Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Fogdö "OUTBACK" MTB tour, nu på Söndag KL10,00 SMOL.
Tänkte kolla intresset för att cykla på grus vägar och stigar ut på Fogdö,ca 50km med en paus hemma hos mig.Vi fikar innan återfärd.Hör av dig om du är intresserad.

1.Paul
2.

Fogdö "OUTBACK" MTB tour

gunno skrev:
-------------------------------------------------------
> Fogdö "OUTBACK" MTB tour, nu på Söndag KL10,00
> SMOL.
> Tänkte kolla intresset för att cykla på grus
> vägar och stigar ut på Fogdö,ca 50km med en
> paus hemma hos mig.Vi fikar innan återfärd.Hör
> av dig om du är intresserad.
>
> 1.Paul
> 2.Niklas A
>
> Fogdö "OUTBACK" MTB tour

Salkin911 skrev:
> gunno skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fogdö "OUTBACK" MTB tour, nu på Söndag
> KL10,00
> > SMOL.
> > Tänkte kolla intresset för att cykla på grus
> > vägar och stigar ut på Fogdö,ca 50km med en
> > paus hemma hos mig.Vi fikar innan
> återfärd.Hör
> > av dig om du är intresserad.
> >
> > 1.Paul
> > 2.Niklas A
> > 3. Pia.
> > Fogdö "OUTBACK" MTB tour

phija skrev:

> > > 1.Paul
> > > 2.Niklas A
> > > 3. Pia.
> > > 4. Oskar
> > > Fogdö "OUTBACK" MTB tour

Rejs och fika? Jamen, det är klart vi kommer.

Fogdö "OUTBACK" MTB tour
------------------------
1. Paul
2. Niklas A
3. Pia
4. Oskar
5. McBredsladd++
6.
7.
8.

Hej!

Jag är precis nyinflyttad i Strängnäs och undrar därför vilka tider och dagar ni har träning (LVG)? Har förstått att tiderna som står på hemsidan inte riktigt stämmer längre, så jag frågar här istället...

Åsa

Hej Åsa,

Välkommen. Vi har två fasta tider i veckan, Lördagar kl 10 LVG och Söndagar kl 10 MTB. I båda fallen samling vid SMOL-gården/Vasaallen (på krönet av Eskilstunavägen). Just nu, inför Vättern, är det en del som kör LVG även söndagar. Ävenså kan lördagar har en avfärd kl 09, men som brukar återkomma till SMOL kl 10 för att ansluta.

I övrigt har vi kört torsdagar kl 18.30, men detta har inte blivit en fast tid ännu. Det bästa är att prenumerera på den här tråden, då får du all info om spontanträningar, tävlingar mm.

Återigen välkommen

/Niklas

Bara att gratulera ! :-)
Jag lyckades iallafall komma 8 min efter.
tar det som ett godkänt även om det var mega jobbigt sista milen./
Harry från Esklilstuna

I dag blir det Norrtälje för mig, jag tar hjälp av motorn på min röda cykel. Dyker upp i morgon för Fogdö "OUTBACK" MTB tour.
Önskar er en trevlig tur!!

Bullarna är gräddade, kakorna bakade inför "Fogdö Outback Tour". Kom igen Strängnäs cyklister, häng med på en skön grustur i det härliga försommar vädret.

Tempo- Lagom.
Sällskap-toppen.
Hem bakad- gott, gott, gott.
Söndag KL10, SMOL.

Mina herrar - och inte minst damer. Jag är sjukt sugen på att hänga med. Dock tarvar kommande långcykling på racern ytterligare mil på dito i benen varför söndagen kommer vigas åt snabbrullande tvåhjuling. Jag vill bara, med emfas, meddela att jag på intet sätt söker så split i klubben genom att konkurrera med Hr Pauls generösa och välplanerade inbjudan till de Hässelbyholmska egorne och hoppas på klubbkamraternas överseende. Jag lovar härmed att hänge mig fullt ut åt skogscykling snarast efter den 19 juni.

Eder tillgivne

/n

SHIT Nills,are you on the booze as well? I cant understand a bloody word. Give it to me in plain old Swedish ;-))

Senast redigerad av en moderator:
gunno skrev:
> Bullarna är gräddade, kakorna bakade inför
> "Fogdö Outback Tour".

Äsch, nu kommer mina köpta kakor inte bli lika populära :)
Det blir mest grus, va? Orkar inte skruva av stänkskärmarna.

Hej på er!
Jag har kommit halvvägs med att snitsla en bana i löt (avbröt då jag upptäckte att jag hade en pyspunka).
Det blir en annan dragning än den långt långt ovan i tråden.
Lite lättare med andra ord men dock med ca 90% stig 10% gräsbevuxen skogsväg.

Kommer att syssla med detta även i morgon ansluter inte till SMOL.

Jag är risig i halsen så mitt deltagande är lite osäkert. Är tempot inte allt för hårt går det kanske. Är jag där 10 så kommer jag, annars kommer jag inte. Cykeln står i alla fall beredd.

Var ligger förresten den där SMOL-stugan? Fanns den före -95? Antar att det är uppe runt Vasavallen nånstans.

SMOL-stugan ligger på Vasavallen, med infart mot Eskilstunavägen, nästan upp mot rondellen.
Jag vågar utlova ett mycket behagligt tempo.
Jag är otränad, nyligen magsjuk och kommer på AM-cykel.

Gunno, måste avstå morgondagens tur då sonen har fotbollsmatch i Ärla samma tid. Tog ett par varv runt banan i Stadsskogen - den är riktigt rolig att köra!! Avslutade med milspåret så nu är jag duktigt trött. Försöker ge mig ut imorgon kväll vid 17-tiden ifall någon vill hänga på.

Mr E

Snyggt Paul, ni får helt säkert en kanondag. Jag har ju redan tjuvåkt banan och frågan är, vem cyklar hela vägen upp till toppen av stenfästningen? ;)
Har lite knappt med tid och kan tyvärr inte hänga på imorrn. Förmodligen kör jag en kortis med LVG cykeln på morgonkulan.

/C

Tack för en trevlig Fogdötur med trevligt sällskap, jobbet kallade tyvärr så jag fick bryta!!! det var fler som också vände hemåt!! Men vi kom lyckligt hem.
Jag tänkte cykla MTB tidig tisdag morgon, LVG tidig onsdag morgon....Någon som gör mig sällskap???
Tänkte köra Halvvättern på söndagen och vila mig i form inför den hela.

Har även fundéringar inför Vättern, ska vi ha en date kanske??? Vi som ska cykla??? När åker vi, hur åker vi, sovplatser mm??? många frågor är det..........

Hej på er snitslingen i löt är klar.
En bana på ca 9 km börjar vid vägbom slutar vid ryggkliniken.
Snitslingen är på vänster sida i körriktningen rött band.
Vid vägbyten sitter det en röd/vit markering för att uppmärksamma er.
När samma stig används för andra gången är det två röda tätt uppsatta på samma träd/gren.

Att köra slingan tog mig 52 min 2010 06 06.

Vid torrt underlag 43 min 55 sek Med DH däck och hjul( mina original väntar på nya lager) 2010 07 27.

Vid vått underlag 100 mm(översvämning i Mariefred) 46 minuter DH däck 2010 07 30
Med pannlampa -1 C (lagom lerigt blöt jord) 49 min 20101021
Dagtid +5 C (lagom lerigt blöt jord)48 min 30 sek 20101023
Dagtid som ovan (orkade inte plåga mig) 50 min 20 sek 20101026

Ut och testa nån gång och lycka till!

Bilagor

• löt-4,1-Web-20100606.gif
    löt-4,1-Web-20100606.gif
    146.3 KB · Besök: 54
Senast redigerad av en moderator:
Undertecknad och Conny körde en skön runda över Vaansö-Sundbyholm-Eskisltuna-Kjula och hem. 90 km, 29.2 i rullsnitt. Tack för bra coachnin. Självförtroendet ökar för var dag inför Vättern. /n

Årets bästa runda!
Fogdö outback tour innehöll alla ingredienser som behövs för en lyckad cykelrunda. Tio meter uppvärmning och sedan rätt in i buskaget. Kedjebrott inom 5 minuter. Uppskrapade armbågar ungefär lika snabbt. Bättre än så kan en runda inte börja! Incidenterna mildrades och turen fortsatte på små slingriga grusvägar strödda av idel guldkorn. Landskapskulisserna var retoucherade och färdiga att hänföra betraktaren med sin prakt. Sommardagen blev varmare och varmare. Gamla fincyklar av stål trängdes med moderna fullgungare. Vi studsade in på stigar här och där. Huvuddelen av rundan bestod dock av Strada Bianca av god kvalite. Suset från grovt gummi fick folk i stugorna att lyfta sina blickar där de satt och gassade i sommarhettan. Fulla av avund (får man anta) stirrade de efter oss när vi graciöst försvann i grönskan. Utanför civiliserade områden stötte vi på älg, snok och en avdankad MTBare. Vi passerade hagar och ängar, badbryggor och stora gods. Allt var vackert, men framför allt innehöll turen en _storslagen_ fikapaus. I skuggan av körsbärsträdet i Gunnos välansade trädgård serverades saft och kaffe med påtår. Australiensiska kakor och Svenska bullar kunde avnjutas till fågelkvitter och cykelsnack. När vi rullade vidare tilltog även kvitter från dammtorra kedjor till en hjärtskärande symfoni. Detta var en särdeles trivsam tur på alla sätt och vis. Eminent guidning av Gunno och bra kört av resten av gänget. Tack, tack.

PauloSCKFogdoutbacktour2010-06-06.png ht=489

Vilken toppen dag.Bra beskrivning Macbredslad.
Så har såg rundan ut (50km).Det var kul att få visa er mina vägar och stigar.
Tack alla.

Själv åkte jag Siljan runt igår, min första cykeltävling. En mycket fin vägsträckning, men uselt skyltad. Jag är nöjd med 16 mil på 5,26, såg att Stefan E åkte på 5,05, grattis!

Det sög mer eller mindre i benen mest hela tiden, vissa av backarna var riktigt långdragna, men inte så kraftig lutning. De fanns de som gick uppför vissa av backarna, de tycke jag lite synd om... men belöningen kommer ju alltid efter krönet. Jag gillar hellre backiga rundor än platta. Lilla framklingan är i alla fall fortfarande oanvänd ;-)

IndyGlow skrev:
> LVG 0900 mot Eskilstuna i morgon 8/6. Någon som
> kan/vill haka på?

Japp, jag vill haka på, måste dock vara hemma till kl 11.00. Jobbet kallar kl 12.00 Är det ok, eller???

IndyGlow skrev:
> Jag ska cykla till jobbet i Eskilstuna och åker
> från SMOL runt 0900. Haka på så länge du
> hinner så har vi sällskap en bit i alla fall.

Ok, syns i morgon bitti!! :-)

VR 2010. Finns det planer på att ha någon grupp med tidsmål på VR? Finns det möjlighet att byta starttid till er tid? Byter man tid mot tid eller är det till VR´s kansli som man lägger in önskemål om ändring av starttid? Jag vill åka på mellan 10-11 timmar.

Tillbaka
Topp