Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Stadsskogsturen (MTB) 8e aug kl10.00
-------------------------------------
Vilka från klubben (och även andra) tänker köra på söndag?

Än så länge endast 3st anmälda. Lite tunnt för att genomföra!

Anmälan till mig, här eller strangnasck@scf.se

För den som missat finns mer info på vår hemsida: http://www.strangnasck.se/

/C

McRegnställ babblade:
-------------------------------------------------------
> ...västerut...österut...

Med tanke på vädret imorgon är det bäst att vi kör i sydväst. ;)

Hej, Jenny o jag tänkte oss ut på Mtb i morgon, lite osäker på tiden. Lvg torsdag kl 10.00 från Smol Häng på. Återkommer med tiden om i morgon

Nu är det imorgon........... Kl 13oo blev tiden......

Senast redigerad av en moderator:
Hej alla,

Kläderna har kommit. Två hämtningstillfällen vid lokalen SMOL-gården:
Idag onsdag 4/8 kl 17.00
Söndag 8/8 kl 09.00 (innan tävlingen)

Priser:
Tröja: 600 sek
Jacka: 1580 sek
Byxa herr: 590 sek
Byxa dam: 500 sek

Om du inte kan någon av tiderna ovan, ring eller maila mig så kan du hämta dem hemma hos mig. 070-542 27 35, niklas@zandelin.se

Medtag gärna jämna pengar

/n

Stort tack till McBreddsladd för en blöt och smutsig tur på grusvägarna mellan Strängnäs och Ärla! Mycket trevlig trots det ihållande regnet.

En skitig runda med clnr:
Vi åkte i sydväst. Eller åtminstone var det en sån vi behövde. Egentligen regnade det inte fasligt mycket, bara konstant. Innan jag hunnit fram till klubblokalen var skorna genomsura. Vilket var rätt ok eftersom jag då inte behövde försöka undvika vattenpölarna. Det gick nämligen inte.

Träffade clnr och hans fina CX vid klubblokalen, men inga andra dök upp så vi for iväg.

De blöta grusvägarna var riktigt sugande och skitiga. Det rullade tungt. Dessutom vägrade mina ben att vakna till liv. Det kändes segt. Så när vi snirklat oss till Ärla och kroppen skrek efter koffein var det rätt snopet att kiosken ännu inte hade öppnat. Vi var tydligen 20 minuter tidiga. Vi insåg nederlaget och skulle just dra iväg igen när kioskägaren öppnade och tog in oss, låste dörren igen och ordnade med kaffet. Det händer bara i Ärla. Ärlakaffet blir dessutom godare och godare. Riktigt bra grejer det där. Näringsriktigt också. Livet återkom till mina ben. Dyblöta som vi var lämnade vi två smutsiga vattenpölar på golvet där vi stått, ursäktade oss och fortsatte.

Glädjemätaren stannade på 98 km när jag kom hem. I affärer brukar saker kosta nittiåtta-å-femti för att folk ska tycka "Å så billigt, under 100 spänn, jag tar två!". Så jag vände och åkte två km så att mätaren stannade på 100 km blankt. För jag ville inte att den här rundan skulle verka billig. För det var den inte.

4st anmälda! Kom igen nu annars måste vi ställa in!!

MeraLeraConny skrev:
> Stadsskogsturen (MTB) 8e aug kl10.00
> -------------------------------------
> Vilka från klubben (och även andra) tänker
> köra på söndag?
>
> Än så länge endast 3st anmälda. Lite tunnt
> för att genomföra!
>
> Anmälan till mig, här eller strangnasck@scf.se
>
> För den som missat finns mer info på vår
> hemsida: http://www.strangnasck.se/
>
> /C

Inställt! P.g.a. för lågt deltagarantal tvingas vi tyvärr ställa in Stadsskogsturen.

MeraLeraConny skrev:
> 4st anmälda! Kom igen nu annars måste vi ställa
> in!!
>
>
> MeraLeraConny skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Stadsskogsturen (MTB) 8e aug kl10.00
> > -------------------------------------
> > Vilka från klubben (och även andra) tänker
> > köra på söndag?
> >
> > Än så länge endast 3st anmälda. Lite tunnt
> > för att genomföra!
> >
> > Anmälan till mig, här eller
> strangnasck@scf.se
> >
> > För den som missat finns mer info på vår
> > hemsida: http://www.strangnasck.se/
> >
> > /C

Hallå
Är på tillfälligt besök is Strängnäs och har
Min mtb med mig. Som vanligt hittar man inga bra spår och undrar om det är någon som ska cykla och kan tänka sig sällskap. Är typ medel och gör sista rycket inför cykelvasan. Är här fre till söndag och kan dra iväg på kort varsel. Ring mig gärna 0709798900 /togga

Hej på er allihopa.
Ungefär vid bolibompa tänkte jag sticka ut i löt MTB.
Jag har tittat på en 18 år gammal karta och sett lite stigar mot Vaxäng.
Så jag skall kolla om de är farbara.
Meddela via PM eller här om någon skall med. Så tar vi en exaktare tid.
/Ebbe

Tack för trevligt bemötande och tur. Hör av er om ni kommer till mora så får jag bjuda tillbaka. Hörs på Facebook. Mvh Togga Liljedal

Tack för trevligt bemötande och tur. Hör av er om ni kommer till mora så får jag bjuda tillbaka. Hörs på Facebook. Mvh Togga Liljedal

Har nu klarat av Mälaren Runt i snabbgruppen 30+ vilket innebar 334 km på strax under 11 timmar på cykeln. Kul lopp som jag definitivt kan rekommendera. Roligare än Vättern. Framför allt mycket roligare vägar.

Senast redigerad av en moderator:
clnr skrev:
> Har nu klarat av Mälaren Runt i snabbgruppen 30+
> vilket innebar 334 km på strax under 11 timmar
> på cykeln. Kul lopp som jag definitivt kan
> rekommendera. Roligare än Vättern. Framför allt
> mycket roligare vägar.

Grattis till en jättebra prestation, Mvh Pia

Jag och Bredsladd var ute i går och letade efter tre stigar, hittade två av dessa.
På onsdag skall jag försöka hitta stig fyra och fem i vaxängsskogen.
Tror att det blir efter bolibompa (man vill ju inte missa för många avsnitt).

PS är det någon som vet om orienteringsklubben har lite nyare kartor över Löt och Vaxängsskogarna?

Hej. Är alla tillbaks efter semestern? Är det dax för lite seriös MTB-åkning. Hur många cyklister kan vi samla till på Söndag?

Jag tänkte i alla fall köra en ordentlig sväng på söndag. Det är nu lite drygt 2 veckor kvar till Finnmark och det känns som att en 10-20 mil till i benen innan dess skulle vara bra.

Så, söndag kl 10 SMOL. Oavsett väder, vind, fysisk status, familjens vilja eller vad f...n det nu kan vara - Jag är där.

/n

PS Jag lånade en 50-lapp av någon sist vi var i Skottvång. Vem? Jag vill gärna betala tillbaks DS

PPS Var i Bresshammars skog med några cyklister i kväll på en tur, bland annat hustrun. Om man skall tolka hennes små glädjeyttringar under och efter turen så kan man tro att jag antingen a) kommer få konkurrens om cykeltid i familjen eller b) vi hyr in en barnflicka för att kunna köra båda två DDS

PPPS Det finns cykelkläder att hämta för den som beställt DDDS

PPPPS Om någon eventuellt missat det så vill jag bara berätta att vi har en klubbcyklist som kom 12a i Italien ganska nyligen - Grattis Johan! DDDDS

PPPPPS Jag såg MeraLeraConnys Cykel ute hos Uffe - "Nya komponenter rakt igenom" sades det. Satsas det hårt inför hösten? DDDDDS

PPPPPPS... Äh

phija skrev:
> Kommer söndag!!! sista semdagen...........Någon
> som kör lördag??????
Lvg eller Mtb???

Bättre sent än aldrig...
Imorrn, Lördag kl 9.00, räcerfräser, fri fart mot Åkers, uppsamling i Grundbro ca 9.20. Därefter smyger vi iväg på en (lång)runda med lite fik och mycket sol. Det är alltså inte samling vid SMOL som vanligt, utan Grundbro gäller.

Tjena!
Jag kan inte cykla på förmiddagen i morgon söndag.
Jag skall köra på eftermiddagen det blir en kombination av "min runda" hoplänkad mad Vaxängs rundan CA 20 km tot.

Är det någon som skall med?
åker tidigast kl 1230 från valskvarnen. skriv om ni skall med eller vill ha en annan tid.

Någon som har lust med lite mer stigorienterad cykling i stadskogen imorgon fm? Tänkte kanske rulla runt ett par timmar eller så om jag får sällis. Letar mig nog upp till SMOL vid 10 i sådant fall.

mvh
/
Erik (återinflyttad strängnäsbo)

Självklart Mytomspunnen. Återvändande cyklister äger företräde i val av terräng - i alla fall några gånger. Ja e på. Välkommen.

/n

Vi lär nog köra en hel del stig i morgon. För oss galna LL-Cyklister kan vi mot slutet skarva med lite mer grusväg.
Enligt YR.no blir det +20 och sol medan klart.se visar +20 och regn! Ett som är helt säkert är att det blir väder och att vi tänker köra oavsett :)

Ses imorrn!
/C

Tack själv! Efter vi lämnat dig körde vi en sväng i "Svältenspåret". När jag sedan nästan var hemma kände jag en enorm längtan efter att få köra mig helt slut och passera 3tim ;).. resulterade i att jag tog ett varv i Stenkrossen "Connybanan".. som jag misstänkte blev jag då helt slut :)
Slutet gott allting gott.

Connybanan. Är det förresten den här man menar då? ;)
connybanan.jpg ht=400

..eller är det den här?
connybanan_II.jpg ht=369

Banan är ganska teknisk och inte markerad men ganska lätt att hitta.
Visningsrunda för de som inte hittar någon dag?

Länk till banan:
http://kartor.eniro.se/m/Inqbw

På tisdag blir det ett lite längre grusvägspass. Start kl19.00 från SMOL

/C

Jag tror den korrekta benämningen på den där är "Mördarconnys mördarrunda".
Det var länge sedan vi körde den, vore kul att ta ett varv någon dag.

Jag och Carbonion var just ute och puttrade runt ett varv på tävlingsspåret. Kul, men bitvis rätt spännande när man saknar frambroms. CRC verkar ha semester...

Tillbaka
Topp