i någon cykelklubb?

Jag kan köra och kan ta med 1-3 personer till beroende på hur det ser ut med cykelställ..

kul blir vi 4 st alltså? man betalar när man kommer fram o kostar inge extra!!!

Jag kan bidraga med två takmonterade cykelställ... oavsett om jag bidrar med mitt egna deltagande eller inte =) Dock ingen bil.

Så, nu har jag äntligen något att klaga på igen.

Statusrapport Öga:
Främmande kropp bortskrapad av ögonläkare nu på förmiddagen. Ytlig skada möjligtvis gammal på hornhinnan. Röd som faan i hela ögat och första kuren salva applicerad. Värker gör det och tårarna rinner. Troligen blev inte ögat skadat direkt av granbarren utan det blev kvar ngt skit under ögonlocket som skavt och nu irriterat ögat rejält.

Cykling: Det lär definitivt dröja ett tag..

PS. Här finns takställ att låna om ni behöver till Abbas. D.S

Aj, aj, aj! Lider med dig Andematt. Hoppas det går över SNART! Fast å andra sidan - hade inte vi bestämt gemensam come-back i skogen i oktober..? 6 weeks down, 4 to go

Senast redigerad av en moderator:
kan man köra den korta solo? i så fall är jag lite sugen.. skulle kört den längre men lagkamraten blev skadad.

Vet inte men det är nog inte omöjligt. Om du redan är anmäld så har du ju en plats iaf...

Maila 96gustavsson@telia.com eller ring 054-101548 och fråga!

Bozz på söndag kan du köra i tung tröjan. Ser inte Abbas i SCF kalender så det är nog ett svartrejs!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp