Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Lördagen kommer bjuda på ett manligt klimat och underlag. 1-2 grader varmt, 2-3 cm snö (döljer alla isfläckar), snålblåst. Kiosken kl 15 för den som vill (vågar) /n

Måste av flera skäl avstå: kalas för sonen, besök av familjen, ett smärtande knä, bristande mod.
Mycket tveksamt om jag kan cykla imorgon heller, visserligen börjar smärtan avta men....Försökte komma i kontakt med den medicinska världen, företagsläkare, under gårdagen och fick veta av sköterskan att hon var tvungen att diskutera med en läkare om jag behövde vård eller sjukgymnastik....försökte på ett fint sätt säga att i ruta 1 var jag nog mer var intresserad av en diagnos...Det hela slutade med att vi blev överens om att om inte smärtan la sig kunde jag alltid uppsöka akuten.

Denna otroligt höga servicenivå och tjänstvillighet som företagets medicinska organisation uppvisade rörde mig till tårar och jag ber till högre makter att jag har möjlighet att påverka valet av företagsläkare när sådan ska upphandlas nästa gång.

Ha bra turer i helgen och börja kika på en lämplig dragning av ett helt eget MTB-spår :-)

Mr E

Hej,

Jag har hört på omvägar att två cykelklubbar har slagits samman till en, stämmer det? Som jag förstod det skulle det handla om Rogge MTB och den sedan länge döda LVG-klubben. Jag är hursomhelst intresserad av att köra landsväg med dessa, tydligen skulle man ses vid IP/grusplanen lördagar/söndagar vid 9-10-tiden. Någon som vet mera som skulle kunna berätta?

mikko skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej,
>
> Jag har hört på omvägar att två cykelklubbar
> har slagits samman till en, stämmer det? Som jag
> förstod det skulle det handla om Rogge MTB och
> den sedan länge döda LVG-klubben. Jag är
> hursomhelst intresserad av att köra landsväg med
> dessa, tydligen skulle man ses vid IP/grusplanen
> lördagar/söndagar vid 9-10-tiden. Någon som vet
> mera som skulle kunna berätta?

Hej Mikko
Det stämmer. Rogge MTB och Strängnäs CK är numera Strängnäs Cykelklubb.
Vi har kommit överens om att försöka organisera träningarna på helgerna.

I MTB-gänget har man träffats vid Lillgärdsgrillen (Eskilstunavägen) på söndagar kl10.00.
Förslaget är att vi i stället träffas vid vår klubblokal (Vasagården, IP) söndagar kl10.00
Ett annat förslag var också att ytterligare en träningstid skulle annonseras. Denna kl09.00 på lördagar, från början avsedd för LVG.

Upplägget blir nu detta.

Lördagar kl09.00 samling Vasagården, IP (tidigare Malmbystugan). Tyngdpunkt LVG
Söndagar kl10.00 samling Vasagården, IP (tidigare Malmbystugan). Tyngdpunkt MTB

Tanken med detta är att oavsett om man är LVG eller MTB-cyklist har man möjlighet att få träffa trevliga cyklister både lördag och söndag.

Det som idag är definitivt är kl10.00 söndagar, fr.o.m. nu från Vasagården med MTB, men vi hoppas på att fler LVG-cyklister skall bilda en grupp som också träffas vid Vasagården. Förmodligen ökar intresset för LVG-cykling i takt med att utetempen stiger.

Alltså, störst chans att få träffa andra LVG-cyklister är lördagar kl09.00 vid Vasagården, men passera gärna även söndagar kl10.00 för att se om andra hittat dit!

Känner du dig ändå osäker eller vill ut och köra någon annan tid. Posta här på tråden så kanske du får napp.

På sikt kommer det att arbetas fram en hemsida där mer info om träningar/tävlingar skall kunna hittas.

Välkommen till cykelgänget i Strängnäs och även som ny medlem om du vill!

/Conny

Tjena!
Jag är ledig imorgon så jag tänkte ta en långtur på en 3-4 h på förmiddagen, jag vet att dom flesta jobbar så jag tänkte höra om en passande tur på 3-4 h. Kritererna är ganska mycket stig men även en del transport för att få upp fart och träna uthålligheten så vet ni nån bra runda runt strängnäs så skriv gärna.
har ej tillgång till bil men kan tänkta mej att cykla max 2 mil transport .
Vill du följa med skriv det också. Det blir MTBn som jag kör på.

/ Niklas

Gah! Tandbesvär.... tips på bra (läs: snälla) tandläkare i Strängnäs? Notera att jag har ungefär samma inställning till tandläkare som en femåring...

Senast redigerad av en moderator:
Staffan Kälvesten är snäll. Vet också att Gunnar Karlsson på folktandvården är snäll mot folk med tandläkarskräck. Har för mig att min morsa som bär på svåra tandläkartrauman gick hos Tommy Leander.

LVG lördag kl 9, MTB söndag kl 10. Samling Malmby-/klubb-stugan (ev uppsamling av otrogna vid Lillgärdskiosken).

Hälsar

Edrer tillgivne, tillstädes, tillamående och tillbringande ordförande

Kl 10 söndag, samling Malmbystugan och Kiosken (koordineras). Vidare för sneak peek på gänget vid Balanze. Därefter - skogen

Väl mött

/N

7 mil blev det för oss som fortsatte vidare i korsningen med ett snitt på ~28km/h. Det får väl anses som ok för att vara årets första runda. Grymt fina vägar och vädret går ju inte att klaga på.

Kom över 2st orienteringskartor för stadsskogen!
Sticker ut och rekar för ev. bandragning. Passerar IP/Vasaården/Malmbystugan/SMOLgården kl19.15 idag.
Alltså, ingen träning mer skogsmulleaktivitet med MTB..

/Conny

Hej alla,

Det bästa med våren är att man kan böja cykla igen – tycker en del. För en del (av oss) innebär det bara att man tar av dubbdäcken och ersätter med vanliga dito :-)

Formerna för Strängnäs Cykelklubb börjar ta form. Än så länge har vi ingen ungdomsverksamhet eller någon elitsatsning (förutom Magnus och Conny förståss – veteran elit alltså) men vi kan mycket väl komma att ta de första stegen kring detta under året.

Vi har lagt in två träningspass per vecka. Lördagar klockan 09.00 och söndagar klockan 10.00. samling vid nya Malmbystugan, IP. Det kommer i första hand utgå två grupper, en landsväg och en MTB. Blir vi fler så kan det också bli uppdelning i grupper utifrån ambitions- och konditionsnivå. Hittills har det varit mest landsväg på lördagen och MTB på söndagen. Nu när vi är fler så kommer det nog vara båda disciplinerna båda dagarna.

Under påsken kommer vi köra alla dagar, även fredag och måndag, då klockan 10. Den första större MTB-tävlingen, Kolmårdsbiken är redan den 9 maj.

Redan den 19 april är det dock dags för SCKs första egna tävling. Det blir MTB i Stadsskogen. Tävlingsledare, tillika banläggare, har utlovat en lagom lång, lagom teknisk och lagom rolig bana. Mer info kommer inom kort (eller hur Conny?).

Vi har valt ut några tävlingar under året som vi kommer försöka samlas kring. Anmälningar görs individuellt, men vi kommer försöka koordinera transporter till tävlingarna. Tävlingarna är:

Kolmårdsbiken MTB 9 maj
Energitrampet LVG 30 maj
Lida Loop MTB 6-7 juni
Vätternrundan LVG 12-13 juni
Finnmarksturen MTB 30 augusti
SME-racet MTB tid ?

Vi har en första uppsättning tröjor. Säg till om du vill köpa en så tar jag med upp till Malmbystugan. Den tröja vi har nu är svart. Ny tröja, och ytterligare klubbkläder, kommer tas fram. Mer info när så sker.

Glöm inte bort att uppmuntra intresserade och engagerade cyklister att anmäla sig som medlemmar. Mail till undertecknad med namn, mobil, e-mail, adress och födelsedatum räcker. Info om inbetalning av medlemsavgift kommer.

Väl mött i spår och på väg

/Niklas Zandelin, ordförande SCK

Tänkte kommma en sväng från Uppsala och cykla med er i Strängnäs. Har samlats med er vid "kiosken" tidigare, men ska försöka hitta till "nya Malmbystugan". Tyvärr har jag hittat två st på hitta.se.
Gör vad jag kan för att hitta fram. Förhoppningvis ses vi kl 09.00.
Slå gärna en signal 070-fem fem 29900 strax före kl 9 och berätta mer...

Vi ska till strängnäs om nån timme och jag ska ta med hojen. Var samlas ni på söndag och hur dags? Om någon kan ge mig vägbeskrivning från tjädervägen så är jag glad.

jag nås på 073 sju åtta nio 5 sju 6 sju.

Riktig trevlig runda med efterföljande fika idag.
Det är sommar ute!

ianthewelshman:
från tjädervägen är det lätt som en plätt. Kör ut till eskilstunavägen och ta vänster. Malmbytugan, som egentligen är ett hus, ligger till vänster efter 200 m inne på Vasavallens idrottsplats område.
Jag kommer inte kunna vara med själv pga jobb, men hoppas ni får en trevlig tur.
Vi kör på måndag kl 10 också, då ska jag vara med om inga naturkatastrofer inträffar.

jesster73 skrev:
> Riktig trevlig runda med efterföljande fika
> idag.
> Det är sommar ute!
>

Tack för en riktigt trevlig tur, Jesper. Högsommar, skulle jag säga.

nills skrev:
>
> Redan den 19 april är det dock dags för SCKs
> första egna tävling. Det blir MTB i Stadsskogen.
> Tävlingsledare, tillika banläggare, har utlovat
> en lagom lång, lagom teknisk och lagom rolig
> bana. Mer info kommer inom kort (eller hur
> Conny?).

Jo det stämmer, förutom att banan inte bara kommer vara lagom utan riktigt kul.
Har nu varit ute och rekat möjligheterna för banläggning. Förslag på dragning finns nu!
Hoppas kunna vara med imorgon (magsjuka i familjen) om inte på måndag. Har då tänkt släpa med er runt på denna möjliga bana...

Länk till denna dragning: http://kartor.eniro.se/query?mop=aq...=0&mymap=LTFjZjgyZGFiOjEyMDkyNmNmMjg1Oi03Zjlm
Ses i morrn eller måndag

/Conny

Senast redigerad av en moderator:
mytomspunnen skrev:
> Sicken fin bana conny!

Tror det blir bra..
Vi träffas vid Malmbystugan (SMOLgården) kl10.00 imorgon måndag, vi kör den tänkta sträckningen och bestämmer om detta skall vara vår officiella bana. MTB alltså!

/Conny

Banan var riktigt kul!
Stenig, brötig och teknisk, men det fanns ju 200 m grusväg att vila upp sig på ;-)
Annars var det full stök-attack mest hela tiden.
Tiden 40 minuter på 6 km talar väl sitt tydliga språk...
2 varv blir nog lagom.

Tjena!
kan bara hålla med, den här tävlingen kommer att visa en del men en sak är säker, jag tänker inte försöka slå conny för då kör jag max ett varv!!!!!

Bra uttänkt bana conny!!

Strängnäs cykelklubb bjuder in till Vårracet 2009-04-19

Välkommen till Vårracet, ett MTB-lopp för motionärer. Tävlingen går i Stadsskogens motionscentrum, Strängnäs.

Banan – Start och mål är intill gamla E20 ca 500m öster Västerportrondellen. Banan är nykomponerad med längden 6,1km x 2varv
Terrängen är klassisk sörmländsk, en del rötter och sten men också fina single tracks.

Klasser
Motion Herr
Motion Dam

Licenser
Behövs ej eftersom endast motionsklasser finns – deltagande sker på egen risk!

Anmälan – Anmäler dig gör du via e-post conny.andersson@iwmac.se eller telefon 076-1,tre,tre,4950 – senast 18/4-09, ingen startavgift!
Efteranmälan – Kan göras på plats innan start, avgift 50kr

Start – 19/4-09, kl11:00 – Samtliga klasser

Priser – För bästa genomförande och ev. för snabbaste cyklist kommer att delas ut!

Väl mött!

Banarbete, inte barnarbete heter det..

Ikväll kl19.15 träffas vi och putsar lite på den nya banan.
Vi träffas vid Malmbystugan/SMOL gården och tar oss sedan upp till spåret.
Jag tar med lite utrustning för märkning samt nån gresax. Har ni själva verktyg, ta med dessa!
Det är framför allt två sträckningar som skall fixas. Tar nog inte så lång tid.. Dessutom blir det mörkt vid kl21.00 tiden.

I morgon torsdag, samma tid (19.15) samma plats (SMOLgården) träffas vi i för att provköra banan.

Vilka har möjlighet ikväll?

/Conny

Tjena!
låter bra med inbjudan, jag kan närvara ikväll och förhoppningsvis imorgon kväll också
Riktigt kul att det händer något, skaffar bana rustar upp , anordnar tävling HÄRLIGT.

Banan är klar!

Provkörning ikväll kl19.15. Samling SMOLgården.

/Conny

MeraLeraConny skrev:
> Banarbete, inte barnarbete heter det..
>
> Ikväll kl19.15 träffas vi och putsar lite på
> den nya banan.
> Vi träffas vid Malmbystugan/SMOL gården och tar
> oss sedan upp till spåret.
> Jag tar med lite utrustning för märkning samt
> nån gresax. Har ni själva verktyg, ta med
> dessa!
> Det är framför allt två sträckningar som skall
> fixas. Tar nog inte så lång tid.. Dessutom blir
> det mörkt vid kl21.00 tiden.
>
> I morgon torsdag, samma tid (19.15) samma plats
> (SMOLgården) träffas vi i för att provköra
> banan.
>
> Vilka har möjlighet ikväll?
>
> /Conny

Tjena!
Jag kör banan idag och sticker ut vid tolv,jag passerar malmbystugan vid 12.
Banan är mycket finare och man får ett bättre flyt nu, det svåra partiet har nu blivit som allt annat dvs lite lättare ialla fall.

/ niklas

Hallå!
Kul att Cykelklubben är i gång igen! (jag satt med i gamla styrelsen)körde aven en liten Mtb skola för barn/ungdomar på den tiden,det var kul!
Nu för tiden hojar jag mest med lill grabben i skogen,men det blir även en del hojning i Åkersbergslag med firman samt lite lift cykling som är kononkul! (Åre i sommar)
Jag har provkört banan den var verkligen kul och utmanande men jävligt jobbig!
Kommer det några resultat från tävlingen i Lördags?
Mvh Peter Kindlund.

Ja det var jag och junior som var där!/tävlingen var ju i Söndags och inte i Lördags som jag skrev,men men såg kul ut,jag åkte ett varv i morse tog ca 34 minuter med en piss paus!
det är jag nöjd med med tanke på ålder och otränad kropp!
Mvh Peter Kindlund.
Ps.Ska försöka ta mig i kragen och dyka upp på träningen framöver.

Tjena!
Vilka tappra MTB åkare ska köra kolmårdsbiken?
Jag ska nog anmäla mig innan helgen.
Det verkar som ett av dom roligare långloppen med mycket stigar och lite tekniskt.

/ Niklas

Salkin911 skrev:
> Tjena!
> Vilka tappra MTB åkare ska köra kolmårdsbiken?
>
> Jag ska nog anmäla mig innan helgen.
> Det verkar som ett av dom roligare långloppen med
> mycket stigar och lite tekniskt.
>
>
> / Niklas

Jag är på!
Långpass på söndag? (f.n man måste säkert träna också?).

/Conny

Tjena nu har jag anmält mej till kolmårdsbiken ska bli riktigt roligt ser fram emot det som fan.
Ett litet tips om ni vill slippa betala 100 kr extra anmäl och betala innan 29 för då börjar efteranmälningenavgiften ta vid.
Skönt att det har torkat upp på tosterö, det vart ett bra träningspass mycket stig och lite grusvägs körningen på slutet för mej och conny.

/ Niklas

MeraLeraConny skrev:
> Salkin911 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tjena!
> > Vilka tappra MTB åkare ska köra
> kolmårdsbiken?
> >
> > Jag ska nog anmäla mig innan helgen.
> > Det verkar som ett av dom roligare långloppen
> med
> > mycket stigar och lite tekniskt.
> >
> >
> > / Niklas
>
>
> Jag är på!
> Långpass på söndag? (f.n man måste säkert
> träna också?).
>
> /Conny

Kolmårdsbiken.
Anmäld! Vilka vill samåka?

/C

Låter skoj det där! Jag får se om jag kan komma loss. Jag har dock en bra ursäkt i form av att min svåger som bor i Uppsala nyss fått barn, vilket bör inspekteras och godkännas av släktens öfverhuvud.

Eftersom det gick så oerhört lätt förra året i Kolmården, så tänkte jag vila mig i form för årets race. Klart jag ska åka och jag har plats i bilen.

Kvällstur vid 20 - 20.30?

Mr E

Tjena micke kunde inte köra före 20 kan nån kolla med honom hur han ska göra ikväll annars antar jag att det är den tid som är skriven innan.

Tillbaka
Topp