Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Hej, det är ok att åka pulka, men inte ok att inte cykla. Jag får väl byta till dubb fram också så att det blir rättvist, eller så sätter jag på dubb både bak och fram (om jag hinner) Du har fått 10 min frist om du har läst Connys inlägg ( hi hi) Vi syns

Vi träffades (Ebbe, Pia, Niklas och jag) vid starten på förra veckans tävling.
Kort överläggning om snödjupet i skogen med en sista kommentar, -Det kan väl inte vara så farligt! drog vi iväg.
Full gas över parkeringen.. Pouhfff (tror jag det lät när cykeln skar snön). 50m in på stigen inser jag att det nog är enklare att cykla på vägen intill. Sagt o gjort upp på vägen för att lite längre fram göra ett nytt försök, här på stigen som är något upptrampad.. sladd, sladd, upp på spåret ner på andra sidan, sladd, sladd.. pust, pust..
Vi tar oss genom skogen ut på 5km spåret där det går att cykla lite. 1,5km in på spåret möter vi en skidåkare som nästan stannar och med stora ögon - hheej!? cykla?!
Drar hemåt när Niklas bakkassett ger upp i vinterkylan..
Sammantaget. 4km balans/sladd cykelträning med inslag av intervall. Låter väl kul? Inte? Men det var det. Kanske inte blev så mycket träna/cykla med kul det var det.

/C

jag tycket att vi var tappra.
jag fick i alla fall testa min pannlampa och dubbdäcket fram.
Men jag skall göra ett till försök i helgen, om jag blir bättre i halsen.
skall vänta med att byta till dubb bak då jag tyckte att det såg lite smalt ut.
hej på ett tag!

Nu har jag beställt bredare däck. Är det någon som behöver dubbdäck,
Schwalbe, Ice Spiker, 26x2.1 ett nytt och ett som gick fram i onsdags?

Jag hade träningsvärk i skrattmusklerna på torsdagen efter vårt snörace. Åker nog skidor i morgon, har hört att det ska vara spårat på golfbanan

Hej på er!
Jag kan inte delta i dag (sambon har jobbat natt) måste ta hand om barnen.
Men ni som åker kan väll fylla i hur det gick.
Vi var ju några som har spårat i onsdags SÅ DE BAR O ÅK.

Hej där, nu vankas juletider och alla ska handla, några få stackare måste vara på plats och ta hand om kunderna, och jag är en av dem, en stackare alltså. Jag hann åka lite skidor i går i alla fall.

Näe, jag vet jag är lite mesig.. men i dag är nog snödjupet i mesta laget för mig. Satsar på ett spinningpass på Hälsoskaparna senare idag (börjar 17.15).
Någon som skall med?

/C

MeraLeraConny skrev:
-------------------------------------------------------
> Näe, jag vet jag är lite mesig.. men i dag är
> nog snödjupet i mesta laget för mig. Satsar på
> ett spinningpass på Hälsoskaparna senare idag
> (börjar 17.15).
> Någon som skall med?
>
> /C

Jag fundera på det.Ska bara hinna med allt annat också.Cyklade 10km igår på ny in köpte dubbdäck och pannlampor (Ebbe´s) skit bra är dem.

Kanonkul att läsa om era bravader i mörker och snö. Vintercykling är verkligen omöjligt att motstå, trots kylan. Jag passar på att önska alla Strängnäscyklister en riktigt god hjul och hoppas ni kan växla ned under ledigheten så att batterierna är laddade och ni kan köra på i gamla, såväl som nya, hjulspår även nästa år.

/Åkersektionen

Nu när snön lagt sig och stigarna är upptrampade av jullediga Strängnäsbor kanske det är dax för årets första tur. Söndag kl 10 vid SMOL-gården? /n

Hade gärna hängt på, men jag jobbar, skriv och berätta hur det gick, och om det blir en repris nästa söndag. GOTT NYTT ÅR på er allihopa

Hej Nills och alla andra!
Jag var ute i går och i dag(kör in de nya dubbdäcken).
Det var ca -7 grader båda dagarna jag blev kall...
I morgon skall det vara ca -14 grader...Jag avstår i morgon men kommer igen senare i år.
Mvh Ebbe

Prognos för söndag förmiddag: -10, 3 m/s VSV, vxl molnighet med goda solchanser. Sålunda - vilken dag. Tumvantar rekommenderas dock :-) Väl mött imorgon söndag /n

Jag hakade på så vi blev två.
Körde runt P-10 för det gick inte att ta sig till MTB spåret. Jag tror S-näs borna sitter hemma så det var inga upptrampade spår direkt.
Skall kolla spåren här i löt så¨fort jag känner mig bättre (lite förkyld).

Hej på ett tag Mvh Ebbe!

Nej det här snödjupet är inget kul för oss MTBare.

Jag var nära att investera i en sån här:
(Finns på Hobbex i E-tuna)

snowkit-mtbII.jpg ht=650

snowkit-mtb.jpg ht=407

http://www.hobbex.se/p/pid,3645/t/product.html

Någon som är på för ett spinningpass någon dag?

/Conny

Som att sätta trampor på en skoter! Med tanke på hur mycket bakhjulet slirar så fort det lutar uppför så är det kanske ingen dålig idé. Men det är egentligen inte snön som är problemet, utan temperaturen de kommande dagarna. Under -15C är inte ens kul att åka skidor i. Finns det plats att ställa upp några trainers i klubblokalen eller måste man hasa till ohälsoskraparna för att träna till VM i inomhuscykling?

Någon som är på för ett spinningpass någon dag?

/Conny

God fortsättning till er alla.
Fundera på trippel pass på Söndag. Måste bara bli av med min förkylning.

jag tänker trotsa kylan och åka skidor i morgon (onsdag) (får se hur det går) Kommer på spinningpasset på söndag. Jag har ledg helg, Ack så skönt

Jaha - Mr Ekon e förkyld, Dr J på Bali, MeraLera e kall, Salkin avvaktande, Piah e inne, Gunno e brittisk, McB svårtydd och Ebbe har inte hörts av - vilket gäng. Vi får väl se vem som ses när imorgon... /n

Hej på er allihopa!
Glädjande nyheter!
Jag körde tävlingsbanan i dag. Början av sträckan gick som vanligt inte att köra i diket utan upp på vägen.
Sedan så var det upptrampade stigar där var greppet och rullet bra till mycket bra. Partierna med skidspår körde jag i stavspåren här gick det Bra ( i de mest frekvent använda spåren)
till tyngre ( i de mindre använda) till plågsamt tungt.
(Jag var noga med att inte köra i skidspåret).

Det tog ca 50 minuter att köra igenom ett varv, det tog lite tid att stanna och försöka se med immade glasögen på GPSèn var jag skulle åka.

Hej på ett tag mvh Ebbe!

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp