Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Det är bra träning att halka runt lite man tränar upp balansen när man är ute på den istäckta stigarna förstår du hur lätta stigarna kommer vara sen..... kan ju alltid hoppas iallafall

eftersom jag är lat och försiktig av naturen så väntar jag in torra, varma, mjuka, slingriga, och lättkörda utförslöpor, med lagom höga hopp mellan varven.

Funderar starkt på följa med i kväll. Blir det platsbrist så kan jag snabbt skaka fram ytterligare ett par platser....men det verkar ju inte vara någon rusning direkt :-)

Hörrni, lycka till. Själv skall jag ha sällskap på sällskapet Sällskapet. Möss göra sig icke besvär till kvällens begivenhet, vare sig i Stockholm eller E-tuna.

Lycka till /n

Tjena!
I vilsta var det tungtampat värre men det gick relativt bra, ingen vurpa trots snö moddet.
Men man vill åka dit på sommarn, då lär det vara grymma stigar.
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...

Ska iväg med barnen imorgon bitti på simtävling så jag tänkte ta en tur idag istället. Tänkte sticka från tjorren vid 16 om det är någon som vill hänga på.
/M

Ensam för andra söndagen i rad (snyft). Kul ändå, men fy helvitte vad halt det var. Igår var det illa, men idag var det ännu värre. En plusgrad gjorde väl så att den vanligtvis hala isen blev halare än oljat snor med en skvätt glidmedel i. Den puls man fick upp var mer av skräck än av ansträngning...

Är det förresten möjligtvis så att någon av er som åkte med till Eskilstuna har tappat en Silva stegräknare på vår uppfart? Sotaren hittade den där.
Tycker ni det är jobbigt att erkänna det i tråden kan ni ju ta det via PM. Hur var förresten Café Norrköping och stavgångsrundan? ;-)

hej. stackars Dr J...

Stegräknaren är min. Jag tappade den där för flera veckor sedan, så om den fortfarande är hel så kan vi konstatera att Silvas Q är hög.

Så till det intressanta; eftersom jag tappade min stegräknare och min andra var utlånad till - familjen Dr (!) så köpte jag en ny. Så J, behåll den men använd den inte som en sten på din punsch-veranda :-)

/Niklas

Hehe, där föll man på eget grepp.
Jaja, man börjar ju så smått bli gubbe, så det är ju bara att inrätta sig i ledet.
Fast jag har faktiskt en 40-årskris att se fram emot först.
Den kommer bli episk.

Hittade du någon bra cykelaffär i San Fransisco förresten Niklas?

Jag har också upplevt ensamheten på vissa söndagar men i söndags var det ingen som skrev att dom skulle ner till kiosken så jag vågade inte bli ensam nere vidkiosken igen jajja det är lätt att vara efterklok men ska ni ner skriv helst det då så vet man så slipper jag och jesper cyckla ensamma på söndagar, det funkar men är lite tråkigare bara

/ En som inte ville cykla själv i söndags

Äh, jag vet inte. Jag tycker lite av poängen är att det ska vara kravlöst. Känner man inte för det eller om man inte kan så skiter man bara i det helt enkelt. Skriver någon i tråden att man kommer/inte kommer ser jag det mer som en bonus.

I praktiken spelar det ju inte heller så stor roll, eftersom det nästan alltid är ett gäng som står där, det är kanske i så fall nu, under den lite mindre gästvänliga delen av året som det skulle vara en poäng att skriva om man kommer eller inte då.

Själv är jag rätt allergisk mot krav och måsten. Känner jag att det här är något jag behöver anmäla mig/avanmäla mig till finns det en risk att jag lessnar och börjar köra båge eller något i längden.

Jag tycker att vi skall kräva att J alltid är där. Varje söndag kl 10.00, oavsett väder, vind, jour eller bakis. På så sätt säkerställer vi att han inte fäller av (avfälling).

/n (som hälsar från Sacramento och meddelar att ett besök idag på Fry's (el- och hemelektronikbutik stor som hela Tuna park (för den som vet hur stort det är) eller Sergels torg (för den som inte vet hur stort Tuna Park är vilket är helt ok att inte veta)) resulterade i två st 198 lumen (/st) miniled som kommer få Dr J och Mr E att se ut som R2D2 snarare än Darth Wader)

Tjena
Låter härligt i usa, jag bara antar att du har det soligt och varmt....

Tänkte för övrigt säga att det har kommit mer snö på stigarna så jag har varit ute och spårat men tror man på att det här smälter bort eller hur länge ligger det kvar ? min gissning är om en vecka är det snöfritt eller är jag för optimistisk?

Jesper: jag menade mer på vintern när det är så få aktiva MTBare ute men i sommar behövs ju inte som du skrev. Du tillåts inte hoppa av än, då blir vi ju en färre plus att du är doktor. det är viktigt ute i skogen när man vurpar.

/ Niklas

Håller med, behovet av en läkare är guld värt i spåren. Senast gjorde jag en liten vurpa i en hög med sprängsten, vilket är ett vansinnigt dumt ställe att vurpa..... Men jag hade inte tagit mig hem om inte Dr J varit med. Kommentarer såsom; "så ont kan det väl inte ha gjort" är som balsam för en plågad kropp ;-)

Nills, låter bra att du hittat ett par lyktor som verkar frambringa mer ljus än det värmeljus du kört med hitintills ;-)

... för övrigt är R2D2 den coolaste karaktären i SW.

Mr E

Sprängs inte Dödsstjärnan i småbitar och R2D2 och hans små kretsar lever vidare...? :-)

Sorry Salkin, fredagskvällen gick i följande ordning; gym, middag, gott vin, Let´s Dance, whisky och slutligen betongkepa på.

Någon som ska med imorgon bitti? Kiosken vid 10.

Mr E

Tjena!
Helt underbar tur idag solen sken, det var lagom mycket snö. Den nya cykeln betedde sig helt perfekt, allt bara kändes lätt.
Får mej bara att längta mer till våren/sommaren.

/ Niklas

Japp, grymt fin runda idag. En liten försmak av alla vårturer framöver.

I morgon har vi styrelsemöte i cykelkubben, vi ska försöka spika en kalender för vår och sommar.
Jag ska försöka sno ihop en DH-helg i Gesunda.
Tanken är att vi packar en eller ett par bilar, kör vid 5-6 på lördag morgon och är framme då liften öppnar. Vi cyklar hela dagen, övernattar billigt i lägenhet, cyklar på söndagen, hoppar in i bilen och är hemma söndag kväll.

Tanken är att det ska gå att komma undan rätt billigt om man vill. Man kan använda sin egen cykel, det man behöver extra är skydd, men det kan hyras på plats för runt en hundring per dygn för en komplett uppsättning. Liftkortet kostar runt 200 kr/dag har jag för mig. Vill man hyra något biffigare att cykla på kostar det 500-1000 kr/dygn, men det är knappt nödvändigt om man bara vill prova på.

Till saken: Vi ska sätta ett datum. Planen är mot slutet av juni. Är det någon som tror/vet att de ska med som vill lägga in veto mot någon särskild helg då man vet att man har annat för sig?
Posta här eller messa mig fram till 19.00 i morgon!

hohoho.... idag ska det äntligen cyklas! Kommer att starta vid 9, tar då en sväng förbi kiosken för att se om ngn annan står där då. Annars ses vi vid 10.

Ett krossat knä (ca 42 år), ett krossat framdrev (nästan nytt, dessutom på en Gary Fisher) och en kraftigt sträckt alt. brusten inre lårmuskel (Dr J, vad heter den?) (41 år gammal) är summan efter kvällen tur. Men kul var det :-)

Fråga: vem var det som hade tjuvtränat i skogen? Vi trodde först det var ett par Noby Nic 2.45 men enades om att det nog var ett par med dubbar...

/n

Shit! Det lät som om jag missade en händelserik runda igår. Det aningen turbulenta inrikespolitiska läget gjorde att jag fick stanna hemma.

Den som tjyvtränar är säkert Lillniklas som vanligt, vi borde införa träningsförbud på honom under veckorna tycker jag. Vi behöver ju inte komma på efterkälken mer än vad vi gör nu menar jag.

Det låter som musculus gracilis eller vastus medialis kanske. Jag har själv lyckats sparka av den förstnämnda när jag spelade thaiboxning en gång. Det var inge skönt.

Gårdagens tur var mycket riktigt händelsrik, dock väldigt kort och smärtsam! :-)
Ytterst tveksam om det blir någon mer cykling på ett tag.

För övrigt: smärta är inte feghet som lämnar kroppen - det är bara smärta och ännu mer smärta!

Vad heter den medicinska termen för ett svullet knä med en pulserande smärta?
/Mr E

Tjena det lät som en händelserik tur det där!
Om jag skulle ge er en ledtråd i jakten på tjuvtränaren så sitter det fortfarande dubbdäck på min cykel... men hetsa inte upp er det kan vara ngn annan.

/ Niklas

Glada nyheter: kommunen har gått med på att vi anlägger ett MTB-spår i Stadsskogen och Tingstuhöjden, förutsatt att vi inte ger oss in på motionsspåren i någon större omfattning.

/Mr E

tjena!
UNDERBART gud va härligt. det här kommer bli ruskigt roligt, hålla på att tänka ut bana, göra iordning. Detkänns mer seriöst med en MTB Bana.

/ Lillniklas

Mr Ekon.M skrev:
-------------------------------------------------------
> Glada nyheter: kommunen har gått med på att vi
> anlägger ett MTB-spår i Stadsskogen och
> Tingstuhöjden, förutsatt att vi inte ger oss in
> på motionsspåren i någon större omfattning.
>
> /Mr E

Nice! Sörmlands grymmaste MTB-banor kommer snart finnas i Strängnäs..
Frivilliga banarbetare sökes :-)

/Conny

Kul...? Ont...? Värt det...? Jajjamännsann! /n

Bilagor

• bla.png
    bla.png
    62.9 KB · Besök: 40
MeraLeraConny skrev:
>
> Nice! Sörmlands grymmaste MTB-banor kommer snart
> finnas i Strängnäs..
> Frivilliga banarbetare sökes :-)
>
> /Conny

+1 för banarbetare om jag är i Strängan. Har byggt en hel del singletrack i GB.

Tillbaka
Topp