Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

..hmm, en vacker ungmö kanske! Nädå jag är på imorgon. Jag har rekat lite inför kommande Mörkerrace och tänkte att vi kunde köra ett par var på den tänkta banan. Så om du vill vara med och tjuvträna är det läge att dyka upp imorgon.

Mörkerracet är tänkt att köras den 9e december start kl19.00 vid Västerportsrondellen (samma plats som Jubileums-Racet).

Lägger upp inbjudan på http://www.strangnasck.se/

Ses imorrn
/Conny

Senast redigerad av en moderator:
Hej!! var det kl 18.00 i morgon (onsdag) som vi skulle ut och testa mörkerkörning, med andra ord så dyker jag upp för att testa om min lampa räcker till. Syns i morgon.

Hej. Jag kommer inte hinna med kvällen onsdag kl 18. Eventuellt - om andan faller på och leran är lockande - så tar jag en sväng kl 21. /n

Var är mina lampor??? en evig väntan, fem veckor nu och jag tro att dem är still in Hong Kong.
Inget Mörkerrace för min del,"bloody DX" för hjälpa till istället. Put me to work Conny.

Hur se det ut på Söndag? Jag är suggen! nån mer?

Jag är med på söndag.
Vi kan säkert skaka fram lånelampor så du kan köra, Paul.
Det finns en risk att jag inte kör, då kan du ta mina.

Är det någon som har en liten nyckel 2mm till att justera hydraliska handbromshandtag med sig i morgon. har nämnligen upptäckt att när man kör med handskar blir avståndet mellan bromshandtaget och styret tightare.

PS skulle vilja betala medlemsavgiften, skulle jag kunna få ett inbetalningskort/kontonr i morgon.
mvh Ebbe

Hej allihop, jag har jobbarhelg, den där tråkiga, inte lyxhelgen, så jag dyker inte upp i morgon, ser fram emot onsdagen och hoppas att batterierna håller tävlingstiden, annars har ni jobb med att leta efter en vilsen liten gumma i den stora mörka skogen ( hi hi) bäst att ta med mobilen.

Nehej nej, fick besök av syrran och kan då tyvärr inte vara med imorgon. Däremot tänker jag sticka ut och märka upp lite inför Mörkerracet imorgon em. ca 14.00 tiden. Frivilliga?
/C

Ska försöka att vara med om inte en grym träningsvärk kommer... har igår och idag sprungit Rogaining i Marvikarna (poängorientering) 2h natt + 4h dag = 40km skaplig terräng i benen, 665 höjdmeter!
Tror att det går att köra så räkna med mig kl 19.
(betalade in medlemsavg på BG't, visst var det bara 80 pix/år?)
//KjellE i Länna

MeraLeraConny skrev:
-------------------------------------------------------
> MeraLeraConny skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu i en tråd nära dig!
> >
> > http://happymtb.org/forum/read.php/1/1302575
> >
> >
> > /C
>
>
> Nu är banan uppmärkt, med reflexband och pilar!
> Vi kör en provrunda i morgon kväll.
>
> /C

Får man vara med imorgon på provrunda?
Cheers/Paul

Självklart skall ni med och prova banan (jag tjuvkörde ett varv igår kväll)!
Vilken tid passar? De flesta önskar nog att vi kör lite senare typ 20-21tiden.

/C

MeraLeraConny skrev:
-------------------------------------------------------
> Självklart skall ni med och prova banan (jag
> tjuvkörde ett varv igår kväll)!
> Vilken tid passar? De flesta önskar nog att vi
> kör lite senare typ 20-21tiden.
>
> /C

Som den store diplomat och kompromissare jag är säger jag då 20.30.

.. jag vet hur det känns. Jag är helt säker på att det ligger i vår natur helt beroende på, om jag inte misstar mig, att vi båda är stöpta i vågens tecken. Om man sedan ser det i ett lite djupare perspektiv så... :) äh va f.n vi säger 20.30.

Alltså ikväll måndag kl20.30 vid SMOL för provkörning av Mörkerracebanan!

tips på två saker jag igår noterade kan vara bra att ha med sig.
* Välladdat batteri med tillhörande lampa
* Skoskydd (det är hejdlöst skitigt i skogen)

Ses ikväll
Conny

Förresten, finns det någon som kan tänkas ha hand om tidtagningen på onsdag?

Hej på er jag jobbar i morgon kväll. Men det skulle vara kul om ni la upp resultatlistan på hemsidan. Jag tänkte köra tävlingsslingan nästa vecka och kolla vart jag ligger.

Lycka till i morgon allihopa! mvh Ebbe

Hej Pia
Tisdag nästa vecka tänkte jag. Kl 1930 ca.
Men vi kan höras vartefter det närmar sig.

PS skall köra i löt skogen i dag tisdag och på torsdag någon gång mellan 1000 och 1400.

Mvh Ebbe

På onsdagskvällen den 9 december 2009 avgjordes Strängnäs Cykelklubbs första mörkerrace på MTB. Förhållandena var idealiska med ca +3 grader och uppehåll. Banan, som sträcker sig ca 5 kilometer i Stadsskogen, kördes av de flesta cyklisterna i två varv.

Segrade gjorde SCK egen Conny Andersson på tiden 47:01 minuter och på andra plats kom Niklas Andersson på 52:07, även han SCK. Damklassen vanns av Pia Hammarfeldt.

- Det är jättekul att vi har kommit igång med tävlingar i klubben, säger Niklas Zandelin, ordförande för SCK. Till nästa tävling i vinter hoppas vi på fler aktiva och deltagare från andra klubbar. Dessutom hoppas vi att vi slipper människor som plockar bort banmarkeringarna och därmed saboterar för deltagarna, avslutar Niklas.

Resultat Mörkerracet den 9 december 2009

1. Conny Andersson (23:03) 47:01

2. Niklas Andersson (26:02) 52:07

3. Mats Sundkvist (27:35) 56:00

4. Kjell Eriksson (26:33) 1:00:30

5. Paul Gunning (48:14)

6. Andreas Ek (52:01)

6. Pia Hammarfeldt (52:01)

Hej här är min runda onsdags kväll. Sträcka ca 10 km. Total sträcka hemifrån och tillbaks 13,46 km

Bilagor

• Track2009-12-09_1834 2009-12-09.png
    Track2009-12-09_1834 2009-12-09.png
    213.5 KB · Besök: 24
Hej på er skall ut och försöka köra mörker på tävlingsspåret från i onsdags.
Tänker starta kl 1930 onsdagen den 16/12 från startplatsen på den stora grusplanen.
Fortfarande på sommar däck, så det vore bra om någon kunde sanda där det är is. Tack på förhand Ebbe!

Hej Pia! Det har hänt lite saker.
Snön har fallit. vilket oxå betyder att det går att åka bob med barnen i pulkabacken.
Då jag vill göra båda tingen kan det bli lite tight att hinna.
meddelar senast kl 1900 om instält MTB.
vänligen gör ett inlägg om/när du läst detta.

PS har dubbdäck på framhjulet.

Tillbaka
Topp