Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

ebbeilöt skrev:
-------------------------------------------------------
> ...kläckte jag förresten en ide...
> ...plånbok med ca 20000 sek...

Hehe, vad förvånade vi kommer bli när nån kommer och säger att de faktiskt hittat 20000 ute i skogen!

Dagens kortrunda blev två timmar i kylan på snöiga grusvägar. Det var kallt, men kallt. Förutom på de ställen där det var kallt. Hur var era rundor?

Hej där ute, skidor i stadsskogen, söndag kl 10.00 kan det vara ett bra alternativ till cyklingen. Sck, har ju haft cykling, skidor samt gång som aktiviteter. Kanske några som vill gå :-D Själv tänkte jag mig några varv på spåret, skidspåret givetvis. Syns vi???

Senast redigerad av en moderator:
Jag börjar med stepp en timme fortsätter med easyline cirkel en halvtimme, tänkte pumpa lite efter det, så jag valde bort spinningen. Måste bli lite stark också :D

Gång låter väl sådär. Däremot finns promenadcykling som platsar fint tillsammans med ett stillsamt parti cykelpolo i glada vänners lag.

Ska det åkas skidor på söndan så lär det bli cykling på lördan istället! Skogen är nedsnöad och full av skidspår. Så vad sägs om lite fina grusvägar istället?

På lördag tänkte iaf jag ta en sväng på ca 25 km i lungt tempo på grusvägar från Åkers och tillbaks, sedan ytterligare en sväng på ca 10-25 km, beroende på hur mycket klockan är. Man kan alltså skippa sista svängen om man vill. Allt som allt borde det ta 2-3 timmar, varav första loopen tar ca 1-1.5 timme. Men man ska inte bli förvånad om det tar längre tid pga nån ev. oplogad sträcka. Man kan fika i Åkers, eller ta med nåt gott att käka längs med vägen.

Prognosen säger -8C. Men det får man se om det stämmer och avgöra beroende på vind osv om det är en bra eller dålig dag. Det är alltså risk att det blir inställt om det blir för kallt. Starttiden är inte bestämd än utan beror på OM det är nån som vill med och vad de röstar på.

Ett annat alternativ är att köra som vanligt från SMOL kl 10 och hitta på nån runda kring Strängnäs.
Vad tycks?

Hänger på kl 10.00 söndag oavsett om det blir skidor cykel eller gång, bara tala om vad jag ska ta med mig för redskap, alltihop kanske för att ha bra beredskap....... :-D

Ajdå, jag uttrycke mig klantigt. Jag menade "Som nödalternativ, om ingen vill göra mig sällskap i Åker, kan jag tänka mig _Lördag_ kl 10 från SMOL med cykel och kaffetermos (dvs en inte helt vanlig dag, men en helt vanlig tid och aktivitet)". Prognosen för lördan är bättre, -3C enl. SMHI.

På söndag kl 10 har Phija redan bestämt skidåkning i stadsskogen, eller hur? (Men jag dyker inte upp på det pga mina kompetensbrister i vallningsteknik vilket resulterar i diverse bakhalka så snart det inte handlar om att löpa med skidorna i ospårad lössnö.)

Kanske ska planera nästa helg redan nu, så det blir lite bättre framförhållning. För lördan kan jag tänka mig att skotta upp en kort bana (400-500 m) i skogen och köra runt som en idiot i en timme. Flest varv vinner. Jag skulle vilja göra detta till en återkommande lördagsaktivitet under 5-6 veckor framöver. Flest varv totalt vinner.

Andra förslag?

Ändrade planer, den här helgen blir det dans för hela slanten, Lindy Hop. ev skidor på lördagskvällen, kanske spinner jag på söndagskvällen ( inte hemma då utan på HS) Carpe Diem

På söndag kl 1000 skall det enligt rykten köras cross (kommunmästerskap) på isen vid lötbadet.
Skall hålla ögonen öppna efter de som skall ploga banan. Man kanske kan be dem att göra en slingrig (knattebana).

vi hörs i morn/Ebbe

Bra idé! Be om en oval shorttrack-bana också om du får tillfälle. Kan bli nåt för nästa veckas lamptramp. Tisdag? Torsdag? Hmm, vart får jag tag på isracingdubb... :)

Jag fick lite sällskap tillslut, så jag drar en runda i Åkers idag.

Hej på er!
Jag gjorde ett försök att ta mig ut i Lötskogen det gick ej. Någon som har testat i spåret vid Kvitten?

Jag körde däremot tre rundor på Enduro spåret på sjön vid löt. Det var en ganska kul, jobbig och lärorik genomkörare.
Det får räcka för denna helg skippar därför morgondagens träning.
Mvh Ebbe

Hej igen!
Det finns stigar på Tosterön, upptrampade ridstigar.
Hur låter det? Jag har för avsikt att testa stigarna i morgon. Jag kommer däremot ej att ansluta vid SMOL gården utan väntar vid Mälarforum utgår kl 1015(jag är så himla trött på de där uppförsbacken till SMOL).

PS det ska inte vara så skakigt.
/Ebbe

Kommer. Ridstigar låter toppen. Och skakigt. Snön är perfekt sträv idag. Svänger ev. förbi SMOL först, är nog vid Mälarforum vid 10.15-10.20.

Jag ville bara informera att definitionen av upptrampade stigar är en subjektiv bedömning beroende på vilket fortskaffningsmedel man använder.
Men nu vet jag att hästar inte packar snö så bra som mänskofötter.

Så efter att vi fått en rejäl promenad med våra cyklar begav vi oss upp mot MTB-spåret på Tosterö.
där gick det faktiskt att köra på en stig men tiden och orken rann iväg så vi utforskade inte alla alternativa stigar där.

hej på ett tag /Ebbe

NU börjar det bli lite mycket snö!
70 cm har jag. Det är nog ganska jobbigt offtrack :-)
/Ebbe

Bilagor

• januari 2010 098.jpg
    januari 2010 098.jpg
    46.4 KB · Besök: 31
Hej, visst kör vi väl ett mixat lag, vet inte om jag orkar köra solo??? Men jag är ganska seg, sååååååå jag orkar nog!! Kul grej

..dessutom har jag varit med och gjort originalbanan, så vi har förutsättningar för att simulera tävlingsbanan här hemma och komma väl förberedda. Borde ge oss det övertag vi behöver ;-)

Funderar på att köra en grusvägssväng imorrn (söndag), någon som är på?

/C

MeraLeraConny skrev:
-------------------------------------------------------
> ..dessutom har jag varit med och gjort
> originalbanan, så vi har förutsättningar för
> att simulera tävlingsbanan här hemma och komma
> väl förberedda. Borde ge oss det övertag vi
> behöver ;-)
>
> Funderar på att köra en grusvägssväng imorrn
> (söndag), någon som är på?
>
> /C

MTB, skidor? När och var?
Kom precis in från ett fantastiskt skidtur,såååå vackert ute just nu.

Bredsladdcykling utmed kalasfina (skakiga) grusvägar (dvs isvägar) imorron kl 14 prick (ungefär iallafall) i Åker, vid gamla stationen. Går inte att missa (om man inte kör förbi). Kanske 3-4 mil.

Vårjakten blir ju kanon. Jag antar att Conny inte läser pm, men det löste sig ju fint med bansträckningen ändå, utan whiskey. Bästa 70 km-rundan häromkring!

Tänker ägna morgondagen åt tjuvträning på banan. Föret är kalasbra. Jag körde på autentisk lera idag!!! :)

Ja jädrar, den inviten hade jag missat!
Då får det bli en planeringskväll med whisky istället :)
Det är ju några saker som behöver styras upp inför loppet.
..och nej jag är inte jätteflitig att läsa PMen här..

/C

Tillbaka
Topp