Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

IndyGlow skrev:
-------------------------------------------------------
> VR 2010. Finns det planer på att ha någon grupp
> med tidsmål på VR? Finns det möjlighet att byta
> starttid till er tid? Byter man tid mot tid eller
> är det till VR´s kansli som man lägger in
> önskemål om ändring av starttid? Jag vill åka
> på mellan 10-11 timmar.

Jag vill åka på 7-8tim, men tyvärr blir det nog 10-11tim. ;-)
Man får nog vända sig till kansliet för att ändra tid.

Cykla racer ikväll någon? 19.00 från SMOL!

/C

Ikväll torsdag kl 18.30; Vansö-Hässelbyholm-hem, ca 1,5 timme. Lördag kl 10: 3-5 mil, Söndag kl 09: 12-15 mil beroende på humör och väder. Detta är mina planer. Öppen för andra förslag eller idéer. Målet är dock att få ihop ca 25 mil till innan måndag /n

Inte helt omöjligt att jag svänger förbi på en blå cykel denna ljuva sommarkväll.

Postride:
Dagens träning var som en vällagrad ost. Stark och karaktärsfylld i de inledande uppförsbackarna mot Stallarholmen. Rund och av godaste kvalisort att avnjuta i trevligt sällskap mot Mariefred. Motvindsdragningarna var lätt kryddade av viltsmak som förhöjde känslan av vardagslyx. Inte alls som de där billiga hushållsost-rundorna för 29.90 som vi körde i april. Konsistensen var krämigt fast och lite svettig när man fick ligga framme och dra en stund, precis så som sig bör för bra ostar. Att det var en bra ost märktes också av att den starka karaktären höjdes och höll i sig ända in till sista biten. Eftersmaken var frisk av både nötter och frukt. Utsökt, mina vänner!

Senast redigerad av en moderator:
-->McBredsladd. Du VET hur man ska skriva så att man förstår att man har missat ett bra pass. Och jag som älskar ost, det här hade varit något för mig. Tyvärr jobbar sambon kvällar den här veckan, så det blir ingen kvällsbike. Jag siktar på Söndag.

Jag visste inte vad ost var innan jag flyttade till Strängnäs - och fick smaka Christer "Ostaffären special". Jag visste inte vad cykla var innan jag fick chansen att köra en 5-milare med McBredsladd och Stefan. Mina vänner, tack för en fantastiskt givande runda. Jag kan bara konstatera att ovan essä i allt speglar kvällens övning och vidare uttrycka min medkänsla till alla som inte hade möjlighet att vara med. Tack, tack, tack.

Eder tillgivne /n

I rode into S-näs in the hope of meeting you guys but you were not to be found. Rode back home via Näsbyholm-Vansö-Hesselbyholm.40km.

Var ikväll ute och testade Ebbes slinga bakom Löt, eller, delar av den eftersom jag lyckades villa bort mig då jag efter ett tag glömde kolla markeringarna och drog på i vanlig stil i "hemmaskogen".

Några stigar på slingan var nya för mig - vilket var riktigt kul - snyggt uppsniffat där Ebbe!
Kan rapportera otroligt fina förhållanden i Löt med snabba & torra stigar!

/H

Hej där mina herrar, ni vet väl att jag jobbar med ost, jag kunde framför mig se Grevén, Gamle Ole, och den utsökta Blu Gourmen framfarandes utmed vägarna!! :-D

henkeboy skrev:
> Var ikväll ute och testade Ebbes slinga bakom
> Löt, eller, delar av den eftersom jag lyckades
> villa bort mig då jag efter ett tag glömde kolla
> markeringarna och drog på i vanlig stil i
> "hemmaskogen".
>
> Några stigar på slingan var nya för mig -
> vilket var riktigt kul - snyggt uppsniffat där
> Ebbe!
> Kan rapportera otroligt fina förhållanden i Löt
> med snabba & torra stigar!
>
> /H

Henke, nämen tjena lever du ;-)

/C

gunno skrev:
> I rode into S-näs in the hope of meeting you guys
> but you were not to be found.

Oh no! Jag skäms. Om jag vetat att du skulle komma hade jag aldrig röstat för en annan runda än den nills planerat. Du missade ingenting. Det var faktiskt rätt tråkigt. Man hann inte snacka nåt eftersom man hade fullt upp med att försöka andas.

Kommer du på söndag?

MeraLeraConny skrev:
> Henke, nämen tjena lever du ;-)
>
> /C

Jodå, däremot var cykeln rätt dammig där långt inne i garaget... ;-)

henkeboy skrev:
> Var ikväll ute och testade Ebbes slinga bakom
> Löt,

Kul att du testade, jag tror att du är först i klubben att testa. slingan är lite så där lagom men kul tycker jag.

Har du kört något på stigen utmed mälaren som går till Vaxängsfjärden?
I höstas var den belamrad med träd som bävrarna fällt.
Tänkte att man skulle göra en snitsling mot Stallarholmen men jag måste hitta fler stigar där borta.
Det kanske vore en ide att vi tog en tur tillsammans, så behöver man inte sniffa så mycket.

I morgon söndag är det generalrep inför VR.
Start kl09.00 från SMOL (LVG) för färd mot Södertälje - Gnesta - Hem (ca 12-14mil)
Ladda med mycket mat och dryck samt även en peng till kaffestoppet.

Antar att det också kommer vara ett gäng som kör MTB kl10.00 som vanligt.

Vi ses!
/C

Letar efter någon som har en extra mtb att låna ut från midsommar och en vecka framåt? Cykeln ska användas av en kille från down-under och som inte kan ta med sin egen mtb på flyget. Någon?

Mr E

phija skrev:
> Håller just nu på att vila mig i form inför
> Havvättern på söndag!!

Lycka till imorgon Pia.
/C

Ledsen grabbar för mitt strul med punktering och trötta lungor idag på träningsrundan (som slutade för mig i Laxne), tack Conny för lån av slang.
Du får tillbaka slangen omgående.

//Conny Johansson

Conny: det är mest synd om dig - som missade en suervän tur. 140 km säger min mätare, rullsnitt 30 km/h och en dryg timmes rast på det. Trötta men lyckliga borde vi nu vara någorlunda redo för VR :-) /n

MeraLeraConny skrev:
> phija skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Håller just nu på att vila mig i form inför
> > Havvättern på söndag!!
>
>
> Lycka till imorgon Pia.
> /C

Tack, Det känns bra, jag är nöjd 4,41 :-D

IndyGlow skrev:
> 4,41*2=9,22, ser lovande ut. Jag visste inte att
> du siktade på SUB 9,30 ;-)

Åja,åja, det är dubbelt så långt!! Men jag skulle verkligen vilja klara under 10 tim. :-D Det är så mycket som spelar in, väder, vind, klungor mm mm. Vi får väl se vad som händer, men gumman är seg, man vet aldrig!! :-)

Janne, Stefan, Conny och Niklas A är på för en timmes runda i kväll. En sista check inför VR! 19,30 Smol. Själv kommer jag för ett litet snack ang VR

Hej. Dr J och Mr E bad mig hälsa att de har startat en ny sektion inom klubben. Detta som en ren protest mot, som de säger "alla tråkmånsar som ska ligga å nöta landsväg helt i onödan - tråkigt...".

Herrarna kommer ha en introduktion i ämnet och ber intresserade anmäla sig här eller direkt till dem. Inspiration till program och uppvisning finns på

Dr J har lovat att leda introduktionen genom att köra två av de moment du ser i mitten av filmen.

Välkomna och lycka till

/Niklas

Japp, så är det. Danny McDonaldseatingskill i filmen har ju något billigt odämpat och utan växlar.
För oss med våra heldämpade hojar är det där rena barnleken.

Hej Strängnäscyklister.

Vågar man cykla (racer) på 55:an mellan Strängnäs och Enköping? Jag har brorsan i Enköping och tänkte cykla dit från Katrineholm. Finns massor av roliga asfaltsvägar till Strängnäs men 55:an mot Enköping verkar smal och livsfarlig när jag har kört bil där. Någon som har testat?

pfjord: Strängnäs är lite som en slutstation om man försöker ta sig norrut. Jag skulle nog köra via Eskilstuna-Kvicksund-Västerås osv. Om man tvunget måste ut på 55:an kan man säkert pricka in nån tid mitt i natten när trafiken är glesare. Men mentalt bör man stryka 55:an från kartan. Eller göra en rejäl ansträngning att få vägverket att bygga lite cykelvänligare vägar norrut. Det går nog åt en dödsolycka eller två innan det händer, dock.

Jester73: Oj, ny definition på bergsetapp!

Håller med om att det är onödigt att nöta långa sträckor på tråkig asfalt. Åker man tillräckligt många varv på en barncykel i en liten lagerlokal kan man få ihop några mil på en kväll. Bra initiativ att starta en BMX-sektion. Nu är det väl bara att söka upp en ledig lagerlokal så slipper man motvinden på distansträningarna i vinter?
Det är helsnurrigt. Man blir matt av att se Matt.

Vätterncyklister: God tur imorrn! Njut hela varvet. Jag förutspår kanontider från er alla.

McBredsladd skrev:
> Jester73: Oj, ny definition på bergsetapp!
>
> Håller med om att det är onödigt att nöta
> långa sträckor på tråkig asfalt. Åker man
> tillräckligt många varv på en barncykel i en
> liten lagerlokal kan man få ihop några mil på
> en kväll. Bra initiativ att starta en
> BMX-sektion. Nu är det väl bara att söka upp en
> ledig lagerlokal så slipper man motvinden på
> distansträningarna i vinter?
> Det är helsnurrigt. Man blir matt av att se
> Matt.
>
> =related
>
> Vätterncyklister: God tur imorrn! Njut hela
> varvet. Jag förutspår kanontider från er alla.

Tack Markus!!

Ang Matts cykeltur tror jag han är rädd för skavsår i rumpan!! :-D

Hej och hallå!
En liten rapport från Gesunda.
Blött grisigt och jävligt men kul som fan.
På eftermiddagen blev det OK att köra den nya rundan "magic carpet" och satan i gatan vad det gick.
Hamnade en gång uppe på en velodrom har inte riktigt fattat hur det gick till....
Sen klarade jag även en rejäl bredsladd på ca 25 meter då leran sprutade som från en jetski.

Hej på ett tag! /Ebbe

Lycka till alla SCK:are som ska köra Vätternrundan!
Kom ihåg vad Ned Overend sade när någon frågade honom vad hans hemlighet var:
It's really easy, just push the pedals a little bit harder...

Tillbaka
Topp