Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jag var där och tjuvkrattade lite med barnen häromdagen också.
Det kommer bli grumt.
Kinderarbeit.jpg

Det är väl inte barnarbete om de inte får någon lön va?

Nu drar jag ut snart. Slå en plingeling (nolla 7 3 - 618 åtti fjorton) om det är någon som vill ut och hjälpa till. Fokus på stigletning och inte på träning.

Hade gärna hakat på men ska på dotterns dansuppvisning kl 11. Funderar på en tidig sväng dock. Lite körning längs grus och skogsväg runt Vånga/Waxäng o kanske en sväng genom Lötskogen.

Jag har ungarna i morgon.
Skall dock göra en tur på eftermiddagen, ungefär när regnet upphör typ 1300-1400.
Om någon vill med så får denne välja längd 9-25km MTB.

Dr J, ska köra en sväng imorgon vid 10. Fru Z önskar en inte alltför stökigt. Var hittar vi Mytis bana? Eller vågar du haka på till Löt en gång till med mig :) Ebbes bana ska vara bättre markerade nu

Det börjar likna nåt. Andra passet på lika många dagar. Kanske hittar jag formen. Idag testade delar av Mytomspunnens bana, åtminstonde de delar vi hittade. Spännande med regnblöta berghållar :)

Mytisvarvet kommer bli riktigt bra, bara vi kör upp det lite mer. Fostrande sade Bull.
Kul runda idag!
Småputtra runt halvt okända stigar > flänga runt markerat spår med blodsmak i munnen.

Sjukt avis är jag i alla fall. Skall vara mer uppmärksam i framtiden. Dock lär ni ha missat minst 50% av den hitills rensade sträckningen så det blir väl fler ggr? Reser bort en vecka från och med i natt så ni får hålla till godo med det som finns än så länge.

Hittade ni spången?

Det blir alldeles säkert fler ggr. Spången missade vi! Lika bra det kanske, jag har sjukt låg spångesttröskel efter tidigare trauman. Du får guida nästa gång, Mytis.
Söndagar kl 10 är fast tid, vi träffas vid IP, Smolstugan, men såhär års är det ju inte förbjudet med lite spontanrundor vardagkvällar heller. Lägg en bevakning på tråden om du inte redan har det.

Vad skönt att MTB-gänget haft det bra. Vi på LVG tog oss runt halva Sörmland på ca 4 timmar (två punkteringar) med bejublad fika på Statoil i E-tuna. Som vi brukar säga: "Hellre regn än vind", "Bli vän med din mjölksyra" och "vila inte mellan spurtskyltarna..." /n

I sånt fall har ni säkert missat 70% av det rensade... ;-)

Egentligen brukar jag ha ruskig koll på tråden och de fasta tiderna känner jag ju till. Men vi hade övernattande gäster inatt så därav missen. Fler härliga hällar utlovas vad det lider.

Cheerios
/
Erik

Vart en solorunda för mig enligt inlägget ovan. Hade nog tagit mig relativt torr hem om det inte varit för ett kedjebrott när jag var och snurrade längs en av Ebbes stigar. Löste sig efter en halvtimmes meckande. Kan även konstatera att det är väldigt gott om fästingar nu efter regnet då jag hade 5 st på mig efter lite skruvande i blåbärsriset. //Nisse

Jag hittade två små elaka kryp efter dagens runda. Ofta kryper de runt ett dygn innan de hittar en smaskig ljumske eller liknande, det gäller att fånga dem innan.

Jag bör väl kanske berätta att jag har direkta ekonomiska intressen i frågan, men det finns mycket TBE i Strängnässkogarna, särskilt på Tosterösidan verkar det som.
Cyklar man i skogen runt Strängnäs kan det vara en bra idé att vara vaccinerad.

Vilodag :-) 6 FYS-pass i förra veckan var nog det som gjorde att jag somnade till Hockeyfinalen igår... eller så var den bara tråkig i största allmänhet. Vem vann? /n

18.30 Smol, skulle tro en 4 - ? mil. Man kan ju eventuellt hämta upp fler 19.30 vid Smol och fortsätta rundan.........Bestämmer när vi ses!!

Kvällen LVG: a Tribute to Girot, simulerat bergspass. SMOL - Nabbviken ToR 8 ggr = 20,8 km, 3 % stigning. Puls- och hastighetskurva har vacker sinusform. Nu kör vi för att hänga med på spurtskyltar. Tack Pia för kul pass /n

Härlig runda. Lite jobbigt då samtliga grusvägar var nygrusade eller sladdade samt att skogsvägarna var blöta och sög rätt bra. Spagettiben milt sagt :)

Tillbaka
Topp