[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lördag låter riktigt intressant. Líte för länge sen man cyklade nu. Och backarna låter ju toppenkul :D

Va roligt med lite bilder Tiki. Såg riktigt roligt ut. 2 veckor rehabilitering kvar, hrmf ;-(

Har ägnat förra veckan åt att ta isär spreja och putsa på en gammal 20 tummare jag fick av Bozz. Leon, min 8 åring, blev riktigt nöjd. Tack Bozz

Gött Ratman kurera dig snabbt så får farbror Tiki ta några kort på dig när du cyklar med ett konstant smajl på din Commencal.

Jag utlyser en hederlig onsdags-happyfärd med samling kl 18.00 vid cykelhallen. Det blir lite allmänt I2-muschel. Medtag pannlampa och lämpligen ström i batteriet (ladda ikväll?!)

Hej Happiers. Jag har spunnit vidare på en idé ifrån Jordan. En HappyMTB resa till Wales.

MTB har blivit rätt stort där borta och det finns bra med MTB centres med singletrack och annat gott i olika svårighetsgrader. Jag har kollat upp lite priser å platser basserade på 6 pers i 7 dagar och det skulle kosta ungefär 6000:-/pers + mat, öl och reserve delar (slang, däck etc). Låter intressant? Läs vidare...

Ryan air flyga från Nyköping till Liverpool. Där hämta en av er hyrbil och så kan jag träffa er med bil och släp till cyklarna (hoppas jag kan fixa bil å släp bara). Just nu är biljett pris 1842:- inkl cykel frakt.

En Astra hyrbil kostar ungefär 600:-/pers inkl bensin
Jag ska försöka hyra en Landrover med släp från en kompis, annars hitta jag på nåt annat lösning kanske räkna med 400 spänn/pers för det.

Boende i "bunkhouse" i staden "Machynlleth" 1341:-/pers/vecka.
Kök, cykel inlåsning, cykel tvätt (och säng kläder vid behov 50:- för veckan) Slingorna Mach 1, Mach 2 och Mach 3 börja direkt utanför och det är 5 km till ClimachX:

http://www.mbwales.com/en/content/cms/Bases/Machynlleth/Machynlleth.aspx

och 40 km ifrån Nord Wales' MTB Mecca "Coed Y Brenin":

http://www.mbwales.com/en/content/cms/Centres/Coed_y_Brenin/Coed_y_Brenin.aspx

Det finns lite annat i trakten också, och man kan ta mellan 40 minuter till 2 1/2 timmes biltur en dag om man vill prova ett annat ställe

Det är tidigt än. Alltså priserna är väldigt preliminära. Tänkta kanske ta det när jag är redan där borta, runt Juni 2009 (också preliminärt pga att min semester fastställs tidigast Januari 09) Hör av er om ni är intresserade. Ratman

Jordan. De hyra ut hardtail cyklar (Giant) i cykel affären på andra sidan Bunkhouset. Kostar 66 pund, 820:- för 3 dagar - dag 4 & 5 gratis, men som jag förstod det så är man utan cykel första och sista dagen på en 7 dagars semester men det är väl lagom. Det finns bättre utbud i Coed Y Brenin. Jag betalade 40 pund 500 spänn för en dag för en hel dämpad specialized stumpjumper fsr elite. I år gör dem Trek, antagligen Trek fuel EX8. Man kanske få lite bättre pris över 5 dagar men du kan nog räkna med typ 30 pund/dag alltså 1800:- för 5 dagar. Jag kan ringa imorgon om du vill.
Ni andra, om ni är intresserade kanske man kan få lite bättre pris på hyran om ni är fler. Jag ska ta med min cykel eftersom jag är där en längre period. jag föredrar hel dämpad, det är som det är i Wales om man välja röd eller svart banor speciellt. Hoppas det hjälper

De länkarna är ganska gamla nu (2002).Kolla ClimachX 2008

Här finns en annan sektion från samma led. Jordan kolla in 3min 09 sek det är därför jag föredrar en hel dämpad. Ganska typiskt för Wales. ;-)

Usch, jag har hatt se gruvligt môe å stå i att je int på någe vis hönne mä te å läse i Kallsta-trån.

Kil-tura i metten å mars såg gôrskôj ut, liksom Bohusleden vecka etter. Repris te vårn kanskö?

Nä nu måste jag te å läse igen.....

Gud va det ser fint ut i Norge också. Jag kan tänka mig att det är lite lättare för er att läsa väg skyltarna än i wales också ;-) men hand byggda flytande singletrack är fantastiskt roligt. Finns det nåt sånt i Norge borde det var toppen kul.

18:00 Cykelhallen på I2.

Jag o Tiki ensamma i skogen? Hur ska det gå?
Borde inte nån vuxen följa med, typ?

Jag kommer eventuellt med om jag hinner hem från jobbet. I så fall är jag där till kl. 18.00 så ni behöver inte vänta..

Skoj att Wales och Skeikampen är på tapeten. Verkar riktigt intressant med båda. Jag ska ta och skramla så får vi se hur långt slantarna räcker. Gôrbra också att Jansson99 redan börjat prata bred värmländska - så att vi förstår varann liksom.

Förresten nu har jag fått en karta med cykelstigar inritade över en ansenlig del av Arvika. Den är ritad av någon som cyklat mtb så det finns en del att utforska.

Jag och Andematt i mörka skogen dé blir grejer dé!

Jag har införskaffat en terrängkarta(gröna kartan) och tänkte med kartstället på styret ge mig ut på en del upptäcksfärder under vintern. Upplagt för några sköna happy rekognoseringsride :)

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Förresten nu har jag fått en karta med
> cykelstigar inritade över en ansenlig del av
> Arvika. Den är ritad av någon som cyklat mtb så
> det finns en del att utforska.

Men seså! Kom hit då så att vi får ge oss ut och stigreka

Med hänsyn till det något oroliga läget på valutamarknaden har jag nu avbeställt allt som inte fanns i lager. I praktiken mina schwalbe ice spiker, ett wtb däck för andematt och tikis båda däck. Har fått det bekräftat via mail men inte via "my account" på deras sida. De har heller inte dragit pengar från kortet... återstår att se vad som händer.

Frolicc the Valutatrader liksom bah! =)

Nä, nu hägrar en nytvättad skog. Gott med en liten regnskur så man slipper tro att man ska komma hem torr.

körde två våldsamt snabba varv på milspåret i tyrskogen. Spännande att ligga på rulle i 35km/h när man knappt ser någonting för mörkret och alla löv.

Får se till att skaffa mig en egen pannlampa så det kan bli lite mer happy-rides framöver.

Hemma igen. Trevlig tur på tu man hand med Tiki men nu får CRC se till att skicka det där däcket för mitt gamla slitna Maxxis Dy-No-Mite är verkligen ingen höjdare.

Det regnade iaf på Orrholmen 17:40..

Ska du hålla det där tempot KONAmi så vettesjutton vilka happyrides i den här stan som passar ;o)

ibland måste man ju cykla bara för att det är kul också :)då är ju Happy rätt ställe att vända sig till.

Har funderat på att köra en trippelhappy om någon är sugen. Först en happy-meal på mcdonalds, sedan på olika små vägar till forshaga där man köper lite godis på kiosken Happy-station, för att sedan återvända mot karlstad och avsluta med sushi på happy-kitchen...

Bozz.... Tänker du köra sjukt hårt eller kan man orka hänga på? När blir det egentligen mörkt om dagarna?

/hon som har noll koll

det blir mörkt ca 18:20, men solen går tydligen ner redan 17:30 enligt smhi.
Det är väl för att ljuset är så långsamt att det bli kvar ett tag efter att solen går ner ;)

Hallå, hur går det med fysiken egentligen????????

Tänkte köra en happysvettorunda när min sadelstolpe kommit. Snabbaste vägen till forshaga, till kil, och sedan hem. (Eller så kör man förbi deje på vägen.) Vad som gör rundan svetto är att man inte stannar vid varje kurva utan faktiskt kör utan stopp. Dock är farten inte så hög. Varför inte en lunch i kil innan färden hemåt börjar? Total tid: Under 5 timmar

Vilka är intresserad av att hänga på? KONAmi har inte tillåtelse att stå över så hur är det med övriga?

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> det blir mörkt ca 18:20, men solen går tydligen
> ner redan 17:30 enligt smhi.
> Det är väl för att ljuset är så långsamt att
> det bli kvar ett tag efter att solen går ner ;)

Här är där där man är och där är där där man inte är. Hit är dit om man inte vet.

Vilka ska med på lördag till Brattfors???

Vi åker från stan ca 09.30. Vi kör väl runt i 4 till 5 timmar sedan åker vi hem.

Det blir lugnt hösttempo så att alla kan följa med.

att man aldrig har kameran med sig. har väntat länge på att nån skulle dyka i djupa diket på stockfallsturen Hehe lite kul att det blev du MM.

Du borde förstått att jag skulle ligga där. Att inte kameran var med var alltså bara rejält klantigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp