Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Fy helvete vad kallt det var idag.
Sista backen utför e-tunavägen tog kål på mig. När jag kom hem frös jag så mycket om fingrar och tår att jag spydde på uppfarten och höll på att svimma i hallen.
Fin tur annars.

Den kalla turen idag troode jag skulle lemlästa mina tår och händer men efter en lång dusch var man fit for fight again. Men jag har lärt mej nåt nästa gång termometern visar -15 stannar jag kvar i sängen.
Men skön runda blev det oavsett!!!

Senast redigerad av en moderator:
Tjena !
Undrar om någon vill cyckla nån runda imorgon skulle bara bli -2 . Enligt mej perfekt väder .
Jag tror det är bäst att sticka ut på morgonen men funkar även på kvällen.
/Niklas

Jag tänkte fråga om ni tinat upp sedan söndagsturen, men eftersom du Niklas tänker ut imorrn antar jag att blodcirkulationen återvänt?
Såg också att temperaturen förmodligen är bättre i morgon, kl10.00 vid kiosken för en härlig förmiddag med vintercykling, kan det vara något?
Jag passerar där då iaf!
Är ni på?
/C

Det jag trodde bara var väldigt kalla fingrar visade sig ett par timmar senare vara vinterkräksjuka, så jag får nog stå över i morgon. Jag tyckte väl det gick lite segt i uppförsbackarna...

Det blev en häftig runda idag !
jag o conny körde ovanför tågstationen ner över isen till tosterö hittade en fin stig där körde vidare ut på tosterön hittade ett par roliga stigar skönt att det var fruset så att man kunde glida över häststigarna. Sen kom vi fram så att vi såg stora rullingen. Conny direkt ska vi cyckla till rullingen ? jag var inte sen att hänga på över isen.
Hittade igen klockren stig men det funkade ändå. häftigt att köra på isen vilken skön känsla och så vart ju allt lättare att kombinera.
Hoppas isen ligger kvar ett tag!!!
/ Niklas

henkeboy skrev:
-------------------------------------------------------
> Henrik goes 2.0 ....
> Naturligtvis skulle den ha fotograferas i en
> stilig soffa men den fighten vann jag inte :)
>
>
> Snygg cykel mot småsunkigt staket.

Skitful cykel. En sån skulle jag absolut inte vilja ha. Eller....

Den som väntar på något gott.
Jag har ju sagt att jag inte skall plocka ut den förrän våren kommer..
Vi får väl se hur länge jag kan hålla ut :)

SuperCaliber.png ht=451

SuperCaliber, mmmums
/C

MeraLeraConny skrev:
> Den som väntar på något gott.
> Jag har ju sagt att jag inte skall plocka ut den
> förrän våren kommer..
> Vi får väl se hur länge jag kan hålla ut :)
>
>
> SuperCaliber, mmmums
> /C

Shit, den där såg snabb ut. Fast du inser väl att den bara kommer göra så du får vänta ännu mer på oss andra va?
Det logiska vore ju att behålla den gamla och hälla vatten i slangarna.

jesster73 skrev:
> Shit, den där såg snabb ut. Fast du inser väl
> att den bara kommer göra så du får vänta ännu
> mer på oss andra va?
> Det logiska vore ju att behålla den gamla och
> hälla vatten i slangarna.

Njaa, har funderingar på att fylla helium i slangarna på den nya. Den kanske blir liiite snabbare
ändå då..
Eller förresten, om jag nu fram till jag hämtar ut den fyller vatten i slangarna på
vinterpuckarna på den gamla, då borde man ju uppleva det skapligt mkt snabbare sedan.

Ähh, skippa o plocka ut den - den är ju skitful och säkert oerhört tråkig att cykla på .... ;-)

Ang Sörmlandsleden var det etapp 15 samt 15:2 som vi tutade runt på för två veckor sedan. Grymma stigar!
I höstas körde jag och Bresladden ungefär halva etapp 16 (från Skottvång och västerut), även den otroligt bra. Här finns massor att upptäcka.

Riktigt fräsch hoj!
Väntar fortfarande på min nya bara ett par dagar kvar!

äsch har man väntat 2 mån ska manväl kunna ett par dar till men jag vill inte !!!!!

Grattis alla till alla nya cyklar. vi kommer bli så himla bäst.

Jag närde en stund en idé om en tur ikväll, tisdag. Detta visade sig dock inte vara möjligt. Däremot är jag helt på imorgon onsdag kl 21.00 vid Kiosken. Någon intresserad?

Vill också passa på att påminna om SCK/årsmöte i Malmbystugan den 9 februari kl 19.00. Mer info kommer, men boka tiden.

/n

offe skrev:
> Det där är ju 26tums hjul Conny funkar det?????

Jahadå, dom är jättesnabba faktiskt ;)

/C

Hja vet int hja. Vars du vill.
Stadsskogen? Vi har hittat rätt mycket mulligt där. Känner du dig lat så kommer berget till Muhammed istället.

Hej. Måndagen den 9 februari är det årsmöte i Strängnäs Cykelklubb. Mötet är i Malmbystugan kl 19.00. Välkommen till mötet och som medlem om du inte redan har anmält dig.

De cykeltröjor som införskaffades för ett drygt halvår sedan är nu snart på väg till tryck. Tröjan är svart och kommer prydas av klubben något moderniserade, men sedan 1924, logga. Det finns fortfarande möjlighet att sponsra. 500:-; namn på tröjan samt en gratis tröja. Kan inte bli bättre. Låt mig veta senast onsdag om du är intresserad.

/n

Bilagor

• SCK.jpg
    SCK.jpg
    44.8 KB · Besök: 45
Snygg uppdatering! Svarta tröjor blir nog snyggt, men inte lika snygg som våra 90-talströjor. Klassiska Strängnässponsorer som Pizzeria Cleopatra och ID-kort!

SCK_fram.JPG ht=533

SCK_bak.JPG ht=533

Det var så den såg ut på den tiden. Du vet 90-talet! Och för min del så var det mer av en kvasttröja än ledartröja!

Då jag är sjuk idag bangar jag cyklingen och ägnar istället dagen åt att spela World of Warcraft, äta chips och tycka synd om mig själv. Bara så ni vet.

jesster73 skrev:
> Då jag är sjuk idag bangar jag cyklingen och
> ägnar istället dagen åt att spela World of
> Warcraft, äta chips och tycka synd om mig själv.
> Bara så ni vet.

Va trevligt, verkar som om vi är duktiga på att dela med oss till varandra.
Ligger oxå för ankar, har gjort sedan i onsdags, mmmm ca 2 månaders träning åt pipan!
Det är väl som dom säger bara att bita ihop och komma igen.... eller eller buääääää, JAG VILL HA SOMMAR NU!!! (Det är vid dom här tillfällena min fru säger "Lugna ner dig för sjutton, du är ju bara förkyld!")
Ok.ok. vi ses när vi är på benen igen.
Vad jag vet ligger Niklas A också, om han inte repat sig nu.

Vid gott mod trots allt!
Conny

Ja, det var tomt vid kiosken kl 10, det var tomt på Conny-rundan och det var tomt på Jesper-slingan. Desutom var det blsåigt, kallt, blött, eländigt och allmänt tröttsamt att cykla idag. Så ni skensjuka tunnisar gjorde rätt som stannade hemma och "kurerade" er. Själv skall jag hädanefter aldrig mer åka ut när det är nollgradigt, blåser 12 sekundmeter, is överallt, vatten på isen och - ensam. Blä...

Vi ses på söndag (efter rockfesten på mässen, så då får vi verkligen se vem som är man och vem som är mus...iker :-)

/n

Dålig tajming precis när man börjar friskna till kommer snön. Mina drömmar om sommaren är återigen krossade.

Hur går det med alla era sjukdomar som många åkt på ? börjar friskna till ?
Jag åkte på influensan en vecka, det var segt och enormt tråkigt. Det var tamefan den tråkigaste veckan jag upplevt.

Krya på er ni som är sjuka och ni andra håll er friska

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp