Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Kul runda i söndags och bra uppslutning!
Jag har för avsikt att komma på onsdag, men har en liten, gnagande känsla av att jag lovat bort mig på annat. Jag måste kolla min sorgligt försummade kalender som är kvar på jobbet, och återkomma.

Aktiviteten på tråden har blivit allt lägre. Beror det på att vi är så bra på att träffas eller på att vi har tröttnat på att kommunicera...?

Nåväl. Torsdagen den 12 november kl 19.00 kommer vi ha ett gemensamt möte med Strängnäs CK i Malmbystugan. Syftet med mötet är att vi skall presenteras oss för varandra och se hur vi kan slå samman våra verksamheter.

Inför mötet kommer vi att ta fram en aktivitetsplan för tiden fram till nästa sommar. Planen kommer vi diskutera via mail. Om du vill vara med i diskussionen så meddela mig gärna. Låt mig även veta om fu vill/kan vara med den 12/11.

Annars ses vi på söndag som vanligt.

/n

Jag är på. Det var ju riktigt sköna gubbar i Strängnäs CK.
Låt bara bli att skrämma dem sådär med din laptop nästa gång Niklas.

Vad gäller den minskande aktiviteten i tråden tror jag det beror dels på att det börjar bli kallt och mörkt och därmed färre lägen för att posta om spontanrundor, och dels att mitt förråd av putslustigheter börjar sina.

När jag började med MTB för några år sedan (bland annat drivet av Dr J) var min bild att MTB handlar om lera och gegga - typ novemberkåsan fast utan motor. Efter att ha cyklat några år med bla Dr J kan jag konstatera att preferenserna är olika.

Nu när hösten kommer, härligt mycket lera. Vintern med sitt slask är snart här - ja då tycker doktorn att man skall dra ner på sin spontanaktivitet. En runda på söndagförmiddagen, helst på torra stigar får räcka.

Ja, jag säger du det...

/n

Men lera är ju smutsig ju! Man kan faktiskt få fläckar både på sina kläder och på sin cykel.
Nähä, nu ska jag nog gå och pyssla med mina frimärken.

Ja, det första störtade ju och brann som bekant, men det andra verkar mer hoppfullt. Beställt och skickat, men inte levererat ännu.
1000 kr totalt för två lampor som ser väldigt bra ut på pappret åtminstone, med undantag för batteritiden (ca 1-1,5 tim), men jag köpte med ett gäng extra.

På fråga ett svarar jag kanske, och på fråga två svarar jag jag.
Har fått mina lampor förresten, och de är helt bananas. De skrämmer slag på varenda älgstackare i skogen.
Naturligtvis fastnade de i tullen trots att de var skickade som "gift". Håhåjaja, det finns ingen tillit i världen längre.

Ja, det är klart man är på kl10.00 i morgon, nykammad och fin som vanligt :)

Torsdag eller den 12e nov? Den 12e är en onsdag! Vilken dag gäller?
Jag kan på onsdag, men bara ev. på torsdag..

/Conny

Hej

Som du kanske vet så är vi på väg att slå samman RoggeMTB med den anrika Strängnäs Cykelklubb (anno 1924). Eller, skall vi vara ärliga så är det nog snarare SCK som annekterar oss ungdomar… Imorgon, onsdag, har vi ett gemensamt möte kl 19 i nya Malmbystugan. Syftet med mötet är att presentera oss för varandra, ta fram en enkel aktivitetsplan och se vem som är intresserad av att göra vad framöver.

Agenda
- Presentation
- Medlemskap
- Aktivitetsplan 2008/2009: MTB och landsväg
- Rekrytering

Du är varmt välkommen om du kan och vill.

Väl mött

/Niklas

Kul att nå'n tar över när gubbarna inte orkar längre!

--rikard (gammal SCK-medlem)

Senast redigerad av en moderator:
Hej

Första mörkercyklingen för mig igår. Dr J:s lampor är grymma. Han ser ut som en korsning mellan Darth Wader och ET. Inger respekt. Vi körde den vanliga rundan och kan konstatera att det finns många stenar som man ser i dagsljus och barmark, men som blir intressanta överrasknignar i mörker och snö... Kul var det i alla fall.

Cykelcenter kommer ha öppet hus för SCK/RoggeMTB Tisdag den 25/11 kl 18.20. Så här säger Uffe: öppet hus för klubben. 18 - 20 Det är bara att droppa in. Scott kommer och visar lite 09:or och det blir specialpriser på hojar som beställs då. Vi kommer även ha specialpriser på en massa tillbehör, skor, hjälmar, belysningar, dubbdäck handskar, skoskydd, pedaler m.m. Cykelcenter bjuder på fika under kvällen.

Som ni vet påpgår arbetet med att införliva RoggeMTB i SCK. Alla som vill är välkomna som medlemmar i SCK. Medlemsskapet är än så länge kostandsfritt och ger bland annat; specialpris på tröja med klubbens nya logotype, rabatt på Cykelcenter, ett gediget tränings- och tävlingsschema för 2009.

Maila mig dina uppgifer - födelsedatum, namn, adress och telefon - så kommer du bli upptagen som medlem på årsmötet den 9 februari.

/n

Snö, sol och någon minusgrad imorgon enligt SMHI. Är äntligen någorlunda frisk från min fem (5!) veckor långa förkylning. Kan inte haka på söndagstrippen - någon som vill med ut imorgon lördag runt 11-bläcket?

Wow, välkommen tillbaks. Vi har saknat dig. Under tiden du varit borta så har RoggeMTB blivit SCK. Din fantastiska logga börjar redan öka i samlarvärde. MeraLeraConny är i bättre skick än någongsin, Dr J har inveterat hela världsmarknaden av lampor och Mr E har ägnat tid åt simning och dryckjom isf cykeln. Dessutom har det dykt upp nya förmågor och jag har fått (...köpt) en ny hojj.

Ingenting, inte ens min nuvarande förkylning, kan stoppa mig från att cykla imorgon. Jag kommer, om än febrig, snorig och hostig, att infinna mig vid kiosken kl 11.

Väl mött

/n

jesster73 skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi kanske borde döpa om oss Strängnäz ZK?

Ja, varför inte?! Delar av Larz-Kristerz har ju huserat i Strängnäs tidigare under namnet Jannkess.

Nå, blev det något cyklat?
Man är aldrig så cykelsugen som när man inte kan...

Vi ses väl hos cykelkranen på tisdag 18.20?
Vore kul om det kom ett gäng nu när han fixat dit leverantörer och allt.
Själv är jag belagd med shoppingförbud efter att jag förköpt mig lite på Applestore, men det man (hon) inte vet har man inte ont av.

Jora vi cycklade rundan uppe vid gamla elljusspåret och lite i stadskogen.
Kul att nån har fixat lite på stigarna ,blir lite roligare då !!!!
har planerat att dyka upp och kolla lite då.
Hoppas det dycker ett par stycken om du har fixat med levrantörer o allt:
/ Niklas

Förkyld fortfarande. Jag antar att det är lika frustrerande som att ha jour - eller Drn? Sålunda ingen cykel i helgen (förutom två rundor från hemmet till kiosken för att meddela att jag inte kunde hänga med samt ett 50-tal varv i åttor runt hallbordet, in i TV-rummet, vidare in i matsalen, runt matsalsbordet osv... Frun sa att det var ok eftersom cykeln då fortfarande inte hade smakat på någon utevaro. Sonen jublade och hängde på på sparkcykeln - han har potential) Nåväl; eventuellt blir det premiär efter tisdagens öppna hus på Cykelcenter om snuva och hosta då lagt sig.

På tal om tisdag. Missa inte träffen på Cykelcenter. Flera leverantörer, bla Scott, kommer vara där. Bra priser på höst/vinter-prylar utlovas. Dessutom får vi chansen att snacka igenom höstens/vinterns träning och eventuella aktiviteter.

Sprid gärna budskapet till övriga intresserade MTBare (det kommer nog finnas någon schysst landsväg att kolla på oxå.)

/n

På söndag tänkte jag försöka rädda min käre bror ifrån sitt öde som asfaltsråtta (läs: lvg-cyklist).... Haken är tillgång till cykel, är det någon som skulle kunna tänka sig att låna ut en cykel+skor på söndag? Jag tar isåfall den så tar brorsan min cykel.

Dessutom tänkte jag föreslå att testa halvnya jaktmarker - vad sägs om att köra en tur bakom Löt? Jag har rekat flera fina stigar under hösten.

Har ni några planer på att cykla i jul? Jag ska hem till Strängnäs från förskingringen och skulle vara intresserad av att cykla lite om min gamla hoj fortfarande rullar. Annandag jul eller förmiddagen 27/12 kanske?

Hej, Kul. Löt låter bra. Samling vid kiosken kl 10 som vanligt.

Jag kommer försöka cykla en hel del i jul. 21, 23, 25, 26, 27, 28, 29. Tider på tråden.

/n

Jesster: Grymt bussigt - vi dyker upp ett par 5-10 minuter innan 10 imorgon på din uppfart. Stl 44 blir en häftig utmaning för mina pygmefötter av modell 42/43, men det får lösa sig med det klassiska tricket med ett par extra strumpor... ;-)

Vi ses imorgon!

Ja ja, vad vore väl en dag i skogen, dötrist, långtråkig och och alldeles underbar.. :)
Nä ni vet det är mkt roligare att stå i kiosken på ridskolan hela dagen imorgon och nu har jag ju fått chansen!

Ha så trevligt.

Jag kommer f.ö. att vara hemma under julen och är gärna på för lite cykling under helgerna.

/Conny

tjena grabbar

Blir det någon juldagenscykling? Jag ska till svärföräldrar på måndag och funderar på att ta cykeln. Cykla också gärna tisdag om familjen tillåter....

Skulle vara skönt att cyckla måndag och tisdag, tänkte cyckla ändå men som man säger så är det roligare med sällskap!!!!
Skriv vilken tid du kan så kan vi höras!!
/ Niklas a

Tillbaka
Topp