Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Coolt med filmningen, vad har du för kamera? Vi borde göra mer sånt, schysst att se i efterhand....

bifogar även min GPS-plot på rundan.

//KjellE

Bilagor

• SCK_091108.jpg
    SCK_091108.jpg
    108.8 KB · Besök: 22
nills skrev:
-------------------------------------------------------
> En av Strängnäs CKs hjältar och viktigaste
> kommunikatör är henkeboy. Inte nog med att han
> startade den här tråden - nu har han även
> färdigställt klubbens hemsida.
> www.strangnasck.se

Conny goes bananas på nya hemsidan.. stoppa mig stoppa mig. Det här är ju jättekul! :)
In och kolla och kommentera på:

www.strangnasck.se

/C

Jaha pojkar, ni får cykla utan mig på söndag också, städdag i föreningen. Tar mig nog en ensam tur efter städningen. Men nästa söndag...........

MTB Söndag?????????????????????
Ska vi bli fler en någonsin?
Kom igen nu! trotsar vinter mörkret.
You gotta train for "THE BLACK RACE"
Cheers
Paul

Jag kan tyvärr inte komma, måste prioritera en 20års dag med frun... hu vad vi är gamla som har delat halva livet tillsammans...!
Tänker på er i skogen när jag vaknar upp på hotellet...
//KjellE i Länna

Jag får hoppa idag,huvudvärk ont I halsen. Here we go,just hope its not the dreaded Svininfluensa.Har det bra.
Cheers
Paul

Bra att någon håller SCK-fanan högt Z!
Jag hade hängt på om jag inte anförtrotts ensam vårdnad om mina två yngre avkommor.
Eller så hade jag stannat inne framför brasan med en kopp varm choklad. Det får vi aldrig veta.

MeraLeraConny skrev:

> Jupp jag är på. Laddar med gröt nu :)
>
> /Conny

Stop, Stop, dont eat to much gröt, I cant even keep up with you when your sick.
So take it easy on the gröt.

Kan bara instämma, mycket kul runda. Ju mer man cyklar MTB desto roligare blir det.
Det är klart, mycket beror på att ni är ett trevligt gäng cyklister i SCK. Ser fram imot
nästa gång./Paul

Senast redigerad av en moderator:
Hej alla!!
Någon som hänger med på en runda i morgon (onsdag) förmiddag omk kl 09.30. Jag är ledig och tänkte mig en livgivade tur i skogen.

Vi tar en runda kl.18 imorgon onsdag jag, Linkan och Sunkan med varsin go pannlampa. Vi brukar samla upp oss och trampa förbi SMOLgården för att kolla så ingen ledsen ensam cyklist står där.... så om nån är på så ses vi vid 18.
KjellE i Länna

Säg som det är: Lite gegga i spåret riskerar smutsa ner cykeln - och det går ju inte. Det åtgår helt enkelt för mycket tid för att putsa densamma tillbaks till "förvara-cykeln-i-vardagsrummet" status :-)

Vi ses kl 18

/n

kayman skrev:
> Vi tar en runda kl.18 imorgon onsdag jag, Linkan
> och Sunkan med varsin go pannlampa. Vi brukar
> samla upp oss och trampa förbi SMOLgården för
> att kolla så ingen ledsen ensam cyklist står
> där.... så om nån är på så ses vi vid 18.
> KjellE i Länna

Hur gick det? blöt lr?
Jag r avundsjuk, mina lampor har inte kommet en.

Gick skapligt bra men jag fick punka och åkte på ett skogsbyte...
Tog grymma backen på väg hem från g;a kyrkogården - skööönt!
lägger till plotten så att ni som inte var med i regnet och halkan får se vilken rutt vi tog!
Nu hänger vi i....

/KjellE

Bilagor

• 091125.jpg
    091125.jpg
    108.6 KB · Besök: 22
ebbeilöt skrev:
> Nu verkar jag fått ett login som funkar till
> happymtb.
> Vad gäller pannlampor vad skall man ha?

jesster73 is your man, hör med honom.

ebbeilöt skrev:
> Nu verkar jag fått ett login som funkar till
> happymtb.
> Vad gäller pannlampor vad skall man ha?

Kolla första inlägget i den här tråden:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1145686/page=1

Köp en med hjälmfäste och eventuellt en med styrfäste, då har man tillräckligt med ljus för att skrämma ur varenda älg ur skogen...
Rulla ner till HåkanC:s första inlägg och köp en stickproppsadapter också.
Glöm inte att dela upp beställningen, så blir det billigare om lamphundarna i tullen skulle snoka upp något paket. Frakten är gratis från DX.
Om man inte har väldigt mycket pengar att spendera eller kan bygga själv, finns det nog inget som ger ens i närheten av så mycket ljus på marknaden idag.

Vill man komma någon hundring billigare undan kan man byta ut en, förslagsvis styrlampan, mot en ficklampa med samma LED (P7). Det har dock sina nackdelar och prisskillnaden blir inte så stor.
Om det ändå är intressant, säg till så kan jag komma med tips om vad man kan köpa.

Funkar mycket bra med tanke på hur mycket lyse man får för pengarna. Jag har 2st en på styret och en på hjälmen och det lyser mer än nödvändigt. En liten sak bara det är ganska lång leverans tid ibland för mig så tog den ena 2 veckor och den andra lampan 1 månad pågrund av tullen i sverige.

Nja jag vet inte om jag orkar vänta så länge på lampor, ni vet hur det är för barn på julafton....
Jag kör just nu med Sigma, Mirage Evo + Evo X Pro som sitter på styret, men jag behöver komplettera med ett på hjälmen.
Jag har funderat på Silva 478 9 A har hittat en för 1900kr ink frakt eller gör jag ett dåligt köp?

Nja, Silvan är inte en dålig lampa, den har en bra ljusbild och kanske drygt hälften så mycket ljus som den jag länkade. Sen har den förstås bra byggkvalitet, och skulle något ändå hända är det nog lättare att få det åtgärdat på en Silva än att skicka tillbaks något till Hong-Kong. Haken är ju bara att man får 4 st DX-lampor för samma pris...

Ett alternativ är att köpa samma lampa som ovan fast från någon med lite snabbare leveranstid, kolla geomancer.com eller kaidomain.com. Geomancer brukar ta ca en vecka tror jag, och bör ändå hamna under tusenlappen inkl frakt.

Ett annat är att köpa en lite modernare lampa än Silvan i butik i Sverige. Hope 4 eller Lupine Tesla ger lika mycket ljus eller snäppet mer än DX-lampan, men blir nog lite dyrare än Silvan.

Söndag i morgon då, gör ni mig sällskap i skogen då??? 10.00, Smol som vanligt, längtar efter en härlig tur i skogen..........

Tillbaka
Topp