Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Kul runda idag!
Connyrundan v 1.0, sedan i skogen längs gamla E20 och en tur på Långberget. Mer snack än cykling, men det ska ju inte vara någon jäkla spinning heller, eller hur? ;-)
Här cyklade vi:
http://bit.ly/1cinv
Vid 4 km såg vi en STOOOR (åtminstone tyckte herr Betongros det) älgko med två kalvar komma springa. De var inte 20 m bort, men vi hörde dem inte komma. Väldigt graciösa trots sin storlek.
Tyvärr hann jag inte få fram kameran, men vid den grå nålen togs iaf det här kortet:
IMG_0085.JPG ht=544

Kanske det blir rundan vid Skottvångs gruva utanför Åkers Styckebruk nästa söndag?

Senast redigerad av en moderator:
Hej! Jag söker kontakt med ledningen för cykelklubben (kommer inte i håg om det va Nicklas eller vem som var hövding) angående att jag har några ungdomar som tjatar på mig om att bygga en park,mm.
Fick en ide om att kanske köra en ungdomsgrupp som hojar och bygger en liten park någon stans!?
Mvh Peter. 070-651 25 75

Äventyr4you skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej! Jag söker kontakt med ledningen för
> cykelklubben (kommer inte i håg om det va Nicklas
> eller vem som var hövding) angående att jag har
> några ungdomar som tjatar på mig om att bygga en
> park,mm.
> Fick en ide om att kanske köra en ungdomsgrupp
> som hojar och bygger en liten park någon stans!?
> Mvh Peter. 070-651 25 75

Gör något vettigt av Lötbacken! hyfsat många höjdmeter för att vara strängnäs men till ingen nytta för nåt.

Kul idé!
Niklas (nills här på forumet) är som sagt boss, men han är bortrest en vecka eller två.
Jag är sekreterare i klubben, och vi har diskuterat något liknande vid flera tillfällen, dels ungdomsverksamhet, dels någon form av bikepark/dirt. Då alla i klubben är mer eller mindre gubbar har åtminstone det sistnämnda känts som att det legat en bit in i framtiden.
Men självklart är vi intresserade av att vara med, låter jättekul!

Lötbacken är nog ingen dum idé, det ska ju t.o.m. stå en gammal dieseldriven lift i något skjul där.

jesster73 skrev:
> Lötbacken är nog ingen dum idé, det ska ju
> t.o.m. stå en gammal dieseldriven lift i något
> skjul där.

Den liften står nog bra i ett skjul, om det är samma som det var när jag var 8.

Tjena!
bra att det händer lite i klubben, jag är för övrigt tror jag yngsta medlem.
Lötbacken är riktigt jobbig uppför så det rullar nog på bra nerför. Men går det inte nån stig upp på berget dit så kan man få in lite AM körning där?

/Niklas

Hej på er!
Felix här..! Undrar om det blir LVG träning i helgen? Jag och Max skriver upp oss på intresselistan.
Bara skriva när träningen startar så kommer vi att närvara.

// Felix Johansson

Lördag kl 9.00 vid SMOL-stugan är den fasta träningstiden för landsväg, så så länge man inte hör något annat från lycragänget är det bara att dyka upp då.

Vill man sen ha riktigt kul kan man komma kl 10.00 på söndag för MTB ;-)

Får se hur det blir med LVG för mig imorgon, är det några som kör lite saktare som ska åka imorgon?
Pga av sjukdom och väder så har jag inte varit ute på två veckor, testade en kort runda igår på 2mil och fick ett halvkast snitt på 25km/h.

Vill inte dra ner alla andras tempo bara.

Mvh

Max

Det har snackats om en liten tripp till Åkersskogarna imorrn..
P.g.a. förkylning kör jag bara en kort sväng från SMOLgården kl10.00

Vore trevligt att få en guidning Åkers terrängen någon annan gång.

/C

Hej
Cyklade själv lvg på lördagen. Tungt, men jag har nog åkt på en liten kulting, för jag hade feber på em och idag söndag, därför blev det ingen cykel för mig i dag synd

Onsdag den 14 oktober 2009 kommer gå till historien som den dag (kväll) då mina lampor skall få sin första lektion i nattguidning av trött MTB-åkare (jag). Kl 20.30 samlas vi på klassisk mark, dvs Dr J garageuppfart (där allting en gång i tiden tog sin början... ack ljuva 2006...). Väl mött

/n

Man eller mus...? Söndagen utlovar 5 grader och regn. Detta i kombination med ett föregående dygn av kraftigt regn skapar de bästa förutsättningarna för en fantastisk tur. Väl mött vid SMOL-gården kl 10 söndag. /n

Hej!
Jag kommmer att ställa upp imorrn för nu är jag less på den j**vla förkylning som har stoppat mej.
Det är sagt av mej själv att jag ska ta det lungare imorrn men ni känner mej så det blir nog inte så troligt:)
Längtar redan ut efter en hel månads uppehåll från MTB.

/Niklas

Vi har lite funderingar på att arrangera en pannlampe/kvällstävling på MTB snart. Önskar få lite synpunkter på detta.
* Hur många är intresserade?
* Hur är det på lampfronten, har alla?
* Skall vi ha arrangemanget en kväll i veckan eller en helgdag?
* Bansträckning?
* Andra synpunkter..

/Conny

Jag kommer ha svårt att komma loss på söndag, men jag är absolut på för pannlampetävling!
Jag tycker vi kör samma bana som förra gången (fast vi kan ju lägga till loopen längst bort).
Den är ju fortfarande hyfsat uppmärkt, men det behöver naturligtvis kompletteras för kvällskörning.
Någon kan kanske få något företag att sponsra oss med ett par hundra reflexer?

När jag nu kommer sumpa söndagsträningen kan jag förresten meddela att jag (och Z och hans kompis) var där i söndags, men 20 min sent pga tekniska problem.
Vi såg era spår...

MeraLeraConny skrev:
> Vi har lite funderingar på att arrangera en
> pannlampe/kvällstävling på MTB snart. Önskar
> få lite synpunkter på detta.
> * Hur många är intresserade?-------------"JA"
> * Hur är det på lampfronten, har alla?---"INTE EN,TA GÄRNA EMOT TIPS,JESSTER73"
> * Skall vi ha arrangemanget en kväll i veckan
> eller en helgdag?------------------------"HELG"
> * Bansträckning?-------------------------"LAGOM, SÅ ATT GUBBEN KAN HÄNGA MED"
> * Andra synpunkter..
>
CHEERS
PAUL

Beställt en lampa från dealextreme.com
Tack får tipset jesster 73.
/PAUL

> * Hur många är intresserade? jag är intreserad.
> * Hur är det på lampfronten, har alla? jag har lampa
> * Skall vi ha arrangemanget en kväll i veckan
> eller en helgdag? spelar ingen roll.
> * Bansträckning? 6km banan känns lagom eller den lite längre.
> * Andra synpunkter..
>

Är det någon som har ett par gamla spd pedaler liggandes hemma så man kan få köpa för en billig peng?
ska ha dem till vinter cykeln tänkte jag.

/Niklas

Jag har nog något gammalt skräp liggande.
Själv tänker jag köra på plattisar och vinterkängor i vinter, jag är trött på kalla fötter, igenisade pedaler och värdelösa skoöverdrag.

Hej!
ska bara meddela att jag har skapat en facebook sida för cykelklubben, tanken är att man ska samla sina bilder där för ett gemensamt fotoalbum, och allmänt konversera.
Länk:http://www.facebook.com/editalbum.php?aid=132812&add=1&id=173925625094#/pages/Strangnas-Sweden/Strangnas-Cykelklubb/173925625094

En av Strängnäs CKs hjältar och viktigaste kommunikatör är henkeboy. Inte nog med att han startade den här tråden - nu har han även färdigställt klubbens hemsida. www.strangnasck.se

gunno skrev:
> MTB Söndag KL 10, LR ?
> Cheers/P

Jodå för fasiken. Jag kommer imorrn, men räkna inte med att jag håller farten. Första fysiska aktivitet jag ger mig på efter en vecka borta från verkligheten.
/C

Kl 10. Jag är fetpå.

Rotskräck skrev:
> Kul med hemsidan, men min grekiska är inte den
> bästa....

Färdig var kanske lite olyckligt ordval. Den existerar iaf i sinnevärlden, och klubbens nyutnämnde informationsanvarige (min blygsamhet förbjuder mig berätta vem det är), ska snart fylla den med innehåll.

Får man hänga på som prospect? Eller blir man kallad för hang-around då? Jag har ju ändå tänkt att gå med i klubben ska bara få tummen ur...
Testar och dyker upp vid 10-tiden så får jag se om jag får rassla på ensam...
/KjellE i Länna

kayman skrev:
> Får man hänga på som prospect? Eller blir man
> kallad för hang-around då? Jag har ju ändå
> tänkt att gå med i klubben ska bara få tummen
> ur...
> Testar och dyker upp vid 10-tiden så får jag se
> om jag får rassla på ensam...
> /KjellE i Länna

Jo det är så här. Vi har ju vissa regler. ;).. Nä, det är klart att man hänger på om man vill, medlem eller inte.

Vi ses om en stund.
/C

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp