Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Hej har kört ganska tufft den här veckan, få se hur mycket ork jag har inför i morgon kväll. Om jag hänger på så är jag där till 19.30.

jag dyker upp också. provkörde igår och rapporten kommer nu.
På motionsspåret är det hårt och lättåkt , på stigarna beroende hur många som gått är det lite svårare men sjukt roligt:)

Bra grabbar jag har haft lite dåligt samvete...det var ju jag som drog i gång detta. Men är man sjuk så är man.

Men men jag var den enda i söndags som startade kl 1000 så det lindrar samvetet.

Kör så det ryker o hej på ett tag! Mvh Ebbe.

Knappast nåt att ha dåligt samvete för Ebbe! Du avannonserade turen i god tid. Dessutom var det bra att du roddade ihop ett träningstillfälle åt oss. Vi roade oss med att sladda runt på slumpmässiga stigar. Hela skogen var en veritabel karuseller.

Avannonserades inte den påannonserade turen i söndags?! Tyvärr händer det emellanåt att man står ensam på fasta träningar, speciellt om ingen hört av sig och bestämt något. Oförutsedda saker kan komma emellan även om nåt bestämts. Speciellt på vintern när cykelmotivationen och uppslutningen är lite mindre. Har man inte hört nåt från nån annan så ids man kanske inte passera klubblokalen. Tror det måste ha varit där det brast i söndags.
Men jag tror inte det kommer hända igen på ett tag.

Att stå själv på träning har faktiskt aldrig hänt mig med SCK än, kanske för att jag är där så sällan. Men vet från andra ställen att det kan kännas mindre kul om man hade sett fram emot att träffa lite cykelfolk. Speciellt om man har åkt några mil tråkig transportsträcka för att ta sig till träningen. Hursomhelst brukar man få till en schysst runda på egen hand ändå.

Söndagens enmansåkning tar jag på mig. Jag hoppade över när jag inte fick något svar av någon. Vi får se till att bli bättre på både på- och av-besked. En idé som kommit upp och som vi praktiserat något är en SMS-funktion. applikationen för detta finns, den skulle dock behöva integreras i en medlemszon på hemsidan.

Vem är med på söndag?

/Niklas

Det är lugnt jag får oxå ta på mig min ensamåkning.
Anledningen till att jag inte skrev att jag skulle komma var att jag själv inte trodde att det skulle gå att cykla pga kylan.
Men tänkte att jag gör ett försök och om det var för kallt så kunde jag alltid vända utan att någon står ock väntar i kylan.

Ar på på söndag till 90%, känner mig bättre och väldigt MTB sugen.

Mvh Ebbe

Hej på er! 99% att jag deltar i morgon.

Men det är inte därför jag skriver utan amatören har en fråga:
Vad kör ni med för lufttryck på vintern är det lika som med sommardäck?

PS har fyllt i 1,5 bar (rek 2,0 - 4,5bar)

Mvh Ebbe

Senast redigerad av en moderator:
Mellan tummen och pekfingret kör jag med samma tryck som på sommaren. Jag mäter inte med klocka, utan avsmakar stunsen och ljudet. Kanske trycker i lite extra, eftersom snön ändå är så mjuk. Pumpar man inne tappar man lite när man går ut. Med mina svårkrängda dubbdäck vill jag absolut inte ha en genomslagspunka och behöva stå i kylan och byta bara för att jag inte orkade pumpa ordentligt. Men skulle det va blankis måste jag nog känna mig för så att all dubb verkligen tar i backen och att cykeln känns bra. Står f.ö. ofta på däcksidan vilket tryck just ditt däck som mest tål, kan va lite lömskt att se ibland.

Jag kör hemmavid imorgon.

Det är f-n roligare att cykla MTB än att åka skidor, nu vet jag. Mjukt och skönt att ramla också när det är så mycket snö :-)
20100117071.jpg ht=544
20100117070.jpg ht=544
20100117072.jpg ht=544

Där missade man något.
Efter en kväll med goda vänner, god mat och en hel del god dryck är man inte precis i sin livs cykelform. Måste bli lite skärpning snart för min del.
/C

Conny, du kanske skärper till dig tills på tisdag eller torsdag om du får bestämma tiden? (gärna kring 19-snåret om jag får rösta). Min plan är att tillbringa en kväll med cykelvänner. Vi kommer äta goda medhavda bananer alt. energikakor, dricka näringsriktig energidryck alt. vatten och bete oss allmänt spattigt i skogen till skidåkarnas och kvällflanörernas förtret. Hoppas många kan komma!

såg trevligt:) får hålla med conny där för mycket god dryck, försämrar prestaionsförmågan en hel del:P
Jag kan köra vilken dag som helst nästa vecka så skriv när det passar er:)

/Niklas

Riktigt drygt underlag ikväll. Snön var illvilligt moddig och slirig på oplogade vägar. Men det sket vi i och trampade på iallafall.
På torsdag, kl 19.30, ska Salkin911 köra backintervaller på Långberget. Utgår från SMOL som vanligt och inleder med en uppvärmningstur runt stan.

Hej på er!
Jag kommer inte upp till söndag kl 1000 (flickvän jobbar i helgen).

Skall göra ett pass i Lötskogen.

Hur var underlaget på stigarna i tisdags/torsdags?

Hej på ett tag.
/Ebbe

Hej!
jag cyklar på söndag:)

Ebbe: Det är fint ute på stigarna är det hårt och lättrullat. Mcbredsladd och jag körde långberget en runda med sjukt hjobbiga backar:) men riktigt bra träning. Vi hittade en runda som gick runt berget. Mcbredsladd frågade hur många rundor jag orkade så kaxigt svarade jag 5 . han la på en till så vi skulle köra 6 rundor var tanken. Var och en körde i sitt eget tempo. När jag hade kört 5varv och mcbredsladd 4 frågade han om jag ville köra ett varv till med han. Så det blev en till.
Den rekomendreas varmt:)

ses på söndag

Tack för en utförlig rapport från långberget.

Men jag tänker nog plåga mig i lötskogen, där är det smala stigar (det har inte gått så många där).

Jag följde mina vanliga stigar förra gången och upptäckte avstickare som promenerare gjort, dessa avstickare skall jag följa och se vart de leder.

Hej på ett tag!
/Ebbe

Hej

Du kommer väl på SCK årsmöte på onsdag. Kl 19.00 i SMOL-gården. Vi börjar med årsmötesförhandlingar, fortsätter med information och årets planerade aktiviteter och tävlingar och avslutar med ett föredrag av Johan Wase, www.johanwase.com.

Låt mig veta om du kan komma.

Välkommen

/Niklas Zandelin

Missade årsmötet igår :( Plogade snö. Hur gick det?? var ni många?
Skulle vara kul med lite info för oss som inte kunde vara med?

D-day -1.
Är det någon som har koll på huruvida det går att köra efter det senaste snödjupet?

Är det någon som i så fall skall starta om det är kallare än -10°C jag själv är extremt tveksam, vart går er smärtgräns?
Mvh Ebbe

Iam from Downunder and dont like this at all, -20 last night. I agree with MLC "brrr"
Spinning Sunday, thats the go, warm and sweaty. Anyone else up for a spin??
How did the Annual meeting go? Fill me in please.

Strängnäs skulle få celebert cykelbesök nu i helgen. Men jag har inte hört nåt mer om det.

Jag har ännu inte bestämt mig om jag ska åka imorrn. Men det lutar åt att jag _inte_ kör. Förvisso grymt cykelsugen, men det är på vippen att det är kul att köra ute om det är under -10C. Jag har inte nån koll på hur stigarna ser ut efter snöfallet. Min gissning är att de är utmanande att få fäste på. Vore förvisso kul att dra en bana i nån nedförsbacke och bara busköra lite i fluffsnön.

Edit: -12C och snö nu på morgonen. Jag kör en kort sväng hemmavid istället, så jag kan hoppa direkt in i duschen.

gunno skrev:
-------------------------------------------------------
> Iam from Downunder and dont like this at all, -20
> last night. I agree with MLC "brrr"
> Spinning Sunday, thats the go, warm and sweaty.
> Anyone else up for a spin??
> How did the Annual meeting go? Fill me in please.

------------
* Styrelsen sitter kvar

* Ekonomin är i balans

* Medlemsavgift 2010 100kr

* Tävlingar som vi arrangerar/deltar i:
SCKs Vårjakt - LVG 2010-04-18
Kolmårdsbiken - MTB 2010-05-01
Energitrampet - LVG 2010-05-29
Vätternrundan - LVG 2010-06-18
Stadsskogsturen - MTB 2010-08-08
Finnmarksturen - MTB 2010-08-28

* Johan Wase drog en tänkvärd story

Tror jag fick med det mesta!
------------

När är spinningen imorrn?

/C

Bra sammanfattning av styrelsemötet. Protokollet inom kort på hemsidan. Jag kommer inte cykla söndag, dock skida - en gammal fin tradition i Strängnäs Cykelklubb, eller "En för allas cykelklubb i Strängnäs " som vi faktiskt hette en gång i tiden. under 20- och 30-talet bedrev klubben i huvudsak tre verksamheter, givetvis cykling, skidor och... gång. Någon som är intresserad av att leda gång-sektionen?

/n

Om vi haft en gång sektion hade vi kunnat styra dem att trampa upp ett spår åt oss MTB åkare,då hade det inte vart några problem med avsaknad av upptrampade stigar.

Här om dagen kläckte jag förresten en ide hur vi skall få det upptrampat. Iden är att anmäla till tidningen sin plånbok med ca 20000 sek försvunnen i MTB-spåret ovanför kvitten.
Då kan ni ge er på att det är upptrampat och fint för oss på söndagarna.

PS kommer inte i dag till kl 1000.
Mvh Ebbe

gunno skrev:
-------------------------------------------------------
> När är spinningen imorrn? Kl 17,15 dubbel
> pass.
> Tack för sammanfattning.

I'll be there :)

/C

Tillbaka