Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Hej Alla!! Ska vi ta och lägga söndagsträningen i M-fred?? De har en jättefin slinga GC. 1,5 mil. Antingen så cyklar vi dit, eller tar bilarna med oss :) Jag tänkte göra dem sällskap, häng på!!

En bild från i dag. Tyvärr fick Peter punka när vi skulle ta ett varv till, Vi lagade och bröt för där sprack tidschemat.
/Ebbe

Bilagor

• 20110903528.jpg
    20110903528.jpg
    104.6 KB · Besök: 49
Hej oetzi9800!!
Körde deras slinga i dag, starten är vid golfbanan, banan är riktig rolig slingrar sig 1,5 mil innan du återkommer till golfbanan. Bra uppmärkt, jag missade endast på ett ställe, och jag brukar missa. MTB Mariefred på FB har mer info och de cyklar den så du kan bli guidad av M.freds mtbåkare om du kontakter dem

Nu är alla hela och rena efter Smeracet kan jag bara konstatera att vi var riktigt duktiga.
Inte elit men tappra.

Du Dick du är välkommen till våra träningar fast du slog mig. :-)
Mvh Ebbe

ebbeilöt skrev:
-------------------------------------------------------
> MTB Smol kl 1100 Peter och jag ska tjuvträna.

Tack för tjuvträningen.Synd att växeln strula.Men nu är den fixad så nu kan jag växla med alla 30 om ja vill. :~)

Funderar på att skippa träning kl 1000 i SMOL i morgon.
Måste fixa med stigarna här i löt, 2 träd har fallit över stigarna.
PS har fått OK av Ove Sjöberg att rensa på stigarna.
/Ebbe

Fixat lite i skogen i Löt! Nu är det inget lyft längre på ebbebanan3.
Sen fixade jag en eker när jag kom hem :-)

Bilagor

• 20110918560.jpg
    20110918560.jpg
    110.3 KB · Besök: 55
  • 20110918558.jpg
    20110918558.jpg
    113 KB · Besök: 46
Dags att anmäla sig till Stadsskogsturen!

Det är hög tid att inkomma med sin anmälan. I dagsläget har vi endast 2st anmälda! Får vi inte in fler föranmälningar tvingas vi ställa in även årets MTB-race, vore ju synd.

Anmälan – Anmäler dig gör du via e-post strangnasck@scf.se eller telefon 076-1334950 – senast 25/9-11, startavgift 100kr insättes på Bg. 402-8205
Efteranmälan – Kan göras på plats innan start mot förhöjd startavgift – 150kr
Start – 2/10-11, kl11:00

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1707036

/Conny

Senast ändrad:
Att det inte har kommit in så många anmälningar till Stadsskogsturen kan ju hänga ihop med att många tycker att banan är lite för tuff!? Jag har pratat med ett antal cyklister och många tycker banan är för svår och teknisk (alla är ju inte lika bra som Conny!)
Jag vill inte trampa någon på tårna men jag tror det vore bra för klubben att ha en mindre tekninsk bana som hemma bana!?
Mvh Peter.

Fullt medveten om det!
Alternativen till att lägga en bana i Stadsskogen (vilken är den plats vi fått tilldelad av kommunen)är inte så många. Just nu jobbas det flitigt med förbättringar och underhåll vilket kommer göra att det blir mer "flow" i banan.

/C

Banan är teknisk och bökig men sparar man på krafterna och inte överkör har man krafter kvar till "eld överfallen".
Banan tycker jag faktiskt representerar SCK bra.
Med tanke på att vid tävlingar så går de flesta av oss som tåget i skogen jämfört med övriga tävlande.
Mvh Ebbe

Jag tycker banan är lite för oteknisk för min smak men ändå väldigt kul. Om det är en mtb-bana tycker jag att det skall vara en klar fördel med mtb jämfört med cx. I nuläget är det så vilket jag alltså tycker är bra.

Om man vill förenkla banan tycker jag att man skall göra långa lättvägar runt hindren på sådant sätt att det går snabbare att köra den tekniska dragningen. Det skall löna sig att bli tekniskt skicklig på cykeln.

Banan är lagom tekniskt , vissa partier är mer snabbåkta vissa mindre precis som de ska va!
är de för lätt har man inget att sträva emot då blir de ingen utmaning... de som börjar cykla mtb får ett mål att sträva emot och vi som cyklat ett tag en rolig bana.

Håller med mytis om förenkling av banan , de skulle vara en bra lösning.

/ Niklas

Hallå kul att ni gillar banan!
Det jag menar är nog att det vore bra med ett alternativ då många i dagsläget hojar på spåret
vilket inte alltid är så lyckat med tanke på att det först och främst är ett löp och skidspår!
(jag hojar där jag med ibland) med ett lättare spår tror jag att det är enklare att få folk intresserade av mtb,jag har själv pratat med ett antal personer som undrar om det ska vara så svårt att köra mtb/ser det ut så på tävlingarna osv är frågar jag fått/samt även frågor ang var det finns roligare och lättare hojning!
Det finns ju en anledning till att Vasan blev full på 48 timmar/enkel hojning för alla!
Så det bästa vore ju om det finns både och eller!
Jag kan tänka mig att försöka ta tag i att få till ett lättare spår så att gnälliga otekniska gubbar som jag samt nybörjare kan hoja och ha kul!
Mvh Peter

Låter bra Peter!

Har du lust kan du ta ett varv och reka alternativa dragningar. Innan du sätter igång med omdragning vill jag att du kollar av med klubben (SCK) att vi är överens. Mao. ring mig - jag kollar vad övriga tycker och så arrangerar vi en "banbyggardag"..
Ok?

/Conny

Hej Conny!
Jag tror det är bättre med en separat slinga som är lite kortare samt lättare!?
Jag tror det blir svårt att hitta vettiga alternativ på slingan som finns nu eller!?
Mvh Peter
Ps.Vilken fart det blev Strängnäs sidan,annars kan det gå flera dagar utan ett enda inlägg!

Det jag försöker förmedla är väl hur vi ska kunna utveckla hojningen i Strängnäs med fler deltagare på träningar och på våra tävlingar!
Jag själv är inte så delaktig på träningarna eller våra tävlingar men det beror på att jag jobbar i stort sett varje helg från April till nov!
Jag tror att det finns en hel del Mtb åkare som inte vågar/vill komma på träningarna då många
tror att det är hårdköra på spåret i Stadskogen som gäller!
vad man än tycker om Vasan så är det ett jävla drag efter start platser i alla fall!
(Vasalopps folket i Mora tror att om några år så är Cv större än skidloppet!?)
Mvh Peter
Ps.Ebbe har du hojat Vasan?

Hallå Mytis visst är det så/jag har även försökt förmedla det till dom jag har mött/pratat med!
Jag vet ju att träningarna anpassas så alla kan hänga med och hoja!
Mvh Peter

Stadsskogsturen närmar sig! Vi har planlagt arbetsdag på banan lördag den 1a oktober kl10.00. Samling SMOL-gården iförd arbetsbyxor.
Det som skall göras är:
- Banmarkering
- Röjning sly
- Borttagning rötter
- Ifyllnad håligheter (skall försöka ordna sand i veckan).
/Conny 076-1334950

Tillbaka
Topp