Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Vilka tänker åka Kolmårdsbiken nästa helg?

Man kan välja att åka följande klasser.
Tävlingsklasser:425 kr plus eventuell engångslicens, 75 kr.
Motionsklass 60 km: 400 kr. Ingen licens behövs.
Motionsklass 40 km: 300 kr. Ingen licens behövs.
Motionsklass 20 km: 250 kr. Ingen licens behövs.
Motionsklass 12 km: 150 kr. Ingen licens behövs.
Ungdomsklass: 70 kr
Nybörjarklass: 30 kr

Hittills är vi
Jag
Paul
Niklas A

Vi samordnar transporten men anmäler sig gör man själv!

För att anmäla sig följ instr på denna sida:
http://www.kolmardsbiken.se/index.php?page=2

Läst på hemsidan.
2010-04-20 12:02:43
Banan bättre än någonsin.
Stigarna har torkat upp och de blöthål som fanns på banan är spångade, kärret vid varvningen är borta, starten är breddad...nu finns det ingen ursäkt för att inte anmäla sig till Kolmårdens Häftigaste MTB-Lopp.

Vi ses imorrn med spade och spett..

/C

CONNY, Hur gick testrundan?
Är det bara Conny,Peter A4U och jag som ska till Kolmårdsbiken.Det är bara vi tre som är anmälda?
Kom igen nu SCK-are.

Gunno: ska anmäla mig till kolmården idag.
Imorgon blir det ett morgon pass vid ca 09:00 vid vasavallen. Jag tar MTB då.

Senast redigerad av en moderator:
Hallå Strängnäs! Växjö calling!

Ska till er kära stad för att jobba ett par dagar. Tänkte ta med cykeln då Hotell Rogge var så bussiga att fixa ett rum att låsa in den i.

Har läst lite i den här tråden och kommit fram till att det verkar finnas en del bra stök/teknisk och kanske lite nerförscykling i skogarna.

Nån som har lite tips ungefär vilket område det rör sig om? Kanske rent av någon som ska ut på en runda och kan tänka sig att ha en smålänning i hasorna? ;)

Hej Växjö. Välkommen till Strängnäs. Det finns gott om stök i skogen. Vi brukar köra en del kvällar, lite olika när. Låt oss veta när du kommer så försöker vi träffas då. /n

Hej, Salkin o jag kör i morgon kl 0900 MTB från Smol. Tänkte cykla LVG onsdag fm om någon vill hänga på??? Det är ju det här med jobb på helger och kvällar som gör att jag kan ge mig ut lite udda tider. I helgen ska jag iväg på en kryssning. men jag tänkte cykla LVG på lörd fm kl 0900 från smol. hoppas på sällskap. Hade det inte varit för kryssningen så hade jag ställt upp i kolmårdsbiken. :-D.

Hej på er cyklister!

Här har ni bilderna från Vårjakten. Det var lite sent, men det har varit lite ont om internet för att kunna ladda upp bilderna.

http://www.facebook.com/editalbum.php?new#!/album.php?id=100000138075917&aid=21048

(Alla facebook användare kan se dom) Jag måste hitta mitt inlogg till flickr.com så alla icke Facebook-medlemar kan se dom också!

Tack å hej! // Felix

Ses på lördag(?)

Torsdag 29/4 kl 18.30
Racer från SMOL. Kort och snabbt.
Prognos: Regn. +5C.
Vi kör oavsett väder. Blir det för jäkligt kör vi ett extra varv, bara därför att.

Jaha och så testar även jag.....
Såg ni att Connys gamla gäng ordnar en 12h tävling låter kul, någon som är intresserad?
Lasse

>nills

Blev avfärd tidigare än beräknat. Checkade in på Rogge idag vid 17 och efter att studerat eniro en stund så hanmnade jag till slut vid Karinslund, öster om Enköpingsvägen. Harvade runt där ett tag och hittade en hel drös med upp/ner-stigar!

Det var jäkligt halt och ibland även väääldigt såsigt! Verkar som det är hästar i spåren ibland då det låg skit lite här och var. :p

Kanske blir en sväng imorgonkväll om jobbet inte drar ut på tiden.
Pillar in en bild från dagens tur.

Bilagor

• DSC_0021l.JPG
    DSC_0021l.JPG
    187.3 KB · Besök: 25
Om nu eniro har godheten att fungera så visar quick n' dirty-länken nedan STARTen på MTB-banan som finns i anslutning till klubblokalen, utmarkerad med STOPP.

http://kartor.eniro.se/m/pgT0l

Från Vasavallen: Ta cykelbanan på vänster sida mot rondellen. Åk genom tunneln under vägen. Ta direkt vänster och åk i dikeskanten (eller uppe på vägen) fram till de tre stora stenbumlingarna vid anslutande grusväg. Kör grusvägen rakt fram till första kraftledningsstolpen och hitta stigen som går i stort sett rakt fram (svår att se innan man ser den), alltså inte den tydliga stigen vid taggbusken som viker av 90 grader från grusvägen vid kraftledningsstolpen (den stigen kommer man tillbaks på, men banmarkeringen som finns går bara åt andra hållet). Sen ska det vara nymarkerat runt en 5 km slinga. Vore bra om det teståktes av någon utböling för att se om vi gjorde ett gediget jobb med markeringen i söndags. Lutningarna på banan är tyvärr moderata. Vi har beställt ett berg, men det har inte kommit än. Löpspåren är, förutom de korta bitar där banan går, tabu.

Kolla även in Långberget ovanför tågstationen om du bara hinner köra nåt snabbt i närheten. Där är det lite brantare, men eländigt kort. Där har jag lämnat lite bromsspår på parkvägarna som jag anser duger för rekreationscykling. Men akta faster Agda som rastar hunden även om din dämpare verkar klara det mesta.

McBredsladd skrev:
-------------------------------------------------------
> Torsdag 29/4 kl 18.30
> Racer från SMOL. Kort och snabbt.
> Prognos: Regn. +5C.
> Vi kör oavsett väder. Blir det för jäkligt
> kör vi ett extra varv, bara därför att.

Kort och snabbt, tänker du köra ifrån mig??? Och tar du ett extra varv så kommer du ju ifatt mig!!! Jag tänkte nog dyka upp :-)

Phija: Nädå, du kommer inte ha några problem. Det väntas såklart in om det skulle behövas.
Paul: Deal. Vi åker ut på Fogdö. Möts nånstans på halva vägen.

Även jag hittade dit! Missade er med några minuter bara, kom dit vid 19.05
Kan bara hålla med jesster73! Riktigt skojigt, och stundtals sjukt jobbigt! "Fan, är det inte slut snart?" Tänkte jag ett par gånger iaf. Då det var grymt lerigt fick jag köra en snabbtvätt i den stora vattenpölen på parkeringen innan inlastning i bilen! ;p

Körde dock fel ett par gånger i början. Cykeldatorn visade 9,5km från parkeringen vid rondellen. Var sträckan verkligen 5km? Antingen så visar datorn fel eller så körde jag så in i helvete vilse och det snabbt! Hela rundan tog knappt 1tim totalt.

Nej! Vad trist att vi missade varandra.
Vi väntade nog inte mer än någon minut efter 7, vi trodde inte någon annan skulle dyka upp med så kort varsel och i sådant halvsunkigt väder.
När vi kom i mål såg jag en annan cyklist på avstånd, men jag tror han hade en Scott Scale.
Din Specialized ser riktigt trevlig ut förresten, borde funka bra bland rötterna.

Torsdagsträningen med temat "Kort och snabbt" blev riktigt bra och inte alls så kall som prognosen visat. Det var 15-20C och regnet följde bara med halvvägs ut till Vansö. Sedan var det torrt. Vi var dessutom riktigt många jämfört med tidigare torsdagar (då jag mestadels legat på rulle på min egen skugga). Fast istället för att åka runt och mysa i klungan smällde vi av ett individuellt tempo. Den oheliga sträckan sattes till 10 km, pga att vändpunkten vid 5 km passade så bra. Vi körde så asfalten krullade sig. Ingen hade riktig koll på tiderna. Men, aj, vad det smakade mjölksyra i motvinden hem.
Det goda sällskapet bättrade dock på den cykelkulinariska upplevelsen. Det blev fyra bockstyren av fem möjliga, endast det initiala regnet drog ned betyget.

Edit: 10 km, inte 14 km.

Tack McBredsladd för ditt sällskap och utläggningar om våra träningstillfällen, det är riktigt underhållande. :-) Betygen med bockstyren gillade jag skarpt. :-) Och jag håller med om antalet!!

Idag var det riktigt många som dök upp vid klubblokalen på morgonen. Men jag tror det skulle ha blivit ännu fler om träningstiden på lördagar var en timme senare, så att folk inte försov sig till höger och vänster. Hursomhelst kämpades det i motvind första delen rundan. Och inte vilken motvind som helst! Man kände sig lagom klen när man tittade ned på mätaren: 20 km/h. Trots att man stod på pedalerna och tog i som en tjurskallig oxe på lättaste växeln. Nåväl, när vi vände hemåt och det stod 60 km/h på mätaren (en kort stund åtminstone!) kändes det genast roligare. Phija guidade runt på pittoreska småvägar bortåt Kjula, Ostra & Co. Och jag vill åka precis samma runda nästa helg, för det var kanonfint. 102 km på mätaren när jag kom hem. Men jag har nog glädjemätare, för det var roligt varenda kilometer.

Hur gick det i Kolmården? Blåste det i skogen också?

Edit: Tre bockstyren.

Hej!
Jag kör racer idag någongång efter 15:00.
Blir runt en 7mil med ganska lungt tempo.
Sticker ifrån strängnäs 15:00 vasavallen ut mot markus och möter upp honom.

Torsdag kl 18.30 vid SMOL. Racer. Kort och snabbt. Oavsett väder.

En repris på förra veckans tempo för de som missade första omgången. Det handlar om att värma upp tillsammans lugnt och trivsamt ut mot Vansö och sedan åka individuellt tempo 10 km med vändpunkt vid 5 km. Egen tidtagning om så önskas. Behöver man längre temposträcka så finns det asfalt även bortom den imaginära 5 km markeringen. Därefter fikafart och skitsnack hem. Så är planen, men det kan bli annat beroende på övrigas intresse.

Torsdagen är självklar!! Tänkte även ut onsdagskvällen på racern. Har inte bestämt tid ännu, jag jobbar, kan tidigast 18.00.

Sure, vi rullar ut mot dig. Vill du inte åka fram och tillbaks kan du ansluta vid vändpunkten. Åker du 2.5 km förbi Granbecks och sedan vänder tillbaks får du ihop 10 km. Å andra sidan måste du ändå värma upp lite innan. Till nästa gång får vi leta reda på nån temposträcka som inte går på din uppfart! :)

Torsdagsträningens motvind efter vändpunkten var ungefär lika elak som förra veckan. Nästa vecka kör vi partempo, t ex 15 km Malmby-Stallarholmen-Malmby. Det verkar passa de flesta. ;)
Leta reda på en jämnstark kompanjon för bäst upplevelse. Eller meddela mig så parar jag ihop medelst lottning.

Tillbaka
Topp