Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jag!!!

Häng med nu alla, kan jag kan ni. Och... Ju mer vi är tillsammans , ju gladare vi bli.

Skulle väl vara jätteroligt om vi blev si så där en 20, 30 st från Strängnäs, klubbmedlemmar eller inte, alla tycker vi att det är roligt att cykla i skogen .......Så tveka inte, anmäl er till en riktigt rolig dag..

(Följ länk till inbjudan)
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1473809

http://www.eskilstunack.se/

Senast redigerad av en moderator:
Iam on (Smeracet) Iam fat and lazy from all this tractor work so it will be 33k´s for me.
Iam on for tomorrow as well, Smol 10am.

Senast redigerad av en moderator:
Jag och Micke körde Ebberundan with a twist. Eller ett par.
http://runkeeper.com/user/Parasight/activity/16259479
Kul stigar!
Sen irrade vi ut på diverse grusvägsäventyr. Lite mindre kul och sjukt jobbigt, särskilt som jag är fullständigt försoffad och Micke är en lean, mean, pedaling machine.
Nu kommer jag knappt upp för trappan.
Jag kommer kl 10 till SMOL iaf och ser fram emot mycket brötig stigåka, så jag får vila mina stackars ben.

Jobbar, jobbar :-(

Jimmie från M-fred hänger med på Smeracet, kul va!! Ni vet ju fler vi är........ Häng med nu all ni som läser detta!! :-)))

Kul, vi verkar bli några stycken från Strängnäs på söndag!
Jag, Pia, Paul, Micke och.. Någon mer?

Mitt förslag är att vi samåker dit.
Bilar, cyklar, cyklister träffas vid SMOL-gården senast kl08.30 den 19sept för avfärd mot Kjula.

/C

phija skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag!!!
>
> Häng med nu alla, kan jag kan ni. Och... Ju mer
> vi är tillsammans , ju gladare vi bli.
>
> Skulle väl vara jätteroligt om vi blev si så
> där en 20, 30 st från Strängnäs,
> klubbmedlemmar eller inte, alla tycker vi att det
> är roligt att cykla i skogen .......Så tveka
> inte, anmäl er till en riktigt rolig dag..
>
> (Följ länk till inbjudan)
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1473809
>
> http://www.eskilstunack.se/

Hej Alla SCK:are!!

Nu på lördag är det "Cykeldagen" jag tänker representera vår klubb mellan kl 11.00 - 14.00. Jag ser fram emot när ni kommer cyklandes och gör mig sällskap, tänkte tala mig varm för en provapådag.
Kom gärna direkt från träningen så att alla kan se hur mycket glädje det bor i cykling. Sätt er på cykeln och kom och gör mig sällskap!! Detta är ett ypperligt tillfälle att visa upp oss och vår klubb!!

Här nedan följer programmet:

Lördag 18/9 kl 11-14 - Källgatan i Strängnäs
• Cykelfrämjandet informerar, delar ut reflexvästar, säljer hjälmar & demonstrerar elcykel
• Samhällsbyggnadskontoret informerar om olika projekt. Ta chansen att tycka till!
• Kommunens nya cykelkartor presenteras
• Kommunen presenterar sin miljöbilssatsning
• Kulturskolans blåsorkester spelar kl 11.30
• Marianne Andersson, ordförande i teknik- och fritidsnämnden, inviger den nya cykelpumpen på Källgatan kl 12.15
• Röda Korset ansvarar för ”Recycling” - dvs du tar med dig en cykel du inte behöver och låter Röda Korset sälja den till någon som är i behov av ny cykel - del av försäljningen går till Röda Korset
• Barnridning och liten tur med häst och vagn
. Vill du bli cykelambassadör? Anmäl dig här

Väl mött / Pia

Hej Alla SCK:are!!

I morgon är det "Cykeldagen" jag tänker representera vår klubb mellan kl 11.00 - 14.00. Jag ser fram emot när ni kommer cyklandes och gör mig sällskap, tänkte tala mig varm för en provapådag.
Kom gärna direkt från träningen så att alla kan se hur mycket glädje det bor i cykling. Sätt er på cykeln och kom och gör mig sällskap!! Detta är ett ypperligt tillfälle att visa upp oss och vår klubb!!

Efteranmälan till Smeracet ska göras senast kl 9, så jag tänkte nog sticka från SMOL senaste 8.15. Har plats för ytterligare 1 cykel ifall någon vill åka med. /M

Mr Ekon.M skrev:
> Efteranmälan till Smeracet ska göras senast kl
> 9, så jag tänkte nog sticka från SMOL senaste
> 8.15. Har plats för ytterligare 1 cykel ifall
> någon vill åka med. /M

OK! Vi (Pia och jag) passerar SMOL gården kl08.30 för färd mot Kjula och Smeracet. Har också en plats till i min bil om någon mer är på!

I morgon kör vi så det ryker :)

/C

Lyckan i mål!! Smeracet 2010

20100919028.jpg ht=544

20100919029.jpg ht=544

20100919030.jpg ht=725

20100919031.jpg ht=725

20100919032.jpg ht=725

20100919033.jpg ht=725

20100919034.jpg ht=725

Tack Niklas för trevligt sällskap, och Markus vad roligt det var att träffa dig, hoppas din runda blev bra!! Själv var jag nog alldeles slut efter söndagens begivenheter det skyller jag på i alla fall. Det var längesedan det var så tungt, pulsen bara rusa!! Men som alltid "skitkul".

Någon har varit ute och jämnat till banan, tagit bort vissa strategiskt knöliga stenar. Tack någon!!

Tack själv:) det blev en bra runda uppe i stadsskogen. halt men jävligt roligt idag.
Min fortsättning blev till tosterö , och lite nya kombinationer av stigar. Jag körde allt jag orkade däruppe och jävlar va jobbigt det var:P

Nästa pass blir nog torsdag, fredag morgon annars söndag morgon.

/Niklas

Medlemsbrev Strängnäs Cykelklubb

Hej cyklister,

Vi har nu kommit en bit in på hösten. Dock med fortsatt gott cykelväder, både i skog och på landsväg. I förra helgen var flera MTB-cyklister från klubben iväg på olika tävlingar, både i Stockholm och i Eskilstuna.

För vissa har planeringen inför nästa års Vätternrunda redans startat, medan en del ser fram mot härligt blöta höstkvällar med pannlampa och mycket lera i MTB-spåret. Oavsett vad du satsar på eller vilka mål du satt upp så hoppas jag att vi ses under hösten och vintern. På Cyclocrossen, på spinningcykeln eller på MTBn.

Här kommer lite information om aktiviteter i närtid och första information inför våren. Tveka inte att höra av dig om du ha några frågor eller funderingar. Annars ses vi vid SMOL: lördagar kl 10 för landsväg (så länge vädret tillåter) och söndagar kl 10 för MTB (oavsett väder…).

Öppet möte måndag 11 oktober kl 19
Måndagen den 11 oktober kommer vi ha ett öppet möte för medlemmar och intresserade cyklister som vill vara med och utveckla cykling i Strängnäs. Mötet sker på SMOLgården kl 19, anmälan via mail till undertecknad.

Syftet med mötet är att dryfta idéer och synpunkter kring klubben och våra aktiviteter. Målsättningen är att vi skall sluta i en aktivitets- och verksamhetsplan för 2011. Alla medlemmar och intresserade är välkomna. Sprid gärna till cyklande vänner och bekanta.

Ungdomsverksamhet
Vi har fått in några ny yngre cyklister – jätteroligt. Det har även kommit in en del frågor om cykelträning för barn och ungdomar. Som ett första steg kommer vi redan nu på söndag den 26 september kl 12 ha en ”prova-på-träning” för den som är intresserad. Vi träffas kl 12.00 vid SMOL-gården. Barn och ungdomar i åldern 6-14 år är varmt välkomna. Anmäl om ni kommer i svar på detta mail.

Tanken är att köra någon gång ytterligare under hösten för att därefter dra igång lite mer organiserad ungdomsträning under våren. Allt är beroende på att vi hittar intresserade personer som vill och kan ställa upp som ledare – men det skall väl gå bra?

Tävling – Strängnäsrundan, lördagen den 16 april 2011
Lördagen den 16 april 2011 kommer vi väcka liv i det gamla och traditionella landsvägsloppet ”Srängnäsrundan”. Loppet kommer i möjligaste mån följa den gamla bansträckningen (som vi gärna vill ha hjälp med att kartlägg). Planen är ett lopp med start och mål på Västervikstorget och en sträckning om ca 80 km. Mer info kommer, men boka in dagen redan nu.

Vätternrundan 2011
Det börjar faktiskt bli dags att anmäla sig. Om trenden håller i sig kommer loppet vara fullsatt under vintern eller tidig vår. Från klubben har vi tänkt att försöka hålla ihop träning och genomförande för tre grupper:
Sub 9 timmar, tills vidare ledd av Conny Andersson
Sub 10 timmar, till vidare ledd av Niklas Zandelin
Sub 12 timmar, ledare saknas för närvarande

Anmäl gärna till oss om du är intresserad. Vi kommer försöka sätta samman träningsprogram för respektive grupp. Mer info kommer. Frågan kommer även tas upp på mötet den 11 oktober.

MTB-lopp under 2011
CykelVasan blir ett allt större MTB-lopp. Planen är att vi från klubben skall försöka köra loppet med de som är intresserade. Även här kommer mer info framgent.

Samverkan övriga klubbar, bla Triathlon
Under våren kommer vi samverka med någon av simklubbarna i Strängnäs för den som vill bättra på simningen inför Triathlonsäsongen. Hör av dig om du är intresserad.

Kläder, sponsorer
I samband med beställning av kläder innan sommaren tog vi hem ett antal extra byxor, tröjor och jackor. Hör av dig om du är intresserad.

Inför nästa beställning av kläder som sker någon gång i vår så kommer vi även sätta samman ett ny sponsorpaket. Meddela gärna om du vill sponsra eller om du har några bra idéer om vem som skulle vilja sponsra. Utöver logo på kläder kommer vi erbjuda exponering på skyltar i samband med tävling samt i nyhetsbrev och på hemsida.

Medlemsavgift
Kom ihåg att betala medlemsavgiften för 2010. Medlemsavgiften för 2010 är 100 sek. Betala till BG 402-8205

Väl mött på vägen och i skogen

/Niklas Zandelin
Ordförande SCK – Strängnäs Cykelklubb

Dr J, Mr M, MeraLera, Lasse, Paul, Phia, Ebbe, Jonas+Jonas, Henrik, McBredskadd mfl mfl. Aktiviteten på tråden är låg. Är cykel inte intressant längre?

/n

Själv måste jag jobba.
Dock tänkte jag rulla ett varv i Vilsta innan jobbet.
Om någon är sugen på att haka är jag vid Vilstastugan vid 7-hugget.
Om jag orkar upp.

Jag har mina barn att roa denna helg.
Fullgunget är på dämpar service och HT kör jag inte med i skogen (det är så jäkla stötigt)
Men jag kommer ta mig en tur i eftermiddag med HTn på några grusvägar:-)

hej !
Jag anmäler mig till sub 9 vätternrundan. Det kanske är dags att anmäla väldigt snart då det förra året var fullt i slutet på oktober. kan tyvärr inte i helgen då jag fyller år och fylle cyklar bara på landsvägs cykeln inte i skogen ;P

Jimmie77 skrev:
> Jimmie77 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tjena,
> >
> > Tänkte bjuda in intresserade i Strängnäs ck
> > till att köra Stora Sucken (inofficiellt
> KM..;)
> >
> > När: 16/10 Start Kl. 1600
> > Var: Fredrikshall, Mariefred. Banan är ca 20
> km
> > lång nästan bara stig :)
> > Ingen avgift för att deltaga i loppet!
> > Max 20 startande,pga sanitetsskäl.
> > Omklädning o dusch finns, begränsat med
> > varmvatten....
> > Vi kommer att grilla korv efter loppet, dricka
> > får man hålla med själv, vattnet går ej att
> > dricka!
> > Anmälan senast den 10/10 till:
> > jimmiefurunas@hotmail.com alt. 0768-099144
> >
> > Med vänlig hälsning
> > Jimmie Furunäs SUCK MTB
>
> Obs! Starten går KL. 15.30!!!!!

Hej alla glada, tänkte bara påminna er om detta!

Det är hög tid att anmäla sig till Vätternrundan 2011. Skicka namn och uppgifter samt vilken grupp - Sub 9, 10 eller 12 - du önskar vara med i så anmäler vi gemensamt i nästa vecka. Preliminär starttid runt 04:30

/Niklas, niklas@zandelin.se

På onsdag 17.15 sticker Åkerssektionen ut på en liten nätt racerrunda. Samling vid kyrkan några minuter innan avfärd för de som kan komma loss så här pass tidigt på kvällen. Tanken är att vara tillbaks till Åkers innan det blivit (för) mörkt.

Tillbaka
Topp