[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bozz.
Skulle gärna ha följt med på en långtur men tyvärr så får jag besök imorn.

Sumering av helgens tävling:

Kedjelåset gick sönder en bit ut på cykelsträckan och jag hade givetvis inte med mig ett nytt...
7st helvete, 12st faaaan, 4st faaaaaaaaaaaaaaaaaaan, 8st skit och 38 blandade svordomar senare lyckades jag ändå via lånad telefon nå min far som tog min verktygslåda i växlingszonen och åkte ut med så jag kudne laga kedjan. Blev så sen av detta och en felnavigering på cyklingen att vi inte klarade cut-off tiden ut på sista löpsträckan...

imorgon blir det cykel till kilene löpning 10 km cykel hem c:a3 mil alltsomallt och happyride onsdag
18.00- Vispers o MM kanske?nån mer?

Jag har planerat in löpning i morgon så det skulle vara bra... men kroppen känns så svag.

Halvmaran i helgen gick lugnt sista milen eftersom min mage klappade ihop så jag fick ta flera spystopp alltså var jag inte slut i kroppen vid målgång. Men jag tror att gårdagens landsvägstur på tio mil tog mer energi än jag trodde. Provade lite lätt MTB i morse och kände mig som gjord av hmmm.... ingen aning men nåt dåligt material.

Är jag pigg är jag på, om det inte cyklas för fort ut dit, min cykel är rätt dålig (inte bara min fysik som det fattas något hos).

Snart är jag på Bozz! Låter som ett gött pass, duathlon Kilene ToR.

Har varit så grymt tränings- och cyklingssugen idag. Benen pirrar liksom och skriker efter att få köra lite. Så kanske, kanske det blir en lugn tur med becanen på banvallen. OM höften och armen är med mig.

Åh, shit MiaMaria - vilar du nånsin??

Senast redigerad av en moderator:
Happytur på Brattforsheden nu på söndag.

Tiki det blir söndag efter så många happys ska springa tjurrus på lördag. Bozz Frolicc vet jag men det är säkert flera. Jag ska ut och titta om någon vill följa med så finns det plats i bilen.

Samling för samåk Shell Nobel kl 10.00. Vi är tillbaka ungefär 16.00.
Det kommer att gå i ett lungt och skönt tempo hela tiden.

HannaK om du inte ska med kanske en tjejkompis kan få provalåna din cykel???

Happyturen på onsdag är av intresse...kanske även kileneturen imorn. Ska till Kilene i vilket fall men dagsformen får avgöra om jag tar bil eller cykel.

HannaK skrev:
-------------------------------------------------------

> Åh, shit MiaMaria - vilar du nånsin??

Japp, jag vilade ständigt ända fram till förra hösten. Har en del att ta igen!

va kul då kanske de kan bli lite happy i veckan -17.30 hos mej imorgon?

bozz skrev:
>
> -17.30 hos mej imorgon?

Hmmmm.... ska jag hitta med hjälp av telepati tro?

Tja Bozz. och ni andra glade, på dagens spring tur förljer jag inte med.

Och på Onsdagen så blir det ingen HAPPY för min del.

Det blev en liten tur på banvallen igår. Både jag, cykeln, höften och armen överlevde turen. Värre var det med rumpan (måste skaffa ny sadel) och flåset (45 min var kämpigt, men nu kan det bara bli bättre). Var kanske inte helt begåvat för förkylningen gör sig lite påmind idag.. men uh, va gött det var att få ut och träna igen!! Fick dock troligtvis inte så många poäng av stilpoliserna: trailrunning-skor (måste gänga om så jag kan byta pedaler), längdskidbyxor, roddklubbsjacka och hjälm med skärm. Men, som sagt, gött var det!

Jordan, jag ska inte med på söndag så självklart lånar jag ut min cykel. Det sitter kombipedaler på, så det är bara att välja skor efter behag. Dock är jag i Gbg i helgen, men kan lämna nycklarna till chefen så kanske ni kan styra upp något ihop.

MiaMaria skrev:

> Japp, jag vilade ständigt ända fram till förra
> hösten. Har en del att ta igen!

Ha, ha. Okey då

Men Hanna, oktober sa du ju... inte ut i skogen och skada dig på ngt nytt ställe igen nu (som jag):o)
Fast igår testade jag linser igen och ögat verkar ha läkt ihop rätt bra på en vecka.

Däremot har jag dragit i mig nån elak luftburen sak som grabbarna dragit hem så nån Onsdagstur blir det inte för min del ändå. För möe wiskey, öl och vin i lördags tror jag tog knäcken på imunförsvaret men det var gott.

Man banvallen är ju helt platt, inte så stor risk att ramla där. Skogen får vänta till oktober. Skönt att det verkar gå framåt med ögat! Trodde whiskey var bra mot baciller..

Bra för baciller, inte mot baciller... Tydligen.
Men det var det minsann ingen som sa till mig. Varför är det aldrig nån som berättar det viktiga i livet för mig? Nu när jag blivit vuxen och lärt mig dricka whiskey...

*snörvel* *buhu!*

Ähh, behåll korgpedalerna och så får du ett par spurtklossar av mig istället =)

Grå ullstrumpor, ca 15 cm höga.. Rakning svarar jag inte på!

Spurtklossar kanske är ett alternativ. Hade iof redan köpt pedalerna innan vi upptäckte att det var fel gängor, så jag har ett par liggande. Å pedalerna är inte precis senaste snitt, så de kanske inte är kompatibla med spurtklossar.

Efter att fört samman informationen om Hannas utstyrsel är jag rätt säker på att hon antingen kommer bli plockad av banvallen nästa gång eller bli trendsättare för det nya modet. Jag blir nästan sugen själv. Har dock inte alla delar i hennes trevlig utrustning.

Funderar på att sätta på mina korgar på racern, det verkar rätt!

Känns som rakning bara behövs om man kör kortbyxat? Vilket man iförsig bör göra tills snön faller.

Tack Jordan och Ratman för närvaron i söndags!

Kan Ratman möjligtvis synas på en Giant AC emellanåt? Kan ha blandat ihop saker och ting... :

Nu har jag lämnat in min framgaffel på solsta... får hoppas att det går bättre för mig än för tiki.

de e mest tjöt på forumet nu för tiden o lite verkstad :)eller? MM jag bor på herrhagen men vi kan ses på kanotklubben kannikenäset vid 17.30? nån mer?

Tack för en bra dag Thomas. föresten, du måste har blandat ihop mej med nån annan, Jag har cyklat på min Sportex "specialare" alltså Peak Cycles Mt Sturt 29er. Nu har jag köpt en Commencal Meta 5.5.2 som jag hann prova i typ 45 minuter innan fot leden sa ifrån! LÄÄÄÄÄÄÄÄNNNNNNNNNNNGTAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR!!!

Bozz, tror herr Trangärd kommer med. Är du och jag smarta så springer vi riktigt långsamt. Då får vi garanterat vara ifred!

*ahh trevligt Happy existerar igen... :-)

Jordan och undertecknad utlyser en Happyrajd nu på söndag i oasen Brattforsheden. Vi har ca 2,5 mil välbekanta och fina slingor som vi kan avverka. Sedan vore det trevligt improvisera och testa nya avstickare också. Matsäck är ett obligatorium.

Mitt förslag på tidpunkt är kl 11 vid Shell på Norrstrand (bredvid Macdonkan). Vid den tidpunkten bör man väl vara vid liv??

Någon intresserad? Vore kul också om Jansson99 tog sig tid att hänga på.

lovar å forSokA PÅ SÖNDAG .tack för berömmet MM de va väl min bak du mena förstår jag!? :)

bozz skrev:
.tack för berömmet
> MM de va väl min bak du mena förstår jag!? :)

Självklart!

Surt att du var snorig Andematt men hösten är lång och jävlig så det blir helt säkert fler tillfällen.

Jordan, vi fixar det innan avfärd kl 11. Ring gärna mig eller pm:a så gör vi upp vart vi träffas.

Modernt skrivet Bozz med versaler i stort och smått om varandra.

eN BliR ModÄRnEre Å ModÄrneRE föR VarJE År SoM Går Vett DUUUUUUUUU kul på söndag men först tjurruset!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp