Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jag skall cykla i morgon.
Men jag skall cykla i löt startar hemifrån kl 1900.
Det blir "ebbebanan".

Om du vill kan du haka på mig Erik.
Men jag har inte samma kondition som dig, men det märkte du väll i söndags.

Löt alltså. Hmm, undrar om jag hinner ut dit i tid?

Ngn som tänkt att cykla närmare stan? Kan tänka mig att utforska tosterön lite mer eftersom det är mina nya hemtrakter.

Konditionsmässigt är det inga problem. Jag cyklar för att ha roligt, inte för att träna...

mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> Hinner inte ut till löt till 19.
Du missade inget om du inte gillar lera och stora vattenpölar.
Som till slut frös till is på cykeln.
Gillar du is på bromsbelägg i nedförsbackar.....då missade du något riktigt spännande.
Men jag drog inte omkull så det är lugnt.

Ebbe: Jag fick det stora nöjet att tvätta hela kvällen istället. Hade nog hellre cyklat i lera faktiskt

Phija: 19 skulle bli bra för mig. Helst skulle jag vilja lära mig att hitta lite i mina hemmaskogar, dvs på tosterö. Men jag hittar nästan inget där i dagsläget... Annars funkar ju stadskogen fina fisken.

Kl 19.00 blir bra!! Tyvärr kan jag inte lotsa runt dig på Tostreö, jag hittar nämligen inte alls där!! I Stadsskogen hittar jag ganska bra, Syns i morgon. 19.00 Smol

Ps Om det finns någon som är villig lotsa på Tosterö så gärna för mig!!Ds

ebbeilöt skrev:
> jesster73 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skulle någon vänlig själ vilja länka hit en
> > gps-fil med Ebbe-rundan (typ Ebbe kanske)?
> > Tänkte försöka kolla in den vid tillfälle.
>
> Mailad till dig en andra gång. Hoppas att det
> funkar.
>
> Vi råkar inte ha någon i klubben som är en
> hejare på detta?
> För då kanske man kan ha filer på hemsidan som
> även utomstående kan ladda ner.

Tackar!
Tyvärr fixade inte Runkeeper, som jag använder, att importera gxp-filer för att använda dem till något vettigt, typ cykla efter dem. Bara för att lägg in i sin träningslogg, vilket ju inte känns så värdefullt för någon som inte tränar...

Så: känner någon till någon bra iPhone-app som kan hantera befintliga gxp-filer på ett vettigt sätt, alltså importera dem och sedan låta mig köra efter dem?

phija skrev:
> Vilken tid blir det, kanske kan hänga på!!

Hej Pia det blir nog 1515. Kör i Löt.
Men jag vill nog kolla hur mycket snö det kommer innan vi spikar denna tur.

ebbeilöt skrev:
> Det är körbart så jag skall ut kl 1515

Vi syns utanför dig kl 15.15!!

Hej Mirella,
Då har du kommit rätt. Tror det är MTB som gäller på söndag om det ska gå att köra i snön. Jag gissar att man kör så länge tårna inte fryser alltför mycket till is.

Hej Mirella längden är ca 1 timma sen fortsätter de som har tid, ork eller lust så länge de har har tid, ork eller lust.

Är det någon cyklat i skogen efter snön?

Ok, jag har ingen mtb, bara en cross... vilken typ av skog cyklar ni? funkar det med en cross? om inte får jag återkomma när det blir landsvägscykling...

Jag tog sikte på att köra "ebberundan" och kan bara konstatera att snön kom innan tjälen.
Så det som tidigare var lerpölar är idag snötäckta lerpölar med en tunn isskorpa.
Men det gick att köra, lite tungt men det är bra träning.

Skönt att dämparen började trycka ur sig olja så man fick åka hem.

På lördag kl 10.00 blir det frostskäggcykling ett par timmar på grus. Eventuellt lägger vi in en bredsladd nånstans, det är inte helt bestämt än.

Cykla eller styrelsemöte? Äh, jag cyklar!

Jag har inte hört några andra som ska cykla imorrn, så jag överväger att köra söderut från Åkers istället. Det ska bli relativt kallt, 8-9 minus, blir nog ingen långrunda för min del. Vill nån med så bestäm en tid och mötesplats i närheten av Åkers som passar dig. Kring kl 10 på förmiddan är förnämligt.

Då hoppar jag denna gång och försöker komma iväg tidigt. Få se hur långt det blir, beror på vädret och plogbilarna :) Kanske åker förbi åker men har ingen aning om när...

Hallå alla!!! Har jobbarhelg!! (Stackars mig :-(( ) Åker skidor vid tillfälle i veckan alltså tisdag fm och onsdag!! Någon som hänger på???

Tjena! gick det bra Salkin?

Själv kom jag ut kl 1830 körde hela ebberundan.
Trodde inte själv att jag skulle orka när jag var halvvägs men gav mig f-n på att fixa det.
Framför allt för att jesster73 skulle få ett bra spår att följa! Nu när vi inte kunde fixa gpx-filerna :-)

I detta snötäcke så tog det 1tim 13 min (varav 13 minuter var stillastående medels flåsande)

Haloj:)
de gick aldeles utmärk ..... de var balansträning, ha kvar fästet på bakhjulet och bra konditionsträning:P
Körde du din bana ? måste varit mycket snö eller?

Japp ebbebanan.
Det var mycket snö på kalhyggen och andra småskogsområden.
Oftast fans det mycket smala gångstigar i snön men ibland var avsaknaden total.
Men helt klar bra konditionsträning.
Körde på lägsta fram hela tiden och max 3an bak. De gånger det gick nedför passade jag på att vila lite istället för att växla upp.
Skall ut i veckan (dagtid jobbar kväll). såg nämligen intressanta avstickare i snön som jag måste kolla vart de leder.

phija skrev:
> Aha, blir det cykel på söndag alltså?
Det blir nog det.
Jag var ute i Lötskogen i går och det funkar fint.
Jag kan tänka mig att i storskogen går det fler och trampar upp stigarna. Så där borde det vara kanon till på söndag om det inte är kanon redan i dag.

Det har kommit in önskemål om en 4 timmarsrunda på lördag. Eftersom bilvägarna ser ut som de gör med snö och modd lär det bli grus- och småväg för hela slanten. Vi försöker lägga rundan så att _jag_ relativt enkelt kan avvika efter 2 mil, 3 mil, 5 mil osv om tårna håller på att förfrysa. Räkna med att springa/gå några kilometer här och där om det är oplogat. Jag ska föröka fixa servicebil och nåt varmt att dricka utefter vägen (inga garantier för det, så ta med eget krubb och se allt annat som bonus). Säg gärna till om du kommer så jag kan dimensionera termosen. Temperaturen verkar bli ok, -5C. Blir det kallare än så blir det kanske inte så långt.

Tillbaka
Topp